Lancia Kappa vs Alfa Romeo 164 Super

Róbta co chceta ;)

Moderator: giekso

seraf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 303
Rejestracja: 02 maja 2016, 18:44
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Warszawa

Lancia Kappa vs Alfa Romeo 164 Super

Post autor: seraf » 24 sie 2016, 15:07

Zastanawia mnie które auto lepsze, mniej awaryjne itp.
Auta z niemal identyczną płytą podłogową, podobne zawieszenie itp.
Lata produkcji też podobne jeśli chodzi o 164 Super.
Silniki V6 takie same - pozostałe silniki benzynowe czy diesla o podobnej mocy.
"Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć" - Walter Rohrl.

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Lancia Kappa vs Alfa Romeo 164 Super

Post autor: Dawid » 24 sie 2016, 15:13

Kappa uchodzi za jedno z najlepiej dopracowanych włoskich aut.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

seraf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 303
Rejestracja: 02 maja 2016, 18:44
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lancia Kappa vs Alfa Romeo 164 Super

Post autor: seraf » 25 sie 2016, 17:09

Ale jednak to chyba Alfa 164 jest mniej awaryjna.
Tak porównując silnikowo:
164 Twin Spark 8V wytrzymuje około 500 tyś km bez remontu - jeden z najlepszych na świecie silników R4,
Kappa 2.0 20V VIS z mojego doświadczenia z tymi silnikami zauważyłem, że w okolicach 250-300 tyś km zaczynają się sypać.
164 2.0 V6 Turbo w zasadzie silniki wymagające takiej samej opieki jak w Kappie 2.0 16V Turbo - ogólnie chyba najbardziej awaryjne jednostki w obu autach.
164 & Kappa 3.0 V6 24V silnik przy odpowiedniej opiece bez problemu przekracza 300 tyś km.
164 2.5 TD VM hmm opinie są podzielone niektórym wytrzymał ponad milion, a niektórzy mieli dość po kilku tygodniach ;) Problem tego silnika to to że w Polsce mało było kiedyś warsztatów które potrafiły zajmować się tym silnikiem. W tym silniku każdy tłok ma swoją oddzielną głowice co niektórym sprawiało nie lada problemy.
Kappa 2.4 JTD silnik bardzo udany i w zasadzie chyba najbardziej wytrzymały ze wszystkich silników Kappy.
To tyle odnośnie silników z którymi miałem styczność.

Co do Kappy 2.0 20V Turbo i TDS nie wiem jak z ich eksploatacją bo nikt w rodzinie i wśród znajomych nie posiadał nawet takich wersji.
"Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć" - Walter Rohrl.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lancia Kappa vs Alfa Romeo 164 Super

Post autor: FXX » 25 sie 2016, 17:34

seraf pisze:Zastanawia mnie które auto lepsze, mniej awaryjne itp.
Auta z niemal identyczną płytą podłogową, podobne zawieszenie itp.
Lata produkcji też podobne jeśli chodzi o 164 Super.
Silniki V6 takie same - pozostałe silniki benzynowe czy diesla o podobnej mocy.
Lata produkcji podobne? Raptem trzy lata się zazębiły, a pierwsze AR 164 zjeżdżały z taśmy w 1987 roku. Mamy 7 lat różnicy w technologii...
Silniki V6 takie same? Może poza tym, że w 164 były montowane V6 12-sto i 24-ro zaworowe. W Kappie tylko te drugie.

Kappie technicznie bliżej do konkurencji z AR 166, z tą ma bliźniaczą płytę podłogową.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Lancia Kappa vs Alfa Romeo 164 Super

Post autor: Wilkin » 25 sie 2016, 17:36

Miałem i 164 i w sumie mam Kappy.
W alfie duży minus rdza.
W kappie nie bitej praktycznie nie mam z nią problemów - oczywiście zabezpieczenie nie zawadzi.
To co mówisz o silnikach
2.0 TS 8V - fakt, ale w porównaniu z 2.0 16 TS i 2.0 20V słaby.
Do tego lubi wypić.

Nigdy nie zarznąłem 2.0 20V - miałem ich 3 szt.
3.0 no fajny i najbardziej mi odpowiada - ale ma kilka mankamentów ( bzdur ) które są uciążliwe.
Np gnijące uszczelki pod głowicą.
Ciężkie w serwisowaniu ze względu na gabaryt i bardzo mało miejsca pod maską.

Mój wybór padł na Kappy - choć 164 zawsze za mną chodziła - tym bardziej Q4
I tego mi najbardziej brakuje w Kappie - wtedy by to był szczyt marzeń.

Najbardziej mi się podoba to że rzadko kto poda prawdziwy rok produkcji tego auta. A jak się dowiaduje że siedzi w pełnoletnim wozie to jest w szoku. ;)

A Kamil ma racje 164 ma identyczną płytę z Themą
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Lancia Kappa vs Alfa Romeo 164 Super

Post autor: Borek » 25 sie 2016, 19:31

20v turbo w Kappie wytrzymuje 500 tys. km niezbyt przyjemnego traktowania. Wiem bo mój miał robiony remont przy takim przebiegu wg ECU. ;)
Drop a gear and disappear!

seraf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 303
Rejestracja: 02 maja 2016, 18:44
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lancia Kappa vs Alfa Romeo 164 Super

Post autor: seraf » 25 sie 2016, 20:10

Co do Alfy 164 to miałem jak na razie 3 i w żadnej rdzy nie uświadczyłem.
Może inaczej bo Alfa 164 a Alfa 164 to zupełnie inne auta.
Powiedzmy płyta podłogowa to samo, ale masa rzeczy pozmieniana.

Silnik to Twin Spark 8V ma 146-148 KM, a VIS 155 KM i nie czuć dużej różnicy.
Co do spalania to w mojej 164 Super 2.0 Twin Spark na Sekwencji LPG w trasie wychodzi 8(do 100 km/h) - 12(160-200 km/h) L / 100 km co do miasta to bez klimy 10,5 L / 100 km z klimą max 12 L / 100 km.
A pije fakt jakieś 0,3-0,5 L oleju / 1000 km.

Co do płyt podłogowych to fakt Thema/Saab 9000/Croma/Alfa 164 mają taka samą, ale Kappa i Alfa 166 mają niewiele zmienioną - wystarczy zajrzeć pod maskę podobieństwa widać gołym okiem.

A co do porównania 164 Super do Themy w wersji LE lub LS to nie ma co porównywać naprawdę.
Thema w wersji LE lub LS to można porównać, ale do Cromy.
Przynajmniej ja mam takie odczucia bo wszystkie auta mam w chwili obecnej.

I niech wszyscy pamiętają że Twin Spark 8V nie ma nic wspólnego z tym szajsem jakim jest Twin Spark 16V który zniszczył renomę Twin Sparków, którą cieszyły się te silniki od lat 60-tych.

Co do VIS które miałem może po prostu miałem pecha i za 3 razem będę mial taki który jest ok.
"Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć" - Walter Rohrl.

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Lancia Kappa vs Alfa Romeo 164 Super

Post autor: Wilkin » 25 sie 2016, 20:42

seraf pisze: Co do spalania to w mojej 164 Super 2.0 Twin Spark na Sekwencji LPG w trasie wychodzi 8(do 100 km/h) - 12(160-200 km/h) L / 100 km co do miasta to bez klimy 10,5 L / 100 km z klimą max 12 L / 100 km.
A pije fakt jakieś 0,3-0,5 L oleju / 1000 KM.
.
Nigdy w życiu nie sprzedałbym niezardzewiałego autka, z 146 KM które pali mi przy 160-200 i w mieście 12l/100 Km.Jeszcze LPG.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

ioffshem
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 95
Rejestracja: 12 sie 2016, 19:35
Imię: PIOTR
Lokalizacja: Krasnobród///Steyr

Re: Lancia Kappa vs Alfa Romeo 164 Super

Post autor: ioffshem » 25 sie 2016, 21:16

zgadzam się z powyższymi uwagami ,164 dodam tylko przerdzewiałe kielichy amortyzatorów przy przebiegu 200tys z okładem --bum -- i siedzi zderzakiem w asfalcie brak odplywu wody z kielicha no i wnętrze kappa-- górą-- nie wypadają żaluzje z nawiewów i takie tam denerwujące pierdoły w alfie ,pozycja za kierownicą jakaś taka no nie lezy mi zegary nisko ja duży jestem a jakby siedzę za wysoko , 1500 km a dupsko w alfie się czulo juz w połowie trasy kappa siedzenia rewelacja 1000km i nic a starszy jestem niż wtedy gdy mialem okazję alfą jeżdzić . Rdza--- od 74tkm przebiegu do ponad 200 w alfie brak , kappa 302tkm i rudej ni ma
pozdro.
AR 75 2,5 v6 MILANO była
Kappa 2,0 20v 95r była
jest Kappa 2,0 20v 98r. Alfa 166 2,5

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2274
Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: Lancia Kappa vs Alfa Romeo 164 Super

Post autor: Helios » 25 sie 2016, 21:54

seraf pisze:Co do Alfy 164 to miałem jak na razie 3 i w żadnej rdzy nie uświadczyłem.
Może inaczej bo Alfa 164 a Alfa 164 to zupełnie inne auta.
Powiedzmy płyta podłogowa to samo, ale masa rzeczy pozmieniana.

Silnik to Twin Spark 8V ma 146-148 KM, a VIS 155 KM i nie czuć dużej różnicy.
Co do spalania to w mojej 164 Super 2.0 Twin Spark na Sekwencji LPG w trasie wychodzi 8(do 100 km/h) - 12(160-200 km/h) L / 100 km co do miasta to bez klimy 10,5 L / 100 km z klimą max 12 L / 100 km.
A pije fakt jakieś 0,3-0,5 L oleju / 1000 km.

Co do płyt podłogowych to fakt Thema/Saab 9000/Croma/Alfa 164 mają taka samą, ale Kappa i Alfa 166 mają niewiele zmienioną - wystarczy zajrzeć pod maskę podobieństwa widać gołym okiem.

A co do porównania 164 Super do Themy w wersji LE lub LS to nie ma co porównywać naprawdę.
Thema w wersji LE lub LS to można porównać, ale do Cromy.
Przynajmniej ja mam takie odczucia bo wszystkie auta mam w chwili obecnej.

I niech wszyscy pamiętają że Twin Spark 8V nie ma nic wspólnego z tym szajsem jakim jest Twin Spark 16V który zniszczył renomę Twin Sparków, którą cieszyły się te silniki od lat 60-tych.

Co do VIS które miałem może po prostu miałem pecha i za 3 razem będę mial taki który jest ok.
Nie wierzę w takie spalanie za grosz, o którym piszesz! 200km/h i spalanie 12 gazu no kabaret :roll:

Druga kwestia silniki Alfy 16V TS to bardzo dobre i udane silniki, nie są niestety "idiotoodporne" . Przy zachowaniu odrobiny uwagi czyli: rozrząd co ~60kkm + co druga wymiana rozrządu wariat, dobry olej zawsze pod max na bagnecie i nie pałujemy na zimnym! Niestety to nie do sprawdzenia, ale pewien jestem, że jakbym miał od nowości np. AR 155 2.0 16V to bez remontu ujechałbym pół miliona, a nogę mam ciężką...

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6287
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Lancia Kappa vs Alfa Romeo 164 Super

Post autor: vanisch » 25 sie 2016, 22:14

Dedra 1.6 8v i 16v, Pontiac 1.8, Volvo 1.8 paliły 12l LPG, ale przy 130-140. Przy 180-200 Dedra łyknęła 16 czy 18.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lancia Kappa vs Alfa Romeo 164 Super

Post autor: Dudi » 26 sie 2016, 6:29

Helios pisze:Przy zachowaniu odrobiny uwagi czyli: rozrząd co ~60kkm + co druga wymiana rozrządu wariat, dobry olej zawsze pod max na bagnecie[...]
Nie zapominaj, że producent "zapomniał" podać tych informacji w instrukcji obsługi...
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

seraf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 303
Rejestracja: 02 maja 2016, 18:44
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lancia Kappa vs Alfa Romeo 164 Super

Post autor: seraf » 26 sie 2016, 15:37

http://www.motostat.pl/vehicle-stats/78949 to są moje raporty spalania. Od kiedy jeżdżę na klimie i ogólnie na letnich oponach to dużo więcej spala co widać ;)
Tak z moich własnych obserwacji to zauważyłem że jeśli jadę bez klimy to spali mi mniej o 1,5-2L LPG na 100 km.
Akurat Płock to w sumie większa wioska nie miasto i spalanie w porównaniu z Warszawą zawsze będzie mniejsze.

To tyle w temacie spalania. Noże po prostu na dobrej sekwencji te silniki palą mniej.
Wiem że w trasie jadąc do 120 km/h w porywach więcej, spalił mi kiedyś około 8 L / 100 km - tyle, że auto miało już koło 300 tyś km i w zasadzie to była rok starsza 164, ale silnik taki sam.

Co Twin Spark 16V to nawet osoby które miały ten silnik od nowości i dbały tak jak trzeba o ten silnik to zdarzały się awarie tych silników - na forum alfy można poczytać więcej.
Ogólnie z tymi silnikami to loteria czy kupujemy od osoby która dbała jak i od przysłowiowego handlarza.
Tak czy inaczej Twin Spark 16V nie dorasta do pięt po względem niezawodności do Twin Spark 8V - no ale to oczywista oczywistość.
Ostatnio zmieniony 26 sie 2016, 15:42 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: [km] kilometr to nie [KM] koń mechaniczny!!!
"Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć" - Walter Rohrl.

hawcciak
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 01 wrz 2016, 12:43
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Lancia Kappa vs Alfa Romeo 164 Super

Post autor: hawcciak » 01 wrz 2016, 12:46

Lancia lepsza:)

Awatar użytkownika
Tofik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 383
Rejestracja: 23 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Kielce

Re: Lancia Kappa vs Alfa Romeo 164 Super

Post autor: Tofik » 01 wrz 2016, 13:56

jedyne stwierdzenie gdzie mozna użyć slowa "dobrze" w odniesieniu do TS 16V to " dobrze ze ich już nie produkują"
tam nie jest loteria czy kupisz zadbany czy od handlarza, tam jest loteria czy obróci ci panewke jak bedziesz jechał po bulki do biedry cz jak bedziezz wracal z rodziną z wakacji na drugim końcu Polski.
Ten silnik ma dół z bardzo kiepskiej jakości stali co potwierdzaja serwisy i obraca panewki przy byle okazji, najlepiej je zmieniac razem z rozrzadem albo i czesciej. Nie dziwota ze 90% wystawionych alf z tym uszkodzonym silnikiem to "coś puka w silniku", ale jak ma nie pukac jak tam dół z gównolitu jest zrobiony.

Mialem 155 z 1.8 TS 8V i to byl silnik idiotoodporny. Kupilen go wszak z zatartym na amen motorem ale poddal sie dopiero jak w misce zostalo 4 krople oleju, bo tyle zlecialo po odkreceniu korka. Wsadzilem drugi i poszedl w obroty. Lekko nie mial bo nie specjalnie zalezalo mi na tym aucie, kupiony byl tylko na dojazdy do pracy w okresie kiedy uturbialem drugie swoje auto-zabawke. Nikogo nie powinno zdziwić jak powiem ze nic sie z silnikiem nie działo i auto zostalo sprzedane dalej z zyskie. jeszcze.

Ale wracajac do 16v, no niestety ale to wlasnie te silniki sprawily ze alfa zostala uznana za tak awaryjne auto. Do panewek dorzucic jeszcze nietrwaly wariator i mam przepis na niekwesstionowana królową warsztatow

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Hyde Park :::”