[Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Grupa Lubelskie i Podkarpackie

Moderatorzy: matis1906, topcio, Energetyk

Awatar użytkownika
INTEGRALE
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 798
Rejestracja: 08 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Sanok

[Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: INTEGRALE » 20 wrz 2013, 21:42


Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12266
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: [UPADŁOŚĆ AUTOSANU] Koniec Legendy

Post autor: Dudi » 20 wrz 2013, 22:20

Śledziłem losy fabryki na bieżąco. Smutne, bo kolejna firma z tradycjami, upada na Podkarpaciu :-? :| :x :|
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2654
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: [UPADŁOŚĆ AUTOSANU] Koniec Legendy

Post autor: Gros » 20 wrz 2013, 23:05

Autosan zemsta polskich dróg koszmar ,relikt przeszłości ,lamus lamus.
A jeśli chodzi o tradycję ,to z sentymentów nie da się przeżyć . Był czas na rozwijanie sie i nowe produkty ,ale on jest nieubłagalny i nie czeka wiec czas było zamknąć nierentowny twór .
:lol: : gafa : :bitwa:

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2070
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: [UPADŁOŚĆ AUTOSANU] Koniec Legendy

Post autor: adamM20 » 20 wrz 2013, 23:29

Dudi pisze:Śledziłem losy fabryki na bieżąco. Smutne, bo kolejna firma z tradycjami, upada na Podkarpaciu :-? :| :x :|
... H01, H100, H09 to już historia ale piękna. Szkoda fabryki, szkoda ludzi ale cuda się zdarzają zwłaszcza te rynkowe więc może jeszcze komunikację miejskę i międzymiastową zasilą autobusy z polską tradycją z pięknego zakątka Polski jakim jest Podkarpacie ... : ok2 :
Pozdrawiam
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403, Thema 2,0 16V,

przedszkolak
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 334
Rejestracja: 02 maja 2011, 21:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: [UPADŁOŚĆ AUTOSANU] Koniec Legendy

Post autor: przedszkolak » 21 wrz 2013, 2:45

Ile miejsc pracy, co po niektórzy nasi sąsiedzi potrafią uratować takie padające fabryczki, ale u nas głupota nie zna granic. dlatego też to my tam jesteśmy od roboty, a nie oni u nas. Przypominam tylko przekład VW i Hochtiefa oraz środki jakie Pani Kanclerz, a kiedyś Pan Kanclerz, wrzucili oraz ile mniej było zasiłków dla bezrobotnych (trochę historii z rozsądkiem, bez polityki).

Boorek

Re: [UPADŁOŚĆ AUTOSANU] Koniec Legendy

Post autor: Boorek » 21 wrz 2013, 3:14

Hmmm... Solaris też jest zdaje się polski... Da się? A no da, u mnie w mieście jeżdżą niestare autosany... I nie dziwie się ze firma upadła.

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12266
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: [UPADŁOŚĆ AUTOSANU] Koniec Legendy

Post autor: Dudi » 21 wrz 2013, 8:32

Tym Autosanom, wcale nic nie brakowało :x

Obrazek
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
INTEGRALE
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 798
Rejestracja: 08 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Sanok

Re: [UPADŁOŚĆ AUTOSANU] Koniec Legendy

Post autor: INTEGRALE » 21 wrz 2013, 10:50

Miejsce w którym pracuje jest 50metrów od głównej hali produkcyjnej Autosanu. Często widziałem pracowników którzy przerywali na chwilę pracę i udawali się z syrenami pod biurowiec upominać się o wypłaty zaległe 2-3 miesiące wstecz... :-? Przykro na to patrzeć, wielu ludzi z Autosanu pracuje teraz u nas, czasami z nimi rozmawiam, widać że mozno byli związani z fabryką, pracowali tam po 20 - 30 lat... Kolejne hale będące niegdyś Autosanu są wykupywane przez obce firmy. Potencjał Autosanu jest ogromny, uważam że dzięki Autosanowi miasto się rozwinęło wkażdej dziedzinie. Gdyby nie Autosan to liczylibyśmy sobie pewnie z 5tyś mieszkańców. Autosan zbudował lodowisko, co dało poczatki hokeja w naszym mieście, teraz gramy w ekstralidze a KH Sanok jest Mistrzem Polski w hokeju sprzed dwóch lat. Stal Sanok również istnieje dzięki Autosanowi. Całe osiedla i blokowiska również zostały wybudowane przez fabrykę. Szkoły przyzakładowe w których teraz można zdobywać cenne certyfikaty również mają się dobrze.
Autosan przetrwał dwie wojny światowe ale obecny syf w kraju skutecznie go wykończył... Mimo tego że po wojnie wycofujące się niemieckie wojska wysadziły w powietrze 80% fabryki to Autosan potrafił się odrodzić i produkować.
Co do autobusów to uważam że w latach 70-80 nie było w Polsce lepszych, gdyby fabryką zarządzali ludzie kompetentni a Zasada trzymałby się od niej z daleka to żaden Solaris czy Solbus nie miałby szans.


Co ciekawe w latach trzydziestych Autosan budował autobusy na podwoziach Lancia Pentaiota importowanych z Italii - tak powstały pierwsze nasze autobusy ;)

Awatar użytkownika
topcio
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 11128
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kontakt:

Re: [UPADŁOŚĆ AUTOSANU] Koniec Legendy

Post autor: topcio » 21 wrz 2013, 13:08

BogdanA pisze:Autosan zemsta polskich dróg koszmar ,relikt przeszłości ,lamus lamus.
A jeśli chodzi o tradycję ,to z sentymentów nie da się przeżyć . Był czas na rozwijanie sie i nowe produkty ,ale on jest nieubłagalny i nie czeka wiec czas było zamknąć nierentowny twór .
Zapomniałeś o Sancity ;)
Dudi pisze:Tym Autosanom, wcale nic nie brakowało :x
Bardzo fajne autobusy, mocny i ekonomiczny silnik, wygodne i w całości klimatyzowane. W Lublinie mamy ich ponad 70 sztuk.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Obrazek

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: [UPADŁOŚĆ AUTOSANU] Koniec Legendy

Post autor: Nat » 21 wrz 2013, 13:51

Dzięki Bogu Pan, Pani, Pan, społeczeństwo nie będzie dopłacało do tego niereeformowalnego reliktu, jakim był Autosan.
To przecież nasze podatki ratowały tę firmę, która przez dłuższy czas żyła jak pączek w maśle (albo jak huba na budżetowym drzewie) na państwowym kontrakcie na gimbusy.
Powinniśmy cenić zdrowe, innowacyjne polskie firmy, które POTRAFIĄ masowo sprzedawać towar za granicę, takie jak np. Solaris, a nie te, które żyją za nasze podatki, dlatego że pan Zasada zna pana ministra.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
goldixll
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 16 lut 2009, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Częstochowa

Re: [UPADŁOŚĆ AUTOSANU] Koniec Legendy

Post autor: goldixll » 21 wrz 2013, 14:36



ot cały Autosan :lol:
Była Lancia Kappa 2.4 kle kle kle , była Lancia Kappa 2.0 z lpg, była bawarka 2.8 ,
był sweter kombi 1.6SR,był Punciak 1.2 , Hyundai Santa Fe 2.4 lpg
Jest Lancia Lybra 2.4 jtd
Obrazek
Jest Fiat Ulysse 3.0 lpg
Obrazek

Awatar użytkownika
Duch-Dziadka
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5228
Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Czarnków/Poznań
Kontakt:

Re: [UPADŁOŚĆ AUTOSANU] Koniec Legendy

Post autor: Duch-Dziadka » 21 wrz 2013, 21:46

Ja wszystko rozumiem, ale miałem okazję zderzyć się parokrotnie z produktami firmy Autosan.
Niestety wykonanie tego pojazdu było delikatnie mówiąc na poziomie produktów z dalekiego wschodu.
Miałem też okazję oglądać produkty Solaris czy MAN które znajdują się w Poznaniu i wykonanie jest naprawdę o niebo lepsze.
Niestety kiepskie zarządanie spółką oraz brak możliwości obronienia się produktu i efekt jest jaki jest...
Y10 1992r
Giulietta Veloce 2016r

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12266
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: [UPADŁOŚĆ AUTOSANU] Koniec Legendy

Post autor: Dudi » 01 lis 2013, 17:36

Wygląda na to, że nie będzie tragedii. Co prawda jest syndyk, ale na szczęście znajdują się jeszcze na tym świecie ludzie, którym zależy na czymś, a nie chcieliby tylko wszystkiego zaorać.
40% udziałów w Autosanie wykupiły dwie firmy: Gamrat z Jasła i Lentex z Lublińca. Ludzie z tych firm zamierzają uratować ikonę polskiej motoryzacji i jedną z najstarszych firm w Polsce: :link:

Poza tym, nie wydawałbym zbyt wczesnych sądów w stosunku do Autosanu, bo jak pokazał przykład położonych w nieodległym Krośnie - Hut Szkła, nie wszystko zależy od jakości produktu i starań ludzi (mniejszych lub większych).
Zarząd też doskonale potrafi "obrócić" pieniędzmi 8-O :-? : cenzura : :link:
No i co najmniej dziwne jest, że p.Zasada pozbył się udziałów w Autosanie, na krótko przed ogłoszeniem upadłości : gafa : Ale to zdaje się nie pierwsza firma, którą zarządzał i która znalazła się w podobnej sytuacji :roll: :|
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2070
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: [upadłośc Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: adamM20 » 01 lis 2013, 18:41

Dudi pisze:Wygląda na to, że nie będzie tragedii.
... wierzę, że się uda i marka Autosan przetrwa następne 50 lat. Czy fabryka ma zamówienia na nowe wozy, ktoś coś wie na ten temat?
Pozdrawiam
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403, Thema 2,0 16V,

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: [upadłośc Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: Nat » 01 lis 2013, 18:56

adamM20 pisze:
Dudi pisze:Wygląda na to, że nie będzie tragedii.
... wierzę, że się uda i marka Autosan przetrwa następne 50 lat. Czy fabryka ma zamówienia na nowe wozy, ktoś coś wie na ten temat?
Pozdrawiam
Warunkiem jest dobre zarządzanie i konkurencyjny produkt.
Tego autosanowi zabrakło i stąd kłopoty. Jeśli to zmienią, to będą godną konkurencją dla podpoznańskiego Solarisa. A im większa konkurencja, tym lepiej.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Lubelskie i Podkarpackie:::”