Problem z turbiną - Lybra 1.9jtd 116KM SW

maraxus
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 27 gru 2018, 17:24
Imię: Konrad

Problem z turbiną - Lybra 1.9jtd 116KM SW

Post autor: maraxus » 12 wrz 2019, 21:09

Dzień Dobry,
Dziś rano, po odpaleniu auta zauważyłem, że strasznie muli. Turbina w ogóle się nie załącza, ciężko się rozpędzić. Na desce nie wywaliło marchewy.
Po pracy, po odpaleniu auta to samo- straszny muł. Po przejechaniu jakiś 15 kilometrów turbina się załączyła. Na desce brak marchewy. Grucha od sterowania turbiny się otwiera.

Sprawdziłem błędy:
-P0404 EGR - błąd jest odkąd jeżdżę lybrą ( czyli ponad 6 lat ). Mimo czyszczenia ( zawór się otwiera ) cały czas był i jest.
-P0380 - Odkąd jeżdżę nie wymieniałem świec. Jakiś czas temu po odpaleniu pojawiła się żółta kontrolka. Myślę, że już świece są do wymiany, ogarnę to na dniach. Ale też nei jest to pewnie przyczyną.
-P0101 Air flow meter - jak mniemam, przepływka. Czy to może być przyczyną? Jak to sprawdzić? Przeczyścić?

W załączniku zrobiłem test. Boost pressure, desired boost pressure i fuel pressure. Nie wiem jednak, czy w jakimkolwiek stopniu test jest miarodajny. Po prostu odpaliłem auto i przegazowałem do ~3,8 tyś obr. W załączniku zdjęcie, jeśli miałoby to w czymś pomóc.

Czy wiecie od czego zacząć? Jakieś pomysły?

maraxus
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 27 gru 2018, 17:24
Imię: Konrad

Re: Problem z turbiną - Lybra 1.9jtd 116KM SW

Post autor: maraxus » 12 wrz 2019, 21:11

Przepraszam, nie załączyłem zdjęcia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
fiatcoupepolska
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 76
Rejestracja: 26 mar 2019, 21:28
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Problem z turbiną - Lybra 1.9jtd 116KM SW

Post autor: fiatcoupepolska » 17 wrz 2019, 21:50

" -P0101 Air flow meter - jak mniemam, przepływka. Czy to może być przyczyną? Jak to sprawdzić? Przeczyścić? "
Jak najbardziej może.Idealnie byłoby gdybyś miał możliwość podmiany i porównania różnic.Można też zbadać parametry jej pracy programem i wszystko będzie jasne.Nie wiem jakiego rodzaju jest u ciebie ale póki co zdemontuj i z wielką starannością,dokładnością koniecznie bezdotykowo środkiem do czyszczenia,odtłuszczania np.benzyną ekstrakcyjną w sprayu potraktuj w środku ten wkład.Nie ruszaj pod żadnym pozorem tej kostki z pinami.Jej rozebranie totalnie rozkalibruje przepływkę i jedyne co możesz potem zrobić to ją wyrzucić do kosza.Tak więc jeżeli masz jeszcze oryginalną przepływkę-walcz o nią bo zamienniki to masakra.Ja cały ten proces o którym piszę przechodziłem z podobnego powodu,wykluczając oczywiście sytuację" nieszczelności dolotu" lub padniętej turbiny.Po oczyszczeniu na pewno powinieneś odczuć poprawę.Tak czy owak warto jednak sprawdzić jej parametry i wówczas wszystko będzie jasne.Przepływka teoretycznie po przebiegach ponad 250 tyś w ocenie specjalistów ma prawo niedomagać jeżeli o nią się wcześniej nie dbało.
Jeżdżę samochodem,którego nikt nie potrzebuje ale każdy chce go mieć
www.fiatcoupepolska.pl

Awatar użytkownika
jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 377
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo
Kontakt:

Re: Problem z turbiną - Lybra 1.9jtd 116KM SW

Post autor: jenks » 18 wrz 2019, 8:32

Odepnij przepływkę i się przejedź,jak będzie poprawa to masz winnego.
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-użytkowana

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”