Lybra 2.4 JTD - zerwany gwint głowicy/pokrywa zaworów

Awatar użytkownika
Ventura
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 274
Rejestracja: 04 lis 2009, 11:01
Imię: Marcel
Lokalizacja: Grudziądz

Lybra 2.4 JTD - zerwany gwint głowicy/pokrywa zaworów

Post autor: Ventura » 10 mar 2017, 11:30

Oddałem auto na wymianę rozrządu (2.4 JTD) rozrząd był mokry od oleju (byłem tego świadomy) liczyłem na uszczelniacze ale okazuje się, że główny wyciek to pokrywa zaworów. Zerwany jest gwint za korkiem wlewu oleju. Mechanik, który miał robić rozrząd szczerze odmówił naprawy, po prostu ze względu na brak czasu na ewentualne zrzucanie głowicy w razie niepowodzenia (boi się aluminium?) a wymiana rozrządu póki jest wyciek jest bezsensowna.
Ja znam dwie rozsądne finansowo naprawy gwintów: rozwiercenie, nagwintowanie i wkręcenie (na klej) tulejki sprężynowej z gwintem (taki jak był) lub rozwiercenie i zrobienie mocowania na większą średnicę nie mam auta przy sobie w tej chwili i nie wiem jakie tam dojście jest.

Co proponujecie zrobić? Nie uśmiecha mi się w razie co zrzucać głowicy.
Ostatnio zmieniony 10 mar 2017, 12:38 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami! Regulamin działu technicznego!

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Zerwany gwint głowicy - pokrywa zaworów.

Post autor: Maniak » 10 mar 2017, 11:39

Foto gdzie to jest. I wtedy cosik ktosik podpowie. : buja w oblokach :
Tak to już sam sobie odpowiedziałeś....albo albo.... : gafa :
Pozdrawiam brać klubowiczów : ok2 :
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
Radinhos
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 12 paź 2016, 23:23
Imię: Radek
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Zerwany gwint głowicy - pokrywa zaworów.

Post autor: Radinhos » 10 mar 2017, 12:34

Na pewno schludniej byłoby wkręcić sprężynkę i szpilkę takiej średnicy jak powinna być, ale takie zestawy są dosyć drogie moim zdaniem, bo nie wystarczy sama sprężynka, trzeba do tego też wiertło odpowiedniej średnicy pod tę sprężynkę. Ja kiedyś rozwierciłem i nagwintowałem na śrubę pod króciec wody o średnicy rozmiar większej, uciąłem główkę, wkręciłem mniej więcej tyle co szpilkę na kleju, a potem normalnie dokręciłem nakrętką, estetyczne to to nie jest i trochę zdrutowane, ale już kilka razy to rozkręcałem i skręcałem i nie sprawia to problemów. Kwestia czy średnica takiej śruby zmieści Ci się w otwór pokrywy zaworów.
Fiat Bravo 1.8 GT 1998r.
Volkswagen Passat Variant 2.0 GL 1992r.
Lancia Lybra SW 2.4jtd Executive 2003r.
Honda Civic 1.4 i S 1995r.
Lancia Lybra SW 2.0 2001r.
Renault Laguna Initiale 3.0dCi 2010r.
Fiat Croma 1.9 Multijet 2005r.

Awatar użytkownika
Ventura
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 274
Rejestracja: 04 lis 2009, 11:01
Imię: Marcel
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Zerwany gwint głowicy - pokrywa zaworów.

Post autor: Ventura » 10 mar 2017, 12:36

Zestaw z wysyłką 35zł
Kupiłem, zobaczymy co z tego wyjdzie.

Awatar użytkownika
Radinhos
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 12 paź 2016, 23:23
Imię: Radek
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - zerwany gwint głowicy/pokrywa zaworów

Post autor: Radinhos » 10 mar 2017, 16:02

A to rozsądna cena, to faktycznie nie miałoby sensu tego tak drutować :)
Fiat Bravo 1.8 GT 1998r.
Volkswagen Passat Variant 2.0 GL 1992r.
Lancia Lybra SW 2.4jtd Executive 2003r.
Honda Civic 1.4 i S 1995r.
Lancia Lybra SW 2.0 2001r.
Renault Laguna Initiale 3.0dCi 2010r.
Fiat Croma 1.9 Multijet 2005r.

Awatar użytkownika
Ventura
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 274
Rejestracja: 04 lis 2009, 11:01
Imię: Marcel
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Lybra 2.4 JTD - zerwany gwint głowicy/pokrywa zaworów

Post autor: Ventura » 10 mar 2017, 18:17

A swoją droga jaka jest średnica śruby? M5 czy M6?

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3997
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Lybra 2.4 JTD - zerwany gwint głowicy/pokrywa zaworów

Post autor: volf » 10 mar 2017, 21:41

Nominalnie M6, przynajmniej dla wersji z metalową pokrywą...
Chyba, że pytanie jakieś podchwytliwe :lol:
KAPPA TDS & JTD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”