Lybra 2.4 JTD - problem z odpalniem na mrozie

maciekggg
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 23 lip 2010, 18:32
Lokalizacja: Wrocław

Lybra 2.4 JTD - problem z odpalniem na mrozie

Post autor: maciekggg » 19 gru 2010, 20:24

Witam!
Mam problem z moją Lybrą 2.4 jtd. Poniżej -8 stopni nie chce zimny silnik zapalić. Rozrusznik kręci, świece wymienione, nowy akumulator centra, przekaźnik świec działa,paliwo niby do -25 stopni. Przy lekkim mrozie pali bez poblemu. Jakieś pomysły??

Awatar użytkownika
annubis17
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1231
Rejestracja: 16 sie 2010, 19:41
Imię: Damian
Lokalizacja: Koszalin

Re: problem z odpalniem na mrozie

Post autor: annubis17 » 19 gru 2010, 20:27

Brak kompresji na ten przykład...
Citroen XM 2.1D / Lancia Kappa 2.0 VIS

Awatar użytkownika
Krissu1980
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 418
Rejestracja: 13 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: problem z odpalniem na mrozie

Post autor: Krissu1980 » 19 gru 2010, 20:29

ile czasu grzejesz świece?

Awatar użytkownika
samuel
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 749
Rejestracja: 13 wrz 2008, 0:00
Imię: Samuel
Lokalizacja: Turek (WLKP)

Re: problem z odpalniem na mrozie

Post autor: samuel » 19 gru 2010, 20:33

A powiedzcie mi jak to jest z dieslami. Jeśli kontrolka świec żarowych gaśnie to odczekanie jeszcze chwili coś da, czy świece po zgaśnięciu kontrolki nie nagrzeją się mocniej ?
Była Kappa 2.0 16VT
Był Citroën Xantia 1.9TD
Jest Renault Scenic 2.0 (115km)

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Krissu1980
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 418
Rejestracja: 13 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: problem z odpalniem na mrozie

Post autor: Krissu1980 » 19 gru 2010, 20:35

samuel pisze:A powiedzcie mi jak to jest z dieslami. Jeśli kontrolka świec żarowych gaśnie to odczekanie jeszcze chwili coś da, czy świece po zgaśnięciu kontrolki nie nagrzeją się mocniej ?
grzeją dalej, przy -15 jeszcze z 20 sekund mi grzeją i dopiero wtedy kręcę

Awatar użytkownika
Jano
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 305
Rejestracja: 18 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: problem z odpalniem na mrozie

Post autor: Jano » 19 gru 2010, 20:39

Osobiście stawiam na jakość paliwa, lub brak kompresji. Ale skłaniam się do tego pierwszego.
Z tego co wyczytałem w necie, świece żarowe po uruchomieniu silnika, jeszcze przez jakiś czasz dogrzewają komorę spalania.
Lybra 2,4 JTD CF3

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Re: problem z odpalniem na mrozie

Post autor: skyblu » 19 gru 2010, 21:11

Jano pisze:Osobiście stawiam na jakość paliwa, lub brak kompresji. Ale skłaniam się do tego pierwszego.
Z tego co wyczytałem w necie, świece żarowe po uruchomieniu silnika, jeszcze przez jakiś czasz dogrzewają komorę spalania.
tak mi mówił mechanik, po uruchomieniu, mogą jeszcze przez 2-4 sek pulsować,
mnie się tak zdażyło 2,3 razy
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

Awatar użytkownika
Krissu1980
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 418
Rejestracja: 13 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: problem z odpalniem na mrozie

Post autor: Krissu1980 » 19 gru 2010, 21:15

tak mi mówił mechanik, po uruchomieniu, mogą jeszcze przez 2-4 sek pulsować,
mnie się tak zdażyło 2,3 razy[/quote]

jeżeli gaśnie kontrolka świec, a po odpaleniu znowu miga oznacza to niesprawną co najmniej jedną świecę :nono:

Awatar użytkownika
markiz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1553
Rejestracja: 06 paź 2009, 18:57
Imię: Jerzy
Lokalizacja: AYLESBURY U.K

Re: problem z odpalniem na mrozie

Post autor: markiz » 19 gru 2010, 21:18

Krissu1980 pisze:
samuel pisze:A powiedzcie mi jak to jest z dieslami. Jeśli kontrolka świec żarowych gaśnie to odczekanie jeszcze chwili coś da, czy świece po zgaśnięciu kontrolki nie nagrzeją się mocniej ?
grzeją dalej, przy -15 jeszcze z 20 sekund mi grzeją i dopiero wtedy kręcę
7) Obrócić kluczyk w wyłączniku zapłonu
w pozycję´ AVV, natychmiast po
zgaśnięciu lampki sygnalizacyjnej
Zbyt długie oczekiwanie na rozruch
sprawi, że nagrzewanie świec stanie się
bezużyteczne
Fragment z instrukcji.Ja tak odpalam i pali za pierwszym strzałem 100/100.Paliwo-,,Diesel Gold''a co tam cena, niech ma jak jej smakuje :D
Odnośnie lampki,to chyba po to ona jest żeby nie liczyć do dwudziestu i dopiero kręcić jak kol.Krissu :lol:
Ostatnio zmieniony 19 gru 2010, 21:24 przez markiz, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam markiz
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia

Awatar użytkownika
Krissu1980
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 418
Rejestracja: 13 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: problem z odpalniem na mrozie

Post autor: Krissu1980 » 19 gru 2010, 21:21

każdy ma swoje sposoby, wolę ufać ludziom, a nie książkom ;)

Awatar użytkownika
ESSOX
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 489
Rejestracja: 08 lip 2009, 21:59
Imię: Robert
Lokalizacja: Rzeszów

Re: problem z odpalniem na mrozie

Post autor: ESSOX » 20 gru 2010, 16:02

Krissu1980 pisze:każdy ma swoje sposoby, wolę ufać ludziom, a nie książkom ;)
Te książki też napisali ludzie ;) przeważnie trochę mądrzejsi od tych którzy twierdza że pozjadali wszystkie mądrości :D
Lybra SW 2,4JTD

lanciolet
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 363
Rejestracja: 28 gru 2009, 21:03
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Lybra 2.4 JTD - problem z odpalniem na mrozie

Post autor: lanciolet » 20 gru 2010, 21:11

Silniki JTD to skomplikowane i wymagające bestie.Powodów słabego odpalania na mrozie może być wiele:paliwo,filtr zablokowany parafiną,uszkodzony któryś z czujników.Wprawdzie piszesz,że masz nowy aku,ale ja mimo wszystko zapytam:ale jaki?Bo jeśli jest słabszy niż 74Ah i 700A prądu rozruchowego to może być za słaby mimo,że nowy.Silniki JTD potrzebują dużego prądu rozruchowego.

Awatar użytkownika
markiz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1553
Rejestracja: 06 paź 2009, 18:57
Imię: Jerzy
Lokalizacja: AYLESBURY U.K

Re: Lybra 2.4 JTD - problem z odpalniem na mrozie

Post autor: markiz » 20 gru 2010, 21:40

lanciolet pisze:Silniki JTD to skomplikowane i wymagające bestie.Powodów słabego odpalania na mrozie może być wiele:paliwo,filtr zablokowany parafiną,uszkodzony któryś z czujników.Wprawdzie piszesz,że masz nowy aku,ale ja mimo wszystko zapytam:ale jaki?Bo jeśli jest słabszy niż 74Ah i 700A prądu rozruchowego to może być za słaby mimo,że nowy.Silniki JTD potrzebują dużego prądu rozruchowego.
Jak padł mi aku.,to przełożyłem z Forda 45Ah i też paliła :D Szukał bym przyczyny jak napisałeś wyżej.
Pozdrawiam markiz
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia

Awatar użytkownika
kaeres
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1411
Rejestracja: 20 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wodzislaw Sl., Poland

Re: Lybra 2.4 JTD - problem z odpalniem na mrozie

Post autor: kaeres » 21 gru 2010, 7:37

Wg. instrukcji prądu wystarczy 450A.
A pojemność świadczy o żywotności akumulatora i taki diesel odpali nawet gdy będzie ona poniżej 60Ah.
Oczywiście akumulator może być klapnięty - nie ma rzeczy nie możliwych i elektryk prawdę Ci powie.
Ostatnio miałem przetarty kabel do plusowej klemy i nie miałem prawidłowego ładowania i w dziwnych przypadkach (raz na sto) nie mogłem odpalać samochodu (nawet przy dodatnich temp.)
Baterię co prawda miałem starą ale nawet nowa by się wykończyła.

Jednak po Twoich przypadkach stawiam na podstawowe rzeczy takie jak filtr paliwa (sądząc po tym, że dopiero poniżej jakieś temp. masz kłopoty).
Po prostu parafina się nazbierała.
Chyba są środki chemiczne do jej usuwania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”