SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Róbta co chceta ;)

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
darbo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3410
Rejestracja: 28 sty 2012, 15:47
Imię: Darek
Lokalizacja: Bielsko Biała

SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: darbo » 21 paź 2015, 21:35

Mój bliski przyjaciel przymierza się do sprzedaży swojego oczka w głowie. Saab 95 z najmocniejszą benzyną w sekwencji i manualnej skrzyni biegów. Ma autentyczny przebieg 180 tkm i jest w naprawdę dobrym stanie; zadbany - właściciel jest pedantem technicznym i estetą a kupił go z przebiegiem 100tkm i w stanie prawie idealnym.

Moje pytanie brzmi: warto? Macie jakieś doświadczenia z tym modelem i silnikiem?
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: Borek » 21 paź 2015, 21:48

Auto fajne więc warto na pewno. Przednie fotele mega wygodne, tylna kanapa już mniej - to jest pojazd dla kierowcy (przeciwnie do Kappy, która jest pojazdem dla pasażera z tyłu :P).

Sam bym kupił, ale nie wiem jaka jest dostępność części skoro Saab padł - a te auta też się zużywają i to i owo trzeba im wymieniać. Lancia mimo zamknięcia problemu nie ma aż takiego, bo tu jednak niemal wszystko to Fiat, a Saab... no po prostu źle to widzę pod kątem serwisu. Z mechanikami chyba jest jeszcze gorzej.

Saaby są świetne, ale z powyższych względów celowałbym raczej w Volvo V70 R, zwłaszcza że to wręcz troll na kołach. ;)
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Michal1906
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 323
Rejestracja: 09 lip 2008, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: Michal1906 » 21 paź 2015, 22:07

Do Saab'a podchodzi sporo części z Opla (GM) ale znając ich ceny to będzie (jest) drogo...a sam wóz-zwłaszcza przed erą "okularów spawalniczych" ma styl i klasę. Gdzieś na półce jest MotoMagazyn z porównaniem 2.3 Aero i S80 2.9 chyba.

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: Lukasz_TG » 21 paź 2015, 22:40

Fajnie jest mieć coś co jest tylko wspomnieniem, marke mam na myśli oczywiście : beczy : Sam niedawno interesowałem się 9-3 cabrio. Nie wiem jak w PL, ale hurtownie motoryzacyjne chyba działają podobnie wszędzie. W bazie danych dana część występuje, ale faktycznie na stanie jej nie ma i jest nie do sprowadzenia. To tylko takie moje małe próbne rozeznanie. Dodam tylko, że z zakupem wydechu zawieszenia do Kappy nie ma problemu, a ceny nie zabijają, ani powalają. Wieć SAAB jest bardziej niszowy od Kappy z tego wynika.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
Duch-Dziadka
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5269
Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Czarnków/Poznań

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: Duch-Dziadka » 21 paź 2015, 23:54

Ja miałem Aero 9-5 w zeszłym roku 250 PS-ów...
Nie polecam...tragedia i żenada, ale gdybyś był tak uprzejmy to wyślij mi na prv numer do kolegi.
Wiesz chce zapytać czy też mu się tak źle jeździło jak mi... ;)
Giulietta Veloce 2016r

Awatar użytkownika
maciej_ignys
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2070
Rejestracja: 08 lip 2007, 0:00
Skype: ohydek
Lokalizacja: Leszno

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: maciej_ignys » 22 paź 2015, 9:07

A ja mam Saaba 9-3 w kabriolecie z 2 litrowym turbo i sobie BARDZO chwalę. I nie jest to mój ani pierwszy ani ostatni Saab bo dzielą u mnie serce i łoże z Włoszczyzną ;) I jeśli auto jest faktycznie po takim przebiegu to się nie ma czym absolutnie przejmować. Zawieszenie przednie jest nieco droższe od popularnych, elektryka poza bad pikselami na wyświetlaczu pewna, a silnik ten sam co w innych wersjach, różnica zasadnicza tkwi tylko w turbinie. No i nie jest to oczywiście najmocniejsza wersja, najmocniejsza Performance miała 305 KM a najsłabsza 170 KM
Jedyne czego powinno się unikać w tych autach to diesli - beznadziejny 2.2 125 KM z Opla albo jeszcze gorszy 3.0 176 KM montowany od Opla, przez Saaba a skończywszy na Renówce - wysokie spalanie, niska dynamika, ponadprzeciętna awaryjność.

Awatar użytkownika
Duch-Dziadka
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5269
Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Czarnków/Poznań

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: Duch-Dziadka » 22 paź 2015, 9:36

Teraz poważnie posiadałem 9-5 Aero z 2002 roku.
Kupiłem auto przez przypadek, bo z kilku aut, które miałem upatrzone tylko to nadawało się do kupna.
Przywiozłem je w zupełnej nieświadomości czym jest oznaczenie Aero. Uznałem, że nigdy nie miałem Saaba więc co mi tam.
Dopiero w domu jak poszperałem w necie okazało się, że Aero to 250 KM. Jeździłem tym autem krótko przez dwa miesiące i dopiero przy sprzedaży dowiedziałem się, że w tych wersjach mimo braku oznaczenia siedzi nagłośnienie Harman Kardon.
Moim zdaniem jedno z fajniejszych aut jakimi jeździłem. Fajnie zestrojone zawieszenie, wygodne fotele, duży kufer i moc.
Osobiście bym się nie zastanawiał tylko kupił, bo często te auta maja przebiegi po 300-400 tys km co raczej świadczy o małej awaryjności tego auta. :D

Wspomnień czar
Giulietta Veloce 2016r

Awatar użytkownika
_Rafako_
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1488
Rejestracja: 21 sty 2015, 12:04
Imię: Olek
Lokalizacja: Warszawa

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: _Rafako_ » 22 paź 2015, 18:03

Darku bierz i się nie zastanawiaj :!: Saaba jeszcze pewnie nie miałeś :-P :D A jak ci się znudzi, to odsprzedasz go mnie w dobrej cenie :D Ja też jeszcze Saaba nie miałem : buja w oblokach :
Serdecznie pozdrawiam.
MaXserwis - najlepszy wśród warsztatów
Jest: plastik Mondeo MKV 2.0 D '20 + Megane IFL cabrio '99 + Mercedes W123 200D '83 + Mercedes 124 CE '90 + Fiat 126p FL '90 + BMW 540i Touring...
Były: K SW 2.4 20V, Lybra SW 2.0 20V, K 2.0 20V x 2, Y10 bicolore, K 2.0 20VT, Thema 2.0 16V x 2, Delta II 1.6 8V, Y 1.2 8V, Y 1.2 16V, Y10 Selectronic, Delta HPE 2.0 16V bicolore, K 2,4 20V...

Awatar użytkownika
darbo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3410
Rejestracja: 28 sty 2012, 15:47
Imię: Darek
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: darbo » 22 paź 2015, 19:25

Auto ma piękny srebrny metaliczny kolor; 17 calowe bardzo ładne alufelgi; przebieg jest na 100% pewny. W środku wygląda jak nowe z zewnątrz widać już ślady użytkowania ale niewielkie. Sedan. Oczywiście żadnej rdzy a stan podwozia perfekt.

Technicznie cymesik; ostatnio przepłukana miska, zrobiona odma i wymieniona jakaś reparaturka - podobno są to wady tych silników. Jeździ się nim bardzo dobrze - miałem okazję prowadzić. Spodziewałem się więcej po tym silniku; miałem wrażenie, że mój XM 3.0 zbiera się lepiej ale jak kiedyś jechaliśmy na Podkarpacie na dwa samochody to nie mogłem Saaba dogonić :)

Ten samochód nie jest jeszcze teraz na sprzedaż a ja i tak mam czym jeździć. Mój przyjaciel jeździ Saabami od lat i chyba chce sobie kupić jeszcze jednego - tłumaczył mi, że jakąś 95 przejściówkę ale nie pojąłem wszystkich różnic :)

Mam wrażenie, że temu silnikowi brakuje trochę mocy do 2500 obr. Prawdaż to :?:
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: Wilkin » 22 paź 2015, 19:28

Ech - akurat jak jest srebrny , to nie jest ładny. :P
No chyba że już za długo Alfą jeżdżę :P
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: Borek » 22 paź 2015, 19:36

Darku, toż to zwykłe turbo - z dołu ciężkawo (zwłaszcza jak ktoś przywyknie do "góry") idzie i nie ma co się dziwić. Kappa ma podobnie. ;)
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
darbo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3410
Rejestracja: 28 sty 2012, 15:47
Imię: Darek
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: darbo » 22 paź 2015, 19:49

Borek pisze:Darku, toż to zwykłe turbo - z dołu ciężkawo (zwłaszcza jak ktoś przywyknie do "góry") idzie i nie ma co się dziwić. Kappa ma podobnie. ;)
No niby tak. Ja przyzwyczajony byłem do mocnego dołu w 3.0 lub wręcz narowistości w 2.4 JTD. A tu słabawo ale wyżej też nie było jakiegoś wciśnięcia w fotel. Muszę się nim jeszcze raz przejechać.
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: Borek » 22 paź 2015, 21:43

... To może niezdrowe to auto jednak? Już przy 2000rpm powinien być szczyt momentu i katapulta aż do 5300rpm. Nie słychać syku spod maski jak się turbo rozhula? Bo jeśli tak to wydajność turbiny jest zdławiona jakąś przeszkodą, zagięciem albo dziurą w dolocie.

Do diesla oczywiście nie porównuj bo to nie ma sensu, to ma szczyt momentu dużo niżej. Kappą na ropę jeszcze nie miałem przyjemności jechać, ale na co dzień używam sobie w Daily i to jest zupełnie inna jazda - od samego dołu pcha mocno, ale już przy 2500rpm bardziej słyszysz silnik niż czujesz. W moim kapiszonie odwrotnie - od dołu jedzie łagodnie, ale przekrocz powiedzmy 2500rpm a zobaczysz jak gwiazdy zamieniają się w kreski. ;)
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Michor » 23 paź 2015, 1:46

Może dokładnie popatrz na prędkość. Skoro turbo to pewnie długie biegi i złudne wrażenie ze słabo idzie bo obroty wolno rosną. A prędkość już nie.

Przez to ze 540 de facto jeździ 4ma biegami (vmax na 4- ogranicznik 255- 4 ma przełożenie 1:1) też sprawia takie wrażenie- no i masa. A tu jak czlowiek popatrzy to jednak lata.

Sent from my Lenovo P780_ROW using Tapatalk
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
Duch-Dziadka
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5269
Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Czarnków/Poznań

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: Duch-Dziadka » 23 paź 2015, 9:08

Fakt 2.3T w Saabie ma jakiś taki dziwny układ opóźnienia przy starcie. Nie pamiętam z jakiego zakresu obrotów to idzie, ale pamiętam, że coś jest na rzeczy.
Giulietta Veloce 2016r

Zablokowany

Wróć do „::: Hyde Park :::”