Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

Dział dla ludzi kochających klasyki czyli... o nieco starszych Lanciach i nie tylko

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
romlen
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 4366
Rejestracja: 12 sty 2005, 0:00
Skype: romlen
Imię: Roman
Lokalizacja: Lyski koło Raciborza
Kontakt:

Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

Post autor: romlen » 15 paź 2009, 20:58

Posiadając samochód zbliżający się do wieku 25 lat, można zastanowić się nad przerejestrowaniem go na samochód zabytkowy. Czyli po prostu kojarzony z żółtymi tablicami rejestracyjnymi.

Procedura jest na pewno czasochłonna. Nie uda się tego w jeden dzień załatwić. W tydzień zapewne tez...

Na początek zapraszam do przestudiowania kilku ciekawych moim zdaniem stron www, gdzie temat jest poruszany:

Strona prywatna Tomasza Skrzelińskiego - jest to rzeczoznawca i członek Komisji ds Pojazdów Zabytkowych

Portal Weteran Szos opisujący szerzej zagadnienia żółtych tablic i pojęcia "weterana szos"

Portal Motofakty.pl opisuje na swoich łamach także to zagadnienie
Lancia Prisma 1,6IE Symbol '87, Lancia Y 1.2 '95, Lancia Lybra SW 2.0 '99; Lancia Gamma Coupe - o tym śnię :)
Tel. 503124557-Orange
Obrazek
Po czym poznać, że komputer uzyska świadomość? Że zamiast informatyka będzie przychodził do niego psycholog.

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Odp: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

Post autor: Nat » 15 paź 2009, 22:16

Jeśli chcesz jeździć nim za granicę, to nie warto - procedura jest kłopotliwa no i trzeba płacić za zgodę konserwatora zabytków (na dziś jeszcze chyba nie tak wiele).
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
fiergloo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 988
Rejestracja: 02 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Odp: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

Post autor: fiergloo » 15 paź 2009, 23:44

A jak spowodujesz wypadek albo uszkodzisz to możesz beknąc z tego samego paragrafu co dzieciak który pomaże flamastrem obraz Matejki
Blog o motoryzacyjnej włoszczyźnie i nie tylko: http://www.fiergloo.pl/
Dużo o Alfa Romeo: http://www.alfaholicy.org/

Awatar użytkownika
Ara
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 341
Rejestracja: 14 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

Post autor: Ara » 17 paź 2009, 16:36

fiergloo pisze:A jak spowodujesz wypadek albo uszkodzisz to możesz beknąc z tego samego paragrafu co dzieciak który pomaże flamastrem obraz Matejki
Super porównanie! :lol: Moim skromnym zdaniem, "żółte blachy" stwarzają więcej problemów niż plusów. Tak ogółem ;)

Awatar użytkownika
fiergloo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 988
Rejestracja: 02 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Odp: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

Post autor: fiergloo » 17 paź 2009, 18:36

Moim zdaniem potrzebna jest nowelizacja tej ustawy. Przy okazji wg przepisów mając jeżdżącą Fulvie i 3 na części to za wszystkie 4 musisz miec opłacone OC(wg przepisów), z tym też by było trzeba coś zrobic.
Blog o motoryzacyjnej włoszczyźnie i nie tylko: http://www.fiergloo.pl/
Dużo o Alfa Romeo: http://www.alfaholicy.org/

yanosik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 23 paź 2009, 1:19
Lokalizacja: Piła okolice

Odp: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

Post autor: yanosik » 23 paź 2009, 1:58

Moim skromnym zdaniem, dobrze, że są żółte blachy - można dzięki nim zarejestrować auto, którego nie da sie zarejestrować normalnie. I to wszystkie zalety tych tablic.

Można zarejestrować coprawda "dla szpanu", ale co to za szpan? Żółte blachy mają skody 105, Łady i inne nie tak dawno bardzo popularne pojazdy, więc co to za szpan?

Mam Syrene 103 z 64roku i napewno nie zarejestruje jej na żółte blachy.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Ara
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 341
Rejestracja: 14 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

Post autor: Ara » 23 paź 2009, 7:27

yanosik pisze:Moim skromnym zdaniem, dobrze, że są żółte blachy - można dzięki nim zarejestrować auto, którego nie da sie zarejestrować normalnie. I to wszystkie zalety tych tablic.
Taki samochód też można zarejestrować. Może nie do końca normalnie, ale można i właśnie na "zwykłe" blachy. :roll:
Poza tym, to jak się ta syrenka trzyma? ;)

yanosik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 23 paź 2009, 1:19
Lokalizacja: Piła okolice

Odp: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

Post autor: yanosik » 28 paź 2009, 1:25

Ara pisze:
yanosik pisze:Moim skromnym zdaniem, dobrze, że są żółte blachy - można dzięki nim zarejestrować auto, którego nie da sie zarejestrować normalnie. I to wszystkie zalety tych tablic.
Taki samochód też można zarejestrować. Może nie do końca normalnie, ale można i właśnie na "zwykłe" blachy. :roll:
Poza tym, to jak się ta syrenka trzyma? ;)
Trzyma się dobrze, jest w trakcie remontu, ale jest calkowicie sprawna. W każdej chwili mógłbym poskładać zdemontowane elementy, założyć tablice i wyjechać na ulice :)

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3041
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

Post autor: broker » 14 wrz 2010, 0:06

Jak zarejestrować auto na zabytkowych tablicach?

:link:
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
kingof_fly
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 13 paź 2010, 14:49
Lokalizacja: Jarosław

Re: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

Post autor: kingof_fly » 13 paź 2010, 23:03

Ale co ma konserwator zabytków do naszego pojazdu? To chyba nasza własność i możemy robić z tym co chcemy co nie? To jest właśnie wkurzające, moim zdaniem nie warto przerejestrowywać na żółte blaszki, więcej minusów niż plusów, najgorszy ten że jak uszkodzimy pojazd to odpowiadamy za to jak za zniszczenie zabytkowego np. obrazu ;]
Biznesplan na pomysłowy biznes.
Prawdziwa Lancia jest tylko jedna :D Moja ;)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

Post autor: Nat » 14 paź 2010, 10:35

kingof_fly pisze:Ale co ma konserwator zabytków do naszego pojazdu? To chyba nasza własność i możemy robić z tym co chcemy co nie?
Jasne, że co nie. Własność coraz rzadziej oznacza możliwość robienia z rzeczą co Ci się żywnie podoba.
Masz zabytek - nie możesz go bezkarnie zniszczyć. Masz grunt? Nie możesz go bezkarnie zatruć, albo postawić dom bez pozwolenia, albo np. postawić na nim budkę z piwem, cmentarz itp itd.
I to nie tylko w Polsce, lecz w większości tzw. krajów cywilizowanych.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
MacioBA
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1987
Rejestracja: 09 sie 2009, 15:08
Lokalizacja: Rybnik O/S

Re: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

Post autor: MacioBA » 21 lut 2011, 21:19

hmmm... a ilu z Was - krytykantów - posiada pojazd z żółtymi blachami? Tak się składa, że ja sobie chwalę żółte blachy - z załatwieniem czasowego wywozu za granicę to żaden problem (jedno pismo + odpowiednie wyprzedzenie czasowe) i kosztuje to grosze. Ciąć mojego Fiata nie zamierzam, a gdy mi ktoś (odpukać!!!) zrobi kuku, to się zupełnie inaczej rozmawia z TU w sprawie wyceny szkody dla pojazdu zabytkowego... OC płacić nie trzeba jeśli akurat poza sezonem samochód garażuje, przeglądów oficjalnych nie wymaga, a co roku panowie na stacji diagnostycznej robią to za darmo, fotografując się z "zabytkiem" ochoczo... Pojazd taki można bez kłopotu sprzedać, gdyż jest się jego właścicielem - ale jeśli ktoś myśli, że właściciel, skoro posiada własność to może sobie ją zniszczyć, no to tutaj trzeba by się zastanowić nad tokiem rozumowania takiego kogoś...a nie nad definicją własności. Przez ostatnie 5 lat posiadania pojazdu zabytkowego, nikt z urzędu konserwatorskiego mnie nie nagabywał czy też nie odwiedzał z kontrolą.... ja nie widzę minusów, a same plusy.

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12266
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

Post autor: Dudi » 21 lut 2011, 21:32

Kiedyś tak zrobię ze swoją Nyską. Też się zastanawiałem nad sensem, po przeczytaniu powyższych, ale mnie przekonałeś :roll: ;) :D
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
MacioBA
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1987
Rejestracja: 09 sie 2009, 15:08
Lokalizacja: Rybnik O/S

Re: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

Post autor: MacioBA » 22 lut 2011, 7:28

W razie czego służę pomocą i wszelkimi dostępnymi mi materiałami. Towos to naprawdę już bardzo rzadki rodzyn :) gratuluję :) miałem okazję rok temu podziwiać taką Nysę też z '86, ale rodem z Wodzisławia :)

Awatar użytkownika
Coupe
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 868
Rejestracja: 30 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

Post autor: Coupe » 01 maja 2011, 21:29

W 2014 roku minie 15 lat odkąd zakończono produkcję Kappy Coupe, wersje sedan powstawały do 2001r. Jak myślicie czy w 2015r. uda się "wrzucić " Kappe Coupe na żółte tablice? Minie 15lat od zakończenia produkcji, mój egzemplarz będzie wtedy miał 18lat. Chciałbym się powołać na utrzymanie w stanie fabrycznym, a takze nato, że powstało ok 3226 lub 3626 (w zal. od źródła) czyli mało. Myśłicie, że to przejdzie czy dopiero w 2022r Kappa Coupe otrzyma żółte tablice?

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Oldtimery, youngtimery :::”