Lybra - wytrzymalsze sprzęgło?

Awatar użytkownika
szatan
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 390
Rejestracja: 11 mar 2008, 0:00
Imię: Marek
Lokalizacja: Ruda Śląska

Lybra - wytrzymalsze sprzęgło?

Post autor: szatan » 06 sie 2012, 18:19

Witam, czy ktoś się orientuje czy jest możliwość włożenia sprzęgła do 2.4jtd z jakiegoś jtdm żeby było wytrzymalsze.
Wymieniłem ponad 2 miesiące temu sprzęgło i znowu zaczyna się ślizgać. Myślałem żeby dać do regeneracji ale czas oczekiwania i cena trochę przytłaczają.
Ma może ktoś jakiś pomysł.
Była:
Lybra 2.4JTD Intensa '03

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Wytrzymalsze sprzęgło ...

Post autor: FXX » 06 sie 2012, 18:52

Po 2 miesiącach zaczyna Ci się ślizgać? Chipowałeś ją?
Z resztą nawet jak zmodyfikowana jest, to mi tu pachnie błędem mechanika, bądź wadliwym sprzęgłem.
Zawsze możesz znaleźć spiekowe.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Wytrzymalsze sprzęgło ...

Post autor: Ramzes_II » 06 sie 2012, 19:43

jest chipowana ;) i to dość mocno... ponad 190 KM.. spiek by Ci się przydał Marku...
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Awatar użytkownika
szatan
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 390
Rejestracja: 11 mar 2008, 0:00
Imię: Marek
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Wytrzymalsze sprzęgło ...

Post autor: szatan » 06 sie 2012, 20:20

No aż tyle to chyba nie ma, jak liczyłeś to było kolo 180 i 400Nm. Spiek fajny ale to ponoć wystarcza tak na 30tyś.

Zjeb : cenzura : ane coś na pewno jest, nie wiem czy to nie jest wina łożyska oporowego bo rano na włączonym silniku nie idzie wrzucić żadnego biegu, dopiero po zgaszeniu auta da się wbić bieg i wyjechać ale reszta biegów też wchodzi z takim oporem że aż ciężko to opisać.
Czasami bieg wejdzie w miarę płynnie a większości z trudem bądź zgrzytem.

ps. łożyska nie wymieniałem bo ponoć miało być dobre.
Była:
Lybra 2.4JTD Intensa '03

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Wytrzymalsze sprzęgło ...

Post autor: FXX » 06 sie 2012, 21:10

A docisk wymieniałeś razem ze sprzęgłem?
Z tego co czytałem na Alfaholikach, seryjne sprzęgło powinno wytrzymać taką moc, kwestia jak masz ułożony moment. Jeśli te 400Nm masz w okolicach 2000rpm to niestety fabryka nie wytrzymuje.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Wytrzymalsze sprzęgło ...

Post autor: Ramzes_II » 06 sie 2012, 21:15

No powinno. Wymieniał docisk i sprzegło. Nie zmienił Marek tylko łożyska oporowego.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Wytrzymalsze sprzęgło ...

Post autor: FXX » 06 sie 2012, 21:26

Może sprzęgło z Alfy 156 2,4JTDm by podeszło? Ew. Thesis ?
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

argenta67

Re: Wytrzymalsze sprzęgło ...

Post autor: argenta67 » 06 sie 2012, 22:49

Ramzes_II pisze:No powinno. Wymieniał docisk i sprzegło. Nie zmienił Marek tylko łożyska oporowego.
Łożysko nie ma nic do zużycia tarczy.
FXX pisze:Może sprzęgło z Alfy 156 2,4JTDm by podeszło? Ew. Thesis ?
Thesis ma zupełnie inne sprzęgło.

Ja bym ci poradził zmienić typ jazdy po podniesieniu mocy musisz inaczej operować pedałami sprzęgła i gazu po prostu za długo trzymasz nogę na sprzęgle a już dodajesz gazu. Wiem to może być trudne do zrozumienia ale trudno jest to inaczej wytłumaczyć ale to jedyne tłumaczenie po prostu. Możesz poszukać kogoś kto się trochę ściga autem na torze to ci powie, że do każdego wyścigu zmieniają bo moc robi swoje.

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Re: Wytrzymalsze sprzęgło ...

Post autor: lancia1969 » 06 sie 2012, 22:51

Pogadaj z tym gościem SPRZĘGŁA , powiedz co było robione , czego oczekujesz i jestem przekonany że zapomnisz o problemie.
Grzegorz

GG 13364997

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Wytrzymalsze sprzęgło ...

Post autor: FXX » 06 sie 2012, 23:17

To jest z pewnością dobre wyjście :)
Gość się zna na tym jak nikt inny, a i z resztą jego nazwisko jest znane w całej Polsce, jeśli chodzi o temat sprzęgieł.
Kolego ostatnio robił u niego sprzęgło do BMW e46 330i i jest zadowolony.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
szatan
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 390
Rejestracja: 11 mar 2008, 0:00
Imię: Marek
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Wytrzymalsze sprzęgło ...

Post autor: szatan » 07 sie 2012, 16:37

Dzwoniłem tam i trochę czas oczekiwania mnie martwi, 2-3 tygodnie no i cena też średnio dobra.
Największym problemem może być sprzęgło, które samo się reguluje i powiedział że nie da się z tym nic zrobić jak taki wynalazek znajduje się w lybrze.

Trochę się interesowałem i z thesisa nie podejdzie bo są inne wymiary i tam jest łożysko wysprzęglika czy jakoś tak.


Dzwoniłem do ganinexu i powiedzieli mi że dużo jest podróbek valeo, a nie powiem dałem za sprzęgło 550zł. Mocno podejrzane.
Mechanik polecił mi sachsa powiedział że wsadzają takie klientom którzy mają samochody do nauki jazdy i jeszcze żaden się nie skarżył.
Była:
Lybra 2.4JTD Intensa '03

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wytrzymalsze sprzęgło ...

Post autor: Michor » 07 sie 2012, 18:46

argenta67 pisze:Ja bym ci poradził zmienić typ jazdy po podniesieniu mocy musisz inaczej operować pedałami sprzęgła i gazu po prostu za długo trzymasz nogę na sprzęgle a już dodajesz gazu. Wiem to może być trudne do zrozumienia ale trudno jest to inaczej wytłumaczyć ale to jedyne tłumaczenie po prostu. Możesz poszukać kogoś kto się trochę ściga autem na torze to ci powie, że do każdego wyścigu zmieniają bo moc robi swoje.

Styl jazdy na mocne 4 łapy żeby nie pomielić właśnie napędu.
Dopóki sprzęgło nie będzie puszczone do końca - delikatnie z gazem.

Strzał ze sprzęgła w takim Evo 9 (znam osobiście taki przypadek) zwykle kończy się jego zjaraniem:P
Tak więc - spokojnie, jak puścisz sprzęgło to wtedy dopiero but w podłogę :P

Myślę że to miał Argenta na myśli :)
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
szatan
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 390
Rejestracja: 11 mar 2008, 0:00
Imię: Marek
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Wytrzymalsze sprzęgło ...

Post autor: szatan » 07 sie 2012, 22:37

wiem o co biega, po za tym rzadko kiedy startuje z buta
Była:
Lybra 2.4JTD Intensa '03

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Wytrzymalsze sprzęgło ...

Post autor: FXX » 08 sie 2012, 0:12

Ogólnie ciężka sprawa. Na Twoim miejscu próbowałbym się umówić z kimś kto jest w tym temacie obiegany, aby stwierdził, co mogło być przyczyną wykończenia sprzęgła - wadliwy towar czy zły montaż.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

yogi
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 19 lis 2011, 18:19
Imię: Slawek
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Re: Wytrzymalsze sprzęgło ...

Post autor: yogi » 09 sie 2012, 2:10

Nie rozwazales zmiany tarczy sprzegla na organiczna? Juz nie pamietam gdzie to kumpel kupowal, ale podawal rozmiar i mu zrobili jak nalezy. Chodzi lagodniej niż spiek i jest dość wytrzymala. Kiedyś mialem taka w chipowanym bravo i bylo ok ze standartowyym dociskiem i lozyskiem, no aleono mialo ze 300nm tylko. Jak nadal będą się palic to pozostaje zmniejszyć moment przy 2000 obrotow i podciagnac wyżej i będzie ok. :)
Pzdr., Slawek
Lancia Lybra SW Intensa
http://www.yogitaxi.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”