Mechanik Warszawa (okolice) - Usunięcie DPF

Grupa Mazowieckie

Moderator: Wilkin

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Mechanik Warszawa (okolice) - Usunięcie DPF

Post autor: Krzys » 08 mar 2016, 21:15

Witam
Gdzie w Wawie lub najbliższej okolicy usunę DPF w Delcie 2.0Jtdm, wypalanie co 100 - 150km jest męczące.

Pozdrawiam
Krzysztof
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Re: Mechanik Warszawa (okolice) - Usunięcie DPF

Post autor: ArtoKucior » 09 mar 2016, 19:32

I Ty oficjalnie takie zapytanie tu piszesz? A to legalne? ....oficjalnie....?

bassooner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2552
Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
Imię: Sławuś
Lokalizacja: Szamoni
Kontakt:

Re: Mechanik Warszawa (okolice) - Usunięcie DPF

Post autor: bassooner » 09 mar 2016, 19:39

ponoć (dokładnie nie wiem) zaostrzyły się przepisy i można mieć z tym problemy... kolega już prawie kupił Focusa z wyciętym DPF - em i to go skutecznie zniechęciło. zrezygnował.
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)

Awatar użytkownika
OKOwiec
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 398
Rejestracja: 01 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Mechanik Warszawa (okolice) - Usunięcie DPF

Post autor: OKOwiec » 09 mar 2016, 20:40

bassooner pisze:ponoć (dokładnie nie wiem) zaostrzyły się przepisy i można mieć z tym problemy... kolega już prawie kupił Focusa z wyciętym DPF - em i to go skutecznie zniechęciło. zrezygnował.
Rozmawiałem ostatnio z diagnostą ze znajomej firmy i mówił że nic się w tym temacie nie zmienia już od dłuuugiego czasu.
Ja DPF-a wywaliłem i cieszę się spokojem i normalną pracą auta.

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Mechanik Warszawa (okolice) - Usunięcie DPF

Post autor: SIWY155 » 09 mar 2016, 20:58

A nie lepiej byłoby naprawić auto?To nie jest normalne, że tak często się wypala.Trzeba znaleźć przyczynę a nie wycinać cokolwiek.To, że filtr się zapycha jest spowodowane jakąś usterką....
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

bassooner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2552
Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
Imię: Sławuś
Lokalizacja: Szamoni
Kontakt:

Re: Mechanik Warszawa (okolice) - Usunięcie DPF

Post autor: bassooner » 09 mar 2016, 21:55

SIWY155 pisze:A nie lepiej byłoby naprawić auto?To nie jest normalne, że tak często się wypala.Trzeba znaleźć przyczynę a nie wycinać cokolwiek.To, że filtr się zapycha jest spowodowane jakąś usterką....

ale po co? jak cię bolą zęby i się psują to wyrwać jest taniej i prościej niż leczyć... ;-)
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)

Awatar użytkownika
_Rafako_
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1488
Rejestracja: 21 sty 2015, 12:04
Imię: Olek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mechanik Warszawa (okolice) - Usunięcie DPF

Post autor: _Rafako_ » 09 mar 2016, 21:56

No nie wiem, byłem w grudniu zeszłego roku na dość dużej konferencji branżowej i wg. prelekcji przedstawiciela Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, tudzież w opinii Prezesa Polskiej Izby SKP, gdzieś tak w 2017 się możecie deczko zdziwić, z tymi Waszymi wycinanymi DPF-ami :roll: :-? Tak jak radzi Siwy, lepiej naprawić, niż ciąć. A jak kogoś nie stać na naprawę, to niech kupuje auto z mniej problemowym - "mokrym" DPF-em, zamiast jakiegoś badziewia jak np. to co w Mazdach 6 montują.
Serdecznie pozdrawiam.
MaXserwis - najlepszy wśród warsztatów
Jest: plastik Mondeo MKV 2.0 D '20 + Megane IFL cabrio '99 + Mercedes W123 200D '83 + Mercedes 124 CE '90 + Fiat 126p FL '90 + BMW 540i Touring...
Były: K SW 2.4 20V, Lybra SW 2.0 20V, K 2.0 20V x 2, Y10 bicolore, K 2.0 20VT, Thema 2.0 16V x 2, Delta II 1.6 8V, Y 1.2 8V, Y 1.2 16V, Y10 Selectronic, Delta HPE 2.0 16V bicolore, K 2,4 20V...

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Mechanik Warszawa (okolice) - Usunięcie DPF

Post autor: Nat » 10 mar 2016, 14:20

Dodatkowo, jeśli zamierzacie jeździć autami za granice Polski, to helmuty coraz częściej kontrolują obecność fapa w aucie i solą srogie mandaty plus koszt lawety do granicy. Można więc sobie zepsuć wakacje.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Snail
Sekretarz
Sekretarz
Posty: 4424
Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
Imię: Paweł
Lokalizacja: Starachowice / Poznań

Re: Mechanik Warszawa (okolice) - Usunięcie DPF

Post autor: Snail » 10 mar 2016, 14:28

Ale w jaki sposób sprawdzają obecność DPF tak na ulicy?
Jest to możliwe? Z zewnątrz jak jest puszka dobrze zrobiona to niezbyt to widać w dodatku jak się trochę pojeździ i wszystko ubrudzi się odpowiednio.
A jeśli samochód jeździ tylko po mieście to wcale nie musi być usterki, żeby co chwila domagał się wypalania.
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Mechanik Warszawa (okolice) - Usunięcie DPF

Post autor: Nat » 10 mar 2016, 14:32

Sam nie miałem nigdy przyjemności (zresztą nie mam odpowiedniego auta, by było takie zagrożenie). Ale podobno podłączają się do kompa i sprawdzają obecność fapa.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Snail
Sekretarz
Sekretarz
Posty: 4424
Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
Imię: Paweł
Lokalizacja: Starachowice / Poznań

Re: Mechanik Warszawa (okolice) - Usunięcie DPF

Post autor: Snail » 10 mar 2016, 14:35

Ale obecność filtra można udawać za pomocą odpowiednich oporników (o ile wiem) bo i tak trzeba oszukać kompa żeby nie przechodził w tryb awaryjny, albo wgrywane jest oprogramowanie od wersji bez filtra (jeśli takowa była).
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...

Awatar użytkownika
_Rafako_
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1488
Rejestracja: 21 sty 2015, 12:04
Imię: Olek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mechanik Warszawa (okolice) - Usunięcie DPF

Post autor: _Rafako_ » 10 mar 2016, 14:42

Snail pisze:Ale obecność filtra można udawać za pomocą odpowiednich oporników (o ile wiem) bo i tak trzeba oszukać kompa żeby nie przechodził w tryb awaryjny, albo wgrywane jest oprogramowanie od wersji bez filtra (jeśli takowa była).
No wiesz, jakieś zwykłe "helmuckie policjanty", to ci tego faktycznie nie sprawdzą ale "ekologiczni" w mobilnym centrum to nie takie rzeczy tam ogarniają, nie jest to pewnie jakieś częste zjawisko ale zdarza się, że naprawdę dokładnie "trzepią" zagraniczne fury na parkingu :D Pooglądaj sobie Pan programy na niemieckich stacjach regionalnych to Pan dużo ciekawych rzeczy zobaczysz. Każda ingerencja w sterownik pozostawia ślad, a "januszom od DPF-u" nie zależy na zacieraniu tych śladów, bo to nie "korekta licznika".
Serdecznie pozdrawiam.
MaXserwis - najlepszy wśród warsztatów
Jest: plastik Mondeo MKV 2.0 D '20 + Megane IFL cabrio '99 + Mercedes W123 200D '83 + Mercedes 124 CE '90 + Fiat 126p FL '90 + BMW 540i Touring...
Były: K SW 2.4 20V, Lybra SW 2.0 20V, K 2.0 20V x 2, Y10 bicolore, K 2.0 20VT, Thema 2.0 16V x 2, Delta II 1.6 8V, Y 1.2 8V, Y 1.2 16V, Y10 Selectronic, Delta HPE 2.0 16V bicolore, K 2,4 20V...

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Mechanik Warszawa (okolice) - Usunięcie DPF

Post autor: Nat » 10 mar 2016, 14:49

Wgranie oprogramowania bez filtra nie pomoże - po vin albo po takiej cyferce w kwadraciku na tabliczce znamionowej (jak <od 1 to z filtrem) dojdą do tego w chwilę. Zresztą, jeśli będą mieć "uzasadnione podejrzenia", to im to wystarczy, by skierować cię na badanie. I nie ma przebacz. No nie wygrasz.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Mechanik Warszawa (okolice) - Usunięcie DPF

Post autor: SIWY155 » 10 mar 2016, 16:35

Snail pisze:Ale w jaki sposób sprawdzają obecność DPF tak na ulicy?
Jest to możliwe? Z zewnątrz jak jest puszka dobrze zrobiona to niezbyt to widać w dodatku jak się trochę pojeździ i brudzi się o.
A jeśli samochód jeździ tylko po mieście to wcale nie musi być usterki, żeby co chwila domagał się wypalania.
Uwierz mi, że nawet wyłącznie przy miejskiej jeździe takie wypalanie jest zbyt częste. Zatkany DPF to skutek a nie przyczyna.A uwierzcie mi, że w grupie Fiata w stosunku do innych marek i tak nie ma praktycznie żadnych problemów z DPF.
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Post autor: FXX » 10 mar 2016, 16:42

Nawet przy jeździe po mieście to znacznie za często. Mam DPF w AR, jeżdżę ostatnio praktycznie tylko po mieście i DPF się tak często nie wypala, ba ostatni interwał to 600km.

Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Mazowieckie :::”