Izera...made in PL

Róbta co chceta ;)

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4384
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Izera...made in PL

Post autor: Dawid » 28 lip 2020, 18:52

Co o tym myślicie? :link: .
Ma to jakąkolwiek szansę się rozwinąć i zaistnieć czy skończy jak wszystkie inne próby wskrzeszenia naszej rodzimej motoryzacji?
Wystrzegajmy się hejtu bo w tym akurat jesteśmy naprawdę dobrzy :lol:
Fiat Cinqecento 0,7
Fiat Seicento 900 design Sporting
Lancia Delta II 2.0 16V
Lancia Kappa 2.4 JTD SW +soft
Lancia Y 1.2
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD
Fiat Stilo Abarth 2.4
Lancia Delta III 1.6 JTD Platino
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD


Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Paweł Beski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1461
Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
Imię: Paweł
Lokalizacja: Prudnik

Re: Izera...made in PL

Post autor: Paweł Beski » 28 lip 2020, 19:41

Nie wiem czy coś z tego wyjdzie. Jedno co trzeba oddać to fakt, że przynajmniej te projekty mają jakiś wygląd który nie odstrasza. Fajne by było gdyby Polska miała swoją markę samochodu. Patrząc na projekt samochodu z Łodzi wydaje mi się, że z tych dwóch projektów to właśnie Izera ma większe szanse powodzenia.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI
Jest:Citroen C5 Fl 1.8 16V

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 992
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Izera...made in PL

Post autor: Jam_Belfegor » 29 lip 2020, 8:37

Fajnie jak byśmy znów mieli swoją markę samochodów i zaczęlibyśmy znowu coś podrukować (nie koniecznie niszowe pojedyncze pojazdy), bo jesteśmy w elitarnym klubie Państw europejsckich które maja wy....ne na motoryzację i nic nie produkują... oczywiście nic własnego. Jesteśmy jedynie montownią aut pochodzących z innych Państw.

Co do samego pojazdu to jak dla mnie jest on dramatycznie nijaki. Od zlepek tego co już jest. Może nie koli w oczy, ale jest tak absolutnie bezpłciowy. Za to wpisuje się w obecna modę / trend >>> suwo - kloców :roll: nawet gość który to prezentuje ma wygląd aż do przesady typowego polskiego handlowca :lol: przynajmniej jest polski akcent : yesyes :

Niemniej kibicuję, niech się rozwija!

A co do czy to ma przyszłość ? jak zwykle rynek to zweryfikuje - jak produkt trafi a gusta większości, do tego wystąpi "CCC" i "może co z tego będzie"... niestety żeby się przebić ze swoim produktem przez zasieki, zwłaszcza z czymś nowym (nową marką) trzeba mieć pokaźny zasób worków z sianem na marketing i kampanie promujące.
Lancia Delta II 2.0 16V LS - (139 KM) 836A3.000
Renault Megane III 1.6 16V EXPRESSION - (110 KM) K4M 858

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4765
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków

Re: Izera...made in PL

Post autor: Bichoń » 29 lip 2020, 10:28

Produkujemy bardzo dużo części, spora część polskiego przemysłu to branża samochodowa. I nawet trochę tych firm jest polskich.

Co do samochodu - pogadamy, jak zobaczę toto jeżdżące. Jak na razie pokazali dwie karoserie, jedna nawet ze środkiem ale nic poza tym.

Paweł Beski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1461
Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
Imię: Paweł
Lokalizacja: Prudnik

Re: Izera...made in PL

Post autor: Paweł Beski » 29 lip 2020, 11:20

Jak zaczniemy produkować auta w takim tempie w jakim ostatnio pokazujemy prototypy, to niedługo staniemy się motoryzacyjną potęgą :lol:
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI
Jest:Citroen C5 Fl 1.8 16V

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 992
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Izera...made in PL

Post autor: Jam_Belfegor » 29 lip 2020, 11:48

No dokładnie wydmuszka i zero konkretów.... tylko jakieś hasła typu "trwają rozmowy" z tym czy tamtym. Po za założeniami nawet nie ma twardych danych. Z chyba najbardziej mnie rozwaliło podejście "ma wyglądać jak luksusowy a będzie budżetowy". Takie kombo nigdy nic dobrego nie wróżyło. Fakt na scenie aut elektrycznych brakuje czegoś co by cenowo konkurowało z autami klasy średniej i średniej niższej - typu 40-50-60-70 tyś. Za elektryka wciąż trza przeszło sto pięćdziesiąt dać za coś co praktycznie nadaje się tylko do miasta i okolice co determinuje to iż dalej są to auta 2-3 w rodzinie a nie podstawowe. Jak dla mnie wciąż gadżet za grubą kasę, a co ciekawe auta elektryczne są dużo prostsze w budowie, dożo mniej skomplikowanych elementów, mechanizmów etc. Kiedyś czytałem o firmie która sobie zestawy do przebudowy klasyków na elektryki pośrednio wysypali się jaki jest koszt produkcji zestawu, czyli baterii, silników, okablowania, sterowania, elektroniki, wtyczek, elementów, montażowych, układu chłodzenia etc. wyszło ok. 9-12 tyś USD w zależności od auta zasięgu etc. Sprzedają to oczywiście dużo drożej (ostatnio jak patrzyłem przeszło +35K USD chyba to było do Fiata 1/9x). Czyli da się zrobić sensowny zespól napędowy za 40-50k PLN - (a trza pamiętać że to cena przy niskim nakładzie produkcyjnym dla niedużej firmy, która sprzeda kilkanaście, kilkadziesiąt takich napędów rocznie ile by to mniej mogło kosztować w dużo większej skali) to okrasić budą i auto wcale nie musi kotować + 150k PLN
Lancia Delta II 2.0 16V LS - (139 KM) 836A3.000
Renault Megane III 1.6 16V EXPRESSION - (110 KM) K4M 858

Paweł Beski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1461
Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
Imię: Paweł
Lokalizacja: Prudnik

Re: Izera...made in PL

Post autor: Paweł Beski » 29 lip 2020, 12:06

Jeśli zaczniemy rozmawiać o aspektach użytkowych aut elektrycznych, to zaczyna być problem. Dlatego jestem zdania, że fajnym rozwiązaniem na ten moment są układy hybrydowe. I tutaj widzę kolejne potencjalne problemy polskich producentów aut. Po pierwsze my nie mamy żadnych argumentów żeby konkurować z takimi potęgami jak choćby koncerny japońskie. One w czasie kiedy nasze auta teoretycznie mają jeździć, będą być może miały już technologię wodorową. Po drugie myślę, że sensowniejszym byłoby gdybyśmy jednak zaczęli od opracowania hybrydy. Miałoby to sens gdyż jak wcześniej pisałem jest to napęd bardziej uniwersalny w tym momencie.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI
Jest:Citroen C5 Fl 1.8 16V

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 992
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Izera...made in PL

Post autor: Jam_Belfegor » 29 lip 2020, 12:33

Jeśli pytanie padło czy polskie auto elektryczne ma sens, to w ogóle trzeba się globalnie zastanowić czy obecnie to co jest na rynku ma sens. Jak dla mnie nie ma. W chwili obecnej, jak pisałem drogi gadżet bez większej funkcjonalności - głównie chodzi o zasięg. A póki będą to drogie auta, zaś technologia nie pozwoli się zasięgiem lub szybkim procesem ładowania zbliżyć do tego co jest obecnie na rynku to hmmmm... właśnie...
Lancia Delta II 2.0 16V LS - (139 KM) 836A3.000
Renault Megane III 1.6 16V EXPRESSION - (110 KM) K4M 858

Paweł Beski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1461
Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
Imię: Paweł
Lokalizacja: Prudnik

Re: Izera...made in PL

Post autor: Paweł Beski » 29 lip 2020, 13:08

Absolutnie się z tobą zgadzam. Zasięg w tych obecnych autach elektrycznych to mało śmieszny żart. Mowa oczywiście o zasięgu realnym. Do tego należy wspomnieć o kosztach ładowania takich aut. Przecież one nie mają nic wspólnego z ekonomią. I teraz powstaje następne pytanie. Czy a jeśli tak to gdzie i za ile będzie można te polskie elektryki ładować? Co prawda ponoć na to też jest jakiś plan. Nie wierzę natomiast w to, że ktoś będzie do interesu dokładał, żeby tylko ludzie takimi autami jeździli.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI
Jest:Citroen C5 Fl 1.8 16V

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 992
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Izera...made in PL

Post autor: Jam_Belfegor » 29 lip 2020, 13:37

Swego czasu czytałem też o perturbacjach związanych z ładowaniem tych aut. Pod podszewką właśnie "uregulowania" chociaż nie wiem co tu regulować. Planuje się wprowadzenie odrębnego trybu korzystania z energii do ładowania aut elektrycznych. Co to znaczy ? To znaczy że auta nie będzie można sobie załadować skąd się chce, a jedynie z dedykowanych stacji oraz zgłoszonych i opomiarowanych przyłączy. Powiecie w jakim celu? A w takim iż energia płynąca takim strumieniem na mieć inne stawki i być inaczej opodatkowana... bo skoro paliwo można opodatkować 10x to czemu by nie prąd służący do aut elektrycznych. I nie będzie ładowana po ok. 0,6 PLN za 1 kWh tylko np. po złociszu lub lepiej. O ile już zasadność ekonomiczną elektryków jest mocno wątpliwa, tak po takim zabiegu sprawa jasna... I nie będzie dobrze póki politycy nie będą jedną ręką dawać, po to by dwoma innymi zabierać. A ilość wymyślonych i wdrożonych podatków na przestrzenni tylko i wyłącznie 30 lat jest zatwardzająca. Śmialiśmy się kiedyś że jeszcze tylko powietrza i deszczu nie opodatkowali... no tośmy się długo nie pośmiali. Pyk podatek od opadówki i powierzchni płaskich np. dachy / place na których się ona gromadzi. Myk i proszę podatki i opłaty klimatyczne. Da się? da się ! Takie kombinacje dopadną prędzej czy później elektryki... na razie nie, bo zatrzyma to proces upowszechniania się ich, ale potem...
Lancia Delta II 2.0 16V LS - (139 KM) 836A3.000
Renault Megane III 1.6 16V EXPRESSION - (110 KM) K4M 858

Paweł Beski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1461
Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
Imię: Paweł
Lokalizacja: Prudnik

Re: Izera...made in PL

Post autor: Paweł Beski » 29 lip 2020, 14:00

Tylko zanim elektryki staną się powszechne to sporo czasu jeszcze minie. Poza wszystkim to niech mi ktoś wyjaśni biorąc wszystko to o czym piszemy. Kto z własnej woli kupuje auta elektryczne. Dość powiedzieć, że chyba niemiecka poczta wymienia swoją flotę z elektryków na auta konwencjonalne. Jeśli to faktycznie prawda jest to ciekawe posunięcie.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI
Jest:Citroen C5 Fl 1.8 16V

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 992
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Izera...made in PL

Post autor: Jam_Belfegor » 29 lip 2020, 14:27

Gdyby tak wprowadzić na rynek elektryka który by się sam doładowywał np. z energii słonecznej to było by coś, albo jak by w pakiecie można było kupić mikro instalację fotowoltaiczną mogącą załadować taki pojazd przynajmniej w większej części i to miało by sens.
Lancia Delta II 2.0 16V LS - (139 KM) 836A3.000
Renault Megane III 1.6 16V EXPRESSION - (110 KM) K4M 858

Paweł Beski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1461
Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
Imię: Paweł
Lokalizacja: Prudnik

Re: Izera...made in PL

Post autor: Paweł Beski » 29 lip 2020, 20:16

Pierwsza część twojego posta jest jak najbardziej realna do wykonania. Nie pamiętam dokładnie który koncern to wprowadził. Natomiast o ile mnie pamięć nie myli to było już auto w którym chyba webasto było ładowane poprzez panele słoneczne umieszczone w szyberdachu. Co za tym idzie technologia już jest. Pytanie tylko czy komuś zależy na tym aby podobne rozwiązanie wprowadzić na szeroką skalę. Moim zdaniem nie.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI
Jest:Citroen C5 Fl 1.8 16V

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1484
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Izera...made in PL

Post autor: pietrek125 » 29 lip 2020, 20:26

Paweł Beski pisze:
29 lip 2020, 20:16
(...) Natomiast o ile mnie pamięć nie myli to było już auto w którym chyba webasto było ładowane poprzez panele słoneczne umieszczone w szyberdachu. Co za tym idzie technologia już jest. (...)
O ile mnie pamieć nie myli to Lancia Thesis ma baterie w szyberdachu, które były (są) wykorzystywane do wentylacji kabiny na postoju...
Żenująca, żyjąca w swoim świecie, krowa u płota...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)

Paweł Beski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1461
Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
Imię: Paweł
Lokalizacja: Prudnik

Re: Izera...made in PL

Post autor: Paweł Beski » 29 lip 2020, 20:41

Konkretnie to mi chodziło o Audi A8. To, że podobny patent wykorzystała Lancia nie wiedziałem. Ale to tylko pokazuje, że możliwości i technologia jest już od dawna. Tym bardziej uważam, że nikt nie chce takich pomysłów wykorzystać na szeroką skalę.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI
Jest:Citroen C5 Fl 1.8 16V

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Hyde Park :::”