Strona 2 z 5

Re: Lybra SW - klimatyzacja

: 12 cze 2015, 20:51
autor: Robertoo
FXX pisze:A dlaczego od razu chcesz regenerować sprężarkę?
Nieszczelność to często niekoniecznie niesprawna sprężarka...
Sama sprężarka w sobie jest sprawna to jest pewne na 100%,tylko jest gdzieś nieszczelna i widać to w okularach do sprawdzania szczelności,że gdzieś ucieka czynnik.A zapytałem o regenerowaną dlatego,że nie mam poprostu czasu na jezdzenie po warsztatach bo wszędzie termin,a w związku z wykonywanym zawodem (kierowca tzw.TIRa) mam ograniczony czas,bo w domu jestem na weekend i tak pomysłalem,że kupiłbym po regeneracji na wymianę i pod domem w weekenda wymienił i pojechał w wolnym czasie nabić.

: 13 cze 2015, 17:33
autor: Pawcio78
Ja kilka lat temu (chyba ze cztery) wymieniłem na używkę za ok 80zł i śmiga do dziś. Używka wyjęta przy mnie z jeżdżącego autka. W mojej starej puścił uszczelniacz i olej z niej wychlapało na osłonę pasa przedniego od spodu.


Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka

Re:

: 21 cze 2015, 18:49
autor: Robertoo
Pawcio78 pisze:Ja kilka lat temu (chyba ze cztery) wymieniłem na używkę za ok 80zł i śmiga do dziś. Używka wyjęta przy mnie z jeżdżącego autka. W mojej starej puścił uszczelniacz i olej z niej wychlapało na osłonę pasa przedniego od spodu.


Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
I ja chyba też tak będe musiał zrobić.Byłem w czwartek na takiej dokładnej analizie i sprężarka jest do wymiany w 100%.Szpec od klimatyzacji poradził mi,że albo nowa,a to koszt ok 1250 zł albo szukać używanej,ale tylko takiej co zostanie zdemontowana przy mnie z auta.A więc teraz moja prośba,jak ktoś ma namiar na jakąś Lybre w mojej okolicy co stoi gdzieś na części i można było by zdemontować to prosze o info.

Re: Lybra SW - klimatyzacja

: 21 cze 2015, 20:01
autor: rafix86
Niedaleko mnie jest :)

Re: Lybra SW - klimatyzacja

: 08 lip 2015, 12:19
autor: Lyberator
Pozwole sobie się podpiąć.
Wymieniłem kompresor i osuszacz, klima nabita, szczelna.
Nie idzie sygnał do przekaźnika, nie uruchamia sie kmpresor. Poprzedni długo był nieszczelny i tak to sobie hulało z 2 lata chyba.
Gdzie może być problem? Na kompie nic nie wyszło.
Dodam że aktualnie mam rozebraną dolną część kokpitu - schowek, nawiewy, tunel środkowy, czy tam gdzieś może brakować jakiegoś połączenia?

Ps: gdzie jest presostat? W necie widze dwa rodzaje czujników, który za co odpowiada i gdzie się znajdują?

Obrazek

Obrazek
presostat?

Lybra SW - klimatyzacja

: 08 lip 2015, 13:15
autor: Pawcio78
Te dwa pierwsze to czujniki temperatury w obudowie klimatronika, to drugie to presostat. Nie znajduje sie przypadkiem pod zderzakiem przy osuszaczu?

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka

Re: Lybra SW - klimatyzacja

: 08 lip 2015, 18:14
autor: Zielony
Sprawdź przekaźnik na podszybiu czy dostaje napięcie.

Re: Lybra SW - klimatyzacja

: 09 lip 2015, 8:53
autor: Lyberator
Zielony pisze:Sprawdź przekaźnik na podszybiu czy dostaje napięcie.
Sprawdzony, nie dostaje.

Re: Lybra SW - klimatyzacja

: 09 lip 2015, 21:40
autor: Zielony
Skoro nie dostaje to nie ma zezwolenia.A jak z presostatem? Może podaj sygnał z presostatu na "krótko" i zobacz czy sprężarka odpali.

Re: Lybra SW - klimatyzacja

: 10 lip 2015, 8:31
autor: Lyberator
Przy uruchomionym silniki i klimie wypiąć wtyczke presostatu i podać + 12v? Na który pin?

Re: Lybra SW - klimatyzacja

: 10 lip 2015, 9:10
autor: aiu
Nie znam się na klimatyzacjach , ale wydaje mi sie ze jak podasz mu 12v to komputer będzie widział za wysokie ciśnienie w układzie i i tak nie pozwoli na załączenie sprężarki . Lybra ma dwa piny na czujniku czy 3 ?

Re: Lybra SW - klimatyzacja

: 10 lip 2015, 9:24
autor: Lyberator
5
Obrazek
1_P1= Sprawdzenie 1° poziomu (około 2.5 bar):
D1_P2=. Odłączyć regulator ciśnienia od odpowiedniego przewodu (5040B14 REGULATOR CIŚNIENIA wielopoziomowy instalacji klimatyzacji powietrza -W/Z ) i sprawdzić, czy obwód między stykami 1 i 2 jest otwarty.[RP_5040B14N]
D1_P3=. Połączyć regulator ciśnienia do odpowiedniego przewodu: obwód pomiędzy stykiem 1 i 2 zamyka się.
D1_P4=. Połączyć złącze elektryczne regulatora ciśnienia i uruchomić układ klimatyzacji.
D1_P5=. Odczekać kilka minut, sprawdzając czy sprężarka włącza się regularnie.
D1_P6=. Nastawy 1-ego poziomu: otwarcie styku 2,10 - 2,80 bar i zamknięcie styku max 3,5 bar.
D2_P1= Sprawdzenie 2° poziomu (około 15 bar):
D2_P2=. Pozostawić włączony układ w stojącym samochodzie. Poczekać jeszcze parę minut: obwód pomiędzy stykiem 3 i 4 zamyka się. Jednocześnie sprawdzić czy przy pierwszym biegu włącza się elektrowentylator.
D2_P3=. Nastawy 2-giego poziomu: zamknięcie styku 14 - 16 bar i otwarcie styku 3 - 13 bar.
D3_P1= Sprawdzenie 3° poziomu (około 20 ba);
D3_P2=. Pozostawić włączony układ w stojącym samochodzie. Poczekać jeszcze parę minut: obwód pomiędzy stykiem 6 i 4 zamyka się. Jednocześnie sprawdzić czy elektrowentylator przechodzi z pierwszego na drugi bieg.
D3_P3=. Nastawy 3-ciego poziomu: zamknięcie styku 18,8 - 21,2 bar i otwarcie styku 13,8 - 18,2 bar.
D4_P1= Sprawdzenie 4° poziomu (około 28 bar):
D4_P2=. Zaleca się nie zwiększać ciśnienia obwodu do takiej wartości, zbyt bliskiej granicznym wartościom bezpieczeństwa.
D5_P1=Nota: W samochodzie nie jest możliwe sprawdzenie takiego poziomu.
D6_P1= W przypadku gdyby samochód uzyskał taką wartość obwód pomiędzy stykiem 1 i 2 zamknie się.
D7_P1= Nastawy 4-ego poziomu: otwarcie styku 26 - 30 bar i zamknięcie styku 18 - 26 bar.


Czyli wysatrczy zewrzeć piny 1 i 2 i jak ruszy komnpresor tzn że czujnik do wymiany?

Re: Lybra SW - klimatyzacja

: 10 lip 2015, 12:25
autor: aiu
Na to wychodzi , zwarcie 1 i 2 sygnal do centralki 3,5 bara załączenie sprężarki .

Re: Lybra SW - klimatyzacja

: 13 lip 2015, 9:22
autor: Lyberator
!!! UWAGA !!! Gdy spinacie wtyczke j/w to tylko na CHWILĘ.
Dłuższe działanie kompresora zamienia osuszacz w pocisk ziemia-powietrze i grozi utratą życia.

Obrazek

Re: Lybra SW - klimatyzacja

: 13 lip 2015, 10:02
autor: aiu
Nie koniecznie osuszacz , sprężarka potrafi wtedy nabic nawet do 30 bar i cisnienie szuka ujścia . Jesli wstrzelil osuszacz uszczelnienia przewodow i kompresora też moga okazac sie do wymiany .