Lybra 1.9 JTD - pasek/napinacz/alternator/sprzęgiełko/klima
Lybra 1.9 JTD - pasek/napinacz/alternator/sprzęgiełko/klima
Witam kolegów.
Przymierzam się powoli do zaglądnięcia wymiany paska napędzającego alternator, wspomaganie oraz klimę.
Szukałem jakiś informacji co to za pasek, opis (manual) wymiany za wiele informacji nie mogę znaleźć.
Dodatkowo podczas przeszukiwania forum spotkałem się z takimi określeniami jak :
- padające sprzęgiełko alternatora - co za sprzęgiełko tam jest, rozbierałem już niejeden alternator i nigdy żadnego sprzęgła tam nie widziałem.Stojan, łożyska wirnik i koło pasowe na wirniku. Można prosić o jakieś zdjęcia, wyjaśnienia co to to jest?
Tak samo rzecz tyczy się koła pasowego klimatyzacji, czy to jest koło osadzone na wieloklinie z zabezpieczeniem czy jak? Gdzieś ktoś pisał że są tam jakieś zabieraki gumowe które hałasują.
Przyznam się że włączając latem klimę było słychać jakieś cykanie - czy to może właśnie to koło?
Chętnie zapoznał bym się z jakimś opisem (może być oryginalny włoski) wymiany i naciągu paska, oraz jak poznać czy któryś (ile ich tam jest) napinacz czy rolka jest do wymiany ?
Dotychczas miałem doczynienia z prostymi układami, naciąganie wszystkiego alternatorem - proste i skuteczne było to dla mnie
Przymierzam się powoli do zaglądnięcia wymiany paska napędzającego alternator, wspomaganie oraz klimę.
Szukałem jakiś informacji co to za pasek, opis (manual) wymiany za wiele informacji nie mogę znaleźć.
Dodatkowo podczas przeszukiwania forum spotkałem się z takimi określeniami jak :
- padające sprzęgiełko alternatora - co za sprzęgiełko tam jest, rozbierałem już niejeden alternator i nigdy żadnego sprzęgła tam nie widziałem.Stojan, łożyska wirnik i koło pasowe na wirniku. Można prosić o jakieś zdjęcia, wyjaśnienia co to to jest?
Tak samo rzecz tyczy się koła pasowego klimatyzacji, czy to jest koło osadzone na wieloklinie z zabezpieczeniem czy jak? Gdzieś ktoś pisał że są tam jakieś zabieraki gumowe które hałasują.
Przyznam się że włączając latem klimę było słychać jakieś cykanie - czy to może właśnie to koło?
Chętnie zapoznał bym się z jakimś opisem (może być oryginalny włoski) wymiany i naciągu paska, oraz jak poznać czy któryś (ile ich tam jest) napinacz czy rolka jest do wymiany ?
Dotychczas miałem doczynienia z prostymi układami, naciąganie wszystkiego alternatorem - proste i skuteczne było to dla mnie
Re: Lybra 1,9 Pasek, napinacz, alternator (sprzęgiełko) i kl
Sprzęgiełko to zdaje się to wolne koło pasowe alternatora.
Re: Lybra 1,9 Pasek, napinacz, alternator (sprzęgiełko) i kl
No ale alternator przecież ma tylko wał i na nim koło pasowe, więc Damian o jakie wolne koło chodzi ?????
Re: Lybra 1,9 Pasek, napinacz, alternator (sprzęgiełko) i kl
Nie mam zielonego pojęcia - to samo wypluwa wujek Google Generalnie, nie wiem co to jest i nie widziałem tego ale serwis mi niedawno powiedział, że właśnie to wymienili ostatnio
Re: Lybra 1.9 JTD - pasek/napinacz/alternator/sprzęgiełko/kl
"Sprzegiełko" alternatora pozwala mu spokojnie wyhamować w przypadku nagłego spadku obrotów silnika. Inaczej - pozwala kręcić się alternatorowi z inną predkością niż wynikałoby to z paska
Taki patent wydłuża życie alternatora, ale skraca życie jego rolki ;P
Taki patent wydłuża życie alternatora, ale skraca życie jego rolki ;P
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Re: Lybra 1.9 JTD - pasek/napinacz/alternator/sprzęgiełko/kl
Ok czyli sprzęgiełko mocowane jest na wale alternatora to już coś wiem
A teraz pytanie jak sprawdzić bez demontażu alternatora czy to sprzęgiełko jest ok ?
I co z reszta pytań ??
Pozdro
A teraz pytanie jak sprawdzić bez demontażu alternatora czy to sprzęgiełko jest ok ?
I co z reszta pytań ??
Pozdro
Re: Lybra 1.9 JTD - pasek/napinacz/alternator/sprzęgiełko/kl
W rolce - to w niej jest sprzęgło alternatora
Re: Lybra 1.9 JTD - pasek/napinacz/alternator/sprzęgiełko/kl
No to odnośnie sprzęgięłka to wszystko super wyjaśnia strona :
http://www.gates.com/europe/oap/pl/Wymiana.html
Wymieniał ktos to sprzęgiełko we własnym zakresie, trzeba wymontować alternator ??
http://www.gates.com/europe/oap/pl/Wymiana.html
Wymieniał ktos to sprzęgiełko we własnym zakresie, trzeba wymontować alternator ??
Re: Lybra 1.9 JTD - pasek/napinacz/alternator/sprzęgiełko/kl
Mam nadzieje że powoli zbliżają się ciepłe dnie. Chciałbym przygotować się do wymiany kompletu w tym temacie.
Czyli pasek + rolki i napinacze, dobrze myślę czy za bardzo się rozpędziłem i wymienić tylko to co zużyte?
I tu nasuwa się pytanie jak sprawdzić co jest już zużyte ??
Czyli pasek + rolki i napinacze, dobrze myślę czy za bardzo się rozpędziłem i wymienić tylko to co zużyte?
I tu nasuwa się pytanie jak sprawdzić co jest już zużyte ??
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 175
- Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
- Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
- Kontakt:
Re: Lybra 1.9 JTD - pasek/napinacz/alternator/sprzęgiełko/kl
Kolejne nowomodne rozwiązanie, które jako pierwsze ulegnie zniszczeniu. Zero takich patentów w naszych silnikach niech. To niefortunne sprzęgło jednokierunkowe wyślij papa na złom a w jego miejsce załóż stałe, niezniszczalne, całe metalowe koło pasowe.
Re: Lybra 1.9 JTD - pasek/napinacz/alternator/sprzęgiełko/kl
Z tego co widać na filmach w linkach zamieszczonych wyżej, to jeśli założymy koło pasowe sztywne to napinacz poleci.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 175
- Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
- Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
- Kontakt:
Re: Lybra 1.9 JTD - pasek/napinacz/alternator/sprzęgiełko/kl
Im prostsze rozwiązania, tym bardziej niezawodne. A dlaczego dotychczas były sztywne koła alternatora, sztywne koła zamachowe i wszystko działało. Były stare paski klinowe i jak strzelały to nie podchodziły pod pasek rozrządu i nie rozwalały silnika. Niestety inżynierska myśl techniczna służy ekologii i wytrzymałości podzespołów tylko w czasie trwania gwarancji. Proszę sobie poczytać o tym jak to Mercedes prawie zbankrutował, bo nic się nie psuło. Proszę poczytać o rozwiązaniach stosowanych przez NSU, które do dzisiaj nie są stosowane. Firmę NSU zaawansowane rozwiązania prawie wykończyły. A dającym wiarę w serwisowe pisanie pytam dlaczego w Zafirach zweryfikowano, po zacierających się panewkach, okres wymiany oleju w silnikach diesla?
Re: Lybra 1.9 JTD - pasek/napinacz/alternator/sprzęgiełko/kl
To sugerujesz na wymianę kola na jakie ? czy ewentualnie "zespawanie" sprzęgielka na sztywno?
Wiem że w starych autach nie było napinacza, sam napinałeś pasek i śmigasz, a nie wiem jak w tym przypadku będzie się napinacz sprawował jak sprzęgiełko będzie na sztywno.
Wiem że w starych autach nie było napinacza, sam napinałeś pasek i śmigasz, a nie wiem jak w tym przypadku będzie się napinacz sprawował jak sprzęgiełko będzie na sztywno.
Re: Lybra 1.9 JTD - pasek/napinacz/alternator/sprzęgiełko/kl
Nie wiem po co wymyślać coś na stałe kombinować i zmieniać,generalnie wg mnie nie ma sensu wymieniać czegokolwiek chyba,że dochodzą jakieś dziwne odgłosy z tej czesci silnika,sprzęgiełko się nie zepsuje w jednym momencie u mnie odgłosy dochodziły z przerwami trwało to rok i dopiero padło, na twoim miejscu sprawdziłbym napinacz(można zregenerować albo wymienić rolke ) i rolki a sprzęgiełka nie ruszał.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 175
- Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
- Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
- Kontakt:
Re: Lybra 1.9 JTD - pasek/napinacz/alternator/sprzęgiełko/kl
Koło sztywne, starszego typu pasuje w miejsce nowomodnego. Jeżeli masz objawy świadczące o jego zużyciu, to należy go szybko wymienić. Rozsypujące się koło alternatora powoduje, podobnie jak i inne nieosiowe koła, podcinanie paska wielorowkowego i jego szybkie uszkodzenie. Niestety często, jego pojedyncze nitki podchodzą pod pasek rozrządu powodując jego przeskoczenie. I wówczas mamy już pozamiatane!!!