Lybra 2.4 JTD '00 - wymiana silnika

Barciok
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 15 wrz 2016, 20:18
Imię: Bartek
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Lybra 2.4 JTD '00 - wymiana silnika

Post autor: Barciok » 09 paź 2016, 19:48

To mój drugi post na tym forum (przepraszam moderatora, mam nadzieje że tym razem trafiłem do odpowiedniego działu), więc Witam serdecznie.

Wszedłem w posiadanie Lancii Lybry z 2000r 2.4 jtd po zerwaniu paska rozrządu - silnik do wymiany.
Na tablicy znamionowej model silnika to: 839A5000, jednak podczas wertowania forum oraz instrukcji po polsku (z internetu, moja jest po włosku :| ),
znalazłem oznaczenie 841C000.

Z tego co widzę to różnica między nimi to moc (135KM a 150KM). I nasuwa się problem. Czy 841 wejdzie mi do mojej Lybry, czy muszę szukać starszego silnika?
Jakie może on sprawiać problemy?
Spoiler:
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Lybra 2.4 JTD '00 - wymiana silnika

Post autor: Maniak » 09 paź 2016, 20:36

PW z namiarami na ,,macherów,, pooooszło. : ok2 :
Owocnej współpracy życzę. : buja w oblokach :
Pozdrawiam brać klubowiczów : ok2 :
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

mjerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 269
Rejestracja: 24 sie 2011, 15:49

Re: Lybra 2.4 JTD '00 - wymiana silnika

Post autor: mjerzy » 10 paź 2016, 20:49

Z silnikiem musisz wymienić osprzęt bo mocno się różni w wersji 135 i 150 KM. Na pewno do zmiany oprogramowanie silnika, wiązki, wtryski, nie wiem jak pompa CR, egr i jego sterowanie, turbo + sterowanie. Nie wiem jak wszelkiego rodzaju czujniki. Przy zmianie sterownika silnika czyszczenie immobilizera. Oczywiście że można to zrobić tylko ile to kosztuje. Chyba że masz namiar na kompletny silnik ze wszystkimi gratami z pod maski w dobrej cenie... Do tego rzeczy które cie nie miną przy kupnie nawet identycznego silnika jak masz- rozrząd, płyny, filtry, uszczelnienia.

iled
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 237
Rejestracja: 10 cze 2016, 7:59
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Lybra 2.4 JTD '00 - wymiana silnika

Post autor: iled » 11 paź 2016, 10:31

tak jak pisze mjerzy+inny sterownik i inne wiązki (wtyczki do ecu), w 150 masz N75 i sterowanie turbo bo w 135 wasz wastgate.
Wtryski też inne. Generalnie silnik z osprzętem taki sam, a jeśli chodzi o sam słupek to weź ze 150KM.
Słupki są zamienne.
Z innej beczki, jakie spustoszenie narobił pasek, może lepiej wymienić głowicę i kilka innych podzespołów ?

Barciok
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 15 wrz 2016, 20:18
Imię: Bartek
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Re: Lybra 2.4 JTD '00 - wymiana silnika

Post autor: Barciok » 11 paź 2016, 11:25

Na razie robię rekonesans w temacie, a głowicę pewnie będę zdejmował w weekend, więc dam znać.
A wymiana całego silnika na ten z większą mocą to z tego względu że tych starszych jest po prostu mało.

Dodam że to (będzie, jak zacznie jeździć) moje pierwsze auto :)
Generalnie silnik z osprzętem taki sam, a jeśli chodzi o sam słupek to weź ze 150KM.
Z tego rozumiem że jeśli znalazłbym silnik 150KM z całym osprzętem to nie byłoby problemów z przełożeniem?

bassooner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2552
Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
Imię: Sławuś
Lokalizacja: Szamoni
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD '00 - wymiana silnika

Post autor: bassooner » 11 paź 2016, 12:36

Barciok pisze:
Dodam że to (będzie, jak zacznie jeździć) moje pierwsze auto :)
czyli od razu wskakujesz na głębinę ;-) z drugiej strony skoro teraz jest tak źle to później może być już tylko lepiej (taki cytacik) ;-)
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Lybra 2.4 JTD '00 - wymiana silnika

Post autor: FXX » 11 paź 2016, 15:09

Barciok pisze:Na razie robię rekonesans w temacie, a głowicę pewnie będę zdejmował w weekend, więc dam znać.
A wymiana całego silnika na ten z większą mocą to z tego względu że tych starszych jest po prostu mało.

Dodam że to (będzie, jak zacznie jeździć) moje pierwsze auto :)
Generalnie silnik z osprzętem taki sam, a jeśli chodzi o sam słupek to weź ze 150KM.
Z tego rozumiem że jeśli znalazłbym silnik 150KM z całym osprzętem to nie byłoby problemów z przełożeniem?
Będzie, bo oprócz silnika będziesz musiał przełożyć całą elektrykę pod maską od wersji 150KM. Do tego oczywiście musisz mieć ECU od 150 KM i dojdzie jeszcze programowanie immo.
Czyli najprościej to musiałbyś kupić rozbitka że sprawnym silnikiem i wszystko pod maską przekładać.
Plus oczywiście wszelkiego rodzaju dodatki typu zawór od sterowania turbo itd.

Ogólnie mało opłacalna opcja jeśli nie masz np. rozbitej Lybry z tym motorem.

Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Barciok
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 15 wrz 2016, 20:18
Imię: Bartek
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Re: Lybra 2.4 JTD '00 - wymiana silnika

Post autor: Barciok » 11 paź 2016, 16:36

W takim razie szukam słupka, dzięki za pomoc i dam znać jak już będzie jeździć :D

Awatar użytkownika
ESSOX
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 489
Rejestracja: 08 lip 2009, 21:59
Imię: Robert
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Lybra 2.4 JTD '00 - wymiana silnika

Post autor: ESSOX » 20 paź 2016, 20:21

Szukaj niekoniecznie z Lybry. Ważne aby zgadzała się moc. Ja miałem przekładany z Alfy 166. Łapy mocujące są inne ale z resztą nie ma problemu.
Lybra SW 2,4JTD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”