Dedra - wentylator interccolera

LukaszN
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 255
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Wrocław (bez Besancon :))

Dedra - wentylator interccolera

Post autor: LukaszN » 30 mar 2007, 23:03

Dzieki za porade, jak sie zrobi ladnie (dzisiaj padal snieg!!!) to demontuje intercooler i myje go oraz jego weze. ssssss. :D
Jest 2.0T 20V byla Kappa 3.0

LukaszN
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 255
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Wrocław (bez Besancon :))

Dedra - wentylator interccolera

Post autor: LukaszN » 27 kwie 2007, 23:19

Intercooler wymyty i odtluszczony. Ogromna roznica w wydajnosci turbiny.. Jezeli ktos jeszcze nie czyscil tego elementu, to polecam - dziala jak tuning :)
Jest 2.0T 20V byla Kappa 3.0

Awatar użytkownika
Przemo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 966
Rejestracja: 24 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Dedra - wentylator interccolera

Post autor: Przemo » 27 kwie 2007, 23:25

A czym go umyłeś, odtłuściłes?? W mojej Kappie napewno nie było to robione od nowosci. Dużo roboty jest żeby go wyjąc?
Ford Fusion 1.4 TDCI
Audi A6 S-line 2.7 T Quattro 265 KM :)
Alfa Romeo 145 1.6 TS

LukaszN
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 255
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Wrocław (bez Besancon :))

Dedra - wentylator interccolera

Post autor: LukaszN » 27 kwie 2007, 23:42

Niestety nie maialem srodkow jakie polecal Sloneczna. Zastosowalem plyn do mycia silnikow K2, przelalem IC dwa rawy roztworem K2, raz na goraco (woda okolo 70 oC), na koniec po wyplukaniu zalewajac denaturatem (0,25 L wystarcza). Denaturat dodatkowo 'zabiera' resztki wody.
Wykrecenie IC nie jest trudne - demontujesz wszystkie rury od turbiny, puszki filtra powietrza i sama puszke (pozatykaj jakimis czystymi szmatkami wszystkie wloty powietrza, zeby nie dmuchnelo ci przypadkowo piachem do turbiny...). Potem trzeba odkreic wspornik metalowy nad chlodnica, dwie sruby mocowania gornego IC i dwie dolnego - tutaj trzeba teoretycznie zdjac zderzak, ale wystarczy przeciac dwa oczka metalowej siatki oslony wlotu powietrza w zderzaku, tak, zeby wprowadzic klucz nasadowy (przedluzka do kluczy nasadowych z kwadratem 1/2, koncowke 13 wkladasz od gory i zatrzaskujesz...) I to wszystko. Poniewaz mialem duuzo czasu, operacja trwala 5 godzin. Podczas skladania sprawdz stan wszystkich opasek zaciskowych - warto rowniez je wymienic. Powodzenia
Jest 2.0T 20V byla Kappa 3.0

Awatar użytkownika
Przemo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 966
Rejestracja: 24 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Dedra - wentylator interccolera

Post autor: Przemo » 27 kwie 2007, 23:48

"LukaszN" pisze:Niestety nie maialem srodkow jakie polecal Sloneczna. Zastosowalem plyn do mycia silnikow K2, przelalem IC dwa rawy roztworem K2, raz na goraco (woda okolo 70 oC), na koniec po wyplukaniu zalewajac denaturatem (0,25 L wystarcza). Denaturat dodatkowo 'zabiera' resztki wody.
Wykrecenie IC nie jest trudne - demontujesz wszystkie rury od turbiny, puszki filtra powietrza i sama puszke (pozatykaj jakimis czystymi szmatkami wszystkie wloty powietrza, zeby nie dmuchnelo ci przypadkowo piachem do turbiny...). Potem trzeba odkreic wspornik metalowy nad chlodnica, dwie sruby mocowania gornego IC i dwie dolnego - tutaj trzeba teoretycznie zdjac zderzak, ale wystarczy przeciac dwa oczka metalowej siatki oslony wlotu powietrza w zderzaku, tak, zeby wprowadzic klucz nasadowy (przedluzka do kluczy nasadowych z kwadratem 1/2, koncowke 13 wkladasz od gory i zatrzaskujesz...) I to wszystko. Poniewaz mialem duuzo czasu, operacja trwala 5 godzin. Podczas skladania sprawdz stan wszystkich opasek zaciskowych - warto rowniez je wymienic. Powodzenia
Ok dzięki, skoro mówisz że warto i czuc róznicę to w wolnej chwili to zrobię.
Ford Fusion 1.4 TDCI
Audi A6 S-line 2.7 T Quattro 265 KM :)
Alfa Romeo 145 1.6 TS

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Dedra - wentylator interccolera

Post autor: dunin » 31 gru 2007, 14:44

ja tam jak kupiłem zasyfiały IC to nalałem do niego benzyny, potrząsnąłem parę razy, potem kilka razy wypłukałem bieżącą wodą, na noc zalałem go wodą z jakimś mocnym detergentem (nie pamiętam już nazwy, ale tłuszcz z patelni sam zmywa :wink: ) i znów wypłukałem. błyszczy się teraz w środku jak psie ***
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Dedra - wentylator interccolera

Post autor: Bany » 31 gru 2007, 15:26

W dedrze jest istotny ten plastykowy nadmuch na ic pod zderzakiem.
Wiekszość egzemplarzy po przejściach go nie ma.
Zamawiałem ostatnio w servisie do Q4 za ok 80pln.
Robi robote...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”