LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł
O eksploatacji aut z LPG oraz dieslami krąży wiele mitów. Sprawdzamy, które są prawdziwe.
Pod względem liczby kierowców jeżdżących na LPG jesteśmy jednym z najważniejszych rynków w Europie. Podobnie jak nasi zachodni sąsiedzi, nie gardzimy oczywiście dieslami.
W pierwszym przypadku cieszymy się z niskiej ceny alternatywnego paliwa. W drugim - główną zaletą wydaje się niskie zużycie paliwa.
To jednak wszystko teoria. W praktyce każdy sposób na oszczędzanie ma swoje mocne i słabe strony. Wśród kierowców utarły się już stereotypy, na temat obu rozwiązań. Oceniamy, ile w nich prawdy.
Diesel może być tak cichy jak silnik benzynowy - FAKT
Silnik wysokoprężny może być równie cichy, co jednostka benzynowa. Potwierdzają to nasze pomiary. Różnice w subiektywnym wrażeniu wynikają z innego dźwięku pracy jednostki wysokoprężnej, która wydaje się głośniejsza.
Diesel jest trwalszy niż silniki benzynowe - MIT
Ponadprzeciętną trwałością wyróżniały się niestety wyłącznie starsze diesle, które pracowały pod niewielkim obciążeniem na niskich prędkościach obrotowych. Współczesne konstrukcje mają delikatne, zaawansowane i niestety kapryśne układy zasilania, które okazują się wyjątkowo drogie w naprawach.
Współczesny bazowy silnik benzynowy o pojemności ok. 1,2 l i mocy od 50 do 60 KM zapewne przejedzie bez większych awarii większy dystans niż współczesny silnik wysokoprężny o podobnej mocy, który uzyskuje ją z małej pojemności za pomocą common rail i turbodoładowania.
Diesla trudno uruchomić na mrozie - MIT
Zimowe problemy z rozruchem towarzyszą tylko starszym dieslom wyposażonym w pośredni wtrysk paliwa lub tym, które są już mocno zużyte. Od czasów popularyzacji wysokociśnieniowego wtrysku bezpośredniego, diesle zapalają zimą równie łatwo jak latem.
Oczywiście pewnym problemem jest wytrącanie się parafiny z oleju napędowego w temperaturach poniżej minus 20 stopni Celsjusza, ale i na to są skuteczne sposoby - np. podgrzewacze paliwa, lub specjalne dodatki do paliwa, zapobiegające żelowaniu się oleju napędowego.
Diesel jest tani w eksploatacji - MIT
Wyjątkowo niskie zużycie paliwa współczesnych diesli nie jest obecnie w stanie zrekompensować wysokich kosztów serwisowania. Najbardziej obawiać się trzeba usterek układów wtryskowych, turbodoładowania czy układów sprzęgła. W każdym przypadku koszty napraw liczymy w tysiącach złotych.
Bardzo droga jest specjalistyczna diagnostyka, a także części zamienne. Niektóre z podzespołów (wybrane modele turbosprężarek, niektóre elementy układów wtryskowych, zwłaszcza japońskich) dostępne są wyłącznie w ASO.
Diesel ma duży zasięg - FAKT
Jednym z pierwszych diesli gwarantujących zasięg ponad 1000 km na jednym tankowaniu był silnik 1.9 TDI w Audi 80 B4. Wynikało to z niskiego zużycia paliwa przy stałej prędkości 90 km/h i dużej pojemności zbiornika.
Współczesny VW Passat 1.6 TDi CR ma zbiornik paliwa o pojemności 70 l, a w trasie przy stałej prędkości 90 km/h spala poniżej 5 l/100 km. Daje to teoretyczny zasięg 1400 km!
LPG wypala gniazda zaworowe - MIT
Temperatura spalania LPG jest wyższa niż benzyny, ale jeśli instalacja jest dobrze wyregulowana, a kierowca nie jeździ przesadnie szybko - średnia wartość temperatury spalania wciąż jest dużo poniżej określonej przez producenta silnika temperatury dopuszczalnej.
Zaworom szkodzi zatem nie tyle sam gaz, co spalanie zbyt ubogiej mieszanki powstałej w wyniku złej regulacji instalacji. Warto zaznaczyć, że gniazda zaworowe dość łatwo wypalić w samochodach benzynowych z turbodoładowaniem.
Zastosowanie LPG skraca żywotność tłumików - FAKT
To prawda. Podczas spalania LPG powstaje znacznie więcej węglowodorów niż podczas spalania benzyny. Woda skrapla się w środkowym i końcowym odcinku układu wydechowego, co przyspiesza jego korozję.
Jeśli eksploatujemy popularny samochód benzynowy z instalacją LPG, koszty napraw nie będą duże. Cena popularnych zamienników układów wydechowych to zwykle 150-250 zł za element. W przypadku samochodów luksusowych, koszty napraw skorodowanego układu wydechowego są już wysokie.
Gaz musi "strzelać" - MIT
"Strzelają" źle wyregulowane systemy mieszalnikowe. Nowe układy sekwencyjnego wtrysku LPG zredukowały ryzyko wystrzału gazu praktycznie do zera.
Co ciekawe, instalacje wtryskowe tolerują nawet usterki układu zapłonowego (zużyte przewody zapłonowe, zużyte świece itp. W sytuacjach krytycznych automatyczne przełączają zasilanie na benzynowe. Warto zaznaczyć, że starsze silniki benzynowe z krótkim kolektorem ssącym oraz jednopunktowym wtryskiem paliwa świetnie spisują się także na starych, mieszalnikowych instalacjach LPG.
Autem z LPG nie wszędzie można parkować - FAKT
Są parkingi podziemne, których zarządcy wprowadzają zakaz parkowania samochodów z LPG. To efekt przepisów dotyczących wentylacji. Tam, gdzie parkują samochody zasilane LPG, musi być wentylacja "mechaniczna, sterowana czujkami niedopuszczalnego poziomu stężenia gazu propan-butan".
Podobne ograniczenia obowiązują także na przeprawach promowych. Warto wiedzieć, że LPG (propan-butan) ma tendencję do zalegania w zagłębieniach terenu.
Założenie LPG zawsze pogarsza osiągi - MIT
Publikowany na łamach "Motoru" (26/2010) test wykazał, że samochód benzynowy wyposażony w prawidłowo wyregulowaną instalację sekwencyjnego wtrysku LPG ma niemal identyczne osiągi jak samochód bez instalacji (testowano "w terenie" przyspieszenia do 100 km/h, które wykazały pogorszenie czasów sprintu o 0,3 do 1 sekundy. Nie dokonywano pomiarów na hamowni przed i po montażu instalacji - przyp. red.) Znaczne różnice na niekorzyść auta z LPG będziemy odczuwać w przypadku instalacji mieszalnikowych.
autor tekstu: Jacek Ambrozik
Tekst pochodzi z tygodnika Motor, za pośrednictwem Interii.
Pod względem liczby kierowców jeżdżących na LPG jesteśmy jednym z najważniejszych rynków w Europie. Podobnie jak nasi zachodni sąsiedzi, nie gardzimy oczywiście dieslami.
W pierwszym przypadku cieszymy się z niskiej ceny alternatywnego paliwa. W drugim - główną zaletą wydaje się niskie zużycie paliwa.
To jednak wszystko teoria. W praktyce każdy sposób na oszczędzanie ma swoje mocne i słabe strony. Wśród kierowców utarły się już stereotypy, na temat obu rozwiązań. Oceniamy, ile w nich prawdy.
Diesel może być tak cichy jak silnik benzynowy - FAKT
Silnik wysokoprężny może być równie cichy, co jednostka benzynowa. Potwierdzają to nasze pomiary. Różnice w subiektywnym wrażeniu wynikają z innego dźwięku pracy jednostki wysokoprężnej, która wydaje się głośniejsza.
Diesel jest trwalszy niż silniki benzynowe - MIT
Ponadprzeciętną trwałością wyróżniały się niestety wyłącznie starsze diesle, które pracowały pod niewielkim obciążeniem na niskich prędkościach obrotowych. Współczesne konstrukcje mają delikatne, zaawansowane i niestety kapryśne układy zasilania, które okazują się wyjątkowo drogie w naprawach.
Współczesny bazowy silnik benzynowy o pojemności ok. 1,2 l i mocy od 50 do 60 KM zapewne przejedzie bez większych awarii większy dystans niż współczesny silnik wysokoprężny o podobnej mocy, który uzyskuje ją z małej pojemności za pomocą common rail i turbodoładowania.
Diesla trudno uruchomić na mrozie - MIT
Zimowe problemy z rozruchem towarzyszą tylko starszym dieslom wyposażonym w pośredni wtrysk paliwa lub tym, które są już mocno zużyte. Od czasów popularyzacji wysokociśnieniowego wtrysku bezpośredniego, diesle zapalają zimą równie łatwo jak latem.
Oczywiście pewnym problemem jest wytrącanie się parafiny z oleju napędowego w temperaturach poniżej minus 20 stopni Celsjusza, ale i na to są skuteczne sposoby - np. podgrzewacze paliwa, lub specjalne dodatki do paliwa, zapobiegające żelowaniu się oleju napędowego.
Diesel jest tani w eksploatacji - MIT
Wyjątkowo niskie zużycie paliwa współczesnych diesli nie jest obecnie w stanie zrekompensować wysokich kosztów serwisowania. Najbardziej obawiać się trzeba usterek układów wtryskowych, turbodoładowania czy układów sprzęgła. W każdym przypadku koszty napraw liczymy w tysiącach złotych.
Bardzo droga jest specjalistyczna diagnostyka, a także części zamienne. Niektóre z podzespołów (wybrane modele turbosprężarek, niektóre elementy układów wtryskowych, zwłaszcza japońskich) dostępne są wyłącznie w ASO.
Diesel ma duży zasięg - FAKT
Jednym z pierwszych diesli gwarantujących zasięg ponad 1000 km na jednym tankowaniu był silnik 1.9 TDI w Audi 80 B4. Wynikało to z niskiego zużycia paliwa przy stałej prędkości 90 km/h i dużej pojemności zbiornika.
Współczesny VW Passat 1.6 TDi CR ma zbiornik paliwa o pojemności 70 l, a w trasie przy stałej prędkości 90 km/h spala poniżej 5 l/100 km. Daje to teoretyczny zasięg 1400 km!
LPG wypala gniazda zaworowe - MIT
Temperatura spalania LPG jest wyższa niż benzyny, ale jeśli instalacja jest dobrze wyregulowana, a kierowca nie jeździ przesadnie szybko - średnia wartość temperatury spalania wciąż jest dużo poniżej określonej przez producenta silnika temperatury dopuszczalnej.
Zaworom szkodzi zatem nie tyle sam gaz, co spalanie zbyt ubogiej mieszanki powstałej w wyniku złej regulacji instalacji. Warto zaznaczyć, że gniazda zaworowe dość łatwo wypalić w samochodach benzynowych z turbodoładowaniem.
Zastosowanie LPG skraca żywotność tłumików - FAKT
To prawda. Podczas spalania LPG powstaje znacznie więcej węglowodorów niż podczas spalania benzyny. Woda skrapla się w środkowym i końcowym odcinku układu wydechowego, co przyspiesza jego korozję.
Jeśli eksploatujemy popularny samochód benzynowy z instalacją LPG, koszty napraw nie będą duże. Cena popularnych zamienników układów wydechowych to zwykle 150-250 zł za element. W przypadku samochodów luksusowych, koszty napraw skorodowanego układu wydechowego są już wysokie.
Gaz musi "strzelać" - MIT
"Strzelają" źle wyregulowane systemy mieszalnikowe. Nowe układy sekwencyjnego wtrysku LPG zredukowały ryzyko wystrzału gazu praktycznie do zera.
Co ciekawe, instalacje wtryskowe tolerują nawet usterki układu zapłonowego (zużyte przewody zapłonowe, zużyte świece itp. W sytuacjach krytycznych automatyczne przełączają zasilanie na benzynowe. Warto zaznaczyć, że starsze silniki benzynowe z krótkim kolektorem ssącym oraz jednopunktowym wtryskiem paliwa świetnie spisują się także na starych, mieszalnikowych instalacjach LPG.
Autem z LPG nie wszędzie można parkować - FAKT
Są parkingi podziemne, których zarządcy wprowadzają zakaz parkowania samochodów z LPG. To efekt przepisów dotyczących wentylacji. Tam, gdzie parkują samochody zasilane LPG, musi być wentylacja "mechaniczna, sterowana czujkami niedopuszczalnego poziomu stężenia gazu propan-butan".
Podobne ograniczenia obowiązują także na przeprawach promowych. Warto wiedzieć, że LPG (propan-butan) ma tendencję do zalegania w zagłębieniach terenu.
Założenie LPG zawsze pogarsza osiągi - MIT
Publikowany na łamach "Motoru" (26/2010) test wykazał, że samochód benzynowy wyposażony w prawidłowo wyregulowaną instalację sekwencyjnego wtrysku LPG ma niemal identyczne osiągi jak samochód bez instalacji (testowano "w terenie" przyspieszenia do 100 km/h, które wykazały pogorszenie czasów sprintu o 0,3 do 1 sekundy. Nie dokonywano pomiarów na hamowni przed i po montażu instalacji - przyp. red.) Znaczne różnice na niekorzyść auta z LPG będziemy odczuwać w przypadku instalacji mieszalnikowych.
autor tekstu: Jacek Ambrozik
Tekst pochodzi z tygodnika Motor, za pośrednictwem Interii.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1084
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł
Zdanie ...,, jednym z pierwszych diesli '', ... 1.9 TDI Audi ,itp ble, ble " zmieniłbym na : Pierwszy diesel z bezpośrednim wtryskiem produkcji Fiata w modelu Croma, już w 1986 roku gwarantował przejechanie 1000 km na jednym baku. Cenię red. J. Ambrozika, ale zawiodła go najwyraźniej pamięć. No chyba że jeśli by tak napisał to może nie otrzymałby wynagrodzenia za artykuł.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2700
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł
Ambroziak zapomniał że nie można mieć garażu z kanałem i praktycznie nigdzie nie powinno się parkować po niżej gruntu stronić od studzienek itp.
Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł
Diesel może być tak cichy jak silnik benzynowy - FAKT
Silnik wysokoprężny może być równie cichy, co jednostka benzynowa. Potwierdzają to nasze pomiary. Różnice w subiektywnym wrażeniu wynikają z innego dźwięku pracy jednostki wysokoprężnej, która wydaje się głośniejsza.
Chce zobaczyć metodologie badań....i pomiary, to jest dla mnie nie do pomyślenia.
Najnowsze diesle które wyłączają na postoju cylindry moga cicho chodzić...do tego dobrze wytłumione....ale nadal jest to irytujący dzwięk.
Przy czym najnowsze benzynki są jeszcze cichsze od swoich poprzedniczek.
Mam doświadczenie z:
Lybra z 1,9JTD, Skoda z 1,9TDI, Renault 1,5dCi, Corsa 1,3 CDTI ...nie ważne jaki silnik czy mniejszy czy wiekszy, auta od 2-8 lat wszystkie głośniejsze od choćby mojego popychadła, w którym otwieram okno i nie słyszę silnika, w dieslu odrazu...to jak to ma być ciszej? No chyba że te wymienione modele to starocie...^^
Silnik wysokoprężny może być równie cichy, co jednostka benzynowa. Potwierdzają to nasze pomiary. Różnice w subiektywnym wrażeniu wynikają z innego dźwięku pracy jednostki wysokoprężnej, która wydaje się głośniejsza.
Chce zobaczyć metodologie badań....i pomiary, to jest dla mnie nie do pomyślenia.
Najnowsze diesle które wyłączają na postoju cylindry moga cicho chodzić...do tego dobrze wytłumione....ale nadal jest to irytujący dzwięk.
Przy czym najnowsze benzynki są jeszcze cichsze od swoich poprzedniczek.
Mam doświadczenie z:
Lybra z 1,9JTD, Skoda z 1,9TDI, Renault 1,5dCi, Corsa 1,3 CDTI ...nie ważne jaki silnik czy mniejszy czy wiekszy, auta od 2-8 lat wszystkie głośniejsze od choćby mojego popychadła, w którym otwieram okno i nie słyszę silnika, w dieslu odrazu...to jak to ma być ciszej? No chyba że te wymienione modele to starocie...^^
QV...soon:)
Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł
Artykuł ciekawy, ale chyba sponsorowany przez jakąś firmę związaną z gazownictwem...?
cool_pibi
Lybra 1,9 JTD
Lybra 1,9 JTD
Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł
Jak by nasz kraj był normalny a jak każdy wie dużo mu do tego brakuje to była by inna sytuacja z lpg. U nas to zło konieczne i każdy to robi by zaoszczędzić na benzynie.W Holandii maja do tego inne podejście i nikt tam nie jest dziadem, że ma instalacje lpg. Ale co kraj to obyczaj.
Dla mnie dobry ropniak to był w Mercedesie 124 300D. Obecne nowoczesne jednostki, dorównują dynamiką benzynie, są ciche ale one trwałe ani tanie w serwisowaniu a już nie wspomnę o zakupię.
Dla mnie dobry ropniak to był w Mercedesie 124 300D. Obecne nowoczesne jednostki, dorównują dynamiką benzynie, są ciche ale one trwałe ani tanie w serwisowaniu a już nie wspomnę o zakupię.
Lancia Lybra 1.6 16V
Eksplozja mocy 103 koni :-)
Eksplozja mocy 103 koni :-)
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł
Heathen,Heathen pisze:Chce zobaczyć metodologie badań....i pomiary, to jest dla mnie nie do pomyślenia.
Najnowsze diesle które wyłączają na postoju cylindry moga cicho chodzić...do tego dobrze wytłumione....ale nadal jest to irytujący dzwięk.
co innego głośność dźwięku (w belach/fonach), a co innego jego (irytująca być może) częstotliwość (w hertzach).
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł
No nie przesadzajmy, dlaczego częstotliwość miałaby być inna?Nat pisze:Heathen,Heathen pisze:Chce zobaczyć metodologie badań....i pomiary, to jest dla mnie nie do pomyślenia.
Najnowsze diesle które wyłączają na postoju cylindry moga cicho chodzić...do tego dobrze wytłumione....ale nadal jest to irytujący dzwięk.
co innego głośność dźwięku (w belach/fonach), a co innego jego (irytująca być może) częstotliwość (w hertzach).
Prędkości obrotowe zbliżone.
No chyba że chodzi o "wysokość dzwięku" w benzyniaku faktycznie będzie troszke wyższa (głównie zawory i cykanie) w dieslu, w granicach 5000hz (bardziej metaliczne) ale to juz rozważanie ściętej głowy.
Dla mnie na pewno diesle ktore wymienilem pracuja głośniej (w dB )
Diesel klekocze, bo ma dwukrotnie wieksze cisnienie w momencie otwierania zaworow ( twarda praca zaworow) niz cisnienie w benzyniaku (miekka praca zaworow). Do tego dochodzi spalanie detonacyjne, stąd te stuki.
QV...soon:)
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł
Chyba nie dla Ciebie, tylko dla Twojego decybelomierza?Heathen pisze:Dla mnie na pewno diesle ktore wymienilem pracuja głośniej (w dB )
Oni dokonali pomiaru i Ty też. Wyniki są sprzeczne. Ciekawe, gdzie leży prawda
Może w doborze próbki.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
- paśny
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 1908
- Rejestracja: 01 paź 2007, 0:00
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Warszawa / Młynek
Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł
Prawda pewnie leży w częstotliwości drgań - jak wysiadłem po 2 godzinnej podróży z rocznego SAAB-a (1,9 TiD czyli JTD) i przesiadłem się do benzyny żeby kontynuować podróż, to poczułem wyraźną ulgę dla uszu. Diesel jaki by nie był posiada jednak ten przydźwięk (jakieś takie buczenie), którego w żaden sposób nie wyeliminujut.
EDIT: podobne zjawisko mamy przy filmach reklamowych to samo natężenie decybeli a jednak są głośniejsze. Trik tkwi w doborze częstotliwości dźwięków - dobiera się takie, na które ucho jest bardziej czułe.
EDIT: podobne zjawisko mamy przy filmach reklamowych to samo natężenie decybeli a jednak są głośniejsze. Trik tkwi w doborze częstotliwości dźwięków - dobiera się takie, na które ucho jest bardziej czułe.
Viva la macchina
- Art92
- Klubowicz
- Posty: 1905
- Rejestracja: 25 gru 2007, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Sierakowice/Słupsk
Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł
Prosty przykład. Ford Mondeo, głośność we wnętrzu samochodu przy 100km/h, to samo wyciszenie itd, rozne silniki. 2.0 TDCI-65db, Mondeo 2.0 benzyna-64db
Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł
Akurat tutaj będzie mierzona głośność "tła" nie samego silnika, i koła, i powietrze wszystko na to wpłynie...
Ja proponuje ten sam test na postoju na jałowym:) najlepiej z otwartym oknem i bankowo będzie 3dB różnicy...a to już jest 2x więcej:D
Ja proponuje ten sam test na postoju na jałowym:) najlepiej z otwartym oknem i bankowo będzie 3dB różnicy...a to już jest 2x więcej:D
QV...soon:)
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł
Tylko w którą stronę
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł
Oczywista oczywistość że na niekorzyść traktora;)
QV...soon:)
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł
Chyba reprezentujesz kondominium benzyniarsko-gazownicze tam gdzie jechało zomo, co jest w najwyższym stopniu patologią i zbrodnią nie na gruncie prawnym, lecz w potocznym rozumieniu tego słowa.
Artykuł twierdzi coś przeciwnego
Artykuł twierdzi coś przeciwnego
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?