Historia motoryzacji
Moderator: giekso
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1629
- Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Prudnik
Re: Historia motoryzacji
Dawid. To o czym piszę to niestety też jest częścią tej historii. Tak samo zresztą jak auta elektryczne. Przy tej okazji można sobie zadać pytanie. Dlaczego ktoś w imię walki o ekologię niszczy piękną historie? Jak najbardziej rozumiem konieczność dbania o naszą planetę. Jednak ostatnie wydarzenia dowodzą, że motoryzacja nie szkodzi tak bardzo. Przez ostatnie tygodnie auta nie jeździły a mimo to smog nie zniknął. Ciekawe prawda
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
Re: Historia motoryzacji
bzyk29 pisze: ↑12 cze 2020, 12:25Nie no benzyniaki pod względem ekologicznym to jednka ułamek tego co emitują diesle.Paweł Beski pisze: Na takiej samej zasadzie można się zapytać o przyszłość silników benzynowych. Przecież koszt serwisu takich jednostek też dramatycznie wręcz wzrósł. Do tego ich jakość jest mocno dyskusyjna. Diesle mają chociaż taką zaletę, że są dynamiczne a zarazem oszczędne. Tego samego nie da się powiedzieć o nowych benzyniakach. Są dynamiczne to fakt. Na pewno nie są jednak oszczędne.
Ze współczesnymi dieslami jest taki problem, że potrzebują one różnych systemów, których kiedyś nie potrzebowały. Ot np filtrów DPF, a zobaczcie ile kosztuje regeneracja 500 do 1500 zł.
Już nie chcę mówić, że są ludzie, którzy je po prostu kradną, wycinają z samochodu, bo są drogie.
I takich systemów jest znacznie więcej.
Rewelacyjna, bardzo dyskretna reklama
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1629
- Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Prudnik
Re: Historia motoryzacji
Vanisch mógłbyś rozwinąć co dokładnie masz na myśli.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
Re: Historia motoryzacji
A co tu rozwijać? Kolega bzyk w swoim poście sprytnie umieścił reklamę firmy zajmującej się dpf-ami itp.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1629
- Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Prudnik
Re: Historia motoryzacji
Ok mój błąd, że nie sprawdziłem linka.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
Re: Historia motoryzacji
Historia jest taka, że w systemie Cepik są takie brednie, że to głowa mała. Powodów jest kilka:
1. brednie wypełniane podczas rejestracji w urzędach;
2. głupoty wpisywane na przeglądach;
3. to że ludzie nie wyrejestrowali gratów, tylko wstawiali w krzaki albo na złom lub na części (bo kiedyś nie było żadnego zagrożenia z powodu nieopłacenia OC) - teraz jest z tym też kiepsko;
4. podczas migracji z innych systemów nikt nie zwalidował danych tylko żywcem wrzucił do jednego wora (jak większość systemów Państwowych - firmy IT wykonujące to "brata żony szwagra siostry syn" i mają takie pojęcie jak ja "o robieniu smaru".
Tak naprawdę trzeba by:
- po pierwsze do wydziałów rejestracji wprowadzić system dekodujący auta po VIN'ie;
- po drugie podnająć firmę która by obecne dane zwalidował (a to kupa kasy)
- po trzecie wysłać z UFG wezwanie do zapłaty kar za brak OC tych wszystkich "martwych dusz" (Maluchy, 125p, Poldki, Syreny itp.)
- po czwarte auta, które nie mają przeglądu więcej niż 3 lata z rzędu wywalić w cholerę z systemu (wyrejestrować) i od razu dowalić karę za brak OC (bo to jest ze sobą zazwyczaj powiązane).
Tylko kto ma to zrobić - jak pracownicy administracji państwowej są tak bardzo zapracowani , że nie mają czasu na kawę nawet.
1. brednie wypełniane podczas rejestracji w urzędach;
2. głupoty wpisywane na przeglądach;
3. to że ludzie nie wyrejestrowali gratów, tylko wstawiali w krzaki albo na złom lub na części (bo kiedyś nie było żadnego zagrożenia z powodu nieopłacenia OC) - teraz jest z tym też kiepsko;
4. podczas migracji z innych systemów nikt nie zwalidował danych tylko żywcem wrzucił do jednego wora (jak większość systemów Państwowych - firmy IT wykonujące to "brata żony szwagra siostry syn" i mają takie pojęcie jak ja "o robieniu smaru".
Tak naprawdę trzeba by:
- po pierwsze do wydziałów rejestracji wprowadzić system dekodujący auta po VIN'ie;
- po drugie podnająć firmę która by obecne dane zwalidował (a to kupa kasy)
- po trzecie wysłać z UFG wezwanie do zapłaty kar za brak OC tych wszystkich "martwych dusz" (Maluchy, 125p, Poldki, Syreny itp.)
- po czwarte auta, które nie mają przeglądu więcej niż 3 lata z rzędu wywalić w cholerę z systemu (wyrejestrować) i od razu dowalić karę za brak OC (bo to jest ze sobą zazwyczaj powiązane).
Tylko kto ma to zrobić - jak pracownicy administracji państwowej są tak bardzo zapracowani , że nie mają czasu na kawę nawet.
Re: Historia motoryzacji
Oszczędne też są - patrz SkyActive Mazdy... 2.5l pojemności, 192KM w budzie Mazdy 6 i w Trójmiejskich korkach mieścisz się w 10l bez problemu.Paweł Beski pisze:Na takiej samej zasadzie można się zapytać o przyszłość silników benzynowych. Przecież koszt serwisu takich jednostek też dramatycznie wręcz wzrósł. Do tego ich jakość jest mocno dyskusyjna. Diesle mają chociaż taką zaletę, że są dynamiczne a zarazem oszczędne. Tego samego nie da się powiedzieć o nowych benzyniakach. Są dynamiczne to fakt. Na pewno nie są jednak oszczędne.
Wysłane z mojego moto g(7) plus przy użyciu Tapatalka
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1629
- Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Prudnik
Re: Historia motoryzacji
Zgoda. Tyle tylko, że jak dla mnie Mazda jako jedna z nielicznych nie zmniejsza pojemności. Udowadnia tym samym, że wcale nie trzeba robić małych silników, żeby było oszczędnie. Szkoda, że takie podejście stało się wspomnieniem. Pociesza fakt, że powoli koncerny trochę zmieniają swoją optykę.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
- Snail
- Sekretarz
- Posty: 4424
- Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Starachowice / Poznań
Re: Historia motoryzacji
Bzyk właśnie dostał za to ostrzeżenie. Pierwszy raz link usunąłem i wysłałem do niego PW. Zmienił post wstawiając link ponownie. Już jest usunięty.
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...
Re: Historia motoryzacji
Mazda jako jedyna marka nie zmniejszała pojemności - tylko że wcale taka ekonomiczna nie jest - Mazda 3 SkyActive w Radomiu koleżance pali 8,5-9 - a znam jej jazdę i raczej jest to zgodnie z przepisami (czyli nie przekraczamy 60).
Sam jak kupowaliśmy żonie auto (nowe) - jeździłem i Mazdą - żeby jechała trzeba trzymać obroty (co podnosi spalanie) - cudów nie ma (z pustego o Salomon nie naleje), silnik z czegoś musi moment wytworzyć - dlatego te nowe turbawki w testach palą 5,5, a w życiu codziennym 8,5-9.
Chyba że ktoś jeździ na "kapelusza" - to wtedy mu pali 6.
Tylko gdzie przyjemność z jazdy.
Sam jak kupowaliśmy żonie auto (nowe) - jeździłem i Mazdą - żeby jechała trzeba trzymać obroty (co podnosi spalanie) - cudów nie ma (z pustego o Salomon nie naleje), silnik z czegoś musi moment wytworzyć - dlatego te nowe turbawki w testach palą 5,5, a w życiu codziennym 8,5-9.
Chyba że ktoś jeździ na "kapelusza" - to wtedy mu pali 6.
Tylko gdzie przyjemność z jazdy.
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2850
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Historia motoryzacji
I teraz pierwsze pytanie: jaki jest sens zastosowania wtrysku bezpośredniego w benzyniaku , zysk niewielki, bo to nie Messerschmitt Bf109, koszty produkcji o wiele większe niż MPI, o awaryjności nie wspomnę... a "Ekologiczność" mniejsza bo "GDI" mają zwiększoną emisję NOx... więc gdzie tu sens
Pytanie drugie: jaką normę spalin spełniają "nowoczesne" Diesel-e podczas wypalania DPF
Pytanie drugie: jaką normę spalin spełniają "nowoczesne" Diesel-e podczas wypalania DPF
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Historia motoryzacji
Ot Pietrek w pełni się z Tobą zgadzam.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Re: Historia motoryzacji
Pietrek wtrysk bezpośredni w benzyniaku to jeden wielki "shit" - kur..a nie dosyć że się pierd..i, to wali sadzą i NOx (wystarczy że popatrzę na końcówkę wydechu w żony Megane IV 1,2TCe), nagar na zaworach itp. - no i LPG nie założysz (chyba że chcesz wywalić 8 tyś).
A diesel podczas wypalania DPF to chyba spełnia normę Euro 0 - po kiego grzybna taka hipokryzja - kiedyś diesel kopcił cały czas (jak był w dobrym stanie to nawet nie), a teraz nie kopci (teoretycznie), za to jak wypala to wali jak z komina elektrowni Bełchatów w latach 80'tych.
Te eko pomysły to gówno dają i tylko robią kasę producentowi - bo trza na ASO jechać na naprawę. Bo mechanik niezależny nie ma jak naprawić, bo nie ma danych w bazie (normalne że producenci nie udostępniają swoich baz - kasa), albo jest taka pojeba że nie ma jak bez kompa firmowego dojść co i jak.
Kurła dlatego powiedziałem sobie - nie kupuje innego auta niż amerykańca (po tym jak kupiłem 300C 5,7) - mają należytą pojemność, dzięki temu właściwy moment bez żyłowania, są proste jak "konstrukcja cepa" i tanie w ewentualnych naprawach. A jak kto jeszcze lubi grzebać i ma choć trochę wiedzy mechanicznej to może sobie ogarnąć większość tematów sam.
Teraz planuję Challengera (albo 6,4 SRT Pack albo Hellcata) - tylko muszę środki zgromadzić.
A diesel podczas wypalania DPF to chyba spełnia normę Euro 0 - po kiego grzybna taka hipokryzja - kiedyś diesel kopcił cały czas (jak był w dobrym stanie to nawet nie), a teraz nie kopci (teoretycznie), za to jak wypala to wali jak z komina elektrowni Bełchatów w latach 80'tych.
Te eko pomysły to gówno dają i tylko robią kasę producentowi - bo trza na ASO jechać na naprawę. Bo mechanik niezależny nie ma jak naprawić, bo nie ma danych w bazie (normalne że producenci nie udostępniają swoich baz - kasa), albo jest taka pojeba że nie ma jak bez kompa firmowego dojść co i jak.
Kurła dlatego powiedziałem sobie - nie kupuje innego auta niż amerykańca (po tym jak kupiłem 300C 5,7) - mają należytą pojemność, dzięki temu właściwy moment bez żyłowania, są proste jak "konstrukcja cepa" i tanie w ewentualnych naprawach. A jak kto jeszcze lubi grzebać i ma choć trochę wiedzy mechanicznej to może sobie ogarnąć większość tematów sam.
Teraz planuję Challengera (albo 6,4 SRT Pack albo Hellcata) - tylko muszę środki zgromadzić.
Re: Historia motoryzacji
Bez przesady, 8 tysięcy to kosztuje instalacja VI generacji, a bez problemów można założyć instalację IV gen. z małym dotryskiem benzyny za połowę tej kwoty.Marcin_D pisze: ↑18 cze 2020, 19:07 Pietrek wtrysk bezpośredni w benzyniaku to jeden wielki "shit" - kur..a nie dosyć że się pierd..i, to wali sadzą i NOx (wystarczy że popatrzę na końcówkę wydechu w żony Megane IV 1,2TCe), nagar na zaworach itp. - no i LPG nie założysz (chyba że chcesz wywalić 8 tyś).
To żadna hipokryzja. Założeniem DPFu było ograniczenie emisji cząstek stałych... w miastach.. Z założenia wypalanie miało następować na trasach poza terenami zurbanizowanymi, tyle, że u nas często się jeździ tylko po mieście Dieslem. W teorii również podczas wypalania suma zanieczyszczeń powinna być mniejsza niż podczas jazdy bez niego z uwagi na warunki w jakich następuje wypalanie.Marcin_D pisze: ↑18 cze 2020, 19:07A diesel podczas wypalania DPF to chyba spełnia normę Euro 0 - po kiego grzybna taka hipokryzja - kiedyś diesel kopcił cały czas (jak był w dobrym stanie to nawet nie), a teraz nie kopci (teoretycznie), za to jak wypala to wali jak z komina elektrowni Bełchatów w latach 80'tych.
Większość z tych założeń była bardzo słuszna, tylko problem jest jak zawsze z jakością ich wykonania i trwałością tych rozwiązań.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX