Lybra - problem z anteną/pętlą od immobilizera

lanciolet
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 363
Rejestracja: 28 gru 2009, 21:03
Lokalizacja: Rzeszów

Lybra - problem z anteną/pętlą od immobilizera

Post autor: lanciolet » 17 cze 2015, 16:18

Koledzy, potrzebuję waszej pomocy. Moja Lybra nagle odmówiła posłuszeństwa. Objawy: po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu do właściwej pozycji świecą się wszystkie kontrolki jak zwykle. Słychać odgłos "kliknięcia" jakby przekaźnik jakiś. Tego dźwięku wcześniej chyba nie było( a jeśli był to nie tak głośny).Charakterystyczne-Kontrolka świec żarowych świeci się słabiej niż pozostałe. Następnie gasną te co mają zgasnąć ale "Code" czyli kluczyk nie gaśnie. No i oczywiście auto nie odpala. Sprawdzone na dwóch kluczykach. Silnik kręci, wszystko inne działa.Bezpieczniki sprawdzone. Wygląda na to, że immobiliser nie rozpoznaje kluczyków. Help! : beczy :
Ostatnio zmieniony 21 cze 2015, 12:46 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Lybra nie odpala-Immobiliser???

Post autor: Ramzes_II » 17 cze 2015, 17:04

sprawdź pętle immo. Jest dużo na forum o tym.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Pawcio78 » 17 cze 2015, 17:56

W przypadku gdy posiadasz kartę kodową warto nauczyć się odpalać lyberkę awaryjnie. Mi raz już ta opcja tyłek uratowała. Wyjście oczywiście doraźne a przyczyna niegaśnięcia CODE jak pisze Ramzes_II pętla immo ale także słaby akumulator. Dowiedziałem się od gościa który robi sterowniki do włoszczyzny że te puszki immo są podobno bardzo wrażliwe na niewłaściwe napięcie. Ot taka uroda. Na forum fiata i alfy także trwa odwieczna walka z CODE.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Pawcio78 » 17 cze 2015, 18:10

Przypomniałem sobie jeszcze o wyłączniku bezwładnościowym, tym obok fotela kierowcy z dystrybutorkiem. U mnie często pomaga jego wciśnięcie przed przekreceniem kluczyka. Robię to już automatycznie jeśli CODE nie zgaśnie. Czasem wystarczy lekkie stuknięcie w podlogę a już przy odkurzaniu praktycznie reguła że wyłącznik ten zadziała i problem gotowy.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

lanciolet
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 363
Rejestracja: 28 gru 2009, 21:03
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Lybra nie odpala-Immobiliser???

Post autor: lanciolet » 17 cze 2015, 20:03

O.K. Rozebrałem osłonę kolumny kierownicy i znalazłem pętlę immo. Chyba :roll: Rozumiem, że to ten plastikowy pierścień wokół stacyjki? Problem w tym, że jest zamontowany na stałe. Nie ma wtyczki, złączki etc. Przewód w izolacji osłoniętej dodatkowo strukturą przypominającą sznurówkę :D Wchodzi to potem do grubej wiązki pod deską rozdzielczą. Wobec tego, że nie dało się tego zdemontować a ja nie chciałem przed zmrokiem ciąć przewodu to tylko potargałem za ten przewód tam i z powrotem. I.....auto pali. Tzn. nie do końca, bo po pierwszym odpaleniu po 3 sekundach odcięło zapłon i Lancia zgasła. Ale potargałem przewód znowu, powyginałem i teraz pali za każdym razem. Strach tylko wyjechać na drogę, bo jak mi znowu zgaśnie np. przy wyprzedzaniu :-? Co radzicie-podobno nie jest to drogie nawet w ASO, więc ciąć ten przewód i lutować? Wygląda na gruby, hmmm-zwykły lut da radę?

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Pawcio78 » 17 cze 2015, 20:13

Nie ciąć i nie lutować. Trzeba się położyć, przybrać pozycję węża, odkręcić osłonę nad nogami kierowcy, siegnąć głęboko łapką przyświecając sobie namierzyć puszkę immo (przykręcona jedną śrubą 8) nacisnąć zapadkę mniejszej białej wtyczki i ją wyjąć. Przeczyścić i złożyć ponownie, chyba że masz nową pętlę to oczywiscie założyć nową. Najlepiej obejrzyj sobie najpierw oba elementy np na all? żeby wiedziec jak do tego podejść. Roboty na góra 10 minut oczywiscie jak obudowa stacyjki rozbebeszona.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

lanciolet
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 363
Rejestracja: 28 gru 2009, 21:03
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Lybra nie odpala-Immobiliser???

Post autor: lanciolet » 17 cze 2015, 20:32

Pawcio-dzięki. Nie wiem tylko czy jestem w stanie przyjąć pozycję węża :lol: Ale będę się starał ;)

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Pawcio78 » 17 cze 2015, 20:59

Dodam tylko, że numer tej pętli to 46771301 w eper opisana jako antena.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”