Duch-Dziadka pisze: ↑04 paź 2019, 16:03
Powiedz mi jakiego rzędu są to koszty wiesz może???
Mam rozumieć, że jak skrzynia trafi do profesjonalistów to ogarną mi temat???
Słuchajcie to auto nie ma być do jazdy codziennej. Jedynie co ma się poruszać o własnych siłach od czasu do czasu. Nic po za tym.
Jakiś kod tej skrzyni z Micry? Do czego mam szukać grantów?
jeden z wpisów na temat mojego Punciaczka:
Trochę informacji na temat skrzyni ASB (może komuś się przyda):
- skrzynia "made in Japan" montowana w Nissanach (micra K11) oraz Lanciach i Fiatach, fiatowskie oznaczenie C075
- osprzęt skrzyni w postaci półosi japoński, linka szybkościomierza fiatowski klon z końcówką pasującej do napędu linki szybkościomierza
- ilość oleju do wymiany 2,5 do 3,0 litra w zależności czy z filtrem czy bez
- częstotliwość wymiany 40.000 km ale lepiej robić to częściej to znaczy co 25-30 tyś km (filtry są dostępne 45 PLN/sztukę)
- trwałość skrzyni około 120 tyś km z dużym rozrzutem +/- 40.000 tyś km
- koszt remontu skrzyni od 12.000 PLN
- sprzęgło elektromagnetyczne japońskie, trwałość około 80.000 km +/- 20.000 km w zależności od stylu jazdy i ogólnego szczęścia
- koszt nowego sprzęgła około 9.000 PLN
- regeneracja około 1600 PLN o ile nie wystąpi usterka w postaci uszkodzenia cewki, w takim przypadku koszt jest wyższy
- szczotkotrzymacz w zasadzie niedostępny ale można go regenerować w warunkach warsztatowych
Tak na wszelki przypadek sprawdź stan szczotkotrzymacza czy przypadkiem nie jest uszczerbiony i nie "wrzuca" napięcia do sprzegła. Ponadto może uda sie Tobie zczytać ewentualne błędy ze sterownika ASB, który jeśli dobrze pamiętam znajduje się pod/za półką przedniego tunelu (przed dżwignią zmiany biegów).
Pozdrawiam.