Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika

Post autor: FXX » 19 mar 2013, 9:41

dr_scott pisze:Olej 5W40 jest jak najbardziej prawidłowy. W zależności od klimatu producent zaleca stosowanie 5W40 lub 10W40.
Mam nadzieję, że stosowałeś Mobil 5W40 z przeznaczeniem do diesli.
Z przeznaczeniem do Diesli? Przecież praktycznie każdy 5W40 spełnia założone przez producenta normy (a na pewno Mobil), więc nie ma wymogu, że musi być to koniecznie wersja do Diesla. Poza tym specjalnie do Diesli, Mobil ma w ofercie 0W40.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika

Post autor: Dudi » 19 mar 2013, 11:38

FXX pisze:
dr_scott pisze:Olej 5W40 jest jak najbardziej prawidłowy. W zależności od klimatu producent zaleca stosowanie 5W40 lub 10W40.
Mam nadzieję, że stosowałeś Mobil 5W40 z przeznaczeniem do diesli.
Z przeznaczeniem do Diesli? Przecież praktycznie każdy 5W40 spełnia założone przez producenta normy (a na pewno Mobil), więc nie ma wymogu, że musi być to koniecznie wersja do Diesla. Poza tym specjalnie do Diesli, Mobil ma w ofercie 0W40.
Ale np. 10W40 jest dla benzynowych i dla diesli :roll:
Nie wiem jak w innych specyfikacjach, ale wydaje mi się, że tylko 5W40 ogólnie nie wystarczy. Bo powinno być 5W40 dla benzynowych i dla diesli.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika

Post autor: FXX » 19 mar 2013, 11:56

Zacytuję jeszcze raz wycinek z instrukcji:
Olej wielosezonowy na bazie syntetycznej o lepkości SAE 5W-40, który przewyższa wymagania specyfikacji ACEA B3 i API CF.
Jak widać olej musi mieć określoną lepkość - jednakże dopuszcza się aby pierwszy parametr był niższy, a drugi wyższy.
Do tego olej musi spełniać lub przewyższać te dwie specyfikacje:
- ACEA w tym przypadku - B3
- API w tym przypadku - CF.

Proste i szybkie wytłumaczenie jest pod tym linkiem :link:

Zatem jak widać, obecnie praktycznie nie wyróżnia się olejów tylko do Diesli, bądź tylko dla benzyniaków. Nawet np. Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40, ma jasno napisane w opisie, że może być stosowany również w silnikach benzynowych.

Jeżeli założyć, że dopuszczana jest lepkość 10W40 to w przypadku produktu Mobila, również spełnia on wymagania obu specyfikacji, podobnie jak 5W40.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika

Post autor: Nat » 19 mar 2013, 12:00

Sprawdź na opakowaniu oznaczenia.
Jeśli jest napisane API SL/CF to jest to olej uniweralny, dobry zarówno do diesla, jak i benzyny. API CF (bez SL) - olej specjalizowany do diesla.
Różnice są na tyle nieznaczące (trochę wyższa liczba zasadowa, trochę lepsze własności myjące - więcej dyspergatorów), że generalnie, jak już wlałeś uniwersalny, to jeźdź bez stresa, a następnym razem wlej po prostu olej specjalizowany.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika

Post autor: Dudi » 19 mar 2013, 12:52

Akurat na stronie Mobil1 nic nie ma napisane przy tym oleju np., żeby w równym stopniu nadawał się do benzyniaków: :link:
FXX pisze:Nawet np. Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40, ma jasno napisane w opisie, że może być stosowany również w silnikach benzynowych.
A tak z ciekawości gdzie to jest napisane, na opakowaniu???
Aż zerknę po pracy :roll:
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika

Post autor: FXX » 19 mar 2013, 14:08

Czy na opakowaniu to nie wiem, bo nie korzystałem z tego oleju. Do jednego i drugiego JTDka leję Mobil 1 Peak Life 5W50.
Takowa informacja znajduje się na tej stronie w zakładce zastosowania :link:
Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 w szczególności zalecany jest do smarowania wysokoobciążonych, turbodoładowanych silników wysokoprężnych oraz silników benzynowych znajdujących zastosowanie w takich pojazdach jak: samochody osobowe, dostawcze i sportowo-terenowe.
- Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 w szczególności jest zalecany do stosowania w silnikach eksploatowanych w ekstremalnie ciężkich warunkach gdzie nie sprawdzają się konwencjonalne oleje.
- Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 nie jest zalecany do stosowania w silnikach dwusuwowych i samolotowych, o ile ich producent nie wydał specjalnego dopuszczenia.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika

Post autor: Dudi » 19 mar 2013, 14:28

OK no to teraz już jasne.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika

Post autor: dr_scott » 19 mar 2013, 20:05

Olej powinien być przeznaczony do diesli. Oczywiście na uniwersalnym też silnik będzie pracował bo dlaczego by nie?
Diabeł tkwi w szczegółach, a w oleju takie szczegóły to właśnie dodatki uszlachetniające. Inne dodatki, inne proporcje dla benzyny inne dla diesla. Silnik wysokoprężny gereruje dużo cięższe warunki pracy dla oleju, a nowoczesny diesel jeszcze więcej wymaga od oleju. Do tego dochodzą dodatkowe elementy o które trzeba zadbać, tj. turbina, dpf itp.
Oprócz wymaganych klasyfikacji API czy ACEA olej powinien spełniać wymagania producenta samochodu. I dla Lybry, tudzież silników JTD, Fiat takową normę ma ale numeru nie pamiętam. Oczywiście spełnia ją Selenia WR 5W40. Pewnie inne oleje też.
Odradzam stosowanie olejów przeznaczonych do benzyny jak również uniwersalnych.
Ładny wykład na temat olejów był na forum Alfaholików, jak go znajdę to zapodam linka.
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

Awatar użytkownika
kao101
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 50
Rejestracja: 13 lip 2010, 17:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika

Post autor: kao101 » 19 mar 2013, 20:56

Ja do tego silnika nalałem teraz dla pewności i spokoju TOTAL 10w40, gdyż przebieg jest wątpliwy do stwierdzenia tak jak w pierwszym zajechanym.
Lancia Lybra SW 1.9JTD, 2000r ,kupiona przy 196350 obecnie 224000.

Awatar użytkownika
BlackLybraSW
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 567
Rejestracja: 24 paź 2012, 9:29
Imię: Bartek
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika

Post autor: BlackLybraSW » 09 sty 2021, 12:13

No dobra ale co było nie tak ,że wymieniłeś silnik ? Masz jakies fotki ?
W koncu to odma czy turbo czy co ?
Lybra 1,9 JTD Power
OBDII pisać na priv lub maila oczywiście okolice ZST :-)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika

Post autor: FXX » 10 sty 2021, 17:45

BlackLybraSW pisze: 09 sty 2021, 12:13 No dobra ale co było nie tak ,że wymieniłeś silnik ? Masz jakies fotki ?
W koncu to odma czy turbo czy co ?
Ostatni post z 2013 roku, a sam autor logował się ostatnio w 2014 roku. Chyba nie liczyłbym na odpowiedź :lol:
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”