Polski Fiat 125p 1974r

Dział dla ludzi kochających klasyki czyli... o nieco starszych Lanciach i nie tylko

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1046
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Polski Fiat 125p 1974r

Post autor: pietrek125 » 18 lis 2019, 22:08

1972-73r... do tego były jeszcze przejściówki bez drążków, z starym dyfrem, pionowymi amortyzatorami, i z nową podłogą...
Żenująca, żyjąca w swoim świecie, krowa u płota...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)

ceva
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 26 kwie 2018, 18:42
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Sierpc

Re: Polski Fiat 125p 1974r

Post autor: ceva » 19 lis 2019, 10:05

Jam_Belfegor pisze:
18 lis 2019, 18:08
Bardzo ładna blacharka, fajnie że uchował się w takim stanie. Życzę powodzenia w ogarnianiu tentu. Jaki plan? Full oryginał czy odrestaurowanie i jakieś modyfikacje? Fajnie że taki rocznik, jeszcze nie spusty kolejnymi liftami i modami z PRL'u.
Najświeższa wizja Fiata to oczywiście jak najbliżej oryginału, dopuszczam jedną modyfikację estetyczną w postaci maski silnika w kolorze czarny mat i lusterka w kształcie pocisków na błotnikach przednich czyli a'la Fiat Monte Carlo, Akropolis, ale bez pasów na bokach nadwozia. Przypuszczam, że skończy się bez modyfikacji bo będzie mi szkoda robić dziury w błotnikach żeby zamocować lusterka. Najważniejsze że baza do remontu jest dobra.
Jam_Belfegor pisze:
18 lis 2019, 18:08

W 2010 obfotografowaliśmy całkiem fajnego Fiatona chyba pierwsze lata produkcji bo chromu nawalone co-niemiara i lusterka na błotnikach
Obiekt z twoich zdjęć to niestety "kundel", który trąci nieco agrotuningiem w wersji old, upodobniony do Fiata z początkowej serii, a zbudowany na bazie MR-a z pierwszej połowy lat osiemdziesiątych (jeśli za bazę do określenia wieku wziąć kolor nadwozia L76 nie występujący na wcześniejszych modelach). Dawno nie widziałem tak paskudnie i niechlujnie spasowanego błotnika, nie dość że Rów Mariański na styku z maską to jeszcze wąwóz na styku z drzwiami. Reszty nie komentuję...
pietrek125 pisze: Takie coś wychodziło fabrycznie :?: nie no, bez jaj... w płytę pilśniową bym jeszcze uwierzył, ale gazeta... :!: :?:
coś mi się wydaje, że "nasi tu byli"... w 125S z 71r jest stereopian...
Gazeta była też po drugiej stronie, nie sądzę żeby znalazła się tam po opuszczeniu fabryki, nic nie wskazuje żeby we wnętrzu było cokolwiek grzebane poza tym, że były demontowane wewnętrzne listwy progowe w celu wykonania konserwacji progów.
P1020806.JPG
Kolejne znalezisko jakie miało miejsce, to wśród wykładzin wygłuszających była oprawka żarówki oświetlenia zapalniczki, kompletna z żarówką, oczywiście w moim aucie była druga przy zapalniczce. O pozostałościach nitów zrywalnych nie wspominam.
P1020807.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Delta III T-jet 120 KM ORO

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2070
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Polski Fiat 125p 1974r

Post autor: adamM20 » 19 lis 2019, 10:11

ceva pisze:
19 lis 2019, 10:05
Najświeższa wizja Fiata to oczywiście jak najbliżej oryginału, dopuszczam jedną modyfikację estetyczną w postaci maski silnika w kolorze czarny mat i lusterka w kształcie pocisków na błotnikach przednich czyli a'la Fiat Monte Carlo, Akropolis, ale bez pasów na bokach nadwozia.
... niech Cię ręka boska broni przed takimi zmianami :!: .
ceva pisze: Przypuszczam, że skończy się bez modyfikacji bo będzie mi szkoda robić dziury w błotnikach żeby zamocować lusterka. Najważniejsze że baza do remontu jest dobra.
... no i tak trzymaj : ok2 : .
Pozdrawiam
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403, Thema 2,0 16V,

ceva
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 26 kwie 2018, 18:42
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Sierpc

Re: Polski Fiat 125p 1974r

Post autor: ceva » 19 lis 2019, 10:19

Zapomniałem jeszcze o pasku antystatycznym i chlapaczach w biało czarną szachownicę. :mrgreen:
Lancia Delta III T-jet 120 KM ORO

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2070
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Polski Fiat 125p 1974r

Post autor: adamM20 » 19 lis 2019, 10:35

ceva pisze:
19 lis 2019, 10:19
Zapomniałem jeszcze o pasku antystatycznym i chlapaczach w biało czarną szachownicę. :mrgreen:
... i o piesku z kiwającą głową oraz "super nowoczesnych" kołpakach czarno-białych (masakra) .....
Pozdrawiam
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403, Thema 2,0 16V,

ceva
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 26 kwie 2018, 18:42
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Sierpc

Re: Polski Fiat 125p 1974r

Post autor: ceva » 19 lis 2019, 10:50

adamM20 pisze:
19 lis 2019, 10:35
ceva pisze:
19 lis 2019, 10:19
Zapomniałem jeszcze o pasku antystatycznym i chlapaczach w biało czarną szachownicę. :mrgreen:
... i o piesku z kiwającą głową oraz "super nowoczesnych" kołpakach czarno-białych (masakra) .....
Pozdrawiam
Piesek jest zbyt majstrimowy :roll:, mam byczka z kiwającą główką który jeździł w tatowym Fiacie, niestety czas odcisnął na nim swoje piętno (stracił kolor na grzbiecie), mole wyżarły mu czuprynę i mysz napoczęła ucho. To pewnie ta mysza co została znaleziona nad podsufitką. I dobrze jej tak... : nonieee :
P1030609.JPG
Te kołpaki to faktycznie masakra...Obrazek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Delta III T-jet 120 KM ORO

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 472
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Polski Fiat 125p 1974r

Post autor: Jam_Belfegor » 20 lis 2019, 16:45

Gepard pisze:
18 lis 2019, 20:37
Niestety mało zostało z oryginału: 125 nie miał lusterek na błotnikach, klapa bagażnika od modelu z końca produkcji, tylny pas też, tylko wstawiono stare lampy, lusterko w środku też nowsze, o felgach nie wspomnę.
No cóż znawcą Fiatonów 125 nie jestem i łyknąłem tą mistyfikację :lol: nie podobały mi się jedynie przesadzone światła dodatkowe przód i tył (śmiało można było skończyć na jednym komplecie halogenów z przodu i tą tandetna chromowana ramka. Co do spasowania nie będę się wypowiadał bo wiadomo jakie ono było w PRL'owskich furach - do tego stopień spasowania był zmienny z wiekiem :lol: pamiętam jak wujaszkowi w borewiczu drzwi "uciekały" i nie dawały się już zamknąć... pewnie dlatego że łamał się już na pół :lol:
Lancia Delta II 2.0 16V LS - (139 KM) 836A3.000
Renault Megane III 1.6 16V EXPRESSION - (110 KM) K4M 858

ceva
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 26 kwie 2018, 18:42
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Sierpc

Re: Polski Fiat 125p 1974r

Post autor: ceva » 21 lis 2019, 17:25

Nadszedł odcinek trzeci, w którym Fiat silnika został pozbawiony. Po wypatroszeniu wnętrza nieuchronnie zbliżał się moment wyjęcia zespołu napędowego z nadwozia i pozbawienie go takiej jakby to rzec, naturalnej mobilności. Przykry moment...
DSC_1314.JPG
Nadwozie z wykorzystaniem kołysek zostało przewrócone na bok z zaczęło się czyszczenie spodu nadwozia z fabrycznej i pofabrycznej konserwacji. Z bitumicznymi preparatami dobrze radził sobie palnik gazowy współpracujący ze szpachelką.
DSC_1315.JPG
Po upływie kilku dni i zmyciu pozostałości bitumu benzyną miałem czyste blachy w podkładzie fabrycznym i skorodowane fragmenty karoserii widoczne jak na dłoni.
P1020915.JPG
Niedługo nadwozie zostanie pozbawione elementów zawieszenia i będzie się poruszało na takiej ramie przez cały proces naprawy blacharskiej na wizycie w lakierni kończąc. Nadwozie będzie połączone z ramą korzystając z punktów mocowania belki przedniego zawieszenia z przodu i przedniego mocowania resorów.
DSC_1428.JPG
Rama na zdjęciu nie jest jeszcze kompletna brakuje wsporników z uchwytami do mocowania w przedniej części nadwozia, będą dospawane w momencie posadowienia nadwozia. Konsole z kółkami są demontowalne i w ich miejsce można przykręcić kołyski potrzebne do bezpiecznego i wygodnego położenia nadwozia na boku.

CDN...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Delta III T-jet 120 KM ORO

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 472
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Polski Fiat 125p 1974r

Post autor: Jam_Belfegor » 21 lis 2019, 23:42

Kurde miotacze ognia w akcji... nie źle. Dalej nie mogę się nadziwić w jakim to jest dobrym stanie. Naprawdę widziało chyba tylko kilka kałuż i nie wie co to słona zima. Ja tam nie mogę się doczekać przygód z mechaniką czyli sekcja skrzyni i silnika :)
Lancia Delta II 2.0 16V LS - (139 KM) 836A3.000
Renault Megane III 1.6 16V EXPRESSION - (110 KM) K4M 858

Awatar użytkownika
Gepard
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 933
Rejestracja: 26 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Polski Fiat 125p 1974r

Post autor: Gepard » 22 lis 2019, 1:17

Podwozie naprawdę w pięknym stanie. Z tego co było widać ma wcześniejszych zdjęciach właściciel nie żałował fluidolu i profile wewnętrzne też dobrze zabezpieczył, dzięki temu autko przetrwało w stanie niemal fabrycznym.
Ojciec michala1045.

- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Lancia Phedra Emblema 2,0 jtd
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250, 1965 - mój rocznik :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Oldtimery, youngtimery :::”