Kappa - jak rozebrać panel środkowy ?
Kappa - jak rozebrać panel środkowy ?
Witam,
jako, że przymierzam się do założenia alarmu, a chciałbym to zrobić solidnie, potrzebna jest mi informacja w jakis sposób rozebrać środkowy panel (oczywiście, aby niczego nie uszkodzić)?
Jeśli ktoś już wykonywał taką operację, to bardzo proszę o jakiekolwiek wskazówki. Najchętniej wyjąłbym całą część zaznaczoną na zdjęciu numerem (1), ale jeśli jest to bardzo skomplikowane, to proszę chociaż o informację jak "wyciągnąć" panel od klimatronika i wnękę na radio, na rysunku zaznaczone jako nr (2).
Z góry dziękuję.
http://www.drusiatmex.com.pl/Lancia/Panel.jpg[/img]
jako, że przymierzam się do założenia alarmu, a chciałbym to zrobić solidnie, potrzebna jest mi informacja w jakis sposób rozebrać środkowy panel (oczywiście, aby niczego nie uszkodzić)?
Jeśli ktoś już wykonywał taką operację, to bardzo proszę o jakiekolwiek wskazówki. Najchętniej wyjąłbym całą część zaznaczoną na zdjęciu numerem (1), ale jeśli jest to bardzo skomplikowane, to proszę chociaż o informację jak "wyciągnąć" panel od klimatronika i wnękę na radio, na rysunku zaznaczone jako nr (2).
Z góry dziękuję.
http://www.drusiatmex.com.pl/Lancia/Panel.jpg[/img]
Adam
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877
Kappa - jak rozebrać panel środkowy ?
Potrzebne są: wkrętak krzyżak, i dwa klucze imbusowe (zdaje się 2,5 i 3 lub 2 i 2,5). Po pierwsze należy odkręcić tą część konsoli "drewnopodobnej", która jest na dole - czyli ta przy lewarkach zmiany biegów i ręcznego. Jest to konieczne, gdyż blokuje ona możliwość wyciągnięcia tej części, która jest wokól InfoCenter. Śruby trzymające tą dolną część są:
krzyżaki: pod skórą osłaniającą lewarek biegów (3 sztuki), pod elementem "zaślapiającym" (może u kogoś w tym miejscu jest coś zamontowane, u mnie jest zaślapka) tuż pod sterowaniem lusterkami, pod gumową wykładzinką, która jest we wgłębieniu przez zapalniczką pasażerów (trzeba tą gumkę trochę podważyć od tyłu)
ibmus 3: pod lewarkiem ręcznego - jest zamaskowana takim czarnym kapturkiem - i to chyba wszystko.
Teraz tą część podnosimy i odsuwamy - nie trzeba całkiem zdejmować.
Bierzemy się teraz za konsloę właściwą.
1. Odkręcamy kratkę od nawiewu "w górę" dwa mniejsze imbusy, w górnych rogach. Teraz możemy to podważyć - tylko ostrożnie, tuż nad nawiewem "na twarz" trzyma się to na zatraskach. Jak już zdejmiemy nawiew "w góre" to:
2. ujrzymy dwa imbusy trzymające nawiew "na twarz", po odkręceniu tych śrub można wyjąć te nawiewy (u dołu też trzymają się na zatrzaskach + wchodzą na wcisk w kanały wentylacyjne), po wyjęciu tych nawiewów odłączamy od nich żarówki podświetlenia + migająca od infocenter.
3. Patrzymy na śruby krzyżaki - są dwie u gróy, tam gdzie był nawiew w góre, i dwie - gdzieś niżej (kurka - nie pamiętam), odkręcamy.
4. Wyciągamy wkład popielniczki - pod nim są jeszcze dwa krzyżaki.
5. Teraz można zdjąć drewnopodobną atrapę i zabrać się za odkręcanie infocenter - 6 śrub dobreze widocznych "krzyżaków".
krzyżaki: pod skórą osłaniającą lewarek biegów (3 sztuki), pod elementem "zaślapiającym" (może u kogoś w tym miejscu jest coś zamontowane, u mnie jest zaślapka) tuż pod sterowaniem lusterkami, pod gumową wykładzinką, która jest we wgłębieniu przez zapalniczką pasażerów (trzeba tą gumkę trochę podważyć od tyłu)
ibmus 3: pod lewarkiem ręcznego - jest zamaskowana takim czarnym kapturkiem - i to chyba wszystko.
Teraz tą część podnosimy i odsuwamy - nie trzeba całkiem zdejmować.
Bierzemy się teraz za konsloę właściwą.
1. Odkręcamy kratkę od nawiewu "w górę" dwa mniejsze imbusy, w górnych rogach. Teraz możemy to podważyć - tylko ostrożnie, tuż nad nawiewem "na twarz" trzyma się to na zatraskach. Jak już zdejmiemy nawiew "w góre" to:
2. ujrzymy dwa imbusy trzymające nawiew "na twarz", po odkręceniu tych śrub można wyjąć te nawiewy (u dołu też trzymają się na zatrzaskach + wchodzą na wcisk w kanały wentylacyjne), po wyjęciu tych nawiewów odłączamy od nich żarówki podświetlenia + migająca od infocenter.
3. Patrzymy na śruby krzyżaki - są dwie u gróy, tam gdzie był nawiew w góre, i dwie - gdzieś niżej (kurka - nie pamiętam), odkręcamy.
4. Wyciągamy wkład popielniczki - pod nim są jeszcze dwa krzyżaki.
5. Teraz można zdjąć drewnopodobną atrapę i zabrać się za odkręcanie infocenter - 6 śrub dobreze widocznych "krzyżaków".
Kappa '98 2.0 20V - LPG - była
Obecnie bezpartyjny - bo śmigam VW
VW Passat Variant B5 3BG 2001
1.9 TDI 130KM/PBOX 155KM, HIGHLINE
Obecnie bezpartyjny - bo śmigam VW
VW Passat Variant B5 3BG 2001
1.9 TDI 130KM/PBOX 155KM, HIGHLINE
Kappa - jak rozebrać panel środkowy ?
Wielkie dzięki za szybką odpowiedź W najbliższy wolny weekend biorę się rozkręcanie tego ustrojstwa! Masz u mnie duże piwo"PeGaZ" pisze:Potrzebne są: wkrętak krzyżak, i dwa klucze imbusowe (zdaje się 2,5 i 3 lub 2 i 2,5). Po pierwsze należy odkręcić tą część konsoli "drewnopodobnej"...
Adam
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877
Kappa - jak rozebrać panel środkowy ?
Spoko,"_ADAM_" pisze: Wielkie dzięki za szybką odpowiedź W najbliższy wolny weekend biorę się rozkręcanie tego ustrojstwa! Masz u mnie duże piwo
domontaż to 0,5-1h (mi zajęło 1h, a musiałem poszukać co gdzie i jak).
Kappa '98 2.0 20V - LPG - była
Obecnie bezpartyjny - bo śmigam VW
VW Passat Variant B5 3BG 2001
1.9 TDI 130KM/PBOX 155KM, HIGHLINE
Obecnie bezpartyjny - bo śmigam VW
VW Passat Variant B5 3BG 2001
1.9 TDI 130KM/PBOX 155KM, HIGHLINE
Kappa - jak rozebrać panel środkowy ?
Hmmm, a montaż?"PeGaZ" pisze:Spoko,"_ADAM_" pisze: Wielkie dzięki za szybką odpowiedź W najbliższy wolny weekend biorę się rozkręcanie tego ustrojstwa! Masz u mnie duże piwo
domontaż to 0,5-1h (mi zajęło 1h, a musiałem poszukać co gdzie i jak).
******* KJ ******
Kappa - jak rozebrać panel środkowy ?
Drugie tyle bo mi się dioda od immobilizera przycięła i trzeba było część znów odkręcać - zapomniałem ją włożyć na miejsce."KJ" pisze:Hmmm, a montaż?
Kappa '98 2.0 20V - LPG - była
Obecnie bezpartyjny - bo śmigam VW
VW Passat Variant B5 3BG 2001
1.9 TDI 130KM/PBOX 155KM, HIGHLINE
Obecnie bezpartyjny - bo śmigam VW
VW Passat Variant B5 3BG 2001
1.9 TDI 130KM/PBOX 155KM, HIGHLINE
- tomek
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 6852
- Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Brodnica
- Kontakt:
Kappa - jak rozebrać panel środkowy ?
A ja myslalem, ze w 1998 juz niebylo diody immobilizera tylko znaczek na desce rozdzielczej. Ale pewnie masz auto z przed liftingu."PeGaZ" pisze:Kappa '98 2.0 20V - LPG
Kappa - jak rozebrać panel środkowy ?
Tak - bo to auto ze stycznia 1998 - jeszcze dwukolorowe plastiki. Ale pierwsza rejestracja to już grudzień 1998"tomek" pisze:A ja myslalem, ze w 1998 juz niebylo diody immobilizera tylko znaczek na desce rozdzielczej. Ale pewnie masz auto z przed liftingu."PeGaZ" pisze:Kappa '98 2.0 20V - LPG
Kappa '98 2.0 20V - LPG - była
Obecnie bezpartyjny - bo śmigam VW
VW Passat Variant B5 3BG 2001
1.9 TDI 130KM/PBOX 155KM, HIGHLINE
Obecnie bezpartyjny - bo śmigam VW
VW Passat Variant B5 3BG 2001
1.9 TDI 130KM/PBOX 155KM, HIGHLINE