Lybra 2.4 JTD 150 KM - chłodnica wody

raczkowski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 86
Rejestracja: 04 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Lybra 2.4 JTD 150 KM - chłodnica wody

Post autor: raczkowski » 16 sty 2017, 14:03

Cześć
czy ktoś mi podpowie, czy w Lybrze 2.4 jtd montowano ten sam model chłodnicy w całym okresie produkcji, czy jednak dla silnika 150 KM chłodnica została zmieniona w stosunku do silników 136 i 140 KM?

raczkowski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 86
Rejestracja: 04 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lybra 2.4 JTD 150 KM - chłodnica wody

Post autor: raczkowski » 23 sty 2017, 11:20

no to pytanie następne - czy zamienniki chłodnic mogą być cieńsze niż oryginały?
czy to coś powoduje przy silnikach diesla, szczególnie 2.4 JTD?

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4001
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Lybra 2.4 JTD 150 KM - chłodnica wody

Post autor: volf » 23 sty 2017, 12:23

Raczej silniki jtd bardzo dużo ciepła nie produkują więc i cieńsza chłodnica powinna dać radę.
Pytanie jakiej firmy ten zamiennik-jeśli jakiejś znanej to bym montował bez zastanowienia.
KAPPA TDS & JTD

szwagier-lublin
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 203
Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin

Re: Lybra 2.4 JTD 150 KM - chłodnica wody

Post autor: szwagier-lublin » 23 sty 2017, 12:30

Popieram. Ujeżdżam CF3 2,4 jtd, silnik naprawdę nie generuje dużo ciepła poza upalnym latem. Sprawny termostat i spokojnie mniejszy cooler starczy. Polecam też zaślepić EGR. Poza niezaprzeczalnymi korzyściami z tego zabiegu, które forum już wiele razy poruszało, sprzyja to mniejszemu nagrzewaniu się silnika podczas stania w korku.
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM

raczkowski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 86
Rejestracja: 04 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lybra 2.4 JTD 150 KM - chłodnica wody

Post autor: raczkowski » 25 lut 2017, 3:07

Chłodnica wymieniona.
Gdyby ktoś się zastanawiał - cieńsza chłodnica jest w porządku.
Wprawdzie jest zima, ale silnik już dostał ognia po wymianie (2xx kmh na liczniku) - temperatura wody na liczniku nie zwiększa się, nic nie cieknie, nic nie pęka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”