Lybra 2.0 - piszczący pasek wielorowkowy

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4638
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków

Lybra 2.0 - piszczący pasek wielorowkowy

Post autor: Bichoń » 13 sie 2018, 15:35

Mam tak w jednej lybrze 2.0 20v, że po odpaleniu, jak załączę klimę, a do tego jeszcze pokręcę kierownicą, to wraz z tym większym obciążeniem piszczy mi pasek wielorowkowy. Zapewne jest za luźny - jak to sprawdzić i jak poprawić?

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3554
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Lybra 2.0 - piszczący pasek wielorowkowy

Post autor: rob_76 » 13 sie 2018, 19:42

Jezeli (a zakladam, ze tak) w Lybrze 2.0 aranzacja paska mikro jest taka sama jak w Kapciu 2.0/2.4, to stawialbym na obrocona na mimosrodzie rolke napinajaca (w poblizu kompresora klimy patrzac od strony rozrzadu)... Zluzowalbym i zablokowal sprezynowy napinacz, a potem ustawil odpowiednio w/w rolke. Na koniec sprawdzil, oczywiscie po uprzednim zwolnieniu napinacza, czy efekt dalej wystepuje...
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4638
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków

Re: Lybra 2.0 - piszczący pasek wielorowkowy

Post autor: Bichoń » 13 sie 2018, 21:10

Pytanie za 100 punktów. Patrząc od góry na najwyższą rolkę (sprężarka klimy), rowki paska skierowane mają być na zewnątrz, czy do wewnątrz - na rolkę?

n1k0d3m
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 64
Rejestracja: 23 maja 2017, 19:13

Re: Lybra 2.0 - piszczący pasek wielorowkowy

Post autor: n1k0d3m » 13 sie 2018, 21:45

Też borykam się z tym problemem, ale u mnie napinacz jest ok, a pasek napięty jak struna. Mechanik sugerował, że może być "wypolerowane" koło pompy wspomagania, które połączone jest z napędem klimy.

Co myślicie o takiej przyczynie?

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3554
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Lybra 2.0 - piszczący pasek wielorowkowy

Post autor: rob_76 » 13 sie 2018, 21:58

Lancia 2.0 5.20.jpg
Mysle, ze wszystko po obejzeniu zdjecia bedzie jasne w kwestii ulozenia paska na rolkach... Oczywiscie rowki "od wewnatrz"...

(Dla porzadku/potomnych: rolka z mimosrodem, to ta pomiedzy walem korbowym a klima. Mimosrod widoczny po zdjeciu plastikowej oslony)


Taka ewentualna "polerka"/wyslizganie kol pasowych prawdopodobnie moze nastapic po latach... Mozna sprobowac spray'em do paskow klinowych, ktore poprawiaja wsp. tarcia miedzy metalem a guma...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2070
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Lybra 2.0 - piszczący pasek wielorowkowy

Post autor: adamM20 » 13 sie 2018, 22:11

rob_76 pisze:
13 sie 2018, 21:58

Mysle, ze wszystko po obejzeniu zdjecia bedzie jasne w kwestii ulozenia paska na rolkach... Oczywiscie rowki "od wewnatrz"...
... ułożenie paska ma swoje znaczenie ponieważ "wyślizgane" nie muszą koniecznie być źródłem pisków. Wystarczy, że przy regeneracji alternatora lub spężarki klimatyzacji "ucieknie" jakaś podkładka i koło rowkowe ma względem pozostałych nieco inne położenie. Pasek po przebiegu kilku, kilkunastu tysiącach kilometrów zacznie piszczeć często sugerując "wyślizaganie" rolek.
Pozdrawiam
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403, Thema 2,0 16V,

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3554
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Lybra 2.0 - piszczący pasek wielorowkowy

Post autor: rob_76 » 13 sie 2018, 23:16

adamM20 pisze:
13 sie 2018, 22:11
rob_76 pisze:
13 sie 2018, 21:58

Mysle, ze wszystko po obejzeniu zdjecia bedzie jasne w kwestii ulozenia paska na rolkach... Oczywiscie rowki "od wewnatrz"...
... ułożenie paska ma swoje znaczenie ponieważ "wyślizgane" nie muszą koniecznie być źródłem pisków. Wystarczy, że przy regeneracji alternatora lub spężarki klimatyzacji "ucieknie" jakaś podkładka i koło rowkowe ma względem pozostałych nieco inne położenie. Pasek po przebiegu kilku, kilkunastu tysiącach kilometrów zacznie piszczeć często sugerując "wyślizaganie" rolek.
Pozdrawiam
Nie przecze, ale o ile dobrze zrozumialem Bartka, to chodzilo mu o to, czy rowki paska maja "isc do rolki" czy tez odwrotnie... Wlasciwa odpowiedz to: rowki paska do rowkow w kolach pasowych, a plaski "wierzch" do plaskich biezni rolek... ;)
Natomiast przesuniecie kol pasowych wzgledem siebie (nierownoleglosc rowkow) zdecydowanie dadza taki objaw, jak sugeruje Adam...
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
zygmunt1
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1117
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:58
Imię: Zygmunt
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra 2.0 - piszczący pasek wielorowkowy

Post autor: zygmunt1 » 13 sie 2018, 23:27

Uprzejmie zaznaczę, że w mojej Lybrze 2.0 z 2004 r alternator jest nad sprężarką klimy i to tym
usrtojstwem regulujemy naciąg paska a pasek mam dwustronny. Jeżeli chodzi o rowki :)
Zdjęcie zapodane przez Roberta pokazuje jak jest w Lybrze 1.8 oraz w Dedrze 1.8.
Pozdrawiam.
Były: Motorower Komar, WSK 125, Gazela 175,Zastava 1100p, Skoda 105, Fiat Ritmo 1,1, Fiat Tempra 1,6, Lancia Dedra 1,8 16V, Fiat Punto II, Lancia Lybra 1.8
Jest : Lancia Lybra 2.0
, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042

Beta Coupe 2,0 -(klik)

Członek Zwyczajny Stowarzyszenia :roll:

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3554
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Lybra 2.0 - piszczący pasek wielorowkowy

Post autor: rob_76 » 14 sie 2018, 0:38

A z powyzszego wynika, ze moje zalozenie bylo bledne i 2.0 w Lybrze jest inne niz w Kappie (osprzetowo), a to zmienia postac rzeczy diametralnie... Niestety nie widzialem Lybrowej dwu-litrowki bez oslon... Sorry za blad...
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4638
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków

Re: Lybra 2.0 - piszczący pasek wielorowkowy

Post autor: Bichoń » 18 sie 2018, 10:31

Miło się czasem czegoś nowego dowiedzieć z forum.
Po pierwsze, nie wiedziałem że są paski dwustronne - a taki właśnie mam zamontowany
Po drugie, nie wiedziałem że są spraye do pasków, użyłem takowego i jak na razie pasek nie piszczy (*). Tylko z dostaniem się do "wewnętrznej strony" nie jest łatwo, robiłem to wężykiem do spryskiwania profili zamkniętych, z końcówką przyklejoną do wygiętego druta.


(*) jednak czasem zapiszczy, ale przy maksymalnym obciążeniu. Ale i tak jest lepiej.
Ostatnio zmieniony 18 sie 2018, 14:53 przez Bichoń, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3554
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Lybra 2.0 - piszczący pasek wielorowkowy

Post autor: rob_76 » 18 sie 2018, 13:20

Ciesze sie, ze choc pomoglem (i ze pomoglo!) z tym "szprajem"... :)
Tez sie czegos dowiedzialem - ze "ten sam" silnik 2.0 VIS w Lybrze nie jest "taki sam" - jak mylnie zakladalem...
Cale zycie sie uczymy, a umieramy glupi... :roll:
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
GugiBaoo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 80
Rejestracja: 31 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: K-ów
Kontakt:

Re: Lybra 2.0 - piszczący pasek wielorowkowy

Post autor: GugiBaoo » 19 sie 2018, 5:50

Jeśli naciąg jest ok to masz zużyty pasek i prawdopodobnie koło pasowe, spray nie załatwi sprawy,tokarka tak ;)

Wysłane z mojego Moto C Plus przy użyciu Tapatalka

jest turbo jest zabawa........
Fiat Ulysse 2.0 Turbo
Fiat Marea weekend 1.9 Turbo
Lancia Zeta 2.0 Turbo
Lancia Delta Hf Integrale ;) 2.0 Turbo
Lancia Thesis 2.4 Turbo

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3554
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Lybra 2.0 - piszczący pasek wielorowkowy

Post autor: rob_76 » 19 sie 2018, 13:58

Przy kolach i pasku wielorowkowym z tokarka bedzie chyba troszke trudno jednak... ;) Raczej wymiana...
Spray nie zalatwia sprawy, a tylko poprawia sytuacje - doraznie... :)
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4638
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków

Re: Lybra 2.0 - piszczący pasek wielorowkowy

Post autor: Bichoń » 03 wrz 2018, 14:15

Przy okazji nurkowania pod samochodem zauważyłem, że jest tam drugi pasek (do pompy wspomagania?) i na nim dopiero jest luz. w tym przypadku "przeszprejowanie" pogorszyło sprawę, bo coś tam zaczęło hałasować. Czeka mnie więc kolejne nurkowanie pod samochodem i będę próbował naciągnąć ten pasek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”