Lancia thesis jako daily car? 2.0T, 2.4, czy 2.4 jtd

Róbta co chceta ;)

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Lancia thesis jako daily car? 2.0T, 2.4, czy 2.4 jtd

Post autor: pietrek125 » 24 paź 2019, 22:23

2.4B z LPG będzie tańsze w eksploatacji... a nawet 2.0T , bym nawet zaryzykował taką Tezę...
Ostatnio zmieniony 24 paź 2019, 22:24 przez pietrek125, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
GugiBaoo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 95
Rejestracja: 31 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: K-ów

Re: Lancia thesis jako daily car? 2.0T, 2.4, czy 2.4 jtd

Post autor: GugiBaoo » 24 paź 2019, 22:24

No i nawet wychłeptane w zimie zapali ;)

Wysłane z mojego Moto C Plus przy użyciu Tapatalka

jest turbo jest zabawa........
Fiat Ulysse 2.0 Turbo
Fiat Marea weekend 1.9 Turbo
Lancia Zeta 2.0 Turbo
Lancia Delta Hf Integrale ;) 2.0 Turbo
Lancia Thesis 2.4 Turbo

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3036
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Re: Lancia thesis jako daily car? 2.0T, 2.4, czy 2.4 jtd

Post autor: proxima86 » 24 paź 2019, 22:28

pietrek125 pisze:2.4B z LPG będzie tańsze w eksploatacji... a nawet 2.0T , bym nawet zaryzykował taką Tezę...
może masz rację,ja mam wstręt do aut z gazem więc nie polecamObrazek

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka

Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Lancia thesis jako daily car? 2.0T, 2.4, czy 2.4 jtd

Post autor: pietrek125 » 24 paź 2019, 22:35

A ja tam wolę benzynowca z podtlenkiem LPG, Diesel to jest dobry np. taki Fiat A210, a nie jakaś popierdułka JTD... :lol:
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Lancia thesis jako daily car? 2.0T, 2.4, czy 2.4 jtd

Post autor: kond243 » 25 paź 2019, 5:15

Wybacz ale 1.9jtd na seryjnych klamotach zwłaszcza 8v nie da 180-190koni. Paliwa wystarczy ale turbo i IC musisz zmienić. Da maks 150-160koni i to jest wszystko. W Thesis zonkiem jest IC niestety mało wydajny. Poszukaj poczytaj. Ile da sam soft. Fakt silnik jest bardzo pancerny. Ja też diesli. Nie lubię. Ale w moim przypadku byłem zmuszony do zakupu 1.9jtd w musie. I trzeba było go modzić. Żona postawiła warunek że ma jechać. 2.0t na trasie bynajmniej moje tak do 120-130km/h pali około 8-10l. Więc tragedii nie ma. Diesel zawsze będzie oszczędniejszy. I zdrowo pomodzony objedzie nie jedno auto.Zachowując przy tym skromny apetyt. Także jak kto woli. Są trzy silniki do wyboru. Dwa mają fajne osiągi. Jednak silniki fiata dużo więcej wytrzymują niż te z BMW. Nie rozlatuje się rozrząd po 100tyś km albo wcześniej. I do wymiany rozrządu nie trzeba pruć silnika.I to nie jedyna usterka.W starszych pompa vp44. Dla mnie fiatoswkie diesle nie mają sobie równych także jest w czym wybierać. Ja bym stawiał na 2.0t orzą 2.4 pb
LPG np V generacji da jeszcze przyrost mocy w 2.0t. i ten silnik przy dobrej instalacji i poprawnym montażu przyjmuje gaz bez problemu. Tak samo jak 2.4. Wstręt pewnie przez spartaczony montaż i źle dobrane komponenty. Ja też wolę pb+LPG. Kappa 20vt śmiga już 6lat na LPG i nic się nie dzieje. W zimę przy -30stopniach nie ma obawy że zrobi się kasza w zbiorniku i uniemożliwi przemieszczanie się. I czasem można pociągnąć do odcinki 7tyś obr.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3036
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Re: Lancia thesis jako daily car? 2.0T, 2.4, czy 2.4 jtd

Post autor: proxima86 » 25 paź 2019, 8:15

do codziennego taczania się bez fajerwerków 2.4jtd najlepszy.
Jeśli chce czegoś więcej to niech kupi benzynę.

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka

Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Lancia thesis jako daily car? 2.0T, 2.4, czy 2.4 jtd

Post autor: jjash » 26 paź 2019, 11:26

A w thesis 2.4 jtd 150KM intercooler na jaki byś zamienił? Coś z customu czy od innego auta? Z tego co się orientuję, a orientuje się słabo, to nie było kitow do rozbudowy thesis. Ale z chęcią się dowiem czegoś nowego.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Lancia thesis jako daily car? 2.0T, 2.4, czy 2.4 jtd

Post autor: kond243 » 26 paź 2019, 14:03

FMIC 550x140x65. Thesis ma rdzeń 620x125x68.calość to 730x128x68. niby większy ale tak naprawdę ten FMIC jest dwa razy wydajniejszy. Mam taki w Musie JTD. Podniesioną moc o 40 koni i temp w dolocie jest taka jak na zewnątrz. Po ostrej jeździe wejścia do IC nie da się dotknąć. Za to wyjście to temperatura otoczenia. I jest bajka. Można założyć też 550x180x65. To wymiary radiatora. Całkowity rozmiar to 700x140x65 lub ten większy tak samo. JTD dzięki IC custom można już podciągnąć na mocy wyżej jak na seryjnym IC. Ogólnie czy to JTD 10v czy 20v czy 20vt to IC jest ten sam. Ja będę zmieniał na ten 550x140x65. On jest do 350 koni. Więc na spokojnie mi wystarczy i lag się zmniejszy. Zmienię jeszcze rurę od IC do przepustnicy na taką która ma średnicę przepustnicy. Zapobiega to ponownemu sprężaniu powietrza. Ten 550x180x65 jest do 450koni. Oczywiście rdzeń drugiego typu.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Hyde Park :::”