Historia motoryzacji

Róbta co chceta ;)

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4384
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Historia motoryzacji

Post autor: Dawid » 05 cze 2020, 16:49

I kto by pomyślał... :lol:

:link:
Fiat Cinqecento 0,7
Fiat Seicento 900 design Sporting
Lancia Delta II 2.0 16V
Lancia Kappa 2.4 JTD SW +soft
Lancia Y 1.2
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD
Fiat Stilo Abarth 2.4
Lancia Delta III 1.6 JTD Platino
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD


Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4764
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków

Re: Historia motoryzacji

Post autor: Bichoń » 05 cze 2020, 17:32

To już wiadomo, z jakich danych wyliczają średni wiek pojazdu.

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 6773
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: faraonsw
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola/Rzeszów

Re: Historia motoryzacji

Post autor: faraon » 05 cze 2020, 19:43

Bichoń pisze:
05 cze 2020, 17:32
To już wiadomo, z jakich danych wyliczają średni wiek pojazdu.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
Snail
Sekretarz
Sekretarz
Posty: 4382
Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
Imię: Paweł
Lokalizacja: Starachowice / Poznań

Re: Historia motoryzacji

Post autor: Snail » 05 cze 2020, 21:57

Moja Lybra wg. wydruku z przeglądu stała się Fiatem. I musiałem dość długo przekonywać (włącznie z pokazaniem dokładnie w dowodzie rejestracyjnym), że to co panu tam w komputerze wyskakuje to jest błędne...
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1483
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Historia motoryzacji

Post autor: pietrek125 » 06 cze 2020, 9:14

A co w Librze jest na tabliczce znamionowej ? bo w Thesis jest Fiat Auto. Co ciekawe w AR jest AR nie Fiat... a niby wszystko to jeden koncern.
Żenująca, żyjąca w swoim świecie, krowa u płota...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4384
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Historia motoryzacji

Post autor: Dawid » 06 cze 2020, 11:21

pietrek125 pisze:
06 cze 2020, 9:14
A co w Librze jest na tabliczce znamionowej ?
Librze? A co to za auto ta Libra?
Fiat Cinqecento 0,7
Fiat Seicento 900 design Sporting
Lancia Delta II 2.0 16V
Lancia Kappa 2.4 JTD SW +soft
Lancia Y 1.2
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD
Fiat Stilo Abarth 2.4
Lancia Delta III 1.6 JTD Platino
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD


Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
Snail
Sekretarz
Sekretarz
Posty: 4382
Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
Imię: Paweł
Lokalizacja: Starachowice / Poznań

Re: Historia motoryzacji

Post autor: Snail » 06 cze 2020, 12:40

Dawid pisze:
06 cze 2020, 11:21
pietrek125 pisze:
06 cze 2020, 9:14
A co w Librze jest na tabliczce znamionowej ?
Librze? A co to za auto ta Libra?
:lol: :lol: :lol:
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...

bzyk29
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 66
Rejestracja: 03 lip 2014, 11:57
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Historia motoryzacji

Post autor: bzyk29 » 11 cze 2020, 10:10

Zastanawiam sie, jaką przyszłość ma przed sobą diesel w autach osobowych? Przecież koszta eksploatacji dosyć mocno wzrosły w stosunku do niezawdonych jednostek np z lat 90'

Paweł Beski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1461
Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
Imię: Paweł
Lokalizacja: Prudnik

Re: Historia motoryzacji

Post autor: Paweł Beski » 11 cze 2020, 11:18

Na takiej samej zasadzie można się zapytać o przyszłość silników benzynowych. Przecież koszt serwisu takich jednostek też dramatycznie wręcz wzrósł. Do tego ich jakość jest mocno dyskusyjna. Diesle mają chociaż taką zaletę, że są dynamiczne a zarazem oszczędne. Tego samego nie da się powiedzieć o nowych benzyniakach. Są dynamiczne to fakt. Na pewno nie są jednak oszczędne.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI
Jest:Citroen C5 Fl 1.8 16V

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4384
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Historia motoryzacji

Post autor: Dawid » 12 cze 2020, 5:32

Ot święta racja Pawle.
Fiat Cinqecento 0,7
Fiat Seicento 900 design Sporting
Lancia Delta II 2.0 16V
Lancia Kappa 2.4 JTD SW +soft
Lancia Y 1.2
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD
Fiat Stilo Abarth 2.4
Lancia Delta III 1.6 JTD Platino
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD


Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

bzyk29
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 66
Rejestracja: 03 lip 2014, 11:57
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Historia motoryzacji

Post autor: bzyk29 » 12 cze 2020, 12:25

Paweł Beski pisze: Na takiej samej zasadzie można się zapytać o przyszłość silników benzynowych. Przecież koszt serwisu takich jednostek też dramatycznie wręcz wzrósł. Do tego ich jakość jest mocno dyskusyjna. Diesle mają chociaż taką zaletę, że są dynamiczne a zarazem oszczędne. Tego samego nie da się powiedzieć o nowych benzyniakach. Są dynamiczne to fakt. Na pewno nie są jednak oszczędne.
Nie no benzyniaki pod względem ekologicznym to jednka ułamek tego co emitują diesle.
Ze współczesnymi dieslami jest taki problem, że potrzebują one różnych systemów, których kiedyś nie potrzebowały. Ot np filtrów DPF, a zobaczcie ile kosztuje regeneracja 500 do 1500 zł.
Już nie chcę mówić, że są ludzie, którzy je po prostu kradną, wycinają z samochodu, bo są drogie.
I takich systemów jest znacznie więcej.
Ostatnio zmieniony 13 cze 2020, 9:15 przez bzyk29, łącznie zmieniany 1 raz.

Paweł Beski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1461
Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
Imię: Paweł
Lokalizacja: Prudnik

Re: Historia motoryzacji

Post autor: Paweł Beski » 12 cze 2020, 14:21

A słyszałeś może o czymś takim jak GPF? Jak myślisz po co ktoś wymyślił coś takiego. Otóż nie wiem czy masz świadomość, że benzynowe silniki z wtryskiem bezposrednim, (obecnie praktycznie wszystkie) również emitują cząstki sadzy. Co za tym idzie właśnie po to jest taki system. O pozostałych "dobrodziejstwach" jak dwumasowe koła zamachowe, turbiny itd. zapewne wiesz. Aha jeszcze jedno. O zjawisku LSPI w małych doładowanych silnikach benzynowych słyszałeś? Jeśli nie to efektem tego zjawiska są np. pęknięte tłoki. Czy dalej uważasz, że Twoje twierdzenie ma sens?
Ostatnio zmieniony 12 cze 2020, 15:53 przez Paweł Beski, łącznie zmieniany 1 raz.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI
Jest:Citroen C5 Fl 1.8 16V

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2606
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie
Kontakt:

Re: Historia motoryzacji

Post autor: Marcin_D » 12 cze 2020, 15:04

O co wy się spieracie - niestety obecne silniki (czy to diesel czy benzyna) - zaczynają po przebiegu 150tyś być skarbonką.
DPF, GPF, SCR, EGR, dwumasy, turbiny itp. - tak naprawdę są dlatego że to klienci tego chcieli (może nie bezpośrednio) - ale każdy chce więcej, szybciej i bardziej komfortowo.
Dla komfortu dali dwumas, dla szybciej i więcej - turbo, wtrysk bezpośredni, pośrednio dla komfortu są też systemy oczyszczania spalin (co by mniej auto śmierdziało) - a że to tylko generuje ogromne koszty serwisu - producentowi w to graj - zarobi na serwisie.
Mam w domu Megane IV 1,2TCe - miało być oszczędne - pali w mieście pod nogą mojej żony 9,5l/100 - więc gdzie oszczędność na spalaniu.

Co do GPF - jak by nie patrzeć ma dużo lepsze warunki pracy niż DPF (w dieslu) i raczej nie powinno być z nim problemu. Co do sadzy - oczywiście że emitują (i to sporo) - wystarczy że spojrzę na rurę u żony w MIV. A w moim 300C 5,7l rura jest czyściutka - dlatego stwierdziłem, że teraz będą samochody tylko z takimi silnikami.

Paweł Beski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1461
Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
Imię: Paweł
Lokalizacja: Prudnik

Re: Historia motoryzacji

Post autor: Paweł Beski » 12 cze 2020, 15:27

A kto tu się spiera. Normalna dyskusja i tyle :D Ale może przy okazji kolega pogłębi swoją wiedzę.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI
Jest:Citroen C5 Fl 1.8 16V

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4384
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Historia motoryzacji

Post autor: Dawid » 14 cze 2020, 0:52

Panowie my tu o historii motoryzacji a nie ekologi rozmawiamy.;)
Fiat Cinqecento 0,7
Fiat Seicento 900 design Sporting
Lancia Delta II 2.0 16V
Lancia Kappa 2.4 JTD SW +soft
Lancia Y 1.2
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD
Fiat Stilo Abarth 2.4
Lancia Delta III 1.6 JTD Platino
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD


Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Hyde Park :::”