Lybra - tłumik końcowy

Awatar użytkownika
fiatcoupepolska
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 99
Rejestracja: 26 mar 2019, 21:28
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Lybra - tłumik końcowy

Post autor: fiatcoupepolska » 14 cze 2019, 13:08

:wink: A zdradzisz nam gdzie go udało Ci się go nabyć-? Szukam do swojego,może to będzie trop
Jeżdżę samochodem,którego nikt nie potrzebuje ale każdy chce go mieć
www.fiatcoupepolska.pl

szwagier-lublin
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 203
Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin

Re: Lybra - tłumik końcowy

Post autor: szwagier-lublin » 02 lip 2019, 9:51

szwagier-lublin pisze: 07 sie 2018, 12:32 Mam pytanko do użytkowników Lyberki 2,4 jtd. Ostatnio zdarzyło mi się po raz pierwszy od trzech lat :D jechać własną Lybrą na tylnej kanapie. Oprócz przyjemnych wrażeń z komfortu i ciszy podczas jazdy, dobiegł do mych uszu niezbyt przyjemny rezonans/buczenie słyszalny na biegu jałowym. Kompletnie nie słyszalny z przodu. Nie jest to głośne oczywiście, np radio zagłusza ten dźwięk, ale w ciszy jednak trochę dokucza. Tłumik końcowy zaczyna się rozwarstwiać, ale to oryginał bez dziur. Pozostały wydech nowy. Czy wyeksploatowanie tłumika wewnętrzne może wpływać na takie niewielkie dudnienia? Jak to jest u Was?


Nawiązując do swojej wypowiedzi sprzed roku:

Jestem świeżo po wymianie tłumika końcowego wraz z rurą do kata oraz wszystkich wieszaków gumowych. Trafiło na Polmostrów. Efekt zadowalający. Stary, oryginalny tłumik do ostatniego dnia był szczelny, ale już straszył wyglądem i się rozwarstwiał. Od razu po wymianie zauważyłem minimalny spadek wibracji na biegu jałowym oraz ciszę na tylnej kanapie. Już nic nie buczy. Ogólnie podczas jazdy ani nie jest ciszej ani głośniej - dźwięk jest tem sam. Tak więc gdyby ktoś wątpił w rodzimy produkt to rozmywam wątpliwości - można kupować, ale z nową rurą wydechową. Najpierw wymieniłem sam tłumik i to było rozczarowanie....ale to wina połączenia, które było nieszczelne, pozaginane itd...Po wymianie rury i porządnym doszczelnieniu pastą termiczną nastał błogi SPOKÓJ. Także uczulam - warto zmienić rurę bo jej koszt to 40-60zł. a przy okazji zrealizujecie od nowa połączenie przy katalizatorze. Wszystko jest do zrobienia z kanału a nawet z kobyłek po lewej tylko stronie, żadnego spawania - cybanty i śruby.
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM

Awatar użytkownika
cysiek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1117
Rejestracja: 22 paź 2009, 14:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Sulejówek

Re: Lybra - tłumik końcowy

Post autor: cysiek » 04 lip 2019, 8:32

szwagier-lublin pisze: 02 lip 2019, 9:51
szwagier-lublin pisze: 07 sie 2018, 12:32 Mam pytanko do użytkowników Lyberki 2,4 jtd. Ostatnio zdarzyło mi się po raz pierwszy od trzech lat :D jechać własną Lybrą na tylnej kanapie. Oprócz przyjemnych wrażeń z komfortu i ciszy podczas jazdy, dobiegł do mych uszu niezbyt przyjemny rezonans/buczenie słyszalny na biegu jałowym. Kompletnie nie słyszalny z przodu. Nie jest to głośne oczywiście, np radio zagłusza ten dźwięk, ale w ciszy jednak trochę dokucza. Tłumik końcowy zaczyna się rozwarstwiać, ale to oryginał bez dziur. Pozostały wydech nowy. Czy wyeksploatowanie tłumika wewnętrzne może wpływać na takie niewielkie dudnienia? Jak to jest u Was?


Nawiązując do swojej wypowiedzi sprzed roku:

Jestem świeżo po wymianie tłumika końcowego wraz z rurą do kata oraz wszystkich wieszaków gumowych. Trafiło na Polmostrów. Efekt zadowalający. Stary, oryginalny tłumik do ostatniego dnia był szczelny, ale już straszył wyglądem i się rozwarstwiał. Od razu po wymianie zauważyłem minimalny spadek wibracji na biegu jałowym oraz ciszę na tylnej kanapie. Już nic nie buczy. Ogólnie podczas jazdy ani nie jest ciszej ani głośniej - dźwięk jest tem sam. Tak więc gdyby ktoś wątpił w rodzimy produkt to rozmywam wątpliwości - można kupować, ale z nową rurą wydechową. Najpierw wymieniłem sam tłumik i to było rozczarowanie....ale to wina połączenia, które było nieszczelne, pozaginane itd...Po wymianie rury i porządnym doszczelnieniu pastą termiczną nastał błogi SPOKÓJ. Także uczulam - warto zmienić rurę bo jej koszt to 40-60zł. a przy okazji zrealizujecie od nowa połączenie przy katalizatorze. Wszystko jest do zrobienia z kanału a nawet z kobyłek po lewej tylko stronie, żadnego spawania - cybanty i śruby.
Niestety, ale do oryginału dużo mu brakuje. Robiłem tak jak Ty (wymiana dwóch elementów w warsztacie) i efekt jest, jak to ująłeś, "zadowalający" tylko i wyłącznie. U mnie przygoda z Lybrą to równia pochyła, a więc nie robię większych inwestycji. Ale jeśli ktoś planuje dłuższą przyjaźń z Lancią to szczerze polecam oryginał.
Pozdrawiam
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra - tłumik końcowy

Post autor: Bichoń » 04 lip 2019, 10:17

W nieco pośredni sposób dotarłem do informacji, że tłumiki z alfy 147 i 156 są podobne do tych z lybry - ale jakoś w katalogach nie występują jako zamienne. Czy ktoś eksperymentował w tym kierunku?

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2274
Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: Lybra - tłumik końcowy

Post autor: Helios » 04 lip 2019, 10:31

Zwróćcie uwagę co kto montuje do jakiego silnika.
W Dieslu nawet jak wcale nie będzie końcowego tłumika to nie będzie jakoś strasznie głośno.
W silnikach benzynowych te wszystkie wynalazki się nie sprawdzają.

Awatar użytkownika
zygmunt1
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1117
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:58
Imię: Zygmunt
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra - tłumik końcowy

Post autor: zygmunt1 » 06 lip 2019, 8:19

Z Alfy 147 masz trzy tłumiki. Ostatni prostokątny dziad który wystaje z pod auta z 15 cm,
https://allegro.pl/listing?string=t%C5% ... t-1-3-0619

a z Alfy 156
https://allegro.pl/oferta/alfa-romeo-15 ... 7525426299
którego jeszcze na żywo nie widzaiłem.
Były: Motorower Komar, WSK 125, Gazela 175,Zastava 1100p, Skoda 105, Fiat Ritmo 1,1, Fiat Tempra 1,6, Lancia Dedra 1,8 16V, Fiat Punto II, Lancia Lybra 1.8
Jest : Lancia Lybra 2.0
, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042

Beta Coupe 2,0 -(klik)

Członek Zwyczajny Stowarzyszenia :roll:

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - tłumik końcowy

Post autor: FXX » 06 lip 2019, 10:37

Bichoń pisze:W nieco pośredni sposób dotarłem do informacji, że tłumiki z alfy 147 i 156 są podobne do tych z lybry - ale jakoś w katalogach nie występują jako zamienne. Czy ktoś eksperymentował w tym kierunku?
Nie wiem jak ten z 147, ale tłumik od 156 wygląda zupełnie inaczej niż ten z Lybry - począwszy od kształtu puchy, poprzez umiejscowienie wieszaków, a na końcówce kończąc - w 156 jest na wprost, a nie w dół jak w Lybrze.

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

szwagier-lublin
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 203
Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin

Re: Lybra - tłumik końcowy

Post autor: szwagier-lublin » 16 lip 2019, 12:21

Niestety, ale do oryginału dużo mu brakuje. Robiłem tak jak Ty (wymiana dwóch elementów w warsztacie) i efekt jest, jak to ująłeś, "zadowalający" tylko i wyłącznie. U mnie przygoda z Lybrą to równia pochyła, a więc nie robię większych inwestycji. Ale jeśli ktoś planuje dłuższą przyjaźń z Lancią to szczerze polecam oryginał.
Efekt jaki uzyskałem jest zadowalający, gdyż spodziewałem się, że mimo, iż będzie nowe i ładne oraz na nowych wieszakach to będzie po prostu głosniej. A u mnie zrobiło sie poniekąd ciszej. Tzn - tak jak pisałem - podczas jazdy żadnej różnicy tak w hałasie jak i w dynamice - więc dla mnie OK. A na biegu jałowym na postoju mniej wibracji i brak rezonansu słyszalnego wcześniej na tylnej kanapie. Tak jak HELIOS wcześniej napisał - przy DIESLU nie ma to większego znaczenia, Ty widzę masz VIS'A i tu jest rzeczywiście problem z tego co sie zdążyłem naczytać i nasłuchać... Tylko IMASAF zamyka temat. Tylko koszt 600zł to zwiększanie wartości auta o duży procent...:/
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra - tłumik końcowy

Post autor: Bichoń » 05 sie 2019, 23:04

Zamontowałem w kolejnej lybrze kolejny tłumik-zamiennik. Nie jestem pewien kto jest producentem, ma wytłoczone logo z literą "P".

Tragedii nie ma, ale jak się przygazuje to jednak pierdzi.

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7276
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Lybra - tłumik końcowy

Post autor: faraon » 05 sie 2019, 23:46

Bichoń pisze: 05 sie 2019, 23:04 Zamontowałem w kolejnej lybrze kolejny tłumik-zamiennik. Nie jestem pewien kto jest producentem, ma wytłoczone logo z literą "P".

Tragedii nie ma, ale jak się przygazuje to jednak pierdzi.
"P" to prawdopodobnie firma "Pustowski" z Ostrowa Wielkopolskiego
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6287
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Lybra - tłumik końcowy

Post autor: vanisch » 06 sie 2019, 8:09

U mnie jest Polmostrów, nie zauważyłem żeby było znacząco głośniej, może trochę przy wyższych prędkościach.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”