Lancia Zeta - demontaż instalacji LPG, wiązka wtrysków benzynowych

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Re: Lancia Zeta - demontaż instalacji LPG, wiązka wtrysków benzynowych

Post autor: KrissEB » 19 maja 2022, 17:21

Po powrocie do domu znalazłem schemat dla silnika 2,0 turbo - mam nadzieję że jest wiarygodny choć pochodzi z niemieckiego "sam naprawiam" Zeta, Ulysse, 806, Evasion
komputer Zeta.jpg
Czy możliwe że te cyferki w kwadratach to numery pól na wtyczce od komputera?
Masa której szukałem może się okazać że nie jest masą bo idzie do przekaźnika. Jeszcze nie wiem który to pod maską ale mam pewne podejrzenia.
Są numery przewodów, spróbuję ich poszukać na kablach jak będę przy pacjencie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Lancia Zeta - demontaż instalacji LPG, wiązka wtrysków benzynowych

Post autor: pietrek125 » 19 maja 2022, 17:28

Jak idzie do przekaźnik to jest plus po zapłonie a wtryski są sterowane masą z ECU
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Re: Lancia Zeta - demontaż instalacji LPG, wiązka wtrysków benzynowych

Post autor: KrissEB » 19 maja 2022, 17:47

Czyli miejsce złączenia czterech przewodów szarych idących od wtrysków - na zdjęciu miejsce który pokazuje kółkiem, zlutowane i zabezpieczone koszulką termiczną, wg mnie fabryczne połączenie, nie ruszane przez gaziarzy, potem idące jednym grubszym przewodem w kierunku przekaźnika) to ten przewód do przekaźnika.

Czy w takim razie ten numerki w rogu CPU to oznaczenia kabla na wtyczce i czy to jednak nie oznacza że kable od CPU mogę podłączyć prawie dowolnie?
IMG_20220519_113031.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lancia Zeta - demontaż instalacji LPG, wiązka wtrysków benzynowych

Post autor: Bichoń » 19 maja 2022, 21:08

Tak sobie pomyślałem: jak podłączysz wtryski, niekoniecznie we właściwej kolejności, to komputer będzie je widział. Jak któryś wypniesz, to komputer powinien powiedzieć na którym wtryskiwaczu ma błąd. W ten sposób mógłbyś ustalić który przewód jest przypisany do którego wtryskiwacza (cylindra). Masz czym się podpiąć pod komputer samochodu?

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Lancia Zeta - demontaż instalacji LPG, wiązka wtrysków benzynowych

Post autor: pietrek125 » 19 maja 2022, 21:20

Niekoniecznie... jeśli to Full grupa to jeśli nawet są odpowiednie piny dla każdego wtryskiwacza to w środku sterownika może to być podpięte w jeden pkt. Zapominacie, że to auto z 95r a konstrukcja silnika i wtrysku znacznie starsze, toż to nawet nie ma OBD... tam siedzi zapewne jakis Bosch Motronic, czyli L-Jetronic z dołożonym modułem zapłonu, to wszystko sięga korzeniami lat 70tych.

Edyt. po konsultacjach z byłym właścicielem Ulysse 2.0T, melduję co następuje: wtrysk Full Grupa, po wypięciu wtyczki od wtrysku brak Check-a na desce... czyli epoka kamienia łupanego elektroniki samochodowej...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Re: Lancia Zeta - demontaż instalacji LPG, wiązka wtrysków benzynowych

Post autor: KrissEB » 19 maja 2022, 23:04

Bichoń pisze: 19 maja 2022, 21:08 Tak sobie pomyślałem: jak podłączysz wtryski, niekoniecznie we właściwej kolejności, to komputer będzie je widział. Jak któryś wypniesz, to komputer powinien powiedzieć na którym wtryskiwaczu ma błąd. W ten sposób mógłbyś ustalić który przewód jest przypisany do którego wtryskiwacza (cylindra). Masz czym się podpiąć pod komputer samochodu?
Słuszna uwaga Bartku:), do podpięcia służy Lexia. Ostatnio jak szukałem speca to powiedzieli że takich zabytków jak Evasion czy 806 to już nie podpinają:)
pietrek125 pisze: Niekoniecznie... jeśli to Full grupa to jeśli nawet są odpowiednie piny dla każdego wtryskiwacza to w środku sterownika może to być podpięte w jeden pkt. Zapominacie, że to auto z 95r a konstrukcja silnika i wtrysku znacznie starsze, toż to nawet nie ma OBD... tam siedzi zapewne jakis Bosch Motronic, czyli L-Jetronik z dołożonym modułem zapłonu, to wszystko sięga korzeniami lat 70tych.

Edyt. po konsultacjach z byłym właścicielem Ulysse 2.0T, melduję co następuje: wtrysk Full Grupa, po wypięciu wtyczki od wtrysku brak Check-a na desce... czyli epoka kamienia łupanego elektroniki samochodowej...
Bardzo dziękuję za pomoc. Rozumiem z tej wypowiedzi że można podłączyć każdy do każdego i będzie chodzić?

Na ten moment po wizycie w garażu melduję że udało mi się (a przynajmniej tak sobie wmawiam :lol: ) odczytać oznaczenia na kablach. Niestety musiałem poświecić oryginalną gumową osłonę wiązki ale pod nią pojawiły się znaki takie jak na schemacie.
Polutowałem zgodnie z kolejnością że pierwszy trysk to ten od strony rozrządu.
Niestety układ paliwowy był zapowietrzony po wymianie filtra i zanim silnik zaskoczył akumulator się rozładował. Chociaż już ze dwa razu zakaszlał. Akumulator się ładuje, jutro dam znać co z tego wyszło.

P.S. Na domiar złego człowiek chciał dobrze i wyczyścił układ chłodzenia. Zalewam nowy płyn a tu zaczyna kapać z chłodnicy:x :x :x
Masakara
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Lancia Zeta - demontaż instalacji LPG, wiązka wtrysków benzynowych

Post autor: pietrek125 » 19 maja 2022, 23:21

KrissEB pisze: 19 maja 2022, 23:04 (...) Rozumiem z tej wypowiedzi że można podłączyć każdy do każdego i będzie chodzić?
Na chłopski rozum to kolejność podpięcia wtrysków w Full Grupie nie powinno mieć znaczenia, natomiast zwierać przewodów od ECU do wtrysków bym nie zwierał bo nie wiadomo jak w ECU jest realizowane sterownie czy z jednego czy z kilku z osobna dla każdego wtrysku tranzystorów.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”