Lybra - pęknięty wąż od turbiny w 1.9 JTD

ksk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 266
Rejestracja: 03 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Lybra - pęknięty wąż od turbiny w 1.9 JTD

Post autor: ksk » 28 kwie 2011, 17:57

Niestety bez wglądu w dane z czujników niewiele można zdziałać. Gdybyś przedstawił zlogowane dane z przepływomierza, egru, dawki wtrysku, ciśnienia doładowania, ciśnienia paliwa to może coś można było by wywnioskować.
Ja bym na twoim miejscu (jeśli masz kod do radia), odpiął akumulator na 20 minut, podpiął i obserwował...

U siebie natomiast mam niezły dylemat. Teraz zauważyłem, że moja Lybra potrafi mocno przydymić (czarno) na jedynce/dwójce jak mocniej dam po garach, mimo że przepływomierz mam uszkodzony - pokazuje o dużo za mały przepływ, przez co jest obcięta dawka paliwa (silnik słabo ciągnie zwłaszcza na wyższych biegach). EGR domyka, wychodzi na to, że mogę mieć jednak nieszczelny dolot. Przed wymianą przepływomierza, będę musiał jeszcze raz sprawdzić dolot. Jak to nie dolot to wymięknę, bo wtedy chyba zostają wtryskiwacze.
Lancia Lybra Intensa SW 1.9 JTD

SeBBe
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 21 kwie 2011, 20:52
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Pomiechówek

Re: Lybra - pęknięty wąż od turbiny w 1.9 JTD

Post autor: SeBBe » 28 kwie 2011, 19:56

Witam.

Byłem dzisiaj u elektryka i prawdopodobnie do wymiany przepływomierz.
Turbina działa jak powinna lecz nie dostaje dawki powinna taką jak należy.
Przejrzałem ceny przepływek na allegro i ręce mi opadły... Bosch w okolicach 300-340zł : beczy :
Do alfy 156 co miałem wcześniej przepływka kosztowała 150zl tez oryginał... ta Lancia wykończy mój portfel hehehe

Jak sądzicie czy to może być wina przepływki?

Pozdrawiam

poodly
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 10 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski, Kraków

Re: Lybra - pęknięty wąż od turbiny w 1.9 JTD

Post autor: poodly » 28 kwie 2011, 20:52

Mechanik mówił, że przepływomierz pół na pół. Jednak samochód pali normalnie 7,8 miasto, 5,5 trasa, a słyszałem że z padniętym przepływomierzem pali ponad litr więcej.

EGR miałem czyszczony, jak kopcił tak kopci. Mam 200tys przejechane więc myślę, że na każdy traktor przychodzi czas kiedy kopci mimo swojej sprawności.

Awatar użytkownika
andre79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 65
Rejestracja: 30 sty 2011, 12:25
Lokalizacja: Morąg

Re: Lybra - pęknięty wąż od turbiny w 1.9 JTD

Post autor: andre79 » 28 kwie 2011, 21:41

SeBBe pisze:Witam.

Byłem dzisiaj u elektryka i prawdopodobnie do wymiany przepływomierz.
Turbina działa jak powinna lecz nie dostaje dawki powinna taką jak należy.
Przejrzałem ceny przepływek na allegro i ręce mi opadły... Bosch w okolicach 300-340zł : beczy :
Do alfy 156 co miałem wcześniej przepływka kosztowała 150zl tez oryginał... ta Lancia wykończy mój portfel hehehe

Jak sądzicie czy to może być wina przepływki?

Pozdrawiam

U mnie padła przepływka, nie kopcił, nie wywalał innych błędów niż ten od przepływomierza. Najłatwiej sprawdzić odłączając przy wyłączonym silniku wtyczkę od przepływomierza. Jeśli auto odzyska moc to pewnie przepływka do wymiany. Przeczyszcziłem i błędu nie było ale na kompie wychodziło że stosunek powietrza mierzonego do oczekiwanego był bardzo rozjechany i odbiegał od normy. Czekam na nowy dolot i przeplywke.

SeBBe
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 21 kwie 2011, 20:52
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Pomiechówek

Re: Lybra - pęknięty wąż od turbiny w 1.9 JTD

Post autor: SeBBe » 29 kwie 2011, 11:18

Witam Forumowiczów.

Tak jak polecił mi kolega wyżej, odłączyłem przepływkę, przejechałem się i rożnica jest kolosalna...
Autko nareszcie śmiga jak powinno tylko zużycie paliwa pokazywał przerażające hehe 11-12L/100km
Także wymiana przepływki i będzie chulał...

Pozdrawiam
Sebastian

Awatar użytkownika
andre79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 65
Rejestracja: 30 sty 2011, 12:25
Lokalizacja: Morąg

Re: Lybra - pęknięty wąż od turbiny w 1.9 JTD

Post autor: andre79 » 29 kwie 2011, 15:36

SeBBe pisze:Witam Forumowiczów.

Tak jak polecił mi kolega wyżej, odłączyłem przepływkę, przejechałem się i rożnica jest kolosalna...
Autko nareszcie śmiga jak powinno tylko zużycie paliwa pokazywał przerażające hehe 11-12L/100km
Także wymiana przepływki i będzie chulał...

Pozdrawiam
Sebastian
U mnie jeszcze nieszczelny jest dolot do turbo na tej harmonijkowej części. Jak masz możliwość to podłącz pod laptopa, bardzo dobrze widać ile powietrza potrzeba a ile daje przepływomierz.Warto zainwestować w kabel z allegro za 47zł.
Co do ceny przepływomierza to spory wydatek, ja próbowałem jeszcze z używkami, ceny od 50-150zł tylko że nie masz pewności czy przepływomierz dobrze mierzy, bez podłączenia do kompa.Podobno też jak przepływomierz długo leży to też pogarsza się jego stan techniczny. Bawiłem się też w zrobienie dziurki w celu oszukania przepływomierza, ale chyba przez ten nieszczelny dolot nie przyniosło to efektu w postaci wzrostu mocy. Podobno bosche z numerami końcowymi 219 i 309 są zamienne bo maje te same wkłady.
U mnie mój wywalał błąd na kompie, ale okazało się że poprzedni właściciel chyba go czyścił bo był w ogóle niedokręcony do połowy, po dokręceniu błąd zniknął ale wartość była 0. Drugi podawał 400 przy oczekiwanych 1200. Co do spalania to jakiejś dramatycznego wzrostu wg komputera nie zanotowałem ale po naszych drogach jeżdżę od 60-80km, a na wolnych obrotach przepływomierz podawał zbliżoną wartość do oczekiwanej.

ksk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 266
Rejestracja: 03 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Lybra - pęknięty wąż od turbiny w 1.9 JTD

Post autor: ksk » 30 kwie 2011, 1:49

poodly pisze:Mechanik mówił, że przepływomierz pół na pół(...)
Mechanik - czyli specjalista, nie powinien podpierać się probabilistyką, tylko fachowo zdiagnozować usterkę. Jeśli tego nie robi to albo jest głupi (nie zna się na swoim fachu), albo zależy mu (kasa) aby wyeliminować usterkę poprzez wymianę wszystkiego po kolei aż trafi. Przecież klient zapłaci a im więcej części po drodze tym lepiej... Ktoś kiedyś słusznie określił takiego "fachowca" tytułem "monter wymieniacz" :)

Według mnie przed wymianą przepływomierza trzeba się upewnić na więcej niż 100% czy dolot jest szczelny (przed i za turbiną). Dopiero wtedy wyniki podawane przez przepływomierz można brać na poważnie i jeśli są złe - wymiana.
Co do cen oryginałów to nie jest najgorzej. Do naszych Lancii ze zniżką można kupić za 300 zł, a słyszałem nawet o 260 zł.
Trochę taniej tylko dla popularnych niemieckich wozideł. A dla Volvo, Mercedes, Nissan oscyluje w granicach 1000 8-O

8 litrów to chyba za dużo na miasto. Ja jeżdżę tylko po mieście i na baku robi się 850km, a raz nawet 920km... I to wszystko przy "niepełnosprawnym" przepływomierzu/dolocie/alboczymśjeszcze...
Lancia Lybra Intensa SW 1.9 JTD

SeBBe
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 21 kwie 2011, 20:52
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Pomiechówek

Re: Lybra - pęknięty wąż od turbiny w 1.9 JTD

Post autor: SeBBe » 01 maja 2011, 12:46

ksk pisze:Według mnie przed wymianą przepływomierza trzeba się upewnić na więcej niż 100% czy dolot jest szczelny (przed i za turbiną). Dopiero wtedy wyniki podawane przez przepływomierz można brać na poważnie i jeśli są złe - wymiana.
U siebie zauważyłem olej w rurze między filtrem powietrza a turbem. Właśnie w okolicy tej harmonijki... czy to może być końcówka turbiny?
ksk pisze:Co do cen oryginałów to nie jest najgorzej. Do naszych Lancii ze zniżką można kupić za 300 zł, a słyszałem nawet o 260 zł.
Trochę taniej tylko dla popularnych niemieckich wozideł. A dla Volvo, Mercedes, Nissan oscyluje w granicach 1000 8-O
Mam znajomego który pracuje w hurtowni z częściami do Włoczek :oD Przepływkę oczywiście Boscha załatwi mi za 250zł :-P
ksk pisze:8 litrów to chyba za dużo na miasto. Ja jeżdżę tylko po mieście i na baku robi się 850km, a raz nawet 920km... I to wszystko przy "niepełnosprawnym" przepływomierzu/dolocie/alboczymśjeszcze...
Ja w trybie mieszanym 6,5-6,7L/100km także trochę sporo ale to może przez tą walniętą przepływkę...

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
andre79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 65
Rejestracja: 30 sty 2011, 12:25
Lokalizacja: Morąg

Re: Lybra - pęknięty wąż od turbiny w 1.9 JTD

Post autor: andre79 » 02 maja 2011, 12:36

U mnie po podłączeniu niesprawnego przepływomierza i przy nieszczelnym dolocie też zauważyłem olej, sprawdź jak będzie po wymianie przepływomierza i rury dolotowej. Jak dobrze pamiętam przy odłączonym przepływomierzu chyba raczej oleju nie było jakoś zbyt wiele. Dodam, że nic nie kopcił na odłączonym, ale na uszkodzonym gdy był podpięty trochę białego dymu było.

Co do uszkodzenia turbo to czytałem gdzieś że problemem byłby olej za turbo a przed IC. Olej w dolocie może pochodzić z odmy, oparów z silnika, jakiś nieszczelności itp.

Awatar użytkownika
andre79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 65
Rejestracja: 30 sty 2011, 12:25
Lokalizacja: Morąg

Re: Lybra - pęknięty wąż od turbiny w 1.9 JTD

Post autor: andre79 » 19 maja 2011, 14:27

Przepływomierz zmieniony na nowy i podłączony. Jestem w szoku jak auto teraz dobrze chodzi. Nie ma porównania miedzy założonym nowym przepływomierzem a odłączonym.

rafaltm87
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 16 mar 2020, 19:20
Imię: rafał

Re: Lybra - pęknięty wąż od turbiny w 1.9 JTD

Post autor: rafaltm87 » 17 mar 2020, 19:14

witam ktoś mi powie czy wąż między interem a turbo tzw. s-ka z 2,4 jtd podejdzie do 1,9 ?? Inne nr oem oczywiście ale seria ta sama B823, pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”