Wasze doświadczenia z świecami 1.8

arturotolinski
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 04 maja 2018, 5:05

Wasze doświadczenia z świecami 1.8

Post autor: arturotolinski » 20 paź 2018, 20:42

Witam panowie,

Ostatnio troche kombinowałem z świecami i mam ciekawe spostrzeżenia którymi chciałbym się podzielić. Gdy kupowałem Lybrę silnik chodził na NGK BKR6EKC. Dużo jeżdże więc profilaktycznie wymieniłem je na Beru UPT2. Silnik pracował równo ale brakowało mu mocy. Zmieniłem je na NGK BKR6EZ. Czyli teoretycznie takie jak oryginały. Było trochę lepiej ale nadal auto było słabsze niż na starych świecach. W końcu kupiłem NGK BKR6EKC, czyli takie jakie były na początku. Auto odzyskało moc. Lepiej wkręca sie na obroty. Ogólnie jest o wiele żwawsze. Te świece mają podwójną elektrode masową, reszta, czyli UPT2 i BKR6EZ - pojedyńczą. Czy wy również macie podobne spostrzeżenia? Jakie świece macie w swoich włoszkach?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2274
Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: Wasze doświadczenia z świecami 1.8

Post autor: Helios » 20 paź 2018, 21:22

Ja kilka lat wstecz zakładałem do tego motoru Denso Twin Tip i było wszystko OK.

Przypominam kilka lat temu, teraz podobno Denso zeszło na psy.

n1k0d3m
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 71
Rejestracja: 23 maja 2017, 19:13

Re: Wasze doświadczenia z świecami 1.8

Post autor: n1k0d3m » 20 paź 2018, 21:47

Ilu ludzi tyle opinii.

Moje doświadczanie to wszędzie NGK, w Lybrze 2.0 świeca zgodna z katalogiem online - dwie elektrody(przed wymiana był oryginał LanciaNGK, pojedyncza elektroda) , w Meredesie i BMW również mam NGK dobierane pod VIN lub katalog.
Dodatkowo w każdym nowym sprzęcie z silnikiem ROTAX oryginalnie jest NGK, z którymi nie ma problemów - doświadczenia zebrane przy współpracy z serwisem

Z opinii ludzi, którzy przechodzą po części:
- NGK nie brak bo to nie jest to co kiedyś
- DENSO traktowane jak chiński zamiennik - jak nie ma nic innego to weźmie, pod warunkiem że jest na nie gwarancja
- BERU - najlepsze bo najdroższe.
- Febi i inni pakowacze - sprzedaż znikoma, więc i opinii/reklamacji mało.

arturotolinski
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 04 maja 2018, 5:05

Re: Wasze doświadczenia z świecami 1.8

Post autor: arturotolinski » 20 paź 2018, 22:29

Teraz chyba wszyscy producenci obniżyli jakość my mieliśmy sytuacje że nowe NGK i Boshe potrafiły pękać po kilkuset kilometrach. To chyba zależy od serii. I miejsca produkcji. Zauważyłem że z japońskimi świecami produkowanymi w Japonii nie ma takich problemów jak z tymi z europejskich fabryk. No cóż, takie czasy.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Wasze doświadczenia z świecami 1.8

Post autor: Pawcio78 » 21 paź 2018, 12:25

Ja mam wkręcone Lodge Golden 2HLDR. Świece te figurują w eper pod numerem 46417010 pod nazwą Cooper. Są czteroelektrodowe. Działają bardzo dobrze. ObrazekObrazek

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

arturotolinski
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 04 maja 2018, 5:05

Re: Wasze doświadczenia z świecami 1.8

Post autor: arturotolinski » 22 paź 2018, 14:57

Następnym razem spróbuję tych. Kupujesz je w ASO? Ile kosztują?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Wasze doświadczenia z świecami 1.8

Post autor: Pawcio78 » 22 paź 2018, 16:12

Na ebayu. W Polsce okrutnie drogie.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”