Jak dbamy o swoje silniki ???
Moderator: giekso
- Duch-Dziadka
- Klubowicz
- Posty: 5269
- Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Czarnków/Poznań
Jak dbamy o swoje silniki ???
Pytanie takie jak w temacie wzięło się u mnie z potrzeby chwili. Mam auta które sporo kręcą kilometrów. Są sprawne ale chodzi o to aby zadbać o pompę i układ wtryskowy.
Od niedawna pracuje u mnie człowiek, który ponad 10 lat spędził w Szwecji i m.in. naprawiał auta.
Na moje pytanie powiedział, że u nich stosuję się dwie techniki, które zalecane przez najstarszych mechaników i są lepsze niż pakiety uszlachetniaczy, które można kupić w sklepie.
Do czyszczenia wtrysków zaleca się raz na jakiś czas dolać do zbiornika paliwa litr benzyny, który ma spowodować oczyszczenie układu wtryskowego.
Natomiast dla zadbania o pompę i aby wtryski się nie przytarły zalecają co drugie tankowanie dolać do zbiornika paliwa litr oleju do dwusuwa.
Niby w logice ma to sens..., ale pierwsze słyszę o takiej metodzie.
Ktoś z Was słyszał o tym, stosował???
Jakie są wasze sposoby na zwiększenie żywotności silnika???
Od niedawna pracuje u mnie człowiek, który ponad 10 lat spędził w Szwecji i m.in. naprawiał auta.
Na moje pytanie powiedział, że u nich stosuję się dwie techniki, które zalecane przez najstarszych mechaników i są lepsze niż pakiety uszlachetniaczy, które można kupić w sklepie.
Do czyszczenia wtrysków zaleca się raz na jakiś czas dolać do zbiornika paliwa litr benzyny, który ma spowodować oczyszczenie układu wtryskowego.
Natomiast dla zadbania o pompę i aby wtryski się nie przytarły zalecają co drugie tankowanie dolać do zbiornika paliwa litr oleju do dwusuwa.
Niby w logice ma to sens..., ale pierwsze słyszę o takiej metodzie.
Ktoś z Was słyszał o tym, stosował???
Jakie są wasze sposoby na zwiększenie żywotności silnika???
Giulietta Veloce 2016r
Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
Duchu, jeśli mnie pamięć nie myli to temat oleju do dwusuwow był już poruszany na forum, trzeba by poszukać dokładniej
Jeśli masz ochotę trochę poczytać na ten temat to po południu mogę wkleić linka do tożsamego tematu na forum AH.
PS. Olej 2T dolewałem w byłej AR156. Nie wiem czy to efekt placebo, ale silnik nieco łagodniej pracował. Do 159 jeszcze nic nie dolewałem że względu na DPF, ale teraz powoli myślę nad jakimś dodatkiem czy to 2T czy dedykowanym do ON.
Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka
Jeśli masz ochotę trochę poczytać na ten temat to po południu mogę wkleić linka do tożsamego tematu na forum AH.
PS. Olej 2T dolewałem w byłej AR156. Nie wiem czy to efekt placebo, ale silnik nieco łagodniej pracował. Do 159 jeszcze nic nie dolewałem że względu na DPF, ale teraz powoli myślę nad jakimś dodatkiem czy to 2T czy dedykowanym do ON.
Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
Poczytaj sobie o LM1052
najlepiej coś zagranicznego bo pl to szkoda głupot czytać
przy dpf pomaga jeszcze bardziej, wypalanie zwiększa się nawet o 80-100km.
Na tym kończę wypowiedz, bo zaraz odezwą się znawcy....
najlepiej coś zagranicznego bo pl to szkoda głupot czytać
przy dpf pomaga jeszcze bardziej, wypalanie zwiększa się nawet o 80-100km.
Na tym kończę wypowiedz, bo zaraz odezwą się znawcy....
- Duch-Dziadka
- Klubowicz
- Posty: 5269
- Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Czarnków/Poznań
Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
Piszcie chłopaki co wiece...bo dla mnie to nowość, ale jak widzę stosowana przez co niektórych.
Wasze odczucia informacje chętnie przeczytam i przeanalizuję.
W jakich proporcjach się dolewa???
Wasze odczucia informacje chętnie przeczytam i przeanalizuję.
W jakich proporcjach się dolewa???
Giulietta Veloce 2016r
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 205
- Rejestracja: 06 lis 2016, 17:09
- Imię: Gracjan
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
O obecnym samochodzie niewiele mogę powiedzieć
Za to przy poprzednim stosowałem dwie metody:
1) lałem vervę (miałem zniżkę 8gr na litrze, a przy sporych przebiegach to jednak solidne kwoty wychodzą).
2) używałem dodatków dedykowanych do diesla, czyszczących wtryski i cały układ paliwowy, a także antyżel.
O tym, że regularnie wymieniałem olej i filtry to chyba nie muszę mówić, bo to raczej oczywistość.
Miałem almerę z silnikiem, w którym przy przebiegu około 230 tysięcy lubi padać pompa (nieszczęśliwe vp44 od Boscha).
Auto zakupiłem gdy miało na liczniku 215 tysięcy. Sprzedałem gdy na liczniku było 250tysięcy.
Samochód miał zaślepiony egr i jak się później dowiedziałem wywalony katalizator (dość częsty zabieg w tych silnikach).
Przez ten czas samochód ani razu nie miał problemów z mocą (no może poza momentem gdy walnęła skrzynia biegów i gdy zalałem na samym początku złej jakości paliwo).
Gdy kupiłem to auto dość często puszczało czarny dymek z rury, a gdy go sprzedawałem ten dymek pojawiał się tylko przy bardzo ostrym butowaniu. Wydaje mi się, że nie było to placebo, a auto faktycznie lepiej/ciszej/sprawniej jeździło.
Jeżeli chodzi o obecny samochód to w tej chwili przelatuje przez niego dopiero drugi bak vervy i dodałem póki co dodatek antyżelujący i kilka dni temu właśnie ten czyszczący wtryski.
Mam wrażenie, że samochód nieco się odmulił i nieco lepiej jeździ (jest bardziej elastyczny). Możliwe, że to są tylko odczucia, ale chyba lepiej dmuchać na zimne i zostawić pieniądze na stacji niż później w warsztacie.
Dodatki, które używam to firmy stp (dostępne w większości marketów). Innych nie używałem, ale przy następnym zamawianiu oleju pewnie zdecyduje się na coś od Millersa alb LM.
Z takich oczywistych oczywistości to nie polecam jeździć na głębokiej rezerwie i wymieniać filtr paliwa według tego co podaje producent.
Za to przy poprzednim stosowałem dwie metody:
1) lałem vervę (miałem zniżkę 8gr na litrze, a przy sporych przebiegach to jednak solidne kwoty wychodzą).
2) używałem dodatków dedykowanych do diesla, czyszczących wtryski i cały układ paliwowy, a także antyżel.
O tym, że regularnie wymieniałem olej i filtry to chyba nie muszę mówić, bo to raczej oczywistość.
Miałem almerę z silnikiem, w którym przy przebiegu około 230 tysięcy lubi padać pompa (nieszczęśliwe vp44 od Boscha).
Auto zakupiłem gdy miało na liczniku 215 tysięcy. Sprzedałem gdy na liczniku było 250tysięcy.
Samochód miał zaślepiony egr i jak się później dowiedziałem wywalony katalizator (dość częsty zabieg w tych silnikach).
Przez ten czas samochód ani razu nie miał problemów z mocą (no może poza momentem gdy walnęła skrzynia biegów i gdy zalałem na samym początku złej jakości paliwo).
Gdy kupiłem to auto dość często puszczało czarny dymek z rury, a gdy go sprzedawałem ten dymek pojawiał się tylko przy bardzo ostrym butowaniu. Wydaje mi się, że nie było to placebo, a auto faktycznie lepiej/ciszej/sprawniej jeździło.
Jeżeli chodzi o obecny samochód to w tej chwili przelatuje przez niego dopiero drugi bak vervy i dodałem póki co dodatek antyżelujący i kilka dni temu właśnie ten czyszczący wtryski.
Mam wrażenie, że samochód nieco się odmulił i nieco lepiej jeździ (jest bardziej elastyczny). Możliwe, że to są tylko odczucia, ale chyba lepiej dmuchać na zimne i zostawić pieniądze na stacji niż później w warsztacie.
Dodatki, które używam to firmy stp (dostępne w większości marketów). Innych nie używałem, ale przy następnym zamawianiu oleju pewnie zdecyduje się na coś od Millersa alb LM.
Z takich oczywistych oczywistości to nie polecam jeździć na głębokiej rezerwie i wymieniać filtr paliwa według tego co podaje producent.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 2552
- Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
- Imię: Sławuś
- Lokalizacja: Szamoni
- Kontakt:
Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
Temat lania oleju do dwusuwów to temat rzeka, leje się wszystko - od Mixola, który pamiętam z Trabiego, po oleje do kosiarek (niektóre nawet dość drogie i markowe) w proporcjach różnych (to też temat rzeka) ale raczej małych typu - setka albo pięćdziesiątka (kurde wódeczki bym się napił) na bak. Temat znajdziesz w necie polskim jak i niemieckim, brytyjskim, a nawet w RPA gdzie (ponoć) ktoś oficjalnie zapytał serwis Toyoty i oni oficjalnie odpowiedzieli, że "tak... lać".
Co do efektów tych zabiegów to są i "'ochy i achy" i jak "cichutko i mięciutko" itp itd ale i znajdziesz opinie sceptyczne.
Ja nic nie leję, a leję paliwa premium...
Co do efektów tych zabiegów to są i "'ochy i achy" i jak "cichutko i mięciutko" itp itd ale i znajdziesz opinie sceptyczne.
Ja nic nie leję, a leję paliwa premium...
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
obie metody znam i sam wielokrotnie stosowałem przy dieslach zarówno JTD jak i DTI.Duch-Dziadka pisze:Pytanie takie jak w temacie wzięło się u mnie z potrzeby chwili. Mam auta które sporo kręcą kilometrów. Są sprawne ale chodzi o to aby zadbać o pompę i układ wtryskowy.
Od niedawna pracuje u mnie człowiek, który ponad 10 lat spędził w Szwecji i m.in. naprawiał auta.
Na moje pytanie powiedział, że u nich stosuję się dwie techniki, które zalecane przez najstarszych mechaników i są lepsze niż pakiety uszlachetniaczy, które można kupić w sklepie.
Do czyszczenia wtrysków zaleca się raz na jakiś czas dolać do zbiornika paliwa litr benzyny, który ma spowodować oczyszczenie układu wtryskowego.
Natomiast dla zadbania o pompę i aby wtryski się nie przytarły zalecają co drugie tankowanie dolać do zbiornika paliwa litr oleju do dwusuwa.
Niby w logice ma to sens..., ale pierwsze słyszę o takiej metodzie.
Ktoś z Was słyszał o tym, stosował???
Jakie są wasze sposoby na zwiększenie żywotności silnika???
Lancia Ypsilon `11 platinium
c3 2018
c3 2018
Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
paliwa wzbogacane typu extra coś tam mają mniej ilości smarnych i zabijają pompy CR.
Proporcja 1:300-400
1L LM1052-350L ON
Ja leje ok 200ml ( buteleczka po supreminie na bak) czyli 68L ON
Zapomnij o mixolu czy innych syfach, naprawdę poczytaj zagraniczne fora.
Ale co ja tam wiem, pewnie wystarczy tankować super hiper power BP Lotos redb bul energy petro
Proporcja 1:300-400
1L LM1052-350L ON
Ja leje ok 200ml ( buteleczka po supreminie na bak) czyli 68L ON
Zapomnij o mixolu czy innych syfach, naprawdę poczytaj zagraniczne fora.
Ale co ja tam wiem, pewnie wystarczy tankować super hiper power BP Lotos redb bul energy petro
- meqqex
- Klubowicz
- Posty: 2393
- Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
- Skype: pr2em0
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Chojna - ZGR
- Kontakt:
Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
Przyznam się bez bicia, kiedy kupiłem obecną Lybrę na drugi dzień zajechałem na stację paliw i odruchowo (wcześniej kilka lat miałem benzyniaka) zalałem nie całe 2L 95tki po czym wziąłem ON i zalałem do pełna. Nic niepokojącego nie zauważyłem i normalnie jeździłem, a co do dolewania benzynki do diesla cosik obiło mi się o uszy że czasem raz na jakiś czas trzeba dolać kapkę benzynki a zwłaszcza w zimowym okresie.
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 2552
- Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
- Imię: Sławuś
- Lokalizacja: Szamoni
- Kontakt:
Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
Jeśli miałbym coś lać, to lałbym jakieś środki dedykowane do silnika diesla np. takie coś:
albo takie:
w sensie coś od renomowanego producenta, co na pewno nie zaszkodzi, a może pomoże
albo takie:
w sensie coś od renomowanego producenta, co na pewno nie zaszkodzi, a może pomoże
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
oczywiście LM1052 jest z wyżeszej półki i jak najbardziej dużo lepszy niz mixol...jednam znam wiele osób którzy leją mixol i nic silnikom nie jest...ile ludzi tyle jest opinii
i tak jak kolega pisze mniej więcej 200ml na zbiornik 70l
i tak jak kolega pisze mniej więcej 200ml na zbiornik 70l
Lancia Ypsilon `11 platinium
c3 2018
c3 2018
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 2552
- Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
- Imię: Sławuś
- Lokalizacja: Szamoni
- Kontakt:
Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
lejąc Mixol polegasz na opinii użytkowników i jak się coś zepsuje no to trudno
a lejąc jakiś preparat masz pewność, że był testowany, kwestia jak i na ile to zabieg marketingowy? obstawiam jednak, że na pewno nie zaszkodzi.
a lejąc jakiś preparat masz pewność, że był testowany, kwestia jak i na ile to zabieg marketingowy? obstawiam jednak, że na pewno nie zaszkodzi.
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
Karcher man uwierz mi że germanie czy inne narody przetestowały akurat LM1052 bardziej nie niejeden cud producent.
Nie mnie to co pokazałeś na pewno nie zaszkodzi a cosik pomoże, na bank produkty strikte do diesla producentów typu valvoline, LM pomogą.
Ino przelicz se chopie ile kosztuje LM1052 i ile dedykowany środek, ok wlewa się go raz na ileś tam tys km, ale to smarowanie jest wtedy też min.
A miałem się już nie udzielać
Nie mnie to co pokazałeś na pewno nie zaszkodzi a cosik pomoże, na bank produkty strikte do diesla producentów typu valvoline, LM pomogą.
Ino przelicz se chopie ile kosztuje LM1052 i ile dedykowany środek, ok wlewa się go raz na ileś tam tys km, ale to smarowanie jest wtedy też min.
A miałem się już nie udzielać
Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
Z wszystkim się zgodzę poza pierwszym zdaniemiled pisze:paliwa wzbogacane typu extra coś tam mają mniej ilości smarnych i zabijają pompy CR.
Proporcja 1:300-400
1L LM1052-350L ON
Ja leje ok 200ml ( buteleczka po supreminie na bak) czyli 68L ON
Zapomnij o mixolu czy innych syfach, naprawdę poczytaj zagraniczne fora.
Ale co ja tam wiem, pewnie wystarczy tankować super hiper power BP Lotos redb bul energy petro
Jakiś czas temu dorwałem świadectwa jakości paliw z Shella z jednej stacji z Gdyni (paliwo z Lotosu).
Zwykły ON miał smarność skorygowaną na poziomie 400um.
Dla porównania ich V-Power ON miał smarność na poziomie niecałych 200um.
Należy oczywiście pamiętać, że im mniejszy wskaźnik HFRR tym lepsza smarność paliwa.
W Polsce wartość graniczna dla tego wskaźnika to 460um.
Oczywiście to dane dla jednej konkretnej stacji, może się okazać, że na innej ta różnica będzie znikoma, ale ogólne stwierdzenie, że ON premium mają gorszą smarność jest nieprawdą.
Bez problemu można również znaleźć w sieci świadectwa jakości innych paliw, jak i wyniki niezależnych testów, które potwierdzają to.
Co do reszty, to jak najbardziej zgadzam się, LM1052 jest bodaj jednym z najlepszych olejów do stosowania razem z ON.
Olejów do kosiarek się raczej nie leje, bo o ile mi wiadomo to kosiarki w większości mają silniki 4-suwowe i oleje dostosowane do tych silników czyt. tylko do smarowania, a nie spalaniabassooner pisze:Temat lania oleju do dwusuwów to temat rzeka, leje się wszystko - od Mixola, który pamiętam z Trabiego, po oleje do kosiarek (niektóre nawet dość drogie i markowe) w proporcjach różnych (to też temat rzeka) ale raczej małych typu - setka albo pięćdziesiątka (kurde wódeczki bym się napił) na bak. Temat znajdziesz w necie polskim jak i niemieckim, brytyjskim, a nawet w RPA gdzie (ponoć) ktoś oficjalnie zapytał serwis Toyoty i oni oficjalnie odpowiedzieli, że "tak... lać".
Co do efektów tych zabiegów to są i "'ochy i achy" i jak "cichutko i mięciutko" itp itd ale i znajdziesz opinie sceptyczne.
Ja nic nie leję, a leję paliwa premium...
Tu mowa o oleju 2T, który się nadaje do mieszania z paliwem.
Można looknąć tu , szczególnie pierwszy post i linki w nim zawarte.
PS. Zwykły ON i dobry olej 2T bądź inny środek podnoszący smarność wychodzi sporo taniej niż lanie ON Premium.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 2552
- Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
- Imię: Sławuś
- Lokalizacja: Szamoni
- Kontakt:
Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
rozumiem iledzie, że karcher man to ja
no dobra pojeb... mi się kosiarki z pilarkami spalinowymi i tyle... w każdym bądź razie wiadomix że chodzi tutaj o cenę, czyli lanie najtańszego, a zarazem najlepszego specyfiku, co = się olej do dwusuwów bądź do pilarek spalinowych.
aha... a zapominamy tutaj o dbaniu o silniczek poprzez styl jazdy, czyli nie katować go na zimnym, nie gasić na tankszteli od razu, kiedy dopiero co żeśmy budzik zamknęli przed zjazdem itp
no dobra pojeb... mi się kosiarki z pilarkami spalinowymi i tyle... w każdym bądź razie wiadomix że chodzi tutaj o cenę, czyli lanie najtańszego, a zarazem najlepszego specyfiku, co = się olej do dwusuwów bądź do pilarek spalinowych.
aha... a zapominamy tutaj o dbaniu o silniczek poprzez styl jazdy, czyli nie katować go na zimnym, nie gasić na tankszteli od razu, kiedy dopiero co żeśmy budzik zamknęli przed zjazdem itp
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)