Lybra 2.4 JTD - demontaż/montaż turbiny - wyniki z MES
Lybra 2.4 JTD - demontaż/montaż turbiny - wyniki z MES
Panowie, czy dużo jest zachodu z wyjęciem i założeniem turbiny? Z grubsza co i w jakiej kolejności?
Przycina się sterowanie łopatek, mniej więcej w środkowej pozycji. Nie jest jeszcze źle, bo wajcha przestawia się ze skrajnej do skrajnej pozycji, ale mam dwa objawy:
- słabo ciągnie od dołu, kiedyś szła od 1800 obr/min potem był jakby dodatkowy kop przy 2200, teraz jest mega kop ale dopiero przy 2200-2300 obr/min
- czasami, przy wysokich obrotach włącza się check - przeładowuje (to pewnie efekt ciężko chodzącej sztangi od VNT)
W załączeniu log robiony na 3 biegu.
Pomoże ktoś? A może to przepływomierz?
Przycina się sterowanie łopatek, mniej więcej w środkowej pozycji. Nie jest jeszcze źle, bo wajcha przestawia się ze skrajnej do skrajnej pozycji, ale mam dwa objawy:
- słabo ciągnie od dołu, kiedyś szła od 1800 obr/min potem był jakby dodatkowy kop przy 2200, teraz jest mega kop ale dopiero przy 2200-2300 obr/min
- czasami, przy wysokich obrotach włącza się check - przeładowuje (to pewnie efekt ciężko chodzącej sztangi od VNT)
W załączeniu log robiony na 3 biegu.
Pomoże ktoś? A może to przepływomierz?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Nie demontuj. Na to.zawsze przyjedzie pora. Zalej ja na noc nafta. Potem rozruszaj ręcznie sztange i łopatki. Ruszy. Ale jak odpalisz, szybko wyjedź na przestrzeń, na dróżke leśną albo mało uczeszczaną bo biały dym będziesz mieć za sobą. Nic się złego dziać nie będzie. To tylko nafta zacznie odparowywać po rozgrzaniu turbiny i wydechu.
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Re: Lybra 2.4 JTD - demontaż/montaż turbiny - wyniki z MES
Sam demontaż jest prosty, o ile robisz to od dołu! Pierwsze osłony termiczne, potem śrubunek mocujący do kolektora, rury wydech, katalizatora. Najważniejsze - poprawne odkręcenie dolotu i wylotu oleju! Spróbuj jednak jak Kolega wcześniej pisał, chyba że bardzo chcesz!
Re:
Co to znaczy zalać naftą? W sensie gdzie mam tę naftę wlać?jjash pisze:Nie demontuj. Na to.zawsze przyjedzie pora. Zalej ja na noc nafta. Potem rozruszaj ręcznie sztange i łopatki. Ruszy. Ale jak odpalisz, szybko wyjedź na przestrzeń, na dróżke leśną albo mało uczeszczaną bo biały dym będziesz mieć za sobą. Nic się złego dziać nie będzie. To tylko nafta zacznie odparowywać po rozgrzaniu turbiny i wydechu.
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Nie, wcale nie chcę jej wyciągać...
Nagrałem filmik jak to teraz chodzi, podłączałem się z pominięciem sterowania.
https://youtu.be/_j9l0oR3D6o
- viking1986
- Forumowicz/ka
- Posty: 55
- Rejestracja: 03 kwie 2016, 21:07
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: JAROSŁAW
Re: Lybra 2.4 JTD - demontaż/montaż turbiny - wyniki z MES
A intercooler jak wyglada? Ja mialem brak mocy okazalo się pęknięty przewód co idzie od odmy intercoolera i oleju oraz zasyfiały intercooler a też myślałem że turbo się zacina
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2016, 17:56 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: INTERCOOLER!
Powód: INTERCOOLER!
czarne jest czarne a białe jest białe
Re: Lybra 2.4 JTD - demontaż/montaż turbiny - wyniki z MES
moc jest, i to nieźle wgniata w fotel, ale pojawia się dosyć drastycznie powyżej 2200 obr/min. Dlatego myślę, że czasami się przestawia odpowiednio szybko sterowanie i nie pompuje wystarczająco na niższych obrotach.viking1986 pisze:A intercooler jak wyglada? Ja mialem brak mocy okazalo się pęknięty przewód co idzie od odmy intercoolera i oleju oraz zasyfiały intercooler a też myślałem że turbo się zacina
Jestem przekonany, że kiedyś ciągnął od 1800 obr/min.
Re: Lybra 2.4 JTD - demontaż/montaż turbiny - wyniki z MES
Swoją inspirację do wyczyszczenia turbiny zaczerpnąłem z tego opisu. Nie chciało mi się wyciągać całej, to zrobiłem tak jak kolega opisał na forum vw.
porada z vw
Nie pamiętam już dokładnie, ale chyba porządnie to zalałem na noc bo działa i śmiga aż miło. Połącz to z czyszczeniem zaworu egr i overboost. Będzie żyć.
porada z vw
Nie pamiętam już dokładnie, ale chyba porządnie to zalałem na noc bo działa i śmiga aż miło. Połącz to z czyszczeniem zaworu egr i overboost. Będzie żyć.
Re: Lybra 2.4 JTD - demontaż/montaż turbiny - wyniki z MES
Dzięki. Turbo będzie żyć , za to dzisiaj chyba przegub wewnętrzny szlag trafił więc może nie ma co się o tę moc i moment zabijać, tylko przeguby padająjjash pisze:Swoją inspirację do wyczyszczenia turbiny zaczerpnąłem z tego opisu. Nie chciało mi się wyciągać całej, to zrobiłem tak jak kolega opisał na forum vw.
porada z vw
Nie pamiętam już dokładnie, ale chyba porządnie to zalałem na noc bo działa i śmiga aż miło. Połącz to z czyszczeniem zaworu egr i overboost. Będzie żyć.
Pozdrawiam
Toper
- viking1986
- Forumowicz/ka
- Posty: 55
- Rejestracja: 03 kwie 2016, 21:07
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: JAROSŁAW
Re: Lybra 2.4 JTD - demontaż/montaż turbiny - wyniki z MES
Noo i x ciekawości zacząłem sprawdzać noi okazało się że mi nie smiga a i mam pytanie przewody te gumowe maja zasysać czy pchać powietrze??
czarne jest czarne a białe jest białe
Re: Lybra 2.4 JTD - demontaż/montaż turbiny - wyniki z MES
zasysać.viking1986 pisze:Noo i x ciekawości zacząłem sprawdzać noi okazało się że mi nie smiga a i mam pytanie przewody te gumowe maja zasysać czy pchać powietrze??
- viking1986
- Forumowicz/ka
- Posty: 55
- Rejestracja: 03 kwie 2016, 21:07
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: JAROSŁAW
Re: Lybra 2.4 JTD - demontaż/montaż turbiny - wyniki z MES
Sprawdzłem u mnie w ogóle nie dmucha powietrze macie jakąś radę? Sprawdzałem przewody przed zaworem i już tam nie dmucha
czarne jest czarne a białe jest białe