Lybra - Stukanie podczas jazdy
Odp: Lybra - Stukanie podczas jazdy
Dzisiaj przy okazji zmiany opon na letnie , prawdopodobnie zdiagnozowałem usterke, po prawej stronie, wywalony mam przegub, dopiero jak zrzuciłem koło i zacząłem oglądac półoś zauważyłem że dosłownie lata na boki,
Pytanie:
Czy w Lancii wymienia sie sam krzyżak czy trzeba całą półoś ??
Pytanie:
Czy w Lancii wymienia sie sam krzyżak czy trzeba całą półoś ??
Odp: Lybra - Stukanie podczas jazdy
Dobrze przynajmniej iż wiesz co w trawie piszczy - bo już myślałem iż to sprawa "haka" - jak wiesz koło jest okrągłe, jego obwód to 2"pi"x"r",
"pi"- to 3 z "hakiem" i wydawało mi się iż to on dawał popalić
"pi"- to 3 z "hakiem" i wydawało mi się iż to on dawał popalić
Pozdrawiam - Marian
Odp: Lybra - Stukanie podczas jazdy
Powodem rozsypania przegubu był brak opaski na gumie osłaniającej, prawdopodobnie pękła i spała, i przegub pracował na sucho,
Co proponujecie,
Kupić nowy przegub od strony koła : W LT 327 zł ( jak to Pan określił prawie że oryginał) , 199 zł renomowany zamiennik
czy może szukac całej półosi używanej z sensownym przebiegiem bądź regenerowanej. Zastanaiwam się ajiej jakości będa przeguby na takiej regenerowanej półosi, gdyby ktoś miał z tym do cznienia prosze o radę. Sam skłaniam sie do zainwestowania w porządny przegub.
Co proponujecie,
Kupić nowy przegub od strony koła : W LT 327 zł ( jak to Pan określił prawie że oryginał) , 199 zł renomowany zamiennik
czy może szukac całej półosi używanej z sensownym przebiegiem bądź regenerowanej. Zastanaiwam się ajiej jakości będa przeguby na takiej regenerowanej półosi, gdyby ktoś miał z tym do cznienia prosze o radę. Sam skłaniam sie do zainwestowania w porządny przegub.
Odp: Lybra - Stukanie podczas jazdy
Wiec na zakończenie tematu:
Pojechałem do mechanika, ten po wstępnych oględzinach postawił na łożysko podpory półosi, ale dodał że 100% pewność będzie miał po zdemontowaniu półosi, podpory i łożyska.
Po rozebraniu okazało się że zarówno podpora jak i łożysko są w super stanie, natomiast przegub wewnętrzny wyraźnie zacina się w rękach przy próbie ruchu.
Padło więc na przegub wewnętrzny. Dodatkowo zauważył rozszarpaną gumę na przekładni kierowniczej. Zamówiłem wszystko w autosklepie.24.
Wszystko zostało złożone i teraz jest cisza.
Kosztowało mnie to 190zł przegub kompletny + 22zł dwie osłony na przekładnię + 60zł robota + 2 dni bez autka .
Pozdrawiam
Pojechałem do mechanika, ten po wstępnych oględzinach postawił na łożysko podpory półosi, ale dodał że 100% pewność będzie miał po zdemontowaniu półosi, podpory i łożyska.
Po rozebraniu okazało się że zarówno podpora jak i łożysko są w super stanie, natomiast przegub wewnętrzny wyraźnie zacina się w rękach przy próbie ruchu.
Padło więc na przegub wewnętrzny. Dodatkowo zauważył rozszarpaną gumę na przekładni kierowniczej. Zamówiłem wszystko w autosklepie.24.
Wszystko zostało złożone i teraz jest cisza.
Kosztowało mnie to 190zł przegub kompletny + 22zł dwie osłony na przekładnię + 60zł robota + 2 dni bez autka .
Pozdrawiam
- Sebastian
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2573
- Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: DW
Odp: Lybra - Stukanie podczas jazdy
To jak to w końcu jest - przeguby wewnętrzne w Lybrze są wymienne czy trzeba całą półoś wymienić/zregenerować?Doodik pisze: Po rozebraniu okazało się że zarówno podpora jak i łożysko są w super stanie, natomiast przegub wewnętrzny wyraźnie zacina się w rękach przy próbie ruchu.
Padło więc na przegub wewnętrzny. Dodatkowo zauważył rozszarpaną gumę na przekładni kierowniczej. Zamówiłem wszystko w autosklepie.24.
Wszystko zostało złożone i teraz jest cisza.
Kosztowało mnie to 190zł przegub kompletny + 22zł dwie osłony na przekładnię + 60zł robota + 2 dni bez autka .
Pozdrawiam.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
Odp: Lybra - Stukanie podczas jazdy
Opcje są dwie:
Jeżeli mamy przeguby w połączeniu z półosiami jak na fot. 1 to będziemy mieli niezłą dziurę w portfelu, koszt prawej kmpl(od skrzyni do koła). to około 1000-1200zł, lewej 700-800zł
Jeżeli mamy jak na fot. 2 to możemy odetchnąć z ulgą koszt przegubu na jedną stronę (po obu jest taki sam) to około 200zł za sztukę.
Myślę że to jaki rodzaj przeniesienia napędu został zastosowany zależało od silnika i jego mocy, tzn im mocniejszy tym mocniejsze elementy należało zastosować.
Ja osobiście mam tą bardziej kaleczącą opcję.
Jeżeli mamy przeguby w połączeniu z półosiami jak na fot. 1 to będziemy mieli niezłą dziurę w portfelu, koszt prawej kmpl(od skrzyni do koła). to około 1000-1200zł, lewej 700-800zł
Jeżeli mamy jak na fot. 2 to możemy odetchnąć z ulgą koszt przegubu na jedną stronę (po obu jest taki sam) to około 200zł za sztukę.
Myślę że to jaki rodzaj przeniesienia napędu został zastosowany zależało od silnika i jego mocy, tzn im mocniejszy tym mocniejsze elementy należało zastosować.
Ja osobiście mam tą bardziej kaleczącą opcję.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Sebastian
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2573
- Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: DW
Odp: Lybra - Stukanie podczas jazdy
Dzięki za konkretną odpowiedź - ciekawe którą ja mam wersję. Przy najbliższej wizycie u mechanika (niestety, ale stan naszych dróg znowu wymusza na mnie wizytę u fachowców) aż sobie popatrzę - prędzej czy później czeka mnie zainteresowanie się tym tematem.dudekken pisze:Opcje są dwie:
Jeżeli mamy przeguby w połączeniu z półosiami jak na fot. 1 to będziemy mieli niezłą dziurę w portfelu, koszt prawej kmpl(od skrzyni do koła). to około 1000-1200zł, lewej 700-800zł
Jeżeli mamy jak na fot. 2 to możemy odetchnąć z ulgą koszt przegubu na jedną stronę (po obu jest taki sam) to około 200zł za sztukę.
Myślę że to jaki rodzaj przeniesienia napędu został zastosowany zależało od silnika i jego mocy, tzn im mocniejszy tym mocniejsze elementy należało zastosować.
Pozdrawiam.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
Odp: Lybra - Stukanie podczas jazdy
Potwierdzam ja równiez mam miałem opcję 2, stąd wymiana jedynie przegubu. Ale przy telefonie do autosklepu24 tez zamarłem w oczekiwaniu, gdy usłysząłem proszę poczekać zaraz oddzwonię bo możliwe ze to jest kompletny zestaw z półosią.
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Odp: Lybra - Stukanie podczas jazdy
Czy to można sobie samemu obejrzeć w eperze po nr VIN???
Doodik jaką masz wersję???
Doodik jaką masz wersję???
Odp: Lybra - Stukanie podczas jazdy
Po nr VIN zobaczysz co masz, zdjęcia przedstawione przez dudekken'a pochodzą właśnie z epera.
Jak już pisałem mam wersję opisaną jako druga - mniej kosztowną . Gdy dzwoniłem do autosklepu to powiedziano mi, że erpe nie przewiduje samego przegubu jako częsci zamiennej, jednak oni dysponują takimi przegubami.
Jak już pisałem mam wersję opisaną jako druga - mniej kosztowną . Gdy dzwoniłem do autosklepu to powiedziano mi, że erpe nie przewiduje samego przegubu jako częsci zamiennej, jednak oni dysponują takimi przegubami.
- m4riusz123
- Forumowicz/ka
- Posty: 59
- Rejestracja: 27 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: Płock
Odp: Lybra - Stukanie podczas jazdy
Panowie mogę dodać kilka swoich groszy na ten temat posiadałem już 2 lybra i powiem wam tak ze wszystko jest do wymienienia i z tego co ja robiłem w żadnym wypadku nie trzeba wymieniać całych pół osi sprawa przedstawia sie następująco.
Kolega dudekken doskonale przedstawił to na zdjęciach .
Ta usterkę jest łatwo odróżnić i wyłapać od innych pukanie pojawia sie gdy samochód ma ciężej czyli myślę ze powyżej 2 osób w środku.
A co do części u mnie w jednej lybrze z jednej strony był przegub kulkowy a z drogiej krzyżakowy. I oczywiście tkaze byłem wystraszony bo w servisach i sklepach wszyscy mówili mi o półosiach całych od wymiany które kosztują kupę kasy. Jakoś dogrzebałem sie do pewnych wiadomości w necie ze te same rozwiązanie znajduje sie w alfach 156 i i tej krótszej nowszej i tam sa dostępne przeguby wewnętrzne same bez potrzeby kupowania pół osi.
Potem pojechałem do konkretnego mechanika który trochę włoszczyzny już zrobił swoim życiu i on mi to potwierdził.Oto fotki obu przypadków. pozdrawiam
Kolega dudekken doskonale przedstawił to na zdjęciach .
Ta usterkę jest łatwo odróżnić i wyłapać od innych pukanie pojawia sie gdy samochód ma ciężej czyli myślę ze powyżej 2 osób w środku.
A co do części u mnie w jednej lybrze z jednej strony był przegub kulkowy a z drogiej krzyżakowy. I oczywiście tkaze byłem wystraszony bo w servisach i sklepach wszyscy mówili mi o półosiach całych od wymiany które kosztują kupę kasy. Jakoś dogrzebałem sie do pewnych wiadomości w necie ze te same rozwiązanie znajduje sie w alfach 156 i i tej krótszej nowszej i tam sa dostępne przeguby wewnętrzne same bez potrzeby kupowania pół osi.
Potem pojechałem do konkretnego mechanika który trochę włoszczyzny już zrobił swoim życiu i on mi to potwierdził.Oto fotki obu przypadków. pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.