LYBRA 1.8 Pedał sprzęgła w podłodze, lata swobodnie góra dól, nie można wrzucić biegu.

Taddy
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 13 paź 2015, 23:33
Imię: Taddy
Lokalizacja: Pruszków/Bemowo
Kontakt:

LYBRA 1.8 Pedał sprzęgła w podłodze, lata swobodnie góra dól, nie można wrzucić biegu.

Post autor: Taddy » 08 wrz 2020, 21:27

Jak w temacie.
Szykować się na wymianę całego sprzęgła, czy może wysprzęglik/linka/łożysko oporowe/sprężyna...?
Co najcześciej zdycha w tym układzie?
Lancia Lybra kombi 2004.
1,8 benzynka + LPG :-)

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 944
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: LYBRA 1.8 Pedał sprzęgła w podłodze, lata swobodnie góra dól, nie można wrzucić biegu.

Post autor: Jam_Belfegor » 09 wrz 2020, 8:04

Pompa lub wyprzęgnik, ewentualnie przewody. Poszukaj wycieków płynu hydraulicznego na skrzyni pod pedałami i pomiędzy skrzynią a grodzią. Do wyprzęgnika i pompy są zestawy naprawcze lub można kupić jako całość są zamienniki. Wyprzęgnik jest zewnętrzny więc widać go na skrzyni, pompa chowa się za pedałem sprzęgła i idzie w podłogę. Przewód powinno dać się kupić ewentualnie na pewno da się dorobić kogoś kto robi przewody hamulcowe i do hydrauliki.
Lancia Delta II 2.0 16V LS - (139 KM) 836A3.000
Renault Megane III 1.6 16V EXPRESSION - (110 KM) K4M 858

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 944
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: LYBRA 1.8 Pedał sprzęgła w podłodze, lata swobodnie góra dól, nie można wrzucić biegu.

Post autor: Jam_Belfegor » 09 wrz 2020, 16:23

Schemat całego układu. Szukaj nieszczelności na elementach 1,2,8,9 ewentualnie 4 ale tu wątpię by wpadł w podłogę pedał, pyzatym byś zauważył pod nogami.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Delta II 2.0 16V LS - (139 KM) 836A3.000
Renault Megane III 1.6 16V EXPRESSION - (110 KM) K4M 858

Taddy
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 13 paź 2015, 23:33
Imię: Taddy
Lokalizacja: Pruszków/Bemowo
Kontakt:

Re: LYBRA 1.8 Pedał sprzęgła w podłodze, lata swobodnie góra dól, nie można wrzucić biegu.

Post autor: Taddy » 11 wrz 2020, 13:48

Okazało się, ze pompa zdechła.
Naprawione.
Mam nadzieję, że nowa firmy TRW długo wytrzyma.....

BTW strach się bać, jakby takie coś stało się np na autostradzie przy prędkości 160km/h, jedziesz na V biegu, zdycha pompa i nie mozesz zrzucić z biegu, tylko hamulec aż do zgaśniecia silnika, a potem auta nie ruszysz, bo na biegu jest,
niebezpieczna sprawa taka awaria w trakcie jazdy.
U mnie to się stało w garażu zaraz po zaparkowaniu, na szczęscie na luzie....
Lancia Lybra kombi 2004.
1,8 benzynka + LPG :-)

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 944
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: LYBRA 1.8 Pedał sprzęgła w podłodze, lata swobodnie góra dól, nie można wrzucić biegu.

Post autor: Jam_Belfegor » 12 wrz 2020, 15:14

Jak by się stało ściągasz nogę z gazu i pomiędzy 2000-3000tyś obrotów znajduje się magiczny punkt gdzie skrzynia się synchronizuje i możesz wbijać i wybijać biegi bez sprzęgła. Wybijasz bieg hamujesz i wła-la. Oczywiście ten punkt wbijania biegów bez sprzęgła jest rożny dla benzyny i diesla oraz w zależności od skrzyni i ich przełożeń ale dla benzyny szukaj w takim przedziale. Poszukaj na YT jak ludzie jeżdżą z manualem nie dotykając sprzęgła :) taka ciekawostka. Przydatna wiedza jak w trasie zdycha ci układ sterowania sprzęgłem.

Pierwszy lepszy
Lancia Delta II 2.0 16V LS - (139 KM) 836A3.000
Renault Megane III 1.6 16V EXPRESSION - (110 KM) K4M 858

Awatar użytkownika
mikee72
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 817
Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań

Re: LYBRA 1.8 Pedał sprzęgła w podłodze, lata swobodnie góra dól, nie można wrzucić biegu.

Post autor: mikee72 » 12 wrz 2020, 23:03

Jam_Belfegor, temat przerobiony na kilku firmowych autach..
Teraz to się nawet uśmiecham, ale to nie jest fajna jazda zupełnie bez sprzęgła.
Przerobione nie raz, nie dwa - rekordowo to prawie 200 km krajówkami w Ducato..
Start z jedynki albo dwójki (do wyczucia zależnie od auta) na rozruszniku, przy około 2k obr przytrzymanie gazu na tych obrotach i szukanie biegu w górę, bez zgrzytu- a potem na tej samej zasadzie kolejne biegi. Niektóre biegi można pomijać dla wygody. Najlepiej zmienia się w przedziale 1.5-2.5k (diesle, bo w benzynach sprzęgło mi nie padło - tam jest chyba trudniej). Da się wyczuć moment do wkleszczenia innego biegu. W dół jest znacznie trudniej, na szybko to prościej jest zdławić auto do zera aż zdechnie, zmienić bieg i start z rozrusznika..
Tipo Suite 1.6 8v A.D.1994 TTT
Phedra Emblema 2.0 16v PB+LPG A.D.2002
Obrazek

Awatar użytkownika
horses
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1262
Rejestracja: 26 mar 2012, 19:41
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: LYBRA 1.8 Pedał sprzęgła w podłodze, lata swobodnie góra dól, nie można wrzucić biegu.

Post autor: horses » 17 wrz 2020, 9:01

Hehe ;)
Przypomniało mi się, jak to kiedyś mieliśmy służbowe Seaty Inca, pekające linki w trasie to była norma ;)
- Żeby koń o swej sile wiedział, żaden by na nim nie siedział -
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2580
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie
Kontakt:

Re: LYBRA 1.8 Pedał sprzęgła w podłodze, lata swobodnie góra dól, nie można wrzucić biegu.

Post autor: Marcin_D » 17 wrz 2020, 11:07

W Tipo i Kappie jak już się wyczuło sprawę wchodziły bez sprzęgła bez zgrzytnięcia. Jednak to jest tylko doraźnie, przy dłużysz takim użytkowaniu synchronizatory w skrzyni po dupie dostają mocno.

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 944
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: LYBRA 1.8 Pedał sprzęgła w podłodze, lata swobodnie góra dól, nie można wrzucić biegu.

Post autor: Jam_Belfegor » 17 wrz 2020, 11:31

Nie no wiadomo że to tylko a awaryjnie a nie do codziennej jazdy :) po za tym było by to wysoce upierdliwe bo trza znaleźć "ten moment" gdzie przeskoczą między sobą biegi.
Lancia Delta II 2.0 16V LS - (139 KM) 836A3.000
Renault Megane III 1.6 16V EXPRESSION - (110 KM) K4M 858

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”