Lybra 2.4 JTD - Wymiana koła pasowego wału korbowego

wisniewski
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 05 sie 2017, 14:28

Lybra 2.4 JTD - Wymiana koła pasowego wału korbowego

Post autor: wisniewski » 30 lip 2020, 20:06

Witam,
Proszę Klubowiczów o pomoc w udzieleniu szczegółowej instrukcji jak wymienić koło pasowe wału korbowego.
Znalazłem gdzieś instrukcję od Alfy w internecie do tego silnika z tym, że tam jest bardziej wycięte nadkole i lepszy dostęp. Z tej instukcji wynika, że trzeba poluźnić napinacz za pomocą klucza 32. Robiłem to na przedłużce i ani drgnął, więc nawet paska nie ściągnąłem. Gdzieś indziej mechanik pisał, że ta 32 to tylko to całkowitego rozluźniania napinacza a przy normalnym ściąganiu to trzeba poluźnić rolkę nad kołem pasowym. Moje pytanie - jak to poprawnie zrobić, jak ustawić później ponownie rolkę i czym blokować wał i w którym miejscu oraz czy potrzebne są specjalne narzędzia (nigdzie nie są dostępne)?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
NIKT.
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 69
Rejestracja: 02 cze 2019, 11:57
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra 2.4 JTD - Wymiana koła pasowego wału korbowego

Post autor: NIKT. » dzisiaj, 10:02

Hej.
Ja zawsze robiłem to w 2 osoby.
Jedna osoba z całej siły kluczem 32 napinacz luzuje (płaskim kluczem na przedluzce jedną ręką a drugą ręką dociska klucz do napinacza aby nie spadł), a druga zdejmuje pasek wielorowkowy. Nie było potrzeby luzowania rolki mimośrodowej.

Wymiana koła pasowego zajęła nam ok 1h.
(Jeśli mówimy o wymianie wielorowkowego, a nie rozrządu)

Boso, ale w ostrogach.


ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”