thema - uszczelka pod głowicą w v6 3.0

andrzej_jj2
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 03 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Bialystok

thema - uszczelka pod głowicą w v6 3.0

Post autor: andrzej_jj2 » 15 wrz 2007, 20:05

Witam wszystkich klubowiczow.Mam duzy klopot z silnikiem, jest do wymiany uszczelka pod glowica tylko niewiem pod ktora, bo spaliny dostaja sie do ukladu chlodzenia.Moze ktos zna sposob jak to zlokalizowac.Pozdrawiam. :( :?

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: magOmichVE
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

thema - uszczelka pod głowicą w v6 3.0

Post autor: lancia1969 » 15 wrz 2007, 20:41

Naprawde to kłopot V6 ,jezeli silnik jeszcze chodzi równo i jest wydmuchana uszczelka to pozostaje oglądać świece i może jedna z nich albo dwie bedą ciemne (zalane) wtedy wiesz którą głowice ściągać.

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

thema - uszczelka pod głowicą w v6 3.0

Post autor: Jacek » 30 paź 2007, 18:04

Jak tam z uszczeleczką?
wymieniłeś jedną czy obie?
Gdzie można kupić uszczelki i czy pasują np. od alfy 164 3,0V6 12V
i jak diagnozowałeś?

Podejrzewam że moja lucynka popierduje sobie :oops: do układu chłodzenia bo mi wywala płyn z chłodnicy przez zbiornik wyrównawczy. : cenzura :
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

Awatar użytkownika
kmito
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 05 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Włocławek

thema - uszczelka pod głowicą w v6 3.0

Post autor: kmito » 31 paź 2007, 12:26

Myślę, że jeżeli zwalać jedną to drugą też. Regeneracja: szlif głowicy i gniazd zaworowych plus nowe uszczelniacze i masz silniczek prawie nówka sztuka. :wink: A koszty nie dużo większe. Masz wtedy pewność, że za chwilę drugiej nie zacznie Ci wydmuchiwać.
Pozdrawiam i powodzenia.
Lancia Y 1.2 ECVT
Alfa 166 3.0 V6

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

thema - uszczelka pod głowicą w v6 3.0

Post autor: Jacek » 31 paź 2007, 13:59

mam sprzęgło do roboty i chyba wywalę przy okazji cały silnik.
Znalazłem komplet uszczelek góry silnika (na walki, zawory,kolektory, klawiatury i pod głowice) za 275 złociszów więc wymienię całość. Dotarcie gniazd zaworowych też nie zaszkodzi a przy okazji oblukam cylindry.
Oleju mi dużo nie bierze -wywala przez źle założony uszczelniacz wału korbowego -mechanik, który mi w 2005 roku robił sprzęgło spier...lił robotę : cenzura : : cenzura :
Powinno być wtedy planowane koło zamachowe ale uparł się że będzie OK
-oryginal przelatal 176kkm a po naprawie 45kkm i znowu jest do wymiany.
Po wymianie już nie dało się pisnąć kapciami (miała się tarcza dotrzeć)

Nogi z d... mu powyrywam jezeli będę drugi raz wymieniać docisk. : cenzura :
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

....

Post autor: larry123 » 31 paź 2007, 13:59

lancia1969 podobno jesteś mechanikiem, proszę o wypowiedz na temat głowicy, której podobno jeżeli nie jest skrzywiona, można nie planować, byle dociągnąć kluczem dynamometrycznym ją od nowa po przebiegu 200 - 300 km, oczywiście nie pałując bezmyślnie silnika.
Bo i jaki jest sens planowania głowicy jeżeli nie można planować bloku silnika do którego jest przykręcona głowica.

Na takie dociąganie jechałem do Chojnackiego jak mi przerobił malucha na 35 KM :)

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: ....

Post autor: Jacek » 31 paź 2007, 14:09

"larry123" pisze:lancia1969 podobno jesteś mechanikiem, proszę o wypowiedz na temat głowicy, której podobno jeżeli nie jest skrzywiona, można nie planować, byle dociągnąć kluczem dynamometrycznym ją od nowa po przebiegu 200 - 300 km, oczywiście nie pałując bezmyślnie silnika.

Na takie dociąganie jechałem do Chojnackiego jak mi przerobił malucha na 35 KM :)
jeżeli glowica nie jest skrzywiona (można ją sprawdzić liniałem krawędziowym przykładając i patrząc pod światło) to można ją śmiało zakładać.
Jeżeli masz pokrętło dynamometryczne i prawidłowo dokręcisz głowicę to nie ma żadnej potrzeby "dociągania" to już nie jak w maluchu który był wiatrowcem a przy chłodzeniu cieczą są mniejsze zmiany temperatury i odkształcenia cieplne więc dociąganie nie ma sensu.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

thema - uszczelka pod głowicą w v6 3.0

Post autor: Jacek » 06 lis 2007, 22:36

Witam, mam kilka pytań:
czy wyciągał ktoś motorek z themci 3,0V6, Wylezie ze skrzynką czy trzeba ciągnąć osobno?
Zacząłem wyjmować skrzynkę (sprzęgło PSJ) i przeszkadza mi obudowa mechanizmu różnicowego -trzeba unieść trochę silnik.
Jak się zdejmuje VISCODRIVE'a?
Czy wejdzie później silnik ze skrzynką czy trzeba montować juz w samochodzie?
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

marcineq
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 15 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

thema - uszczelka pod głowicą w v6 3.0

Post autor: marcineq » 15 lis 2007, 21:22

"Jacek" pisze:Witam, mam kilka pytań:
czy wyciągał ktoś motorek z themci 3,0V6, Wylezie ze skrzynką czy trzeba ciągnąć osobno?
Zacząłem wyjmować skrzynkę (sprzęgło PSJ) i przeszkadza mi obudowa mechanizmu różnicowego -trzeba unieść trochę silnik.
Jak się zdejmuje VISCODRIVE'a?
Czy wejdzie później silnik ze skrzynką czy trzeba montować juz w samochodzie?
Wyciągałem silnik z THEMY S.W 3.0 V6 i nie wyszedł ze skrzynią. Wygodniej jest ją zrzucić i wyciągac silnik osobno. Z wkładaniem ta sama historia.

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

thema - uszczelka pod głowicą w v6 3.0

Post autor: Jacek » 16 lis 2007, 7:30

Jak nie wejdzie ze skrzynią to się zastrzelę : cenzura :
Wczoraj skończyłem rozkawałkowanie silnika i wyjąłem go bez głowic i skrzynki.
Miałem nadzieję że uda się go wpuścić ze skrzynią. Wyjmę przedni pas, półkę akumulatora i spróbuję odchylić zespół ABS-u. Ale to za jakieś dwa tygodnie -teraz na tapetę idzie koło zamachowe, sprzęgło i głowice do przeglądu.
Silnik po 225 kkm ma cylindry jedynie lekko wybłyszczone bez żadnych progów : yesyes : : yesyes : : yesyes : więc jeszcze polata że ho-ho : yesyes :
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

thema - uszczelka pod głowicą w v6 3.0

Post autor: dunin » 16 lis 2007, 16:33

mechanicy, których znam, zalecają raczej dociągnięcie głowicy po 100km. co za różnica, czy wodny, czy powietrzny silnik. naprężenia to naprężenia. prosta mechanika
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

thema - uszczelka pod głowicą w v6 3.0

Post autor: Jacek » 16 lis 2007, 20:26

Nie ma problemu. Na razie walczę ze sprzęgłem: tarczy NIET -kupiłem okładziny za 52 PLN i u mienia jest probliema????????
Jaka powinna być odległość między ogranicznikiem (języczkiem na docisku a korpusem docisku) gdy tarcza jest nowa?

HELP ME!
bo w poniedziałek przetaczam koło zamachowe.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”