Lybra 2.4 JTD - problem z odpalniem na mrozie
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 23 lip 2010, 18:32
- Lokalizacja: Wrocław
Lybra 2.4 JTD - problem z odpalniem na mrozie
Witam!
Mam problem z moją Lybrą 2.4 jtd. Poniżej -8 stopni nie chce zimny silnik zapalić. Rozrusznik kręci, świece wymienione, nowy akumulator centra, przekaźnik świec działa,paliwo niby do -25 stopni. Przy lekkim mrozie pali bez poblemu. Jakieś pomysły??
Mam problem z moją Lybrą 2.4 jtd. Poniżej -8 stopni nie chce zimny silnik zapalić. Rozrusznik kręci, świece wymienione, nowy akumulator centra, przekaźnik świec działa,paliwo niby do -25 stopni. Przy lekkim mrozie pali bez poblemu. Jakieś pomysły??
- annubis17
- Forumowicz/ka
- Posty: 1231
- Rejestracja: 16 sie 2010, 19:41
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Koszalin
Re: problem z odpalniem na mrozie
Brak kompresji na ten przykład...
Citroen XM 2.1D / Lancia Kappa 2.0 VIS
- Krissu1980
- Klubowicz
- Posty: 418
- Rejestracja: 13 kwie 2008, 0:00
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Re: problem z odpalniem na mrozie
ile czasu grzejesz świece?
Re: problem z odpalniem na mrozie
A powiedzcie mi jak to jest z dieslami. Jeśli kontrolka świec żarowych gaśnie to odczekanie jeszcze chwili coś da, czy świece po zgaśnięciu kontrolki nie nagrzeją się mocniej ?
- Krissu1980
- Klubowicz
- Posty: 418
- Rejestracja: 13 kwie 2008, 0:00
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Re: problem z odpalniem na mrozie
grzeją dalej, przy -15 jeszcze z 20 sekund mi grzeją i dopiero wtedy kręcęsamuel pisze:A powiedzcie mi jak to jest z dieslami. Jeśli kontrolka świec żarowych gaśnie to odczekanie jeszcze chwili coś da, czy świece po zgaśnięciu kontrolki nie nagrzeją się mocniej ?
Re: problem z odpalniem na mrozie
Osobiście stawiam na jakość paliwa, lub brak kompresji. Ale skłaniam się do tego pierwszego.
Z tego co wyczytałem w necie, świece żarowe po uruchomieniu silnika, jeszcze przez jakiś czasz dogrzewają komorę spalania.
Z tego co wyczytałem w necie, świece żarowe po uruchomieniu silnika, jeszcze przez jakiś czasz dogrzewają komorę spalania.
Lybra 2,4 JTD CF3
Re: problem z odpalniem na mrozie
tak mi mówił mechanik, po uruchomieniu, mogą jeszcze przez 2-4 sek pulsować,Jano pisze:Osobiście stawiam na jakość paliwa, lub brak kompresji. Ale skłaniam się do tego pierwszego.
Z tego co wyczytałem w necie, świece żarowe po uruchomieniu silnika, jeszcze przez jakiś czasz dogrzewają komorę spalania.
mnie się tak zdażyło 2,3 razy
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
- Krissu1980
- Klubowicz
- Posty: 418
- Rejestracja: 13 kwie 2008, 0:00
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Re: problem z odpalniem na mrozie
tak mi mówił mechanik, po uruchomieniu, mogą jeszcze przez 2-4 sek pulsować,
mnie się tak zdażyło 2,3 razy[/quote]
jeżeli gaśnie kontrolka świec, a po odpaleniu znowu miga oznacza to niesprawną co najmniej jedną świecę
mnie się tak zdażyło 2,3 razy[/quote]
jeżeli gaśnie kontrolka świec, a po odpaleniu znowu miga oznacza to niesprawną co najmniej jedną świecę
Re: problem z odpalniem na mrozie
7) Obrócić kluczyk w wyłączniku zapłonuKrissu1980 pisze:grzeją dalej, przy -15 jeszcze z 20 sekund mi grzeją i dopiero wtedy kręcęsamuel pisze:A powiedzcie mi jak to jest z dieslami. Jeśli kontrolka świec żarowych gaśnie to odczekanie jeszcze chwili coś da, czy świece po zgaśnięciu kontrolki nie nagrzeją się mocniej ?
w pozycję´ AVV, natychmiast po
zgaśnięciu lampki sygnalizacyjnej
Zbyt długie oczekiwanie na rozruch
sprawi, że nagrzewanie świec stanie się
bezużyteczne
Fragment z instrukcji.Ja tak odpalam i pali za pierwszym strzałem 100/100.Paliwo-,,Diesel Gold''a co tam cena, niech ma jak jej smakuje
Odnośnie lampki,to chyba po to ona jest żeby nie liczyć do dwudziestu i dopiero kręcić jak kol.Krissu
Ostatnio zmieniony 19 gru 2010, 21:24 przez markiz, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam markiz
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia
- Krissu1980
- Klubowicz
- Posty: 418
- Rejestracja: 13 kwie 2008, 0:00
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Re: problem z odpalniem na mrozie
każdy ma swoje sposoby, wolę ufać ludziom, a nie książkom
Re: problem z odpalniem na mrozie
Te książki też napisali ludzie przeważnie trochę mądrzejsi od tych którzy twierdza że pozjadali wszystkie mądrościKrissu1980 pisze:każdy ma swoje sposoby, wolę ufać ludziom, a nie książkom
Lybra SW 2,4JTD
Re: Lybra 2.4 JTD - problem z odpalniem na mrozie
Silniki JTD to skomplikowane i wymagające bestie.Powodów słabego odpalania na mrozie może być wiele:paliwo,filtr zablokowany parafiną,uszkodzony któryś z czujników.Wprawdzie piszesz,że masz nowy aku,ale ja mimo wszystko zapytam:ale jaki?Bo jeśli jest słabszy niż 74Ah i 700A prądu rozruchowego to może być za słaby mimo,że nowy.Silniki JTD potrzebują dużego prądu rozruchowego.
Re: Lybra 2.4 JTD - problem z odpalniem na mrozie
Jak padł mi aku.,to przełożyłem z Forda 45Ah i też paliła Szukał bym przyczyny jak napisałeś wyżej.lanciolet pisze:Silniki JTD to skomplikowane i wymagające bestie.Powodów słabego odpalania na mrozie może być wiele:paliwo,filtr zablokowany parafiną,uszkodzony któryś z czujników.Wprawdzie piszesz,że masz nowy aku,ale ja mimo wszystko zapytam:ale jaki?Bo jeśli jest słabszy niż 74Ah i 700A prądu rozruchowego to może być za słaby mimo,że nowy.Silniki JTD potrzebują dużego prądu rozruchowego.
Pozdrawiam markiz
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia
Re: Lybra 2.4 JTD - problem z odpalniem na mrozie
Wg. instrukcji prądu wystarczy 450A.
A pojemność świadczy o żywotności akumulatora i taki diesel odpali nawet gdy będzie ona poniżej 60Ah.
Oczywiście akumulator może być klapnięty - nie ma rzeczy nie możliwych i elektryk prawdę Ci powie.
Ostatnio miałem przetarty kabel do plusowej klemy i nie miałem prawidłowego ładowania i w dziwnych przypadkach (raz na sto) nie mogłem odpalać samochodu (nawet przy dodatnich temp.)
Baterię co prawda miałem starą ale nawet nowa by się wykończyła.
Jednak po Twoich przypadkach stawiam na podstawowe rzeczy takie jak filtr paliwa (sądząc po tym, że dopiero poniżej jakieś temp. masz kłopoty).
Po prostu parafina się nazbierała.
Chyba są środki chemiczne do jej usuwania.
A pojemność świadczy o żywotności akumulatora i taki diesel odpali nawet gdy będzie ona poniżej 60Ah.
Oczywiście akumulator może być klapnięty - nie ma rzeczy nie możliwych i elektryk prawdę Ci powie.
Ostatnio miałem przetarty kabel do plusowej klemy i nie miałem prawidłowego ładowania i w dziwnych przypadkach (raz na sto) nie mogłem odpalać samochodu (nawet przy dodatnich temp.)
Baterię co prawda miałem starą ale nawet nowa by się wykończyła.
Jednak po Twoich przypadkach stawiam na podstawowe rzeczy takie jak filtr paliwa (sądząc po tym, że dopiero poniżej jakieś temp. masz kłopoty).
Po prostu parafina się nazbierała.
Chyba są środki chemiczne do jej usuwania.