Lybra 1.9JTD- falowanie obrotów na zimnym silniku

asqard
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 43
Rejestracja: 02 cze 2017, 23:22
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Nowy Sącz

Lybra 1.9JTD- falowanie obrotów na zimnym silniku

Post autor: asqard » 20 lip 2021, 10:15

Witam nie było mnie chwilę ale przygoda zakończyła się wymianą silnika lancia żarła olej w ilości większej niż olej napędowy.
Ale przejdę do sedna sprawy

Silnik odpala na zimnym faluje do puki się nie rozgrzeje. falowanie na biegu jałowym między 900 a 1000 obr/min
świece żarowe wszystkie nowe, brak błędów, wtryskiwacze i pompa paliwa były na silniku dawcy nie wymieniałem na swoje zostawiłem co było cały układ wtryskowy i dolotowy wraz z EGR od dawcy.

Czytałem na forum że problemem mogą być świece żarowe ale jeżeli są nowe to raczej odpada( nawiasem mówiąc brawa dla pana inżynier za wymyślne ukrycie świec żarowych wymiana graniczy z cudem :) )

tak się zastanawiam jeżeli nie świece może być to problem wtryskiwaczy? z góry dziękuję za pomoc
Ostatnio zmieniony 21 lip 2021, 8:26 przez asqard, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1429
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Falowanie Obrotów na zimny

Post autor: Jam_Belfegor » 20 lip 2021, 15:01

Świece żarowe za wiele nie mają do gadania w temacie falujących obrotów. Kłopoty z odpalaniem zimnego silnika tak, ale obroty nie bardzo a przynajmniej po pierwszych kilkudziesięciu sekundach pracy. Lepiej przyjrzyj się dobrze układowi paliwowemu. Na początek prosty test na wydatkowanie wtrysków - zakładać menzurki i patrzeć ile powrotem wraca paliwa (tylko wtryski z powrotem). Dobrze było by sobie też wyciągnąć wtryskiwacze wyczyścić i obejrzeć końcówki, a idealnie posłać do sprawdzenia ewentualnie regeneracji jak potrzeba. Niestety wyjąc wtryski w dieslu nie taka prosta sprawa. Wyjąc filtr paliwa zobaczyć co tam pływa w układzie paliwowym - profilaktycznie wymienić. Zobaczyć też jak tam wygląda układ dolotowy czy nie zalepiony błotem zwłaszcza końcówka w głowicy tuż przed zaworami. Można sprawdzić też czy nie zaciela się turbina i nie reaguje na sterowanie. Do weryfikacji a najlepiej profilaktycznie do czyszczenia EGR. Może się nie domykać i za dużo dostaje spalin z powrotem i dostaje czkawki. W końcu niedrożny układ wydechowy też może powodować latanie obrotów. Przerabiałem stopiony / rozwalony wkład katalizatora w dieslu jak i benzynie. Silnik pomimo innej budowy zachowywały się dość podobnie. Mocno zmulone, na biegu jałowym falowały obroty, na desce check - układ paliwowy wariował bo to co sondy odczytywały i jak próbowały korygować dawki paliwa to był jakiś Bangladesz. Tak więc zacznij od sprawdzenia układu paliwowego. Jak coś sam grzebiesz w silniku kup sobie nawet zestaw od chińczyka do sprawdzenia wtryskiwaczy w dieslu, nie jest to drogie a już coś wiadomo. A i takim zestawem ogarniesz tylko wtryski z przelewem (większość starszych). Bez (raczej te nowsze konstrukcje) wiadomo nic nie zrobisz. Generalnie z nowszymi typami wtryskiwaczy za wiele nie da się zrobić.

asqard
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 43
Rejestracja: 02 cze 2017, 23:22
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Falowanie Obrotów na zimny

Post autor: asqard » 20 lip 2021, 17:56

Filtry przy wymianie silnika wleciały nowe wszystkie, obstawiam dość mocno wtryski w moim starym silniku były okej wiec najwyżej podmienię na te z mojego cały dolot był czyszczony jak słupek miałem na wierzchu, dziękuję za poradę zweryfikuje. Ps gdzieś wyczytałem o kodowaniu wtrysków do ECU w
librach 1.9JTD tez to należy robić ?

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1429
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra 1.9JTD- falowanie obrotów na zimnym silniku

Post autor: Jam_Belfegor » 21 lip 2021, 8:34

Tak w nowszych autach wtryski mają swoje numery i są wkodowane pod dany cylinder i nawet nie zamienisz miejscami bez programatora. Starsze wtryski nie. Wydaje mi się że Librze nie ma takich patentów ale niech mnie użytkownicy takowych silników poprawią jak głupoty piszę. Co do dolotu to tak defakto najbardziej pasowało by się skupić na kanałach w głowicy i co jest na zaworach - niestety trudny dostęp na aucie, oraz EGR i okolice. Jak robisz dolot też profilaktycznie wyczyść sobie klapę gaszącą błędnie nazywaną przepustnicą :D Lata gromadzenia syfu mi może się już zacinać, tym bardziej że chyba właśnie tam podchodzi ujście z EGR'u - choć nie dam sobie nic za to uciąć /mogę się mylić.

asqard
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 43
Rejestracja: 02 cze 2017, 23:22
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Lybra 1.9JTD- falowanie obrotów na zimnym silniku

Post autor: asqard » 21 lip 2021, 10:10

tak masz rację pod klapę gaszącą zaraz za nią przychodzi EGR, zaraz wezmę to przejrzę raz jeszcze tak się zastanawiam czy kupić INTERFEJS MultiECUScan FIAT,ALFA ROMEO,LANCIA-OBD2 nie duże pieniądze na znanym portalu a zawsze coś to powie mi :) silniki te same 116KM ale może jest jakaś różnica i ECU nie chce współpracować ale to raczej silnik by joba dostał i raczej by nie odpaliła

dermaner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 66
Rejestracja: 15 gru 2017, 23:36
Imię: Marek

Re: Lybra 1.9JTD- falowanie obrotów na zimnym silniku

Post autor: dermaner » 21 lip 2021, 12:39

Bez zerknięcia w parametry pracy silnika to napisanie tutaj diagnozy zwłaszcza trafnej jest prawie niemożliwe zwłaszcza że piszesz brak błędów w sterowniku, w common Rail w 90 procentach za falowanie obrotów odpowiedzialny jest układ paliwowy oraz czujniki sterujące praca tego układu. Piszesz ze faluje tylko na zimnym silniku przyjrzyj się czujniką temperatury paliwa i płynu chłodzącego - stwierdzenie wróżenie z fusów

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”