Lybra 1.8 16v - zmiana silnika na 2.0 20v

Awatar użytkownika
Fiorino
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 97
Rejestracja: 06 paź 2010, 15:17
Lokalizacja: Zabrze

Lybra 1.8 16v - zmiana silnika na 2.0 20v

Post autor: Fiorino » 13 kwie 2013, 15:10

Witam. W ostatnim tygodniu moją Lybrą 2.0 miałem stłuczkę i ucierpiał przód samochodu. Znalazłem wręcz identyczny samochód ale z uszkodzonym silnikiem 1.8. Jakie problemy można napotkać przy przekładce silnika 2.0 w miejsce 1.8?
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2013, 18:36 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Lancia Lybra SW 2.0 20V

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Zmiana silnika z 1.8 - 2.0

Post autor: Gros » 13 kwie 2013, 17:14

Troszke zabawy tj wiazki elektryczne ,komp i wszystko sie da
:lol: : gafa : :bitwa:

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Zmiana silnika z 1.8 - 2.0

Post autor: FXX » 13 kwie 2013, 17:25

Mocno uderzyłeś? Nie lepiej z tego dawcy poprzekładać graty do Twojej?
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
facio
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 412
Rejestracja: 02 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lybra 1.8 16v - zmiana silnika na 2.0 20v

Post autor: facio » 14 kwie 2013, 10:49

Hoola nie tak szybko cały układ chłodzienia ,klimatyzacji,wydechowy oraz jezdny, inne sprężyny zawieszenia i wiele innych przeróbek. : bredzisz :
We Wroclawiu utworzylem mały klub kappy można poznać nas po rejestracjach wszystkie zaczynaja sie DW 222 mam tez duzo czesci lanci... Tel.691-771-549 A teraz do stadka dołączy Thesis 2.4 jtd mojej żonki DW 898

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Lybra 1.8 16v - zmiana silnika na 2.0 20v

Post autor: mac1us » 14 kwie 2013, 12:30

Co rozumiesz przez cały układ chłodzenia i klimatyzacji? Chłodnice są w innym miejscu, nagrzewnice są w innym miejscu? Jeżeli cały układ rozumiesz przez rurki to spoko.

Problemy, możesz napotkać w elektryce, może być trochę przeróbek, ale może okazać się tak, że wypniesz instalację ze starej i wepniesz do nowej, bo wszystkie kostki łączące instalację silnikową z elektryczną budy są identyczne. Mając dwa auta względnie całe myślę, że nie będzie to kosmicznie trudne wyzwanie.

Awatar użytkownika
facio
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 412
Rejestracja: 02 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lybra 1.8 16v - zmiana silnika na 2.0 20v

Post autor: facio » 14 kwie 2013, 15:23

Inna chłodnica wody i klimatyzacji, wentylator chłodnicy,zbiornik wyrównawczy z drugiej strony wyjścia. instalacja elektryczna całkiem inne podłączenia 1,8 -4 cylindry ,2,0 ma 5. dalej rura wydechowa cała kompletna komputer silnika ,imobilajzer.Półtarosie .Amortyzatory i sprężyny.Tarcze ,klocki też inne,oraz różne rurki jak napisał mój przedmówca.Te elementy nie pasują z 1,8 do 2,0
We Wroclawiu utworzylem mały klub kappy można poznać nas po rejestracjach wszystkie zaczynaja sie DW 222 mam tez duzo czesci lanci... Tel.691-771-549 A teraz do stadka dołączy Thesis 2.4 jtd mojej żonki DW 898

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.8 16v - zmiana silnika na 2.0 20v

Post autor: FXX » 14 kwie 2013, 15:56

A tak w ogóle jest sens przekładać silnik do budy, której stan nie jest do końca wiadomy? Jeśli Twoja buda jest zadbana, zawieszenie jest ok, hamulce itd to ja bym nawet nie myślał nad przekładką silnika tylko przekładał uszkodzone graty. Chyba, że tak mocno przydzwoniłeś że podłużnice np. się pogięły, ale wtedy chyba silnik również nie byłby cały.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Lybra 1.8 16v - zmiana silnika na 2.0 20v

Post autor: Gros » 15 kwie 2013, 7:28

Panowie miotacie sie i problem robicie gdy go nie ma -chłop chce kupić komletną więc mowa o bzdetach jest nie potrzebna bo to tak oczywiste że aż głupie . Zabawa to własnie wiazka i komp .
:lol: : gafa : :bitwa:

dawidson

Odp: Lybra 1.8 16v - zmiana silnika na 2.0 20v

Post autor: dawidson » 15 kwie 2013, 15:54

facio pisze:Inna chłodnica wody i klimatyzacji, wentylator chłodnicy,zbiornik wyrównawczy z drugiej strony wyjścia. instalacja elektryczna całkiem inne podłączenia 1,8 -4 cylindry ,2,0 ma 5. dalej rura wydechowa cała kompletna komputer silnika ,imobilajzer.Półtarosie .Amortyzatory i sprężyny.Tarcze ,klocki też inne,oraz różne rurki jak napisał mój przedmówca.Te elementy nie pasują z 1,8 do 2,0
Z ciekawości, a czym różnią się tarcze i klocki? Inny rozmiar hamulców?

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.8 16v - zmiana silnika na 2.0 20v

Post autor: FXX » 15 kwie 2013, 16:38

Hamulce są dokładnie te same, zarówno z przodu jak i z tyłu.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

TonsilGDN
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 20 gru 2013, 22:52
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Lybra 1.8 16v - zmiana silnika na 2.0 20v

Post autor: TonsilGDN » 12 lut 2020, 22:22

Witam. Nie chciałem nowego tematu zakładać więc piszę tutaj, bo tego samego dotyczy temat. Padł silnik w mojej Lybrze właśnie 1.8 i remont nieopłacalny, a auta szkoda bo blacharka w bardzo dobrym stanie, zawieszenie, hamulce robione były niedawno. Silników praktycznie używanych nie ma i lepiej całe auto kupić i przełożyć jednak z tym silnikiem też nie ma obecnie nic do wyboru. Za to łatwiej o takie auto z tym 2.0, który raczej sprawia mniej problemów niż 1.8. Planuję kupić cały samochód z sprawnym silnikiem 2.0 i chcę przełożyć. O ile mechanicznie może nie będzie jakiś większych kłopotów o tyle z elektryką może już być kłopot. Chciałbym aby się ktoś wypowiedział na ten temat kto już coś takiego robił albo zna dobrze się na tych samochodach czy są jakieś wielkie przeszkody związane z tą instalacją elektryczną. Wydaje się, że niby powinno się to udać mając dwa kompletne auta ale nie wiem jak wygląda właśnie sprawa z wtyczkami od instalacji auta czy są takie same czy też inne? Doradźcie coś czy to warto wogólę takiego swapa robić?

Awatar użytkownika
Krawiec1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 18:24
Lokalizacja: RDE/WGR

Re: Lybra 1.8 16v - zmiana silnika na 2.0 20v

Post autor: Krawiec1 » 13 lut 2020, 10:17

auta muszą być na tym samym typie FL.
Wiązka silnika + zegary + mechanika.

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1602
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Lybra 1.8 16v - zmiana silnika na 2.0 20v

Post autor: Johnny » 13 lut 2020, 10:24

TonsilGDN pisze: 12 lut 2020, 22:22 Witam. Nie chciałem nowego tematu zakładać więc piszę tutaj, bo tego samego dotyczy temat. Padł silnik w mojej Lybrze właśnie 1.8 i remont nieopłacalny, a auta szkoda bo blacharka w bardzo dobrym stanie, zawieszenie, hamulce robione były niedawno. Silników praktycznie używanych nie ma i lepiej całe auto kupić i przełożyć jednak z tym silnikiem też nie ma obecnie nic do wyboru. Za to łatwiej o takie auto z tym 2.0, który raczej sprawia mniej problemów niż 1.8. Planuję kupić cały samochód z sprawnym silnikiem 2.0 i chcę przełożyć. O ile mechanicznie może nie będzie jakiś większych kłopotów o tyle z elektryką może już być kłopot. Chciałbym aby się ktoś wypowiedział na ten temat kto już coś takiego robił albo zna dobrze się na tych samochodach czy są jakieś wielkie przeszkody związane z tą instalacją elektryczną. Wydaje się, że niby powinno się to udać mając dwa kompletne auta ale nie wiem jak wygląda właśnie sprawa z wtyczkami od instalacji auta czy są takie same czy też inne? Doradźcie coś czy to warto wogólę takiego swapa robić?
W dziale sprzedam jest ten silnik do sprzedania
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2274
Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: Lybra 1.8 16v - zmiana silnika na 2.0 20v

Post autor: Helios » 13 lut 2020, 11:13

Johnny pisze: 13 lut 2020, 10:24
TonsilGDN pisze: 12 lut 2020, 22:22 Witam. Nie chciałem nowego tematu zakładać więc piszę tutaj, bo tego samego dotyczy temat. Padł silnik w mojej Lybrze właśnie 1.8 i remont nieopłacalny, a auta szkoda bo blacharka w bardzo dobrym stanie, zawieszenie, hamulce robione były niedawno. Silników praktycznie używanych nie ma i lepiej całe auto kupić i przełożyć jednak z tym silnikiem też nie ma obecnie nic do wyboru. Za to łatwiej o takie auto z tym 2.0, który raczej sprawia mniej problemów niż 1.8. Planuję kupić cały samochód z sprawnym silnikiem 2.0 i chcę przełożyć. O ile mechanicznie może nie będzie jakiś większych kłopotów o tyle z elektryką może już być kłopot. Chciałbym aby się ktoś wypowiedział na ten temat kto już coś takiego robił albo zna dobrze się na tych samochodach czy są jakieś wielkie przeszkody związane z tą instalacją elektryczną. Wydaje się, że niby powinno się to udać mając dwa kompletne auta ale nie wiem jak wygląda właśnie sprawa z wtyczkami od instalacji auta czy są takie same czy też inne? Doradźcie coś czy to warto wogólę takiego swapa robić?
W dziale sprzedam jest ten silnik do sprzedania
Jak masz na myśli ten z Delty do swapa, to nie jest to samo co w Lybrze.

TonsilGDN
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 20 gru 2013, 22:52
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Lybra 1.8 16v - zmiana silnika na 2.0 20v

Post autor: TonsilGDN » 13 lut 2020, 14:03

Tylko, że chciałem kupić całą Lybrę z silnikiem 2.0 i przełożyć ten silnik do mojej zamiast silnika 1.8, a Delta to mnie kompletnie nie interesuje. Chyba, że coś jest na rzeczy z tą Deltą o czym nie wiem?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”