Nowy taryfikator

Róbta co chceta ;)

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
mikee72
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1106
Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań

Re: Kąski warte uwagi.

Post autor: mikee72 » 30 mar 2022, 0:00

adamM20 pisze: 29 mar 2022, 23:05 Czy jest bezpieczniej? Moim zdaniem jest i to nie tylko dlatego, że kolejny raz jadąc A1 na trasie TG - Gdańsk "kaszlakiem" A160 z prędkością dla niego akceptowalną (tak żeby się nie rozleciał) wyprzedziłem 857 samochodów nie licząc TIR-ów. Jeszcze w zeszłym roku wyprzedziłem co najwyżej 135 wliczając w to TIR-y. Ta statystyka pokazuje, że ludzie wolniej jeżdżą a jak wolniej to i bezpieczniej :D .
Największym zagrożeniem na polskich drogach są wszelakiej maści narwańcy oraz pijani kierowcy. Takich nie obchodzą ograniczenia oraz to, ile kosztuje mandat. Tak samo jak gwałciciela nie interesuje ile lat więzienia grozi za gwałt. To, że ludzie będą wolniej jeździć - wcale nie będzie oznaczać istotnej poprawy bezpieczeństwa na drogach. Wolniejsza jazda daje tylko złudne poczucie bezpieczeństwa. Przy okazji wolna jazda dekoncentruje a często też prowokuje innych do wyprzedzania, a zatem to wszystko nie jest takie zero-jedynkowe.
Ja będę się upierał, że podnoszenie kwot mandatów, stawianie fotoradarów i kupowanie coraz to mocniejszych aut dla policji - realnie nie poprawia bezpieczeństwa.

Naczelną zasadą bezpieczeństwa - jest dostosowanie prędkości* do warunków na drodze, prawda?
No i zdecydowana większość tak przecież robi - a przy okazji łamie przepisy. To dlatego, że przepisy zbyt często nie są dostosowane do warunków na drodze. Jeżdżąc po Polsce co i rusz widzi się jakieś irracjonalne zakazy, nakazy, ograniczenia (np. teren zabudowany - w lesie). Myślący człowiek stara się je zrozumieć i jest o to nierzadko bardzo ciężko. No i większość łamie przepisy: najpierw pierwszy raz, potem drugi, a potem to już w krew wchodzi.. Stawiam taką tezę, że odpowiedzialnymi za łamanie przepisów na polskich drogach - są ci, co te przepisy ustanawiają.

* czy jadący pustą krajówką względnie nowym suvem z prędkością 120kmh doświadczony kierowca w sile wieku
jest bardziej niebezpieczny od jadącego tą samą drogą w godzinach szczytu 25-letnim tico z prędkością 85kmh seniora?
Zgodnie z przepisami: ten pierwszy dostanie mandat jakieś 1000zł, a ten drugi jest wzorem bezpiecznej jazdy.
Lancia Voyager Platinum 3.6 24v PB+LPG A.D.2014
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Nowy taryfikator

Post autor: Marcin_D » 30 mar 2022, 11:16

Ja już pisałem wcześniej - obecne przeisy nie mają nic wspólnego z tematem PODNOSZENIA BEZPIECZEŃSTWA NA DRODZE.

Ludzie zwolnili bo Pb/ON jest w absurdalnych cenach (a wynagrodzenia zostały jakie były) - to po pierwsze.
Po drugie - rzeczywiście się przestraszyli mandatów.
Jeżdżę do Kozienic na szkolenia (z Radomia 40km w jeną stronę). Nic tak nie wku... jak menda za kierownicą jadąca w na krajówce (ograniczenie 90) 60-70km/h. No bo qrwa złapią i mu mandat wlepią.
A już mistrzami są tępaki jeżdżące po mieście 30 km/h (gdzie wolno 50) - to jest dopiero zagrożenie (szczególnie jak wyjeżdża z boku z podporządkowanej) wprost pod koła.

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kąski warte uwagi.

Post autor: wujekp » 30 mar 2022, 18:39

adamM20 pisze: 29 mar 2022, 23:05 ludzie wolniej jeżdżą a jak wolniej to i bezpieczniej :D .
Dość śmiała teza że jak wolniej to bezpieczniej. I chyba równie śmiała co nieprawdziwa. Tak wiem, przy prędkości 0 km/h liczba wypadków by istotnie spadła. :D Natomiast jeśli wierzyć przytoczonym artykułom, bezpieczeństwo wyrażone zarówno liczbą wypadków, jak i ofiar nie wzrosło, tylko jakoś tak odwrotnie.
Ludzie jeżdżą wolniej. Fakt, też to przede wszystkim wiążę z cenami paliw, podobna sytuacja była "za Tuska" jak paliwo podchodziło pod 6 zł. Obserwowałem tak samo istotny spadek prędkości na drogach.
mikee72 pisze: 30 mar 2022, 0:00 Stawiam taką tezę, że odpowiedzialnymi za łamanie przepisów na polskich drogach - są ci, co te przepisy ustanawiają.
W zasadzie pod całą Twoją wypowiedzią się podpisuję, ale pod tym fragmentem szczególnie. Jest to bardzo niedoceniany element.
Marcin_D pisze: 30 mar 2022, 11:16 Ja już pisałem wcześniej - obecne przeisy nie mają nic wspólnego z tematem PODNOSZENIA BEZPIECZEŃSTWA NA DRODZE.

Ludzie zwolnili bo Pb/ON jest w absurdalnych cenach (a wynagrodzenia zostały jakie były) - to po pierwsze.
Po drugie - rzeczywiście się przestraszyli mandatów.
Jeżdżę do Kozienic na szkolenia (z Radomia 40km w jeną stronę). Nic tak nie wku... jak menda za kierownicą jadąca w na krajówce (ograniczenie 90) 60-70km/h. No bo qrwa złapią i mu mandat wlepią.
A już mistrzami są tępaki jeżdżące po mieście 30 km/h (gdzie wolno 50) - to jest dopiero zagrożenie (szczególnie jak wyjeżdża z boku z podporządkowanej) wprost pod koła.
Pod tym też w zasadzie się podpisuję, poza tezą jakie to nie są drogie paliwa. Są drogie, wzrost cen w ostatnich tygodniach jest okrutny. Ale w dłuższej perspektywie np. 10 lat, paliwa to nie wiem czy wręcz nie potaniały w porównaniu do zarobków.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Nowy taryfikator

Post autor: Tomzik » 30 mar 2022, 19:18

No no, za chwilę jeszcze jak pożyczymy Ukrainie te 300 tysięcy ton ON i wróci pełen podatek i zrobi się 9,99 to też będziesz mówił, że tylko w Polsce można kupić ponad 10l za 100zł? :-P (oczekuję takiej grafiki w Wiadomościach 8) )

Naciągam, wiem. Ale ja akurat za bardzo lepszej pensji teraz vs czasy Tuska nie mam, więc dość niebezpiecznie zbliżyłem się do podobnego stosunku cen do pensji jak wtedy. A ponoć dobrą zmianę mamy, nie?
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Nowy taryfikator

Post autor: wujekp » 30 mar 2022, 20:55

Tomzik pisze: 30 mar 2022, 19:18 Naciągam, wiem. Ale ja akurat za bardzo lepszej pensji teraz vs czasy Tuska nie mam, więc dość niebezpiecznie zbliżyłem się do podobnego stosunku cen do pensji jak wtedy. A ponoć dobrą zmianę mamy, nie?
Dojną zmianę. Dojną.
Co do zarobków. Każdy ma swoje prywatne dane. Niemniej jak mówimy o zjawiskach ogólnych typu "ludzie jeżdżą wolniej/szybciej/bezpieczniej" itp to prywatne dane przestają mieć znaczenie i ważne są dane ogólne. A te (mając świadomość ułomności danych GUS, tego że nie obejmują całości społeczeństwa itp. itd. - ale jednak dają pewien obraz zjawisk, w szczególności trendów) mówią tak:
2010 rok https://stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/pw ... X_2010.pdf:
Przeciętne miesięczne wynagrodzenie ogółem brutto w październiku 2010 roku wyniosło 3543,50 zł.
Najczęstsze miesięczne wynagrodzenie ogółem brutto otrzymywane przez pracowników gospodarki narodowej
wynosiło 2020,13 zł (dominanta, wartość modalna).
Połowa pracowników zatrudnionych w gospodarce narodowej otrzymała wynagrodzenie ogółem brutto do 2906,78 zł
(mediana = decyl piąty = wynagrodzenie środkowe).
2020 rok https://stat.gov.pl/download/gfx/portal ... 020_r..pdf:
Przeciętne miesięczne wynagrodzenie 5748,24 zł
Mediana 4702,66 zł

Najlepszą miarą dla "średniego" wynagrodzenia (wbrew terminologii GUS) jest mediana. W jej przypadku wzrost na przestrzeni 10 lat wyniósł ponad 60%. Zresztą i dla średniej (która ma niewiele wspólnego z przeciętnym wynagrodzeniem, choć tak się nazywa) ten wzrost też był podobny.
Średnie ceny paliw pod koniec 2010 (za https://nto.pl/srednie-ceny-paliw-29-gr ... ar/4173365) kształtowały się na poziomie 4,67 zł za litr ON, 4,86 zł/l Pb95 i 2,63 zł/l LPG.
Porównanie utrudnia fakt, że zarówno w 2020 jak i obecnie nie mieliśmy "normalnych" cen paliw. Ale nawet porównując z cenami teraz (czyli wojennymi, do tego porównanie obejmuje dłuższy okres niż 10 lat) https://www.reflex.com.pl/ceny-detaliczne-polska:
Średnia krajowa PB 6.65 ON 7.52 LPG 3.78
Dostajemy wzrost dla benzyny w tym okresie poniżej 40%, kisiel ok. 60%, LPG niecałe 45%. Czyli paliwo do czołgów podrożało podobnie jak wzrost wynagrodzeń, reszta paliw jest teraz relatywnie tańsza.
QED.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Nowy taryfikator

Post autor: Tomzik » 30 mar 2022, 21:54

A tak się niestety składa, że u mnie kisiel został w obu autach, więc... cały wywód poszedł na moje na marne :)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Kąski warte uwagi.

Post autor: adamM20 » 30 mar 2022, 22:07

Tomzik pisze: 29 mar 2022, 23:26
I ceny beny 6,65 PLN oraz diesla 7,75 PLN za litr przy utrzymanych poziomach pensji nie mają z tym nic wspólnego, zwłaszcza na autostradzie, gdzie różnica w spalaniu przy 130 a 150 jest już całkiem znaczna...
[/quote]
... kaszlak przy 140 km/h pali jakieś 7,2 l/100km, przy wyższych prędkościach zużycie wzrasta do 8,6 - 8,8 l/100 km. Czyli na najszybszym odcinku A1 (Łódź - Gdańsk) o długości 300 km koszt przejazdu wzrasta o jakieś 1,6 x 7,75 x 3 = 37,20 PLN. To oczywiście niemało ale versus potencjalnej karze za przekroczenie prędkości to niewiele i to raz a dwa, to zarówno w styczniu jak i lutym kiedy ceny paliw były niższe sytuacja była podobna tyle, że z racji jazdy szybszym autem ilość wyprzedzonych aut był dwukrotnie wyższa.
Marcin_D pisze: Jeżdżę do Kozienic na szkolenia (z Radomia 40km w jeną stronę). Nic tak nie wku... jak menda za kierownicą jadąca w na krajówce (ograniczenie 90) 60-70km/h. No bo qrwa złapią i mu mandat wlepią.
A już mistrzami są tępaki jeżdżące po mieście 30 km/h (gdzie wolno 50) - to jest dopiero zagrożenie (szczególnie jak wyjeżdża z boku z podporządkowanej) wprost pod koła.

... : ok2 : . Ja w pisowni nie używam takich słów jak powyżej ale jak jadę za takimi ludźmi z prędkościami: 30 km/h w mieście, 60 km/h na drogach krajowych i 120 na autostradach (lewy pas) to klnę jak szewc, zgroza.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7277
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Nowy taryfikator

Post autor: faraon » 31 mar 2022, 11:04

Tu macie opinię dot. zmian w BRD. Opinia potwierdza zdanie wujkap, z którą i ja (jako lata działający w obszarze BRD) się zgadzam :)
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
mikee72
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1106
Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań

Re: Nowy taryfikator

Post autor: mikee72 » 31 mar 2022, 13:53

faraon - w tym artykule, który podlinkowałeś czytamy między innymi:

Nowy taryfikator punktów karnych wszedł w życie od początku 2022 r.
Jest w nim aż 12 wykroczeń, za które kierowca może otrzymać jednorazowo aż 15 punktów karnych.
Wśród nich nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu wchodzącemu na pasy.


Może warto było się najpierw zastanowić - czy nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu, albo wyprzedzanie na pasach - to są wykroczenia popełniane świadomie? Czy podnoszenie kar wyeliminuje te zdarzenia? Jeśli ustawodawca tak uważa - to powiem krótko: jest idiotą. Co więcej.. ten, kto postanowił zdjąć z pieszych odpowiedzialność za bezpieczne pokonanie ulicy - powinien odpowiadać za pomocnictwo w eliminacji pieszych z tego padołu.. Najpierw trzeba popracować nad infrastrukturą.

Na pewno znacie takie ulice w miastach, gdzie średnio co 30-40 metrów jest przejście dla pieszych (bez świateł) - a obok słupy, drzewa, krzaki, latarnie. Wystarczy wieczór, jakiś deszcz, tu i ówdzie jakieś światła witryn, lamp i innych aut.. o tragedię w takich miejscach nietrudno. Kierowca musi uważać na szereg różnych czynników, a dokładanie mu uważnego obserwowania okolic przejść dla pieszych, nagromadzonych w takich ilościach.. Mi to osobiście przypomina trochę grę komputerową - taką platformówkę, gdzie na coraz wyższych levelach pojawiają się kolejne utrudnienia czyhające na gracza. Jasne - sporo graczy sobie poradzi, ale wiadomo nie każdy jest wytrawnym graczem. Niektórzy mają problem z samą techniką jazdy, a co dopiero mówić o zagrożeniach dodatkowych. Poza tym to życie, a nie gra.

Widzieliście ulicę z trzema pasami w jednym kierunku i przez taką ulicę - przejście dla pieszych, bez świateł? Jest na przykład taka w mojej dzielnicy.
Tam są takie rzuty aut jadących od strony ronda, jedzie ich naraz całkiem sporo. Jadący prawym pasem bardzo często zwalniają (jest też wiele ciężarówek zasłaniających widok) - przed skrętem w prawo. Myślicie, że jadący lewym i środkowym również zwalniają, żeby nie wyprzedzać na przejściu? Jasne, że nie i to nie jest wina tych 'wyprzedzających' - tylko infrastruktury. A jak faktycznie będzie tam pieszy wchodził - no to albo się uda, albo nie. Takich przejść bez świateł jest w Polsce mnóstwo - i to jest prowokowanie do wypadków. Zdarzało mi się widzieć ulice w miastach, gdzie były przejścia ze światłami - jedne, drugie, trzecie, a nagle było też przejście bez świateł i potem znowu kolejne ze światłami. To już przypominało zastawianie pułapki na kierowców.
Lancia Voyager Platinum 3.6 24v PB+LPG A.D.2014
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Nowy taryfikator

Post autor: Marcin_D » 31 mar 2022, 14:42

Ludzie o co my się tutaj spieramy - przepisy są pisane tak żeby można było jak najbardziej doić obywateli i ZAPEŁNIAĆ KASĘ PAŃSTWA - bo niestety z innymi źródłami dochodu przy polskich rządach jest bardzo chu.owo. Bo dbają tylko o to żeby ich kieszeń puchła - a że skarbiec pusty to ch..j z tym - dowali się nowy podatek/zwiększy kary i już będzie git.

A żeby mieć jakąkolwiek reputację to się wymyśla właśnie takie głupoty.

A tu macie piękne pomysły najnowsze
https://www.youtube.com/watch?v=3B3JGf7LFpg&t=1s
https://www.youtube.com/watch?v=wbwdyaeudXY - (tutaj od 4,56)

Awatar użytkownika
ausch
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 120
Rejestracja: 19 sty 2011, 12:55
Imię: Jacek
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Nowy taryfikator

Post autor: ausch » 10 kwie 2022, 14:21

Jak pisał mikee 72 teren zabudowany w lesie... właśnie tydzień temu straciłem prawo jazdy na 3 miechy...las,szeroka droga,cztery domy,śmiechy chichy z Żoną i poszło w pizdu.
P.S.Żona do dziś że mną nie rozmawia
Lancia Kappa 3.0v6 Cupe A.D1997 ,Peugeot 407 SW 3.0v6 A.D.2007, Peugeot Expert 2.0 A.D.2012.
Kiedyś Fiat 126p,Fiat UNO 1.4ies,Golf 3,Fiat Bravo 1.9 jtd,Lancia Lybra 2.4 jtd,Lancia Phedra 2.0hdi...

Awatar użytkownika
mikee72
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1106
Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań

Re: Nowy taryfikator

Post autor: mikee72 » 10 kwie 2022, 21:40

ausch, 3 miechy szybko zlecą ale zapamiętaj to: rozum rozumem, a przepisy są przepisami :( jakie głupie by nie były, to trzeba je brać pod uwagę.
Przedkładam rozsądek nad przepisami - dlatego nagminnie łamię przepisy, a mimo to - od dobrych 10 lat nie zapłaciłem żadnego mandatu
(nie licząc kilku zdarzeń ze Strażą Miejską i parkowaniem w nieprzewidzianych na osiedlu miejscach - podkablowanie przez życzliwych sąsiadów).

Jeżdżę zazwyczaj nieprzepisowo, ale robię to z głową.
Gdyby obok mnie siedział policjant, to każdego dnia traciłbym prawo jazdy i to wielokrotnie, a może nawet miałbym na karku wieloletnie więzienie.
A jednak - przez jakieś 30 lat za kierownicą - nigdy nie brałem udziału w wypadku (ze swojej czy czyjejś winy), mam w życiorysie może kilka kolizji (wszystkie w mieście).
Dzięki doświadczeniu stosuję kilka zasad, które naprawdę skutecznie bronią mnie przed mandatowymi problemami od wielu lat a nowy taryfikator niczego w tym zakresie nie zmienił.
Przy okazji dam Wam kilka wskazówek, które może się niektórym się przydadzą - a większość uzna, że są tak oczywiste jak dzień po nocy.
Lancia Voyager Platinum 3.6 24v PB+LPG A.D.2014
Obrazek

Awatar użytkownika
Rutuś
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2497
Rejestracja: 17 mar 2011, 22:44
Imię: Leszek
Lokalizacja: Warszawa-WJ

Re: Nowy taryfikator

Post autor: Rutuś » 14 kwie 2022, 22:45

Również dołączyłem do osób wspierających budżet państwa na własne życzenie.500pln i 6 punktów za skręcenie na skrzyżowaniu w prawo przy czerwonym świetle. Adam napisał że za dwa lata punkty się wykasują,natomiast u mnie w aplikacji mobywatel jest informacja że punkty będą aktywne jeszcze przez 352.
Bardziej od postępowania pieszych,denerwują mnie cykliści którzy na przejście dla pieszych wjeżdżają rozpędzeni na swoich dwóch kółkach prosto pod maskę auta.Rodzice którzy nie potrafią wytłumaczyć swojemu bąblowi że na hulajnodze nie przejeżdża się przez przejscie dla pieszych należy.Niestety najłatwiej przepisy wyegzekwować do kierowcy.Na potwierdzenie z dzisiejszego dnia.
https://warszawawpigulce.pl/5-letni-chl ... DiYydKYcYA
jest Lancia Delta 1.6 2010 Alfa Romeo Mito 1.4 16V 2010 Alfa Romeo Giulietta 1.4 2011

była Lancia Lybra SW 1.9JTD 2003 Fiat Grande Punto 1.4 2005

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Nowy taryfikator

Post autor: Marcin_D » 19 kwie 2022, 12:32

Bo 2 lata będą dopiero od września 2022 - niestety nie zdążyli z przygotowaniem systemu pod zmiany z ustawy :lol:

A o pedalarzach to już kiedyś pisałem - ostatnio stwierdziłem, że sobie do samochodu wsadzę kawał pręta zbrojeniowego i będę zatrzymywał i łamał szprychy mendom co nie potrafią jeździć zgodnie z przepisami. Codziennie mam przypadki u siebie na ulicy - gdzie z boku jest ścieżka, a tumany jadą ulicą. A jak zwrócisz uwagę to z ryjem wyskakują i słownictwem z rynsztoka. Jak straci szprychy jeden z drugim to się nauczy.

Awatar użytkownika
Rutuś
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2497
Rejestracja: 17 mar 2011, 22:44
Imię: Leszek
Lokalizacja: Warszawa-WJ

Re: Nowy taryfikator

Post autor: Rutuś » 19 kwie 2022, 19:02

Marcin_D oskarżą Ciebie o uszkodzenie mienia a on powie że jechał prawidłowo.
jest Lancia Delta 1.6 2010 Alfa Romeo Mito 1.4 16V 2010 Alfa Romeo Giulietta 1.4 2011

była Lancia Lybra SW 1.9JTD 2003 Fiat Grande Punto 1.4 2005

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Hyde Park :::”