Lybra 2.4 JTD - demontaż/montaż turbiny - wyniki z MES

Awatar użytkownika
Toper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 613
Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra 2.4 JTD - demontaż/montaż turbiny - wyniki z MES

Post autor: Toper » 14 kwie 2016, 23:31

Panowie, czy dużo jest zachodu z wyjęciem i założeniem turbiny? Z grubsza co i w jakiej kolejności?
Przycina się sterowanie łopatek, mniej więcej w środkowej pozycji. Nie jest jeszcze źle, bo wajcha przestawia się ze skrajnej do skrajnej pozycji, ale mam dwa objawy:
- słabo ciągnie od dołu, kiedyś szła od 1800 obr/min potem był jakby dodatkowy kop przy 2200, teraz jest mega kop ale dopiero przy 2200-2300 obr/min
- czasami, przy wysokich obrotach włącza się check - przeładowuje (to pewnie efekt ciężko chodzącej sztangi od VNT)

W załączeniu log robiony na 3 biegu.

Pomoże ktoś? A może to przepływomierz?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jjash » 15 kwie 2016, 11:27

Nie demontuj. Na to.zawsze przyjedzie pora. Zalej ja na noc nafta. Potem rozruszaj ręcznie sztange i łopatki. Ruszy. Ale jak odpalisz, szybko wyjedź na przestrzeń, na dróżke leśną albo mało uczeszczaną bo biały dym będziesz mieć za sobą. Nic się złego dziać nie będzie. To tylko nafta zacznie odparowywać po rozgrzaniu turbiny i wydechu.

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

Adrian.

Re: Lybra 2.4 JTD - demontaż/montaż turbiny - wyniki z MES

Post autor: Adrian. » 15 kwie 2016, 18:09

Sam demontaż jest prosty, o ile robisz to od dołu! Pierwsze osłony termiczne, potem śrubunek mocujący do kolektora, rury wydech, katalizatora. Najważniejsze - poprawne odkręcenie dolotu i wylotu oleju! Spróbuj jednak jak Kolega wcześniej pisał, chyba że bardzo chcesz!

Awatar użytkownika
Toper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 613
Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re:

Post autor: Toper » 15 kwie 2016, 20:31

jjash pisze:Nie demontuj. Na to.zawsze przyjedzie pora. Zalej ja na noc nafta. Potem rozruszaj ręcznie sztange i łopatki. Ruszy. Ale jak odpalisz, szybko wyjedź na przestrzeń, na dróżke leśną albo mało uczeszczaną bo biały dym będziesz mieć za sobą. Nic się złego dziać nie będzie. To tylko nafta zacznie odparowywać po rozgrzaniu turbiny i wydechu.

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Co to znaczy zalać naftą? W sensie gdzie mam tę naftę wlać?

Nie, wcale nie chcę jej wyciągać...
Nagrałem filmik jak to teraz chodzi, podłączałem się z pominięciem sterowania.
https://youtu.be/_j9l0oR3D6o

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jjash » 15 kwie 2016, 22:21

Jutro, czyli w sb, dam Ci znac. Zrobie zdjecie. Dopiero wrocilem z pracy i...i odpadam od sciany.

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

Awatar użytkownika
viking1986
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 03 kwie 2016, 21:07
Imię: Marcin
Lokalizacja: JAROSŁAW

Re: Lybra 2.4 JTD - demontaż/montaż turbiny - wyniki z MES

Post autor: viking1986 » 16 kwie 2016, 17:19

A intercooler jak wyglada? Ja mialem brak mocy okazalo się pęknięty przewód co idzie od odmy intercoolera i oleju oraz zasyfiały intercooler a też myślałem że turbo się zacina
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2016, 17:56 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: INTERCOOLER!
czarne jest czarne a białe jest białe :-) :-)

Awatar użytkownika
Toper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 613
Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - demontaż/montaż turbiny - wyniki z MES

Post autor: Toper » 16 kwie 2016, 18:51

viking1986 pisze:A intercooler jak wyglada? Ja mialem brak mocy okazalo się pęknięty przewód co idzie od odmy intercoolera i oleju oraz zasyfiały intercooler a też myślałem że turbo się zacina
moc jest, i to nieźle wgniata w fotel, ale pojawia się dosyć drastycznie powyżej 2200 obr/min. Dlatego myślę, że czasami się przestawia odpowiednio szybko sterowanie i nie pompuje wystarczająco na niższych obrotach.
Jestem przekonany, że kiedyś ciągnął od 1800 obr/min.

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Lybra 2.4 JTD - demontaż/montaż turbiny - wyniki z MES

Post autor: jjash » 16 kwie 2016, 23:14

Swoją inspirację do wyczyszczenia turbiny zaczerpnąłem z tego opisu. Nie chciało mi się wyciągać całej, to zrobiłem tak jak kolega opisał na forum vw.
porada z vw
Nie pamiętam już dokładnie, ale chyba porządnie to zalałem na noc bo działa i śmiga aż miło. Połącz to z czyszczeniem zaworu egr i overboost. Będzie żyć.
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

Awatar użytkownika
Toper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 613
Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - demontaż/montaż turbiny - wyniki z MES

Post autor: Toper » 17 kwie 2016, 22:24

jjash pisze:Swoją inspirację do wyczyszczenia turbiny zaczerpnąłem z tego opisu. Nie chciało mi się wyciągać całej, to zrobiłem tak jak kolega opisał na forum vw.
porada z vw
Nie pamiętam już dokładnie, ale chyba porządnie to zalałem na noc bo działa i śmiga aż miło. Połącz to z czyszczeniem zaworu egr i overboost. Będzie żyć.
Dzięki. Turbo będzie żyć ;-) , za to dzisiaj chyba przegub wewnętrzny szlag trafił :( więc może nie ma co się o tę moc i moment zabijać, tylko przeguby padają ;-)

Pozdrawiam
Toper

Awatar użytkownika
viking1986
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 03 kwie 2016, 21:07
Imię: Marcin
Lokalizacja: JAROSŁAW

Re: Lybra 2.4 JTD - demontaż/montaż turbiny - wyniki z MES

Post autor: viking1986 » 18 kwie 2016, 18:59

Noo i x ciekawości zacząłem sprawdzać noi okazało się że mi nie smiga a i mam pytanie przewody te gumowe maja zasysać czy pchać powietrze??
czarne jest czarne a białe jest białe :-) :-)

Awatar użytkownika
Toper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 613
Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - demontaż/montaż turbiny - wyniki z MES

Post autor: Toper » 18 kwie 2016, 23:18

viking1986 pisze:Noo i x ciekawości zacząłem sprawdzać noi okazało się że mi nie smiga a i mam pytanie przewody te gumowe maja zasysać czy pchać powietrze??
zasysać.

Awatar użytkownika
viking1986
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 03 kwie 2016, 21:07
Imię: Marcin
Lokalizacja: JAROSŁAW

Re: Lybra 2.4 JTD - demontaż/montaż turbiny - wyniki z MES

Post autor: viking1986 » 19 kwie 2016, 9:33

: beczy : Sprawdzłem u mnie w ogóle nie dmucha powietrze macie jakąś radę? Sprawdzałem przewody przed zaworem i już tam nie dmucha :(
czarne jest czarne a białe jest białe :-) :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”