Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
Po głowie ostatnio chodzi mi pomysł zaślepienia zaworu EGR w mojej Lybrze.
Wiem, że taki zabieg nie jest ekologiczny. Jednak działanie zaworu EGR kojarzy mi się z "wsadzeniem jednego końca rurki w pupę a drugiego do nosa" . Ostatnio czyściłem czujnik doładowania i w kolektorze dolotowym jest dużo "błota". Jak się domyślam zawędrowało znalazło się tam ono przez EGR.
Ponadto jestem ciekaw jak silnik będzie zachowywał się po takiej modyfikacji (spalanie, osiągi).
Gdzie najlepiej i najprościej wstawić zaślepkę? Mam koncepcję żeby wstawić ją przed zaworem EGR aby nie zalazł sadzą.
Czy ktoś dokonywał już w swojej lybrze takiej modyfikacji? Czy modyfikacja tylko mechaniczna nie spowoduję jakiegoś błędu na kompie?
Wiem, że taki zabieg nie jest ekologiczny. Jednak działanie zaworu EGR kojarzy mi się z "wsadzeniem jednego końca rurki w pupę a drugiego do nosa" . Ostatnio czyściłem czujnik doładowania i w kolektorze dolotowym jest dużo "błota". Jak się domyślam zawędrowało znalazło się tam ono przez EGR.
Ponadto jestem ciekaw jak silnik będzie zachowywał się po takiej modyfikacji (spalanie, osiągi).
Gdzie najlepiej i najprościej wstawić zaślepkę? Mam koncepcję żeby wstawić ją przed zaworem EGR aby nie zalazł sadzą.
Czy ktoś dokonywał już w swojej lybrze takiej modyfikacji? Czy modyfikacja tylko mechaniczna nie spowoduję jakiegoś błędu na kompie?
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra 2.4 JTD Zaślepienie EGR.
jaką masz wersję silnikową ? jesli CF2 (136KM)- zaslepic możesz bezkarnie. Jesli CF3 (wersje 140-150KM) - chcąc zaślepic - zapraszam najpierw do mnie. Wyłaczyć muszę EGR w mapach sterownika (operacja podobna do chiptuningu - zgrywanie map, zmiany w mapach EGR, programowanie sterownika) i dopiero zaślepienie. W CF3 jak zaślepisz EGR spowodujesz błąd na desce i tryb awaryjny i lipa z jazdy :/
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Lybra 2.4 JTD Zaślepienie EGR.
Niestety CF3 150KM . Cały czas przymierzam się do odwiedzin ale zawsze znajduje się coś bardziej priorytetowego na co muszę przeznaczyć fundusze.Ramzes_II pisze:jaką masz wersję silnikową ? jesli CF2 (136KM)- zaslepic możesz bezkarnie. Jesli CF3 (wersje 140-150KM) - chcąc zaślepic - zapraszam najpierw do mnie. Wyłaczyć muszę EGR w mapach sterownika (operacja podobna do chiptuningu - zgrywanie map, zmiany w mapach EGR, programowanie sterownika) i dopiero zaślepienie. W CF3 jak zaślepisz EGR spowodujesz błąd na desce i tryb awaryjny i lipa z jazdy :/
PS. Na podstawie jakich parametrów ECU wykrywa zaślepienie EGR? Bo w sumie chyba tylko czujnik doładowania może wskazywać odchylenia od normy.
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
Przepływ powietrza przez przepływkę. W momencie gdy Ecu steruje otwarciem EGR, zwieksza się udział spalin (w zależności od obrotów silnika, obciążenia itp) i przepływomierz rejestruje spadek przepływu powietrza. Udział procentowy otwarcia EGR i odczyt przepływki wskazuje na prawidłowowe działanie EGR. Brak zmian mierzonej masy powietrza, przy wysterowaniu zaworu przez ECU jest rejestrowane jako błąd i Check.
Odczytaj także PW.
Odczytaj także PW.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
Koledzy z forum alfy:
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sa ... z1YWvNuzxl
twierdzą, że błąd po zaślepieniu EGR nie powoduje trybu awaryjnego. Z opisu wynika że siedzi tam identyczny silnik jak w lybrze. Czyli wycięcie EGR z mapy to takie dopieszczenie po całym zabiegu. Dopiero JTDM ma z tym problem i stoją tam "dziurawe zaślepki". IHMO stosowanie dziurawej zaślepki chyba mija się trochę z celem.
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sa ... z1YWvNuzxl
twierdzą, że błąd po zaślepieniu EGR nie powoduje trybu awaryjnego. Z opisu wynika że siedzi tam identyczny silnik jak w lybrze. Czyli wycięcie EGR z mapy to takie dopieszczenie po całym zabiegu. Dopiero JTDM ma z tym problem i stoją tam "dziurawe zaślepki". IHMO stosowanie dziurawej zaślepki chyba mija się trochę z celem.
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
No być może nie bedzie jawnego trybu awaryjnego, ale ktoś był u mnie z Alfą 2.4 JTD 140 KM z zaślepionym EGR i miał problem ze po pewnym czasie auto nagle traciło moc, by po odpuszczeniu gazu i dodaniu ponownie moc wróciła. Po wyłaczeniu w sterowniku EGR- wiecej zaniki mocy się nie pojawiały.grigor pisze:Koledzy z forum alfy:
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sa ... z1YWvNuzxl
twierdzą, że błąd po zaślepieniu EGR nie powoduje trybu awaryjnego. Z opisu wynika że siedzi tam identyczny silnik jak w lybrze. Czyli wycięcie EGR z mapy to takie dopieszczenie po całym zabiegu. Dopiero JTDM ma z tym problem i stoją tam "dziurawe zaślepki". IHMO stosowanie dziurawej zaślepki chyba mija się trochę z celem.
Większość z tego co auta trafiały do mnie, to juz EGR był albo zacięty, albo przepuszczał i należało go wyłączyć i zaślepić by nie było błędu i żeby sterownik pracował już w trybie "clear" bez EGR.
Zaślepianie z zaślepką z dziurkami to nic nie da. W Multijet jest to wskazane przez samego Fiata - bo zbytnio otwierał się EGR i za duży był udział spalin w powietrzu, zaślepka z dziurkami zmniejszała trochę przepływ spalin do wartości prawidłowych.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 76
- Rejestracja: 01 lis 2011, 21:19
- Imię: rysiu
- Lokalizacja: wielkopolska
Re: Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
Tak czytam,i zastanawiam się jak rozwiązujesz peoblem z większym obciążeniem termicznym tłoków i również silnika,gdyż po odcięciu egr wzrasta temperatura spalin,po naprawie dasz jakąś gwarancje że nic się nie stanie.
Re: Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
Jak będę miał troszkę czasu i znajdę kawałek blaszki to tak dla testu zaślepię i napiszę jak to jest z tym trybem awaryjnym w lybrze. Najwyżej dwa razy będę rozkręcał.Ramzes_II pisze:No być może nie bedzie jawnego trybu awaryjnego, ale ktoś był u mnie z Alfą 2.4 JTD 140 KM z zaślepionym EGR i miał problem ze po pewnym czasie auto nagle traciło moc, by po odpuszczeniu gazu i dodaniu ponownie moc wróciła. Po wyłaczeniu w sterowniku EGR- wiecej zaniki mocy się nie pojawiały.grigor pisze:Koledzy z forum alfy:
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sa ... z1YWvNuzxl
twierdzą, że błąd po zaślepieniu EGR nie powoduje trybu awaryjnego. Z opisu wynika że siedzi tam identyczny silnik jak w lybrze. Czyli wycięcie EGR z mapy to takie dopieszczenie po całym zabiegu. Dopiero JTDM ma z tym problem i stoją tam "dziurawe zaślepki". IHMO stosowanie dziurawej zaślepki chyba mija się trochę z celem.
Tak się właśnie zastanawiałem po co zaślepiać dziurawą zaślepką . A to fabryka się nie popisała i dlatego Fiat zaleca taki MOD.Większość z tego co auta trafiały do mnie, to juz EGR był albo zacięty, albo przepuszczał i należało go wyłączyć i zaślepić by nie było błędu i żeby sterownik pracował już w trybie "clear" bez EGR.
Zaślepianie z zaślepką z dziurkami to nic nie da. W Multijet jest to wskazane przez samego Fiata - bo zbytnio otwierał się EGR i za duży był udział spalin w powietrzu, zaślepka z dziurkami zmniejszała trochę przepływ spalin do wartości prawidłowych.
@Ramzes_II Jak można stwierdzić czy EGR przepuszcza? U mnie zacięty nie jest bo cięgiełko chodzi ale może się nie domyka i dlatego tyle syfu w kolektorze. Byłbym wdzięczny za info na co zwrócić uwagę np w FES.
Stać coś zawsze się może, ale przy aucie kilkunastoletnim ciężko stwierdzić dlaczego. Może przez mod a może przez zaniedbania poprzednich właścicieli.rysiuwalus pisze:Tak czytam,i zastanawiam się jak rozwiązujesz peoblem z większym obciążeniem termicznym tłoków i również silnika,gdyż po odcięciu egr wzrasta temperatura spalin,po naprawie dasz jakąś gwarancje że nic się nie stanie.
To mi trochę pachnie akademickimi rozważaniami. Pytanie dlaczego obciążenie termiczne wzrasta i jak się ma w porównaniu do normalnych warunków pracy? Dodatkowo jakie były założenia konstrukcyjne i tolerancje przy projektowaniu silnika? Na te pytania bez posiadania niezbędnych danych i pomiarów z wykorzystaniem poprawnej metrologii raczej nie da się odpowiedzieć.
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
EGR jak wiemy działa tylko przy niskim obciążeniu silnika, przy normalnej temperaturze pracy. Nie działa gdy uruchamiamy silnik całkowicie zimny. Aktywuje się po zadanej przez producenta temperaturze osiągnietej przez silnik (ok 40 stopni) i działa aż do wyłączenia pojazdu. W nowszych silnikach po zgaszeniu pojazdu EGR pozostaje otwarty aby przewietrzać komorę spalania.rysiuwalus pisze:Tak czytam,i zastanawiam się jak rozwiązujesz peoblem z większym obciążeniem termicznym tłoków i również silnika,gdyż po odcięciu egr wzrasta temperatura spalin,po naprawie dasz jakąś gwarancje że nic się nie stanie.
EGR nie został stworzony tylko do obniżania temperatury spalania, a do zmniejszania emisji gazów poprzez obniżenie temperatury spalania podczas spokojnej jazdy zmniejszając także udział tlenków azotu. Ciężko tu mówić o jego zbawiennym wpływie na temperaturę silnika. Nie jest on w ogóle używany w momentach kiedy temperatura spalania w silniku jest najwyższa i kiedy to silnik najbardziej się zużywa. Mówimy tu o silniku CF3 stosowanym w Alfie/Lanci/Fiacie. Nie roztrząsamy Multijeta i rozwiązań innych producentów. Temat dotyczy tylko tego jednego rodzaju silnika i EGR z nim powiązanego.
Ale jak wiemy - gwarancji ze coś się "wysra" nie ma.
Podobnie wygląda montaż gotowej mapy "tjuningowej" do samochodu bez sprawdzenia jego kondycji jak i osiąganych parametrów.
Jest tak ze czterech jezdzi na gotowych chipach i są mega zadowoleni, a piąty ma pękniety tłok i silnik do remontu. Poniżej zdjecia tłoka z silnika 2.0 turbo 5 cyl. z Lanci jeżdzącej na chipie "kostce" wstawionej w sterownik. Ot tak na pałę - moc jest, jest FUN.
Gdyby był przycięty przy przyśpieszaniu miałbyś czarną wielką chmurę za sobą. Kolektor jest jaki jest, bo do doń dostają się spaliny, wiec i sadza, to w połączeniu z zaolejonym dolotem tworzy wraz z temperaturą to co obserwujesz jako "syf w kolektorze".grigor pisze:Jak będę miał troszkę czasu i znajdę kawałek blaszki to tak dla testu zaślepię i napiszę jak to jest z tym trybem awaryjnym w lybrze. Najwyżej dwa razy będę rozkręcał.Ramzes_II pisze:No być może nie bedzie jawnego trybu awaryjnego, ale ktoś był u mnie z Alfą 2.4 JTD 140 KM z zaślepionym EGR i miał problem ze po pewnym czasie auto nagle traciło moc, by po odpuszczeniu gazu i dodaniu ponownie moc wróciła. Po wyłaczeniu w sterowniku EGR- wiecej zaniki mocy się nie pojawiały.grigor pisze:Koledzy z forum alfy:
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sa ... z1YWvNuzxl
twierdzą, że błąd po zaślepieniu EGR nie powoduje trybu awaryjnego. Z opisu wynika że siedzi tam identyczny silnik jak w lybrze. Czyli wycięcie EGR z mapy to takie dopieszczenie po całym zabiegu. Dopiero JTDM ma z tym problem i stoją tam "dziurawe zaślepki". IHMO stosowanie dziurawej zaślepki chyba mija się trochę z celem.Tak się właśnie zastanawiałem po co zaślepiać dziurawą zaślepką . A to fabryka się nie popisała i dlatego Fiat zaleca taki MOD.Większość z tego co auta trafiały do mnie, to juz EGR był albo zacięty, albo przepuszczał i należało go wyłączyć i zaślepić by nie było błędu i żeby sterownik pracował już w trybie "clear" bez EGR.
Zaślepianie z zaślepką z dziurkami to nic nie da. W Multijet jest to wskazane przez samego Fiata - bo zbytnio otwierał się EGR i za duży był udział spalin w powietrzu, zaślepka z dziurkami zmniejszała trochę przepływ spalin do wartości prawidłowych.
@Ramzes_II Jak można stwierdzić czy EGR przepuszcza? U mnie zacięty nie jest bo cięgiełko chodzi ale może się nie domyka i dlatego tyle syfu w kolektorze. Byłbym wdzięczny za info na co zwrócić uwagę np w FES.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
Czarnej chmury nie ma, czasem troszkę przy ostrym przyspieszeniu na szaro dmuchnie, ale to chyba normalne. Wygląda więc na to, że wszystko wszystko jest w normie. Więc trzeba szykować się na SOFT UPGRADE.Ramzes_II pisze: Gdyby był przycięty przy przyśpieszaniu miałbyś czarną wielką chmurę za sobą. Kolektor jest jaki jest, bo do doń dostają się spaliny, wiec i sadza, to w połączeniu z zaolejonym dolotem tworzy wraz z temperaturą to co obserwujesz jako "syf w kolektorze".
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
Re: Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
No tak... Starsze Diesele bez EGR sypały się niemiłosiernie, dopiero EGR poprawił sytuację...rysiuwalus pisze:Tak czytam,i zastanawiam się jak rozwiązujesz peoblem z większym obciążeniem termicznym tłoków i również silnika,gdyż po odcięciu egr wzrasta temperatura spalin,po naprawie dasz jakąś gwarancje że nic się nie stanie.
EGR to wynalazek który ma zadowolić ekologów i nic więcej.
Poza tym EGR zamyka się całkowicie przy już nawet lekkim wciśnięciu gazu...
Ach te mity motoryzacyjne - rozchodzą się jak zaraza.
Dobrym mitem jest też: nie lej synetetyka jak nie wiesz co wcześniej było lane, bo rozszczelnisz silnik
Lancia Lybra Intensa SW 1.9 JTD
- conway87
- Forumowicz/ka
- Posty: 236
- Rejestracja: 10 lis 2011, 20:00
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Krośniewice
Re: Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
Mam pytanko odnośnie egr auto ostatnio przestało jechać, po prostu nie ma mocy. Po podpieciu pod kompa pokazało błąd że zaciety egr czy jakoś tak. Wyczysciłem egr i teraz raz ma moc i raz nie, macie może jakieś rady co z tym zrobić ? Trzeba wymienić egr?
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
Wymienić zawór, lub jak pisałem wyżej.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 76
- Rejestracja: 01 lis 2011, 21:19
- Imię: rysiu
- Lokalizacja: wielkopolska
Re: Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
Akademickie rozwarzania lub nie,ale w razie draki to mój portwel bedzie pusty.Egr po coś jednak jest więc w razie usterki trzeba to naprawić,a nie poprawiać fabryke-bez dokładnych danych konstrukcyjnych-jak pisze -grigor.
Re: Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
Więc płać krocie za nowy i żyj w przekonaniu, że ratujesz życie jakimś żabkom pod Augustowem
Imho wystarczy odrobina znajomości mechaniki by stwierdzić, że to co napisałeś jest wyssane z palca
Imho wystarczy odrobina znajomości mechaniki by stwierdzić, że to co napisałeś jest wyssane z palca
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX