Zasilanie listew wtryskowych

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Zasilanie listew wtryskowych

Post autor: topcio » 09 lut 2013, 21:13

Czy jeśli są dwie listwy wtryskowe 3 i 2 to lepiej je podłączyć szeregowo czy zastosować filtr z dwoma wyjściami? W drugim przypadku ciśnienie jest brane tylko z jednej listwy.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Zasilanie listew wtryskowych

Post autor: stabraf » 09 lut 2013, 22:31

Ja mam filtr z dwoma wyjściami.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Zasilanie listew wtryskowych

Post autor: topcio » 10 lut 2013, 15:03

I ja tak mam. Będę na dniach kupował nowy filtr i zastanawiam się czy można to jakoś ulepszyć. No i ta plątanina węży :( .
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7276
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Zasilanie listew wtryskowych

Post autor: faraon » 10 lut 2013, 15:10

stabraf pisze:Ja mam filtr z dwoma wyjściami.
Ja też w kombiaku, ale w kupejce - szeregówka.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Zasilanie listew wtryskowych

Post autor: topcio » 10 lut 2013, 16:36

faraon pisze:
stabraf pisze:Ja mam filtr z dwoma wyjściami.
Ja też w kombiaku, ale w kupejce - szeregówka.
I które lepsze :hmmm: ?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

regaciarz
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 188
Rejestracja: 05 kwie 2012, 19:52
Imię: Michał
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Zasilanie listew wtryskowych

Post autor: regaciarz » 10 lut 2013, 16:55

albo filtr z dwoma wyjściami albo szeregowo, lecz trójnik między listwami, tzn. filtr -> trójnik ->dwie listwy.
Chociaż szeregowo 5 cyl też powinno chodzić, ale ja tak nie montuję ;)

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7276
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Zasilanie listew wtryskowych

Post autor: faraon » 10 lut 2013, 17:00

topcio1 pisze:
faraon pisze:
stabraf pisze:Ja mam filtr z dwoma wyjściami.
Ja też w kombiaku, ale w kupejce - szeregówka.
I które lepsze :hmmm: ?
Ja nie widzę różnicy :roll:
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Zasilanie listew wtryskowych

Post autor: topcio » 10 lut 2013, 17:05

regaciarz pisze:albo filtr z dwoma wyjściami albo szeregowo, lecz trójnik między listwami, tzn. filtr -> trójnik ->dwie listwy.
Dość chaotyczna wypowiedź, czy mógłbyś to rozjaśnić?
Jednym słowem, które najlepsze?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

regaciarz
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 188
Rejestracja: 05 kwie 2012, 19:52
Imię: Michał
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Zasilanie listew wtryskowych

Post autor: regaciarz » 10 lut 2013, 18:36

nie wiem które lepsze, i to i to chodzi bardzo dobrze( w połączeniu szeregowym, tzn. dwie listwy połaczone razem i wąż podpięty z jednej strony, teoretycznie na ostatnim cylindrze może być niższe ciśnienie gazu niż na pierwszym). Oba rozwiązania podane przeze mnie są równie dobre, stosuję je w zależności od ilości miejsca pod maską.
Najlepszym rozwiązaniem jest filtr z podwójnym wyjściem i dodatkowo połaczenie listew kawałkiem przewodu gumowego, ale to już jak dla mnie lekka przesada ;)
jakoś nie umiem tego wytłumaczyć, jak chcesz mogę zrobić proste rysunki w paincie o co mi chodzi ;)

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Zasilanie listew wtryskowych

Post autor: topcio » 10 lut 2013, 19:07

Rysunki nie będą potrzebne, dzięki. Teraz to jasno opisałeś :) . Ja mam filtr z dwoma wyjściami i wizualnie mi się nie podoba ta plątanina. Parownik mam po prawej stronie, wychodzi z niego długi wąż, który łukiem zawraca w okolicy przepustnicy przechodząc w filtr. Z filtra idą dwa węże zawracają przy prawym kielichu i wchodzą w nieprzymocowane do niczego listwy :ojej: . Gazownik wyraźnie miał zbytek węża i szalał po całej komorze silnika. Zostawię podwójny filtr i pokombinuję z lepszym/innym prowadzeniem węży.
Dzięki za pomoc :) .
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Zasilanie listew wtryskowych

Post autor: bassman » 10 lut 2013, 20:17

Oba rozwiązania będą dobrze działać jeśli wydatek gazowy reduktora jest dostateczny i przy pełnym bucie nie będzie gubił ciśnienia.
Sprawa jest bardziej estetyczna niż techniczna. Bardziej martwi mnie opisany czujnik temperatury gazu fazy lotnej zamontowany w jednej z listew wtryskowych...
Mierzy on temperaturę listwy, a nie gazu. Ja bym zamontował go na wężyku idącym do wkrętki w kolektorze.
Bardziej zainteresowałbym się czy wężyki z listew do wkrętek są jednakowej długości.
A i jeszcze jedno, ten długi wąż od reduktora do listew to złe rozwiązanie, najlepiej zamontować tak reduktor, by ten wąż był jak najkrótszy.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Zasilanie listew wtryskowych

Post autor: topcio » 10 lut 2013, 20:34

bassman pisze:Mierzy on temperaturę listwy, a nie gazu. Ja bym zamontował go na wężyku idącym do wkrętki w kolektorze.
:hmmm: jakiś gotowy patent?
bassman pisze:Bardziej zainteresowałbym się czy wężyki z listew do wkrętek są jednakowej długości.
Mniej więcej są. Jaka tolerancja?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

regaciarz
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 188
Rejestracja: 05 kwie 2012, 19:52
Imię: Michał
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Zasilanie listew wtryskowych

Post autor: regaciarz » 10 lut 2013, 22:09

topcio1 pisze:
bassman pisze:Bardziej zainteresowałbym się czy wężyki z listew do wkrętek są jednakowej długości.
Mniej więcej są. Jaka tolerancja?
w teorii 1-2cm. W praktyce nawet 10cm w rzędowym i 15cm w widlastym nie robi odczywalnej różnicy. W mojej Kappie włoscy gazownicy od BRC dali węże "jak pasowało", czyli właśnie może z 10cm różnicy pomiędzy pierwszym a resztą i chodzi jak ta lala ;)
Słyszałem, że im dłuższy wąż tym bardziej się gaz wychładza( ostatnio przyczepił się za to do mnie jakiś pan co się gdzieś na forum naczytał ;) ), ale jak idzie z tyłu to nic go nie weźmie, może nawet jeszcze bardziej się nagrzeje bo jest tam ciepło. I jakoś pół świata jeździ z czujnikiem w listwie i samochody żyją ;)

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Zasilanie listew wtryskowych

Post autor: bassman » 11 lut 2013, 12:01

Skoro jeździ to żyje i będzie żyć i jeździć...
Ale chyba nie w tym cel by instalację wrzucić pod maskę jak komu pasuje?...
Sukces w tym by spełnić wszystkie parametry jakie producent i doświadczenie gazmana podpowiada - chyba że wyznacznikiem doświadczenia owego gazmana jest ilość zamontowanych instalacji w jednostce czasu...
Jeśli chodzi o tolerancję długości wężyków to nie jest to 1-2 cm, ani 10 czy 12 cm. Jest to do 10% różnicy długości wężyków.
Oczywiście sukcesem i prawidłowym montażem jest podłączenie możliwie najkrótszych wężyków - ale równych.
Im krótsze wężyki tym większa dokładność. Lepiej jest zamontować dłuższe jednakowe wężyki niż różniące się między sobą - wpływ różnych długości wężyków jest odczuwalny, tylko wtedy jeśli instalacja jest wyregulowana, powtarzam: wyregulowana, a nie po autoadaptacji.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Zasilanie listew wtryskowych

Post autor: marceli » 11 lut 2013, 15:45

Dobrze byłoby zobaczyć jak to tam masz pod maska poustawiane wtedy konkretnie by coś poradził...

Ogólnie wszystko z w/w sposobów montażu się liczy i wszystko ma wpływ na pracę silnika na LPG.
Bassman dobrze mówi,należy dążyć do jak najkrótszych wężyków zarówno tych do wtrysków jak i tego głównego zasilającego.

W sumie w Kappie najlepiej sprawdzają się pojedyńcze wtryskiwacze ,wtedy zasilić je można z dwóch stron(w razie gdyby ostatni, miał za mało gazu) a czujnik temp dać w strudze gazu zasilającego wtryski,np PS-02 Staga.
Chcąc pokombinować można by i w systemie 3+2 tak zrobić.

Jedyne z czym sie nie spotkałem to czujnik temp w wężyku do wkrętki.Zresztą to niezbyt dobry sposób bo zmierzy ten na danym cylindrze a reszta?
PS.Popieram kolegę ważny jest poprawny montaż(a nie wrzut pod maskę)i regulacja a nie tylko kalibracja na postoju i tyle.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”