Kappa - rozładowanie akumulatora/otwieranie bagażnika
Kappa - rozładowanie akumulatora/otwieranie bagażnika
Witam
Mam takie pytanie czy uszkodzone kable w wiązce idącej do klapy bagażnika mogą być przyczyna rozładowywania akumulatora?
Czasem na pokazuje mi błąd elektrycznego połączenia + nie da się otworzyć bagażnika z przycisku, ale za chwile problemu nie ma. (tzn. np otworze i zamknę klapę 2 razy i już wszystko działa jak należy)
I teraz moje pytanie brzmi czy takie uszkodzenie wiązki może być przyczyna rozładowania akumulatora?
Zdazylo mi sie już 2 czy 3 razy ze Kappa stala powiedzmy 1 dzien nie jezdzona podchodze otwieram bagaznik zakładam antene CB wsiadam i nie ma sily by zakrecic rozrusznikiem.
Wszystkie bezpieczniki OK ladowanie podczas jazdy w normie.
Wszystkie swiatełka gasną-żadna żarówka nie świeci po zamknięciu auta.
Doładuje akumulator i jakis czas wszystko OK.
Na postoju wczoraj mierzyłem pobór prądu i jest 100mA i to tez nie caly czas.
Tak sie zastanawiam na eksperymentem podlaczyc A i poruszać wiązka kabli idącą do klapy.
Mam takie pytanie czy uszkodzone kable w wiązce idącej do klapy bagażnika mogą być przyczyna rozładowywania akumulatora?
Czasem na pokazuje mi błąd elektrycznego połączenia + nie da się otworzyć bagażnika z przycisku, ale za chwile problemu nie ma. (tzn. np otworze i zamknę klapę 2 razy i już wszystko działa jak należy)
I teraz moje pytanie brzmi czy takie uszkodzenie wiązki może być przyczyna rozładowania akumulatora?
Zdazylo mi sie już 2 czy 3 razy ze Kappa stala powiedzmy 1 dzien nie jezdzona podchodze otwieram bagaznik zakładam antene CB wsiadam i nie ma sily by zakrecic rozrusznikiem.
Wszystkie bezpieczniki OK ladowanie podczas jazdy w normie.
Wszystkie swiatełka gasną-żadna żarówka nie świeci po zamknięciu auta.
Doładuje akumulator i jakis czas wszystko OK.
Na postoju wczoraj mierzyłem pobór prądu i jest 100mA i to tez nie caly czas.
Tak sie zastanawiam na eksperymentem podlaczyc A i poruszać wiązka kabli idącą do klapy.
Alfa 155 1.7 8v + LPG - była
Kappa 2.0 20v + LPG - była
Kappa 2.0 20v VIS + LPG - była
Musa Multijet 1.3 - jest
Musa Multijet 1.6 - jest
Kappa 2.0 20v + LPG - była
Kappa 2.0 20v VIS + LPG - była
Musa Multijet 1.3 - jest
Musa Multijet 1.6 - jest
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11973
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Kappa - rozładowanie akumulatora /otwieranie bagaznika
teoretycznie na wyłączonym zapłonie nie ma w tej wiązce kagli "pod napięciem" które mogły by robić zwarcie i rozładowywać aku (chyba) aczkolwiek błądzące prądy nie są do końca zbadane . Podłączenie amperomierza i ruszanie wiązką wydaje się być dobrym pomysłem ale jeszcze lepiej jest naprawić wiązkę .
- grzole
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 6821
- Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
- Skype: grzole
- Lokalizacja: Warszawa
Odp: Kappa - rozładowanie akumulatora /otwieranie bagaznika
W normalnie to póki nie masz wyłączonego zapłonu nie możesz otwierać bagażnika z przycisku w schowku w desce rozdzielczej. Oznacza to, ze w tej wiązce co idzie do klapy jest napięcie nawet przy wyłączonym zapłonie (właśnie do zamka). Zamka gdy jest włączony zapłon nie otworzysz od środka (chyba że jest przeróbka w instalacji elektrycznej a takową opisywał kiedyś na tym forum Prezesjm).topcio1 pisze:teoretycznie na wyłączonym zapłonie nie ma w tej wiązce kagli "pod napięciem" które mogły by robić zwarcie i rozładowywać aku (chyba) aczkolwiek błądzące prądy nie są do końca zbadane . Podłączenie amperomierza i ruszanie wiązką wydaje się być dobrym pomysłem ale jeszcze lepiej jest naprawić wiązkę .
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517
tel. 501-122-517
Odp: Kappa - rozładowanie akumulatora /otwieranie bagaznika
Dokładnie jest jakiś prąd nawet przy wyłączonym zapłonie Przeróbki jeszcze nie robiłemgrzole pisze:W normalnie to póki nie masz wyłączonego zapłonu nie możesz otwierać bagażnika z przycisku w schowku w desce rozdzielczej. Oznacza to, ze w tej wiązce co idzie do klapy jest napięcie nawet przy wyłączonym zapłonie (właśnie do zamka). Zamka gdy jest włączony zapłon nie otworzysz od środka (chyba że jest przeróbka w instalacji elektrycznej a takową opisywał kiedyś na tym forum Prezesjm).topcio1 pisze:teoretycznie na wyłączonym zapłonie nie ma w tej wiązce kagli "pod napięciem" które mogły by robić zwarcie i rozładowywać aku (chyba) aczkolwiek błądzące prądy nie są do końca zbadane . Podłączenie amperomierza i ruszanie wiązką wydaje się być dobrym pomysłem ale jeszcze lepiej jest naprawić wiązkę .
Dziś założyłem inny aku 50AH zmierzone obciążenie na wyłączonym zapłonie waha się 0,02-0,03A
Test z ruszaniem wiązką raczej pozytywnie przeszedł, zwiekszenia obciążęnia ani spadku ladowania podczas ruszania wiązką nie stwierdzono
Alfa 155 1.7 8v + LPG - była
Kappa 2.0 20v + LPG - była
Kappa 2.0 20v VIS + LPG - była
Musa Multijet 1.3 - jest
Musa Multijet 1.6 - jest
Kappa 2.0 20v + LPG - była
Kappa 2.0 20v VIS + LPG - była
Musa Multijet 1.3 - jest
Musa Multijet 1.6 - jest
- bar071
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 20 mar 2007, 0:00
- Lokalizacja: Wrocław
Odp: Kappa - rozładowanie akumulatora /otwieranie bagaznika
Ja mam podobny problem w Delcie... Ten "magiczny" przycisk otwierający bagażnik raz działa, raz nie... i to dzieje się na tyle przypadkowo że naprawdę z niczym nie udało mi się tego powiązać... wydaje mi się ze to poprostu "uroki" elektryki:)
A do tego po wymianie modułu napięcia i zespołu diód przy alternatorze, zaczęła mi (ale bardzo słabo) świcić kontrolka ładowania.... po sprawdzeniu wyszło ze ładuje ksiązkowo..... cala zimę tak przejeździłem i (odpukać) ani jeden raz nie mialem problemow z rozruchem.... jednak kontrolka działa nieco irytująco... a i to otwieranie bagaznika tez czasem bywa dokuczliwe... więc jesli ktos zna odpowiedzi na pytania Kolegi... to i ja będę wdzięczny za pomoc
Pzdr...
A do tego po wymianie modułu napięcia i zespołu diód przy alternatorze, zaczęła mi (ale bardzo słabo) świcić kontrolka ładowania.... po sprawdzeniu wyszło ze ładuje ksiązkowo..... cala zimę tak przejeździłem i (odpukać) ani jeden raz nie mialem problemow z rozruchem.... jednak kontrolka działa nieco irytująco... a i to otwieranie bagaznika tez czasem bywa dokuczliwe... więc jesli ktos zna odpowiedzi na pytania Kolegi... to i ja będę wdzięczny za pomoc
Pzdr...
- wsk9
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 20 lis 2011, 9:31
- Imię: Włodek
- Lokalizacja: Tomaszów Maz
Re: Kappa - rozładowanie akumulatora /
Witam!Zakupiłem nowy akumulator i na drugi dzień był już rozładowany.Sprawdzałem miernikiem i pokazuje pobór na wyłączonym silniku pobór około 8v.Proszę o pomoc.Pozdrawiam
Re: Kappa - rozładowanie akumulatora /otwieranie bagaznika
Kolego, coś mętnie się tłumaczysz. Domyślam się, że zmierzyłeś nie pobór, tylko napięcie (8V). Takie napięcie oznacza głębokie rozładowanie aku. Naładuj aku i wepnij AMPEROMIERZ pomiędzy klemę (+) a baterię. To da ci odpowiedż, czy prąd ucieka bokiem.
Lancia Kappa 3.0 V6 LX 97' (bordofiolet)
II Vice Miss X Jubileuszowego Zlotu w Sypniewie 2013
Niestety już była, auuu
Teraz szukam Thesis 3.0 v6
II Vice Miss X Jubileuszowego Zlotu w Sypniewie 2013
Niestety już była, auuu
Teraz szukam Thesis 3.0 v6
- wsk9
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 20 lis 2011, 9:31
- Imię: Włodek
- Lokalizacja: Tomaszów Maz
Re: Kappa - rozładowanie akumulatora/otwieranie bagażnika
Tak robię i pokazuje mi 8v rano ponownie chcę odpalić a tu echo.Wypinałem po kolei bezpiezniki i wartośc się nie zmienia na aku.Pozdrawiam Nawet odpinałem stacyjkę
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa - rozładowanie akumulatora/otwieranie bagażnika
Nie robisz tak jak napisał mawi.
Ustaw miernik na Ampery (z reguły trza też przepiąć czerwony kabel miernika do innej dziurki ), odepnij klemę + i jeden kabel miernika do klemy na kablu, a drugi do bolca aku. Nie dotykaj klemy do bolca.
Jak będziesz mierzył to zrób foto jak to robisz.
Ustaw miernik na Ampery (z reguły trza też przepiąć czerwony kabel miernika do innej dziurki ), odepnij klemę + i jeden kabel miernika do klemy na kablu, a drugi do bolca aku. Nie dotykaj klemy do bolca.
Jak będziesz mierzył to zrób foto jak to robisz.
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
- wsk9
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 20 lis 2011, 9:31
- Imię: Włodek
- Lokalizacja: Tomaszów Maz
Re: Kappa - rozładowanie akumulatora/otwieranie bagażnika
Witam! Byłem u elektryka i okazało się że pobór prądu który rozładowywał aku to : odpięcie przewodu od klimy czyli od elektromagnesu który się nie wyłączał i pobierał non stop prąd. Nadmieniam iż klima ma bezpośrednie podłączenie z aku bez bezpiecznika.Pozdrawiam. Na marginesie robiłem tak jak piszecie.
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa - rozładowanie akumulatora/otwieranie bagażnika
...jakbyś tak robił, to by Ci wyszły Ampery, a nie Voltywsk9 pisze:... robiłem tak jak piszecie.
Mniejsza o to - ważne, że zlokalizowany darmozjad
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Re: Kappa - rozładowanie akumulatora/otwieranie bagażnika
A jak rozwiązany problem stałego poboru prądu? klima off na stałe?
Re: Odp: Kappa - rozładowanie akumulatora /otwieranie bagazn
Ja nie wiem czy było coś grzebane czy nie, ale nie musze mieć kluczyka w stacyjce i otwieranie klapy działa.grzole pisze:W normalnie to póki nie masz wyłączonego zapłonu nie możesz otwierać bagażnika z przycisku w schowku w desce rozdzielczej. Oznacza to, ze w tej wiązce co idzie do klapy jest napięcie nawet przy wyłączonym zapłonie (właśnie do zamka). Zamka gdy jest włączony zapłon nie otworzysz od środka (chyba że jest przeróbka w instalacji elektrycznej a takową opisywał kiedyś na tym forum Prezesjm).topcio1 pisze:teoretycznie na wyłączonym zapłonie nie ma w tej wiązce kagli "pod napięciem" które mogły by robić zwarcie i rozładowywać aku (chyba) aczkolwiek błądzące prądy nie są do końca zbadane . Podłączenie amperomierza i ruszanie wiązką wydaje się być dobrym pomysłem ale jeszcze lepiej jest naprawić wiązkę .
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11973
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa - rozładowanie akumulatora/otwieranie bagażnika
Jeśli zerkniemy na uniwersalny miernik to zauważymy, że przecież wszystko jest na jednej skali .stabraf pisze:...jakbyś tak robił, to by Ci wyszły Ampery, a nie Volty
Tak właśnie jest, w nowszych nawet przy uruchomionym silniku działa przycisk.samuel pisze:Ja nie wiem czy było coś grzebane czy nie, ale nie musze mieć kluczyka w stacyjce i otwieranie klapy działa.
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa - rozładowanie akumulatora/otwieranie bagażnika
Marcin - to trza wiedzieć gdzie "paczeć"
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)