[Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Grupa Lubelskie i Podkarpackie

Moderatorzy: matis1906, Energetyk, topcio

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: adamM20 » 25 gru 2021, 12:50

INTEGRALE pisze: 24 gru 2021, 21:32 W roku 2022 mają wykonać 90szt do Warszawy.. coś się tam dzieje 🙂
... dokładnie tak : ok2 : , dostawa czterech "nówek" dla Kielc: https://autosan.pl/uploads/gallery/2021 ... 9-k.jpg?v2
Jak będzie okazja to może uda się jakąś "nówką" z Sanoka przejechać tylko ten bilet nie wiem gdzie i jak się go kasuje :?:
Pozdrawiam

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: adamM20 » 09 cze 2022, 23:02


adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: adamM20 » 31 lip 2022, 13:24

... bez zmian ale brak kolejnych złych wieści to w zasadzie dobre wieści.
https://rzeszow.naszemiasto.pl/miasto-p ... c1-8906631
https://motoryzacja.interia.pl/news-aut ... Id,6077516
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: pietrek125 » 31 lip 2022, 13:34

Państwowa firma która przegrywa państwowe przetargi... przypadkowe osoby na stołku prezesa itp, niestety nie wygląda to dobrze... a tak przy okazji, dlaczego PSP kupuje tylko zachodni sprzęt :?: nie mogliby by kupić podwozia Jelcz-a, a zabudowę pożarniczą mógłby robić Autosan, skoro Jelcz robi dla wojska, to dla Straży też by mógł, a tak kasa idzie do szwabów i vikingów...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: pietrek125 » 10 wrz 2022, 11:32

Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: adamM20 » 13 wrz 2022, 21:52

... w sumie dobre i to, choć ja ze swoim prymitywnym optymizmem wciąż wierzę w to, że Autosan odrodzi się kontynuując tradycje H09.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: pietrek125 » 25 wrz 2022, 21:39

Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: adamM20 » 26 wrz 2022, 22:02

... : ok2 : .
Tak jak w filmie zostało to powiedziane, obowiązywało coś w rodzaju regionalizacji czyli jeśli w jakiś region trafiły Sany czy Autosany to Jelczów nie było i odwrotnie. W moich młodzieńczych czasach cała "miejska opolszczyzna" (WPKM: Opole, Kędzierzyn-Koźle i Brzeg) była wyposażona w Sany a później w autosany, "ogórka" nigdy nie widziałem. W moim mieście to jest Kędzierzynie-Koźlu jeździły oczywiście Sany 100 a później Autosany H-09. Te pierwsze rzeczywiście wyginęły pod koniec lat siedemdziesiątych, ostatni numer boczny Sana to był (chyba) 147 a od 148 (??) Autosany H09. Sany były wyłącznie wyposażone w silniki diesla (?) i niemiłosiernie, notorycznie były przeciążane. Pamiętam, że jazda H09 w jego przedniej części to był przeskok w inny świat, autobus po prostu płynął a prędkości nabierał w imponującym tempie, niezależnie od ilości pasażerów, których nie brakowało. Generalnie pasażerowie oprócz dachu byli wszędzie, H09 ciągnął bez problemów, H100 kopcił i tylko trochę jechał ale i tak na jego wspomnienie łza się w oku kręci.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
miwis
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 666
Rejestracja: 24 lut 2010, 12:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: miwis » 27 wrz 2022, 13:44

Teraz Autosan ma robić dla wojska wielozadaniowe opancerzone samochody ( nosiciele pocisków rakietowych Brimstone, wozy rozpoznawcze i dowodzenia) w oparciu o silnik i podwozie Tatry. Ciekawe jak wpłynie to na kondycje finansową i sposób zarządzenia spółki.

Wysłane z mojego M2012K11AG przy użyciu Tapatalka

Włoszki jakie przytrafiły mi się w życiu:

Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: Marcin_D » 28 wrz 2022, 13:52

Hahahah - zmiana zarządzania spółką. Dopóki to będzie państwowa (i proszę mi nie mówić że to Sp. z o.o. itp.) to tam nigdy nie będzie porządku.
Obsada według klucza partyjnego itp. - byle się nażreć z koryta.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: pietrek125 » 28 wrz 2022, 18:24

Problem tylko w tym że własność prywatna nie jest gwarantem sukcesu. Autosan juz raz był w rękach prywatnych, I to nie byle jakich bo "słynnego" "rajdowca" który w nowej rzeczywistości gospodarczej, zasłynął w innej kategorii, wykańczania polskich przedsiębiorstw, udało mu się załatwić JZS, z SFA całe szczęście się mu nie udało...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: piterstilo » 28 wrz 2022, 19:32

Autosany H09 wspominam bardzo dobrze. Podobała mi się wygoda i komfort podróżowania tym autobusem.
Autobus San H100 pamiętam z dzieciństwa. Miałem okazję jechać takim 2 razy na trasie Wrocław-Strzelin. Już wtedy kończyły żywot w PKS-ach.
W latach 80 ub. wieku, korzystałem z usług PKS-ów Wrocław i Dzierżoniów. Jeździły tam wtedy Jelcze 043 tzw Ogórki, na niektórych trasach np do Oławy nawet z przyczepą.
Potem nagle pojawiły się Sanosy S14 i Jelcze czyli licencyjne Berliety. To też były wygodne autobusy.
Na zaprezentowanym filmie o Sanie H100, okazuje się, ten akurat miał silnik benzynowy. Właściciel autobusu opowiada o specyficznej pracy silnika i skrzyni biegów.
Akurat mogę to potwierdzić, bo podczas służby wojskowej, miałem okazję wyjątkowo raz, zamiast Stara 266 poprowadzić podczas ćwiczeń Stara 660 z tym właśnie silnikiem i skrzynią biegów. To było niezapomniane przeżycie, jak później szok przy tankowaniu. Przejechane 50 km, zatankowałem 50 litrów benzyny.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: Marcin_D » 29 wrz 2022, 10:55

Pietrek a ja Ci powiem, że Zasada dołożył swoje trzy grosze do załatwienia JZS, ale głównym czynnikiem likwidującym w tamtych czasach popeerelowskie przedsiębiorstwa były ZZ.
Bo każdy do nich należał (a potrafiło ich być na zakładzie nawet 15 - a np. w górnictwie jeszcze więcej) i ZZ się sprzeciwiały zwolnieniu kogokolwiek ze swoich członków. A jak miałeś zakład gdzie pracy było dla 1000 osób, a pracowało 2000 - to żebyś na rzęsach stawał to to się ekonomicznie nigdy nie zepnie.
Najlepszym przykładem takiego działania jest ZM "Łucznik" z mojego Radomia - gdzie w latach 80 pracy było dla 8 tyś osób, a pracowało 2 razy tyle. I ZZ po zmianie ustroju stanęły dęba i nie wolno było nikogo zwolnić. A należało wywalić z roboty min. 30% zatrudnienia (a tak naprawdę 50%). To dopiero na sam koniec zakładów ludzie się pobudzili (jak już wywalili wszystkich i zostało 800 osób - i zakłady upadły). Bo się okazało że w Radomiu i okolicy są rodziny gdzie wszyscy robili w ZM, a teraz nie robi nikt. A już po 2010 roku stwierdzono, że gdyby zaraz po zmianie ustroju zrobić normalne zatrudnienie to ZM w dobrej formie przetrwałyby do dnia stwierdzenia tego faktu. A nie jak obecnie niby są, a jak gadam z kimś tam zatrudnionym to burdel "jak 100 sk....". I na stołku dyrektora co pół roku ktoś inny z klucza co ma mniejsze pojęcie o zarządzaniu niż ja o pieczeniu ciasta.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: pietrek125 » 30 wrz 2022, 10:24

OK. Tylko jakby Zasadzie zależało na ratowaniu JZS, to by nie przekazał dokumentacji produkcyjnej z JZS do swojej spółki macierzystej, i nie odmawiał by później zwrotu jej syndykowi który chciał spłacać długi produkcją, a Zasada w ten sposób to nie umożliwiał. Tylko dlaczego u nas jest fama że nie wolno ratować takich przedsiębiorstw przez państwo, skoro na całym świecie tak się robi, VAG po aferze, Renault, czy Fiat który jest notorycznie dotowany bo inaczej już z dwadzieścia lat temu by zniknął z gospodarczej mapy, czy nawet ratowanie trupów typu GM w ekstremalnie kapitalistycznym USA
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11958
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: topcio » 30 wrz 2022, 12:30

Jeździłem, za kierownicą ;) , również H9 :roll: . Ile patriotyzmu bym nie miał to M12LF to straszne badziewie, dużo mu do Solarisa a do Mercedesa ... inna galaktyka. Ja zaczęły przyjeżdżać do Lublina w 2011 roku to połowa nie była w stanie pokonać 250 km z fabryki i psuła się po drodze, przy hamowaniu wypadały przednie szyby. Było tyle awarii, że serwis był w Lublinie na stałe a autobus nie był w stanie przejeździć zmiany. Są głośne w środku, od wibracji pękały przewody klimatyzacji, nie potrafili ustawić sekwencji zamykania drzwi, hamulce ... ku : cenzura : rwa! program był taki, że wystarczyło popatrzeć na pedał a już była zbiórka w kabinie kierowcy (jak w Becie MC :) ) , naprawili ... przestały hamować. Jak "dostałem na stan" nowego Autosana musiałem kupić 50 metrów samoprzylepnych uszczelek do okien i podklejać pod panele aby nie brzęczały w czasie jazdy oraz dwie paczki trytek aby podczepić wiązki bo leżały luźno i ciężarem otwierały panele pod sufitem. Chyba tylko Ursus Bus był gorszy. Natomiast Conecto to sama przyjemność jazdy, praktycznie nie stały na warsztacie.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Lubelskie i Podkarpackie:::”