Regeneracja gaźnika

Dział dla ludzi kochających klasyki czyli... o nieco starszych Lanciach i nie tylko

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
Radek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 128
Rejestracja: 08 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wszedzień

Regeneracja gaźnika

Post autor: Radek » 22 maja 2021, 16:44

Szukam godnego porządnego fachowca od regeneracji gaźnika taki sprawdzony przez kogoś bo na necie to masakra jakaś z tymi opiniami katastrofa

Awatar użytkownika
Swiety
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 795
Rejestracja: 27 lut 2006, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Regeneracja gaźnika

Post autor: Swiety » 22 maja 2021, 17:46

Może ten gościu co u niego Klimek z TVN Turbo robi...
Trzeba by było poszperać
Lancia Delta HF Turbo

Kursy pierwszej pomocy
http://www.erhaplus.pl

Awatar użytkownika
maciek_wk
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 474
Rejestracja: 02 sty 2017, 9:41
Imię: Maciej
Lokalizacja: Chorzów

Re: Regeneracja gaźnika

Post autor: maciek_wk » 23 maja 2021, 9:53

Ja swoje gaźniki dopiero co oddałem do firmy Jap Auto w Chorzowie i opinię będę mógł wyrazić jak wrócą na auto i po regulacjach :) . Ale patrząc na sam warsztat, profil na FB i opinie to wydaje mi się, że będzie ok :)

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

Mietek Podnietek

Było:
Fiat Panda 1000 i.e. fire 1991 : yesyes :
Fiat Tipo 3d 1.6 i.e. SX 1993
Fiat 126 elx Town 2000
Fiat Tipo 5d 1.4 S 1994
Fiat Brava 100 16v SX 1999 : beczy :
Fiat Stilo 3d 1.2 16v 2003
Fiat Bravo 1.6 jtdm 2010
Seat Leon 1.2 tsi 2015
Fiat Cinquecento 0.9 1993

Jest:
Lancia K Coupe 3.0 LX 1998 2415
Lancia Fulvia 1970
Służbowo: Renault Megane GrandTour 1.5 dci 2020 :roll:


>>>ZAPRASZAMY DO SKLEPIKU Z GADŻETAMI LKP - KLIKNIJ TUTAJ<<<

Awatar użytkownika
Radek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 128
Rejestracja: 08 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wszedzień

Re: Regeneracja gaźnika

Post autor: Radek » 23 maja 2021, 10:28

Właśnie nie mogłem wyczaić gdzie Klimek robił a też pomyślałem i szukałem. Ten warsztat w Chorzowie też właśnie widziałem i wczoraj napisałem meila zobaczę. Maciek daj znać jak założysz i jak działa ile to trwało i koszty. Bo rozumiem że sam wysyłałeś i zakładasz sam?
Ostatnio zmieniony 23 maja 2021, 19:06 przez Radek, łącznie zmieniany 1 raz.
STAJNIA
98 KAPPA 3.0 V6 NARRRRROWISTA,SERCE Z THESIS
85 WARTBURG DWUUUTAKT BYŁ
76 ARO MUSCEL BYŁ
72 GAZ 69 KOMANDORKA BYŁ
00 VECTRA 1.8 BYŁ
99 POLDORATTI ATU BYŁ
87 FLEETWOOD 5.0 V8 LEEEEENIWA KANAPA
76 W200 5.2 V8 BLOTNOBAGIENNY SKURCZYBYK BYŁ
98 KAPPA 2.0 WIERNIE SŁUŻYŁA,DAWCA ORGANÓW
94 EXPLORER 4.0 BĘDZIE BŁOTKO ZMOTKA
05 YUKON XL DENALI 6.0 V8 NO COMMENT : yesyes :

Awatar użytkownika
maciek_wk
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 474
Rejestracja: 02 sty 2017, 9:41
Imię: Maciej
Lokalizacja: Chorzów

Re: Regeneracja gaźnika

Post autor: maciek_wk » 23 maja 2021, 10:32

Akurat mieszkam w Chorzowie i ten warsztat mam na drugim końcu miasta. Dam znać pewnie za ok. 2 tygodnie - czas wykonania usługi to ok. 2-3 tygodnie i podwózka samochodu do tego warsztatu na regulacje. Gościu na początek chciał gaźniki luzem bo nie ma za dużo miejsca na terenie warsztatu i szkoda żeby Fulvia 3 tygodnie przestała pod gołym niebem :)

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka


Mietek Podnietek

Było:
Fiat Panda 1000 i.e. fire 1991 : yesyes :
Fiat Tipo 3d 1.6 i.e. SX 1993
Fiat 126 elx Town 2000
Fiat Tipo 5d 1.4 S 1994
Fiat Brava 100 16v SX 1999 : beczy :
Fiat Stilo 3d 1.2 16v 2003
Fiat Bravo 1.6 jtdm 2010
Seat Leon 1.2 tsi 2015
Fiat Cinquecento 0.9 1993

Jest:
Lancia K Coupe 3.0 LX 1998 2415
Lancia Fulvia 1970
Służbowo: Renault Megane GrandTour 1.5 dci 2020 :roll:


>>>ZAPRASZAMY DO SKLEPIKU Z GADŻETAMI LKP - KLIKNIJ TUTAJ<<<

Awatar użytkownika
Radek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 128
Rejestracja: 08 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wszedzień

Re: Regeneracja gaźnika

Post autor: Radek » 23 maja 2021, 18:45

Ja akurat znad morza ale u nas to patalachy i wymieniacze z smartfonami panowie serwisanci garść dolarów za podłączenie kabelka, więc ogólnie zrobiłem wreszcie garaż podnośnik kolega mi pomógł i razem se podlubiemy, i aut nowych nie kupuje tylko takie co jeżdżą wyglądają i pala ile trzebat :D no ale czasem coś niestety trzeba komuś dać do zrobienia. Daj znać jak Bella będzie śmigać
STAJNIA
98 KAPPA 3.0 V6 NARRRRROWISTA,SERCE Z THESIS
85 WARTBURG DWUUUTAKT BYŁ
76 ARO MUSCEL BYŁ
72 GAZ 69 KOMANDORKA BYŁ
00 VECTRA 1.8 BYŁ
99 POLDORATTI ATU BYŁ
87 FLEETWOOD 5.0 V8 LEEEEENIWA KANAPA
76 W200 5.2 V8 BLOTNOBAGIENNY SKURCZYBYK BYŁ
98 KAPPA 2.0 WIERNIE SŁUŻYŁA,DAWCA ORGANÓW
94 EXPLORER 4.0 BĘDZIE BŁOTKO ZMOTKA
05 YUKON XL DENALI 6.0 V8 NO COMMENT : yesyes :

HUD
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 20 gru 2020, 16:03

Re: Regeneracja gaźnika

Post autor: HUD » 23 maja 2021, 21:58

Ci z TVN kiedyś oddawali do Lublina chyba na ul Piaskowej, o ile dobrze pamiętam, a drugi to Poznań.
Ten z Lublina to podobno dobry fachowiec " starej daty "

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1358
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Regeneracja gaźnika

Post autor: Jam_Belfegor » 24 maja 2021, 8:15

Gaźnik zregenerować to nie problem bo całość sprawdza się praktycznie do czyszczenia i wymiany uszczelek i uszczelniaczy, ewentualnie jak się nie dają wyczyścić to też dysze (choć myjka ultradźwiękową spokojnie sobie z wszystkim poradzi). Największy problem to ustawić i wystroić gaźnik. Tego na stole ci zakład nie zrobi, bo trzeba robić to na aucie. Tu lepiej skup się na szukaniu właśnie takiego magika od strojenia gaźnika. Napisz co to za gaźnik.

Awatar użytkownika
maciek_wk
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 474
Rejestracja: 02 sty 2017, 9:41
Imię: Maciej
Lokalizacja: Chorzów

Re: Regeneracja gaźnika

Post autor: maciek_wk » 24 maja 2021, 8:39

Jeśli to kwestia rozebrania i samego czyszczenia + wymiana wszystkiego co jest w zestawie naprawczym to dla mnie też nie problem ale w moim przypadku - 50-letnie Solexy, nie mam ochoty na niespodzianki po rozebraniu. A tak oddane do specjalisty, co ma być dorobione, to będzie dorobione, co wyszkiełkowane to wyszkiełkowane, a co ma być galwanizowane takie będzie. Jak już wspomniałeś najważniejsze w tym wszystkim będą sprawy regulacyjne :)

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

Mietek Podnietek

Było:
Fiat Panda 1000 i.e. fire 1991 : yesyes :
Fiat Tipo 3d 1.6 i.e. SX 1993
Fiat 126 elx Town 2000
Fiat Tipo 5d 1.4 S 1994
Fiat Brava 100 16v SX 1999 : beczy :
Fiat Stilo 3d 1.2 16v 2003
Fiat Bravo 1.6 jtdm 2010
Seat Leon 1.2 tsi 2015
Fiat Cinquecento 0.9 1993

Jest:
Lancia K Coupe 3.0 LX 1998 2415
Lancia Fulvia 1970
Służbowo: Renault Megane GrandTour 1.5 dci 2020 :roll:


>>>ZAPRASZAMY DO SKLEPIKU Z GADŻETAMI LKP - KLIKNIJ TUTAJ<<<

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1358
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Regeneracja gaźnika

Post autor: Jam_Belfegor » 24 maja 2021, 9:05

Maciek cyknij fotkę jak odbierzesz gaźniki :)

Awatar użytkownika
1608cc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 336
Rejestracja: 06 sie 2019, 20:40
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Małopolskie

Re: Regeneracja gaźnika

Post autor: 1608cc » 24 maja 2021, 10:49

Gaźnik można samemu ustawić przy pomocy colortune, plus opcjonalnie przepływomierz jeżeli to są podwójne gaźniki typu IDF , DCOE itp.
Marea 2.0 20V HLX Tour De France
Panie to stary silnik jest... Gęstego oleju mu trza... Minerała zalejemy...

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1358
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Regeneracja gaźnika

Post autor: Jam_Belfegor » 24 maja 2021, 11:28

A no można, ale dalej jest to regulacja na oko :) i to dosłownie... choć lepsze to niż "na słuch" :lol: hehehe. Tak czy siak wolałbym jednak osobiście skład ustawiany na analizatorze spalin, a przynajmniej w samochodzie. W kosiarce, motorynce nie grymasiłbym : yesyes : tylko cena trochę odstrasza jak za "szkiełko kontrolne" :D

Ja gaźniki ustawiłem na zasadzie jak wiedziałem, że jakoś na tych ustawieniach chodził tak zliczyłem sobie ilość obrotów każdej śruby regulacyjnej i tak też przy składaniu wkręcałem. Nie zdarzyło mi się by auto nie odpaliło po regeneracji, potem myk mała korekta obrotów i dawaj do gaźnikowca na dokładne regulacje. Miałem też przypadek solex'a gdzie przyszedł do mnie "w proszku" i nie miałem żadnego DT do tego, a trzeba było "coś" ustawić by jakoś auto dokulało się na regulację. Tam przyjąłem sobie zasadę że skręcam wszystko na 50% czyli zliczyłem maksymalna ilość obrotów śrub regulacyjnych od zera do pełnego i przez pół. Auto na takich ustawieniach odpaliło o dziwo od kopa i nawet bardzo nie trzeba było korygować, jedynie trochę obroty na jałowym były przewalone ale lepiej tak niż w drugą stronę. :lol: Szybka korekta śrubokręcikiem i auto już mogło jechać na podrygi u magika. Może to mało profesjonalne podejście ale jak się nie ma co się lubi.... to trzeba kombinować :lol:

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1358
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Regeneracja gaźnika

Post autor: Jam_Belfegor » 24 maja 2021, 13:58

A jeszcze jedno jak już bawisz się gaźnikiem, sprawdź od razu czy zapłon dobrze ustawiony, bo od tego pasuje zacząć.... no chyba że masz jakiś elektroniczny sterownik zapłonu, gdzie nic już nie ustawisz. Tuż przed dokonaniem swojego żywota jeśli chodzi o auta gaźniki były doposażane w prostą elektronikę wyręczającą mechaniczne sterowanie - bezsensu, bo zwiększył się jedynie stopień zawodności i skomplikowania układu na rzecz niewielkiej poprawy kultury pracy (patrz choćby znany i kochany digiplex), a raczej braku konieczności kontrolowania pewnych mechanicznych nastawów. Do tego jak ktoś wiedział co i jak mógł przeprowadzić prosty garażowy tuning za 0zł bawiąc się kątem zapłonu. Fabryka wiadomo ustawiała bezpieczne wartości uwzględniając zwłaszcza w czasach gdy gaźniki królowały, słabej jakości paliwo. Dzisiejsze paliwko jest ciut lepszej jakości do tego mocno oktanowe, więc więcej zniesie. Można bardziej doprężyć mieszankę, zanim poda się iskrę i tak zwiększając kąt zapłonu o kilka stopni auto staje się zauważanie żwawsze... ale trzeba pilnować paliwa.

Awatar użytkownika
1608cc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 336
Rejestracja: 06 sie 2019, 20:40
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Małopolskie

Re: Regeneracja gaźnika

Post autor: 1608cc » 24 maja 2021, 20:03

Jam_Belfegor pisze: 24 maja 2021, 11:28 A no można, ale dalej jest to regulacja na oko :) i to dosłownie... choć lepsze to niż "na słuch" :lol: hehehe. Tak czy siak wolałbym jednak osobiście skład ustawiany na analizatorze spalin, a przynajmniej w samochodzie. W kosiarce, motorynce nie grymasiłbym : yesyes : tylko cena trochę odstrasza jak za "szkiełko kontrolne" :D
Czasami stare ruskie (Сделано в СССР) NOS'y "colortune" trafiają się na Allegro/OLX za ułamek ceny nowych, a działają tak samo - sam tym ustawiałem gaźniki (40 IDF) w 125, i nawet szkiełko nie wybuchło :lol: Na analizatorze wiadomo, że będzie dokładniej, ale nie każdy ma do niego dostęp, a nawet teraz cena lambdy szerokopasmowej z kontrolerem jest dość wysoka. Powinno się sprawdzać skład spalin na każdym cylindrze z osobna (jeżeli regulujemy każdą gardziel osobno, na podwójnych gaźnikach, na pojedynczym i tak bez znaczenia bo wszystko leci w spólny kolektor) - Ritmo 130TC miał właśnie na kolektorze wydechowym po jednym porcie testowym na każdy cylinder. Co do "jakości" takiego ustawiania to nie jest źle - auto jeździ tak jak powinno, o wiele lepiej, niż wystrojone wg. internetowych poradników np. na liczbę obrotów śrubką regulacyjną od składu mieszanki. Na słuch to można jedynie usłyszeć czy go zalewa czy nie ;) Na wyższych obrotach i tak większą rolę grają rozmiary dysz paliwowych, powietrznych itd., a regulacja śrubką składu mieszanki bardziej odnosi się do obr. jałowych i nisko-średnich.
Marea 2.0 20V HLX Tour De France
Panie to stary silnik jest... Gęstego oleju mu trza... Minerała zalejemy...

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Oldtimery, youngtimery :::”