Historia motoryzacji
Moderator: giekso
Historia motoryzacji
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Re: Historia motoryzacji
To już wiadomo, z jakich danych wyliczają średni wiek pojazdu.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7270
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Historia motoryzacji
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
- Snail
- Sekretarz
- Posty: 4423
- Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Starachowice / Poznań
Re: Historia motoryzacji
Moja Lybra wg. wydruku z przeglądu stała się Fiatem. I musiałem dość długo przekonywać (włącznie z pokazaniem dokładnie w dowodzie rejestracyjnym), że to co panu tam w komputerze wyskakuje to jest błędne...
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2850
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Historia motoryzacji
A co w Librze jest na tabliczce znamionowej ? bo w Thesis jest Fiat Auto. Co ciekawe w AR jest AR nie Fiat... a niby wszystko to jeden koncern.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Historia motoryzacji
Librze? A co to za auto ta Libra?
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
- Snail
- Sekretarz
- Posty: 4423
- Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Starachowice / Poznań
Re: Historia motoryzacji
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 66
- Rejestracja: 03 lip 2014, 11:57
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Historia motoryzacji
Zastanawiam sie, jaką przyszłość ma przed sobą diesel w autach osobowych? Przecież koszta eksploatacji dosyć mocno wzrosły w stosunku do niezawdonych jednostek np z lat 90'
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1629
- Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Prudnik
Re: Historia motoryzacji
Na takiej samej zasadzie można się zapytać o przyszłość silników benzynowych. Przecież koszt serwisu takich jednostek też dramatycznie wręcz wzrósł. Do tego ich jakość jest mocno dyskusyjna. Diesle mają chociaż taką zaletę, że są dynamiczne a zarazem oszczędne. Tego samego nie da się powiedzieć o nowych benzyniakach. Są dynamiczne to fakt. Na pewno nie są jednak oszczędne.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
Re: Historia motoryzacji
Ot święta racja Pawle.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 66
- Rejestracja: 03 lip 2014, 11:57
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Historia motoryzacji
Nie no benzyniaki pod względem ekologicznym to jednka ułamek tego co emitują diesle.Paweł Beski pisze: Na takiej samej zasadzie można się zapytać o przyszłość silników benzynowych. Przecież koszt serwisu takich jednostek też dramatycznie wręcz wzrósł. Do tego ich jakość jest mocno dyskusyjna. Diesle mają chociaż taką zaletę, że są dynamiczne a zarazem oszczędne. Tego samego nie da się powiedzieć o nowych benzyniakach. Są dynamiczne to fakt. Na pewno nie są jednak oszczędne.
Ze współczesnymi dieslami jest taki problem, że potrzebują one różnych systemów, których kiedyś nie potrzebowały. Ot np filtrów DPF, a zobaczcie ile kosztuje regeneracja 500 do 1500 zł.
Już nie chcę mówić, że są ludzie, którzy je po prostu kradną, wycinają z samochodu, bo są drogie.
I takich systemów jest znacznie więcej.
Ostatnio zmieniony 13 cze 2020, 9:15 przez bzyk29, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1629
- Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Prudnik
Re: Historia motoryzacji
A słyszałeś może o czymś takim jak GPF? Jak myślisz po co ktoś wymyślił coś takiego. Otóż nie wiem czy masz świadomość, że benzynowe silniki z wtryskiem bezposrednim, (obecnie praktycznie wszystkie) również emitują cząstki sadzy. Co za tym idzie właśnie po to jest taki system. O pozostałych "dobrodziejstwach" jak dwumasowe koła zamachowe, turbiny itd. zapewne wiesz. Aha jeszcze jedno. O zjawisku LSPI w małych doładowanych silnikach benzynowych słyszałeś? Jeśli nie to efektem tego zjawiska są np. pęknięte tłoki. Czy dalej uważasz, że Twoje twierdzenie ma sens?
Ostatnio zmieniony 12 cze 2020, 15:53 przez Paweł Beski, łącznie zmieniany 1 raz.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
Re: Historia motoryzacji
O co wy się spieracie - niestety obecne silniki (czy to diesel czy benzyna) - zaczynają po przebiegu 150tyś być skarbonką.
DPF, GPF, SCR, EGR, dwumasy, turbiny itp. - tak naprawdę są dlatego że to klienci tego chcieli (może nie bezpośrednio) - ale każdy chce więcej, szybciej i bardziej komfortowo.
Dla komfortu dali dwumas, dla szybciej i więcej - turbo, wtrysk bezpośredni, pośrednio dla komfortu są też systemy oczyszczania spalin (co by mniej auto śmierdziało) - a że to tylko generuje ogromne koszty serwisu - producentowi w to graj - zarobi na serwisie.
Mam w domu Megane IV 1,2TCe - miało być oszczędne - pali w mieście pod nogą mojej żony 9,5l/100 - więc gdzie oszczędność na spalaniu.
Co do GPF - jak by nie patrzeć ma dużo lepsze warunki pracy niż DPF (w dieslu) i raczej nie powinno być z nim problemu. Co do sadzy - oczywiście że emitują (i to sporo) - wystarczy że spojrzę na rurę u żony w MIV. A w moim 300C 5,7l rura jest czyściutka - dlatego stwierdziłem, że teraz będą samochody tylko z takimi silnikami.
DPF, GPF, SCR, EGR, dwumasy, turbiny itp. - tak naprawdę są dlatego że to klienci tego chcieli (może nie bezpośrednio) - ale każdy chce więcej, szybciej i bardziej komfortowo.
Dla komfortu dali dwumas, dla szybciej i więcej - turbo, wtrysk bezpośredni, pośrednio dla komfortu są też systemy oczyszczania spalin (co by mniej auto śmierdziało) - a że to tylko generuje ogromne koszty serwisu - producentowi w to graj - zarobi na serwisie.
Mam w domu Megane IV 1,2TCe - miało być oszczędne - pali w mieście pod nogą mojej żony 9,5l/100 - więc gdzie oszczędność na spalaniu.
Co do GPF - jak by nie patrzeć ma dużo lepsze warunki pracy niż DPF (w dieslu) i raczej nie powinno być z nim problemu. Co do sadzy - oczywiście że emitują (i to sporo) - wystarczy że spojrzę na rurę u żony w MIV. A w moim 300C 5,7l rura jest czyściutka - dlatego stwierdziłem, że teraz będą samochody tylko z takimi silnikami.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1629
- Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Prudnik
Re: Historia motoryzacji
A kto tu się spiera. Normalna dyskusja i tyle Ale może przy okazji kolega pogłębi swoją wiedzę.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
Re: Historia motoryzacji
Panowie my tu o historii motoryzacji a nie ekologi rozmawiamy.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe