Lybra - Stukanie podczas jazdy

Doodik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 280
Rejestracja: 26 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Odp: Lybra - Stukanie podczas jazdy

Post autor: Doodik » 01 kwie 2009, 14:44

Dzisiaj przy okazji zmiany opon na letnie , prawdopodobnie zdiagnozowałem usterke, po prawej stronie, wywalony mam przegub, dopiero jak zrzuciłem koło i zacząłem oglądac półoś zauważyłem że dosłownie lata na boki,

Pytanie:

Czy w Lancii wymienia sie sam krzyżak czy trzeba całą półoś ??

Awatar użytkownika
marmal
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 15 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Odp: Lybra - Stukanie podczas jazdy

Post autor: marmal » 01 kwie 2009, 18:32

Dobrze przynajmniej iż wiesz co w trawie piszczy - bo już myślałem iż to sprawa "haka" - jak wiesz koło jest okrągłe, jego obwód to 2"pi"x"r",
"pi"- to 3 z "hakiem" i wydawało mi się iż to on dawał popalić :)
Pozdrawiam - Marian

Doodik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 280
Rejestracja: 26 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Odp: Lybra - Stukanie podczas jazdy

Post autor: Doodik » 04 kwie 2009, 9:51

Powodem rozsypania przegubu był brak opaski na gumie osłaniającej, prawdopodobnie pękła i spała, i przegub pracował na sucho,

Co proponujecie,

Kupić nowy przegub od strony koła : W LT 327 zł ( jak to Pan określił prawie że oryginał) , 199 zł renomowany zamiennik
czy może szukac całej półosi używanej z sensownym przebiegiem bądź regenerowanej. Zastanaiwam się ajiej jakości będa przeguby na takiej regenerowanej półosi, gdyby ktoś miał z tym do cznienia prosze o radę. Sam skłaniam sie do zainwestowania w porządny przegub.

dudekken

Odp: Lybra - Stukanie podczas jazdy

Post autor: dudekken » 04 kwie 2009, 17:39

Polecam kontakt z firmą zajmującą się przegubami, półosiami od lat i na pewno doradzą i zrobią tak żeby było trwale i solidnie a niekoniecznie drogo :link:

Doodik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 280
Rejestracja: 26 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Odp: Lybra - Stukanie podczas jazdy

Post autor: Doodik » 30 kwie 2009, 12:06

Wiec na zakończenie tematu:

Pojechałem do mechanika, ten po wstępnych oględzinach postawił na łożysko podpory półosi, ale dodał że 100% pewność będzie miał po zdemontowaniu półosi, podpory i łożyska.

Po rozebraniu okazało się że zarówno podpora jak i łożysko są w super stanie, natomiast przegub wewnętrzny wyraźnie zacina się w rękach przy próbie ruchu.
Padło więc na przegub wewnętrzny. Dodatkowo zauważył rozszarpaną gumę na przekładni kierowniczej. Zamówiłem wszystko w autosklepie.24.
Wszystko zostało złożone i teraz jest cisza.

Kosztowało mnie to 190zł przegub kompletny + 22zł dwie osłony na przekładnię + 60zł robota + 2 dni bez autka :).

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Odp: Lybra - Stukanie podczas jazdy

Post autor: Sebastian » 30 kwie 2009, 19:38

Doodik pisze: Po rozebraniu okazało się że zarówno podpora jak i łożysko są w super stanie, natomiast przegub wewnętrzny wyraźnie zacina się w rękach przy próbie ruchu.
Padło więc na przegub wewnętrzny. Dodatkowo zauważył rozszarpaną gumę na przekładni kierowniczej. Zamówiłem wszystko w autosklepie.24.
Wszystko zostało złożone i teraz jest cisza.
Kosztowało mnie to 190zł przegub kompletny + 22zł dwie osłony na przekładnię + 60zł robota + 2 dni bez autka :).
To jak to w końcu jest - przeguby wewnętrzne w Lybrze są wymienne czy trzeba całą półoś wymienić/zregenerować?

Pozdrawiam.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

dudekken

Odp: Lybra - Stukanie podczas jazdy

Post autor: dudekken » 30 kwie 2009, 20:16

Opcje są dwie:

Jeżeli mamy przeguby w połączeniu z półosiami jak na fot. 1 to będziemy mieli niezłą dziurę w portfelu, koszt prawej kmpl(od skrzyni do koła). to około 1000-1200zł, lewej 700-800zł

Jeżeli mamy jak na fot. 2 to możemy odetchnąć z ulgą koszt przegubu na jedną stronę (po obu jest taki sam) to około 200zł za sztukę.

Myślę że to jaki rodzaj przeniesienia napędu został zastosowany zależało od silnika i jego mocy, tzn im mocniejszy tym mocniejsze elementy należało zastosować.

Ja osobiście mam tą bardziej kaleczącą opcję.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Odp: Lybra - Stukanie podczas jazdy

Post autor: Sebastian » 30 kwie 2009, 20:37

dudekken pisze:Opcje są dwie:
Jeżeli mamy przeguby w połączeniu z półosiami jak na fot. 1 to będziemy mieli niezłą dziurę w portfelu, koszt prawej kmpl(od skrzyni do koła). to około 1000-1200zł, lewej 700-800zł
Jeżeli mamy jak na fot. 2 to możemy odetchnąć z ulgą koszt przegubu na jedną stronę (po obu jest taki sam) to około 200zł za sztukę.
Myślę że to jaki rodzaj przeniesienia napędu został zastosowany zależało od silnika i jego mocy, tzn im mocniejszy tym mocniejsze elementy należało zastosować.
Dzięki za konkretną odpowiedź - ciekawe którą ja mam wersję. Przy najbliższej wizycie u mechanika (niestety, ale stan naszych dróg znowu wymusza na mnie wizytę u fachowców) aż sobie popatrzę - prędzej czy później czeka mnie zainteresowanie się tym tematem.

Pozdrawiam.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

Doodik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 280
Rejestracja: 26 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Odp: Lybra - Stukanie podczas jazdy

Post autor: Doodik » 01 maja 2009, 11:03

Potwierdzam ja równiez mam miałem opcję 2, stąd wymiana jedynie przegubu. Ale przy telefonie do autosklepu24 tez zamarłem w oczekiwaniu, gdy usłysząłem proszę poczekać zaraz oddzwonię bo możliwe ze to jest kompletny zestaw z półosią.

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Odp: Lybra - Stukanie podczas jazdy

Post autor: Dudi » 04 maja 2009, 11:17

Czy to można sobie samemu obejrzeć w eperze po nr VIN???
Doodik jaką masz wersję???
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Doodik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 280
Rejestracja: 26 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Odp: Lybra - Stukanie podczas jazdy

Post autor: Doodik » 04 maja 2009, 12:07

Po nr VIN zobaczysz co masz, zdjęcia przedstawione przez dudekken'a pochodzą właśnie z epera.

Jak już pisałem mam wersję opisaną jako druga - mniej kosztowną :). Gdy dzwoniłem do autosklepu to powiedziano mi, że erpe nie przewiduje samego przegubu jako częsci zamiennej, jednak oni dysponują takimi przegubami.

Awatar użytkownika
m4riusz123
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 59
Rejestracja: 27 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Płock

Odp: Lybra - Stukanie podczas jazdy

Post autor: m4riusz123 » 08 maja 2009, 1:23

Panowie mogę dodać kilka swoich groszy na ten temat posiadałem już 2 lybra i powiem wam tak ze wszystko jest do wymienienia i z tego co ja robiłem w żadnym wypadku nie trzeba wymieniać całych pół osi sprawa przedstawia sie następująco.
Kolega dudekken doskonale przedstawił to na zdjęciach .
Ta usterkę jest łatwo odróżnić i wyłapać od innych pukanie pojawia sie gdy samochód ma ciężej czyli myślę ze powyżej 2 osób w środku.
A co do części u mnie w jednej lybrze z jednej strony był przegub kulkowy a z drogiej krzyżakowy. I oczywiście tkaze byłem wystraszony bo w servisach i sklepach wszyscy mówili mi o półosiach całych od wymiany które kosztują kupę kasy. Jakoś dogrzebałem sie do pewnych wiadomości w necie ze te same rozwiązanie znajduje sie w alfach 156 i i tej krótszej nowszej i tam sa dostępne przeguby wewnętrzne same bez potrzeby kupowania pół osi.
Potem pojechałem do konkretnego mechanika który trochę włoszczyzny już zrobił swoim życiu i on mi to potwierdził.Oto fotki obu przypadków. pozdrawiam
prz.krzyzakowy.JPG
prze.kulkowy.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”