SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Róbta co chceta ;)

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
maciej_ignys
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2070
Rejestracja: 08 lip 2007, 0:00
Skype: ohydek
Lokalizacja: Leszno

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: maciej_ignys » 23 paź 2015, 11:33

Duch-Dziadka pisze:Fakt 2.3T w Saabie ma jakiś taki dziwny układ opóźnienia przy starcie. Nie pamiętam z jakiego zakresu obrotów to idzie, ale pamiętam, że coś jest na rzeczy.
Dwulitrówka pracuje podobnie. Praca turbiny jest zupełnie wyważona i nie odczuwa się zupełnie turbo dziury. Nie umniejsza to przyzwoitej dynamiki, tylko w bardziej gentelmańskim wydaniu, bez niepotrzebnego dramatyzmu ;)

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: Polej » 23 paź 2015, 13:44

Czuję się wywołany. Aero mam od roku.
9-5 Aero z 2005 roku, wersja z automatyczną skrzynią 5 biegową + łopatki.
Auto ma przejechane około 300tyś, działa bez zarzutu, jest szybkie.
Części bardzo tanie, chociażby w porównaniu do wolnossącej Kappy.
Silnik bardzo przyjemny, wolnoobrotowy, ciągnie mocno poniżej 2000 obrotów.
Fotele przednie wygodne, choć nieco za krótkie siedzisko.
Nagłośnienie Harman gra dobrze.
Skrzynia działa bardzo dobrze, wbrew pozorom łopatki też. Szczerze wolę ich działanie, niż łopatek w E60 M5.
Auto ogólnie ciche jak na klasę D, bo to tak naprawdę rozciągnięty Opel Vectra (płyta podłogowa). Silnik mógłby być wyciszony nieco lepiej.
Problemów elektrycznych i mechanicznych nie miałem, poza wymianą kości stacyjki.
Skuteczność hamulców - bardzo dobra
Czujnik deszczu- nieporozumienie
Podgrzewanie i wentylowanie- działa i jest skuteczne
Szyberdach- szczelny i cichy
Prowadzenie-niestety mocno podsterowny
Zawieszenie+ koła 17''wygodniejsze niż w kappie, niezależnie od rozmiaru kół Kappy (jeździłem na 15,16,17)/

W razie pytań postaram się pomóc,

Marcin
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

Awatar użytkownika
darbo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3410
Rejestracja: 28 sty 2012, 15:47
Imię: Darek
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: darbo » 23 paź 2015, 17:32

Zdjęcia:) Trochę brudny z racji pory roku.
saab3.jpg
saab2.jpg
saab1.jpg
Może jest tak jak piszecie. Jechałem tym samochodem jakieś 60 kilometrów autostradą i subiektywnie nie czułem wciskania w fotel przy gwałtowniejszym dodaniu gazu, lecz po chwili rozczarowania okazywało się, że prędkość jest większa, niż myślałem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: Borek » 23 paź 2015, 18:27

Po tym co napisał Polej... Kurde, może warto? Tylko że to jest opinia o tym nowszym, a na fotkach jest pierwsza generacja i ja też bym w taką celował.

Notabene 9-5 to jest klasa E tak jak Kappa, nie D. I chyba do Saaba to bardziej pasuje. ;)
Drop a gear and disappear!

Paweł Beski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1629
Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
Imię: Paweł
Lokalizacja: Prudnik

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: Paweł Beski » 23 paź 2015, 19:17

Fajne wozidełko.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V

Awatar użytkownika
Michal1906
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 323
Rejestracja: 09 lip 2008, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: Michal1906 » 23 paź 2015, 21:17

Ładny! Podoba mi się ! Ile się ceni? (można na pw :)

Awatar użytkownika
Duch-Dziadka
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5269
Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Czarnków/Poznań

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: Duch-Dziadka » 23 paź 2015, 21:52

...a fotki środka??? :)
Giulietta Veloce 2016r

Awatar użytkownika
darbo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3410
Rejestracja: 28 sty 2012, 15:47
Imię: Darek
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: darbo » 23 paź 2015, 22:02

Duch-Dziadka pisze:...a fotki środka??? :)
Fotki środka zrobię ale jest prawie jak nówka; z tego co pamiętam to praktycznie żadnych śladów zużycia.

A czemu sprzedałeś swojego? :)
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: marceli » 23 paź 2015, 22:33

O takim czymś myślę po Kappie.

Właśnie ten silnik i ta buda.

Polej-a nowszy ze względów PLN nie osiągalny.

Też z czystej ciekawości ile trzeba mieć królów na taki samochód??W dobrym stanie jak mówisz.

PS.Jak pewny to bym brał na Twoim miejscu.

Tak jak ktoś wspomniał jedynie Diesle są odradzane w Saabkach.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: Polej » 23 paź 2015, 22:42

Borek pisze:Po tym co napisał Polej... Kurde, może warto? Tylko że to jest opinia o tym nowszym, a na fotkach jest pierwsza generacja i ja też bym w taką celował.

Notabene 9-5 to jest klasa E tak jak Kappa, nie D. I chyba do Saaba to bardziej pasuje. ;)
Nie pomyliłem się z klasą D.
9-5tka jest w gruncie rzeczy dosyć przerośniętym autem segmentu D, początku tego wieku.
Najlepiej widać to na przykładzie zewnętrznej linii- przedłużony zderzak przedni, przedłużony zderzak tylny. Do tego "cienkie" drzwi, mała ilość miejsca wokół foteli, niski dach i tak dalej.
W środku ilość miejsca zaledwie przyzwoita, jak na klasę E.
Wystarczy postawić 9-5 z 2005 roku obok BMW E60 i widać, jak auta rosną wraz z kolejnymi generacjami motoryzacji.

Żeby nie było- lubię to auto, jestem z niego naprawdę zadowolony. Ale przekonywać nikogo nie zamierzam;)

I jeszcze się usprawiedliwię- pisząc o częściach mam na myśli podstawowe rzeczy eksploatacyjne, które wymieniałem czy części, które przeglądałem w internecie. "Grubych" nie kupowałem i mam nadzieję nie kupować.
Życzę też każdej Lancii o mocy powyżej 200KM z automatem spalania na trasie na południe europy pełnym autem na poziomie 10L LPG/100km ;)
Ostatnio zmieniony 23 paź 2015, 22:50 przez Polej, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

Awatar użytkownika
darbo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3410
Rejestracja: 28 sty 2012, 15:47
Imię: Darek
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: darbo » 23 paź 2015, 22:48

Polej pisze:
Borek pisze:Po tym co napisał Polej... Kurde, może warto? Tylko że to jest opinia o tym nowszym, a na fotkach jest pierwsza generacja i ja też bym w taką celował.
W tych 95tkach po lifcie jest już więcej Opla niż w tych przed. Chociażby sama deska rozdzielcza. Nie wiem jak jest z awaryjnością.
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: Polej » 23 paź 2015, 22:53

darbo pisze:
Polej pisze:
Borek pisze:Po tym co napisał Polej... Kurde, może warto? Tylko że to jest opinia o tym nowszym, a na fotkach jest pierwsza generacja i ja też bym w taką celował.
W tych 95tkach po lifcie jest już więcej Opla niż w tych przed. Chociażby sama deska rozdzielcza. Nie wiem jak jest z awaryjnością.
Ja mam jeszcze Saaba (ostatni miesiąc produkcji starej deski)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

Awatar użytkownika
darbo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3410
Rejestracja: 28 sty 2012, 15:47
Imię: Darek
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: darbo » 23 paź 2015, 23:01

No to już masz ekran dotykowy z nawigacją. Ten "mój" jeszcze ma starszą deskę. Ale reszta chyba identyczna za wyjątkiem manual/automat i inny kolor skóry.
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: Polej » 23 paź 2015, 23:06

darbo pisze:No to już masz ekran dotykowy z nawigacją. Ten "mój" jeszcze ma starszą deskę. Ale reszta chyba identyczna za wyjątkiem manual/automat i inny kolor skóry.
I kierownicą;)
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?

Post autor: Borek » 23 paź 2015, 23:16

Polej, 9-5 (tudzież 95) to jest executive tak samo jak Kappa, czyli klasa E. Do kategorii D należy szwedzki konkurent, czyli Volvo V70. W sumie jest to trochę zastanawiające i dowodzi, że przepychanki klasowe są do rzyci. ;)

Cienkie drzwi to pikuś, dobrze pamiętam co kiedyś miałem - w starym Civicu drzwi były grubsze niż w Kappie... oczywiście mówimy o pełnych drzwiach, blacha razem z tapicerką w środku. Zderzaki są podobnie wysunięte w Kappie jak i w 9-5 i to w sumie dobrze, w razie delikatnej stłuczki nie chciałbym stracić reflektorów :D. Piszesz, że auta rosną, a ja już z parkowaniem Kappy miewam problemy... W E60 podobają mi się silniki R6 i tylny napęd (to ogólnie lubię w bawarkach), głównie temu że pozwala on mocniej skręcać przednie koła. W Kappie mnie to trochę wkurza, że Iveco jest prawie tak samo manewrowe. Dlatego pod tym względem przytuliłbym taką serię 5, ale niestety akurat E60 i przedliftowe E65 to chyba najbrzydsze pojazdy w tej stajni :lol:. Starsze i nowsze są w porządku, tak samo jak współczesna im seria 3, ale tych dwóch nie ratuje nawet bardzo przyjemne wnętrze.

Co do rozmiarów auta i przestrzeni w środku to nigdy nie zapomnę tego klaustrofobicznego uczucia we wnętrzu Forda Scorpio z roku 1996. Z zewnątrz dość duży sedan, a w środku fotele i plastiki takie napompowane że czułem się bez mała jak w Seicento. Coś strasznego. Dlatego jak widzę duży samochód to nie zakładam z góry że ma przestronne wnętrze. :D

To że jest dużo Opla w Saabie to nie jest taki problem, przynajmniej części są... Tego lotniczego wrażenia nic nie zepsuje.
Drop a gear and disappear!

Zablokowany

Wróć do „::: Hyde Park :::”