Dwulitrówka pracuje podobnie. Praca turbiny jest zupełnie wyważona i nie odczuwa się zupełnie turbo dziury. Nie umniejsza to przyzwoitej dynamiki, tylko w bardziej gentelmańskim wydaniu, bez niepotrzebnego dramatyzmuDuch-Dziadka pisze:Fakt 2.3T w Saabie ma jakiś taki dziwny układ opóźnienia przy starcie. Nie pamiętam z jakiego zakresu obrotów to idzie, ale pamiętam, że coś jest na rzeczy.
SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?
Moderator: giekso
- maciej_ignys
- Klubowicz
- Posty: 2070
- Rejestracja: 08 lip 2007, 0:00
- Skype: ohydek
- Lokalizacja: Leszno
Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?
Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?
Czuję się wywołany. Aero mam od roku.
9-5 Aero z 2005 roku, wersja z automatyczną skrzynią 5 biegową + łopatki.
Auto ma przejechane około 300tyś, działa bez zarzutu, jest szybkie.
Części bardzo tanie, chociażby w porównaniu do wolnossącej Kappy.
Silnik bardzo przyjemny, wolnoobrotowy, ciągnie mocno poniżej 2000 obrotów.
Fotele przednie wygodne, choć nieco za krótkie siedzisko.
Nagłośnienie Harman gra dobrze.
Skrzynia działa bardzo dobrze, wbrew pozorom łopatki też. Szczerze wolę ich działanie, niż łopatek w E60 M5.
Auto ogólnie ciche jak na klasę D, bo to tak naprawdę rozciągnięty Opel Vectra (płyta podłogowa). Silnik mógłby być wyciszony nieco lepiej.
Problemów elektrycznych i mechanicznych nie miałem, poza wymianą kości stacyjki.
Skuteczność hamulców - bardzo dobra
Czujnik deszczu- nieporozumienie
Podgrzewanie i wentylowanie- działa i jest skuteczne
Szyberdach- szczelny i cichy
Prowadzenie-niestety mocno podsterowny
Zawieszenie+ koła 17''wygodniejsze niż w kappie, niezależnie od rozmiaru kół Kappy (jeździłem na 15,16,17)/
W razie pytań postaram się pomóc,
Marcin
9-5 Aero z 2005 roku, wersja z automatyczną skrzynią 5 biegową + łopatki.
Auto ma przejechane około 300tyś, działa bez zarzutu, jest szybkie.
Części bardzo tanie, chociażby w porównaniu do wolnossącej Kappy.
Silnik bardzo przyjemny, wolnoobrotowy, ciągnie mocno poniżej 2000 obrotów.
Fotele przednie wygodne, choć nieco za krótkie siedzisko.
Nagłośnienie Harman gra dobrze.
Skrzynia działa bardzo dobrze, wbrew pozorom łopatki też. Szczerze wolę ich działanie, niż łopatek w E60 M5.
Auto ogólnie ciche jak na klasę D, bo to tak naprawdę rozciągnięty Opel Vectra (płyta podłogowa). Silnik mógłby być wyciszony nieco lepiej.
Problemów elektrycznych i mechanicznych nie miałem, poza wymianą kości stacyjki.
Skuteczność hamulców - bardzo dobra
Czujnik deszczu- nieporozumienie
Podgrzewanie i wentylowanie- działa i jest skuteczne
Szyberdach- szczelny i cichy
Prowadzenie-niestety mocno podsterowny
Zawieszenie+ koła 17''wygodniejsze niż w kappie, niezależnie od rozmiaru kół Kappy (jeździłem na 15,16,17)/
W razie pytań postaram się pomóc,
Marcin
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?
Zdjęcia:) Trochę brudny z racji pory roku.
Może jest tak jak piszecie. Jechałem tym samochodem jakieś 60 kilometrów autostradą i subiektywnie nie czułem wciskania w fotel przy gwałtowniejszym dodaniu gazu, lecz po chwili rozczarowania okazywało się, że prędkość jest większa, niż myślałem.Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD
Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?
Po tym co napisał Polej... Kurde, może warto? Tylko że to jest opinia o tym nowszym, a na fotkach jest pierwsza generacja i ja też bym w taką celował.
Notabene 9-5 to jest klasa E tak jak Kappa, nie D. I chyba do Saaba to bardziej pasuje.
Notabene 9-5 to jest klasa E tak jak Kappa, nie D. I chyba do Saaba to bardziej pasuje.
Drop a gear and disappear!
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1629
- Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Prudnik
Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?
Fajne wozidełko.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
- Michal1906
- Forumowicz/ka
- Posty: 323
- Rejestracja: 09 lip 2008, 0:00
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?
Ładny! Podoba mi się ! Ile się ceni? (można na pw
- Duch-Dziadka
- Klubowicz
- Posty: 5269
- Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Czarnków/Poznań
Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?
Fotki środka zrobię ale jest prawie jak nówka; z tego co pamiętam to praktycznie żadnych śladów zużycia.Duch-Dziadka pisze:...a fotki środka???
A czemu sprzedałeś swojego?
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?
O takim czymś myślę po Kappie.
Właśnie ten silnik i ta buda.
Polej-a nowszy ze względów PLN nie osiągalny.
Też z czystej ciekawości ile trzeba mieć królów na taki samochód??W dobrym stanie jak mówisz.
PS.Jak pewny to bym brał na Twoim miejscu.
Tak jak ktoś wspomniał jedynie Diesle są odradzane w Saabkach.
Właśnie ten silnik i ta buda.
Polej-a nowszy ze względów PLN nie osiągalny.
Też z czystej ciekawości ile trzeba mieć królów na taki samochód??W dobrym stanie jak mówisz.
PS.Jak pewny to bym brał na Twoim miejscu.
Tak jak ktoś wspomniał jedynie Diesle są odradzane w Saabkach.
Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?
Nie pomyliłem się z klasą D.Borek pisze:Po tym co napisał Polej... Kurde, może warto? Tylko że to jest opinia o tym nowszym, a na fotkach jest pierwsza generacja i ja też bym w taką celował.
Notabene 9-5 to jest klasa E tak jak Kappa, nie D. I chyba do Saaba to bardziej pasuje.
9-5tka jest w gruncie rzeczy dosyć przerośniętym autem segmentu D, początku tego wieku.
Najlepiej widać to na przykładzie zewnętrznej linii- przedłużony zderzak przedni, przedłużony zderzak tylny. Do tego "cienkie" drzwi, mała ilość miejsca wokół foteli, niski dach i tak dalej.
W środku ilość miejsca zaledwie przyzwoita, jak na klasę E.
Wystarczy postawić 9-5 z 2005 roku obok BMW E60 i widać, jak auta rosną wraz z kolejnymi generacjami motoryzacji.
Żeby nie było- lubię to auto, jestem z niego naprawdę zadowolony. Ale przekonywać nikogo nie zamierzam;)
I jeszcze się usprawiedliwię- pisząc o częściach mam na myśli podstawowe rzeczy eksploatacyjne, które wymieniałem czy części, które przeglądałem w internecie. "Grubych" nie kupowałem i mam nadzieję nie kupować.
Życzę też każdej Lancii o mocy powyżej 200KM z automatem spalania na trasie na południe europy pełnym autem na poziomie 10L LPG/100km
Ostatnio zmieniony 23 paź 2015, 22:50 przez Polej, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?
W tych 95tkach po lifcie jest już więcej Opla niż w tych przed. Chociażby sama deska rozdzielcza. Nie wiem jak jest z awaryjnością.Polej pisze:Borek pisze:Po tym co napisał Polej... Kurde, może warto? Tylko że to jest opinia o tym nowszym, a na fotkach jest pierwsza generacja i ja też bym w taką celował.
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD
Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?
Ja mam jeszcze Saaba (ostatni miesiąc produkcji starej deski)darbo pisze:W tych 95tkach po lifcie jest już więcej Opla niż w tych przed. Chociażby sama deska rozdzielcza. Nie wiem jak jest z awaryjnością.Polej pisze:Borek pisze:Po tym co napisał Polej... Kurde, może warto? Tylko że to jest opinia o tym nowszym, a na fotkach jest pierwsza generacja i ja też bym w taką celował.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?
No to już masz ekran dotykowy z nawigacją. Ten "mój" jeszcze ma starszą deskę. Ale reszta chyba identyczna za wyjątkiem manual/automat i inny kolor skóry.
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD
Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?
I kierownicą;)darbo pisze:No to już masz ekran dotykowy z nawigacją. Ten "mój" jeszcze ma starszą deskę. Ale reszta chyba identyczna za wyjątkiem manual/automat i inny kolor skóry.
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Re: SAAB 95 2.3 T - 250 KM - warto?
Polej, 9-5 (tudzież 95) to jest executive tak samo jak Kappa, czyli klasa E. Do kategorii D należy szwedzki konkurent, czyli Volvo V70. W sumie jest to trochę zastanawiające i dowodzi, że przepychanki klasowe są do rzyci.
Cienkie drzwi to pikuś, dobrze pamiętam co kiedyś miałem - w starym Civicu drzwi były grubsze niż w Kappie... oczywiście mówimy o pełnych drzwiach, blacha razem z tapicerką w środku. Zderzaki są podobnie wysunięte w Kappie jak i w 9-5 i to w sumie dobrze, w razie delikatnej stłuczki nie chciałbym stracić reflektorów . Piszesz, że auta rosną, a ja już z parkowaniem Kappy miewam problemy... W E60 podobają mi się silniki R6 i tylny napęd (to ogólnie lubię w bawarkach), głównie temu że pozwala on mocniej skręcać przednie koła. W Kappie mnie to trochę wkurza, że Iveco jest prawie tak samo manewrowe. Dlatego pod tym względem przytuliłbym taką serię 5, ale niestety akurat E60 i przedliftowe E65 to chyba najbrzydsze pojazdy w tej stajni . Starsze i nowsze są w porządku, tak samo jak współczesna im seria 3, ale tych dwóch nie ratuje nawet bardzo przyjemne wnętrze.
Co do rozmiarów auta i przestrzeni w środku to nigdy nie zapomnę tego klaustrofobicznego uczucia we wnętrzu Forda Scorpio z roku 1996. Z zewnątrz dość duży sedan, a w środku fotele i plastiki takie napompowane że czułem się bez mała jak w Seicento. Coś strasznego. Dlatego jak widzę duży samochód to nie zakładam z góry że ma przestronne wnętrze.
To że jest dużo Opla w Saabie to nie jest taki problem, przynajmniej części są... Tego lotniczego wrażenia nic nie zepsuje.
Cienkie drzwi to pikuś, dobrze pamiętam co kiedyś miałem - w starym Civicu drzwi były grubsze niż w Kappie... oczywiście mówimy o pełnych drzwiach, blacha razem z tapicerką w środku. Zderzaki są podobnie wysunięte w Kappie jak i w 9-5 i to w sumie dobrze, w razie delikatnej stłuczki nie chciałbym stracić reflektorów . Piszesz, że auta rosną, a ja już z parkowaniem Kappy miewam problemy... W E60 podobają mi się silniki R6 i tylny napęd (to ogólnie lubię w bawarkach), głównie temu że pozwala on mocniej skręcać przednie koła. W Kappie mnie to trochę wkurza, że Iveco jest prawie tak samo manewrowe. Dlatego pod tym względem przytuliłbym taką serię 5, ale niestety akurat E60 i przedliftowe E65 to chyba najbrzydsze pojazdy w tej stajni . Starsze i nowsze są w porządku, tak samo jak współczesna im seria 3, ale tych dwóch nie ratuje nawet bardzo przyjemne wnętrze.
Co do rozmiarów auta i przestrzeni w środku to nigdy nie zapomnę tego klaustrofobicznego uczucia we wnętrzu Forda Scorpio z roku 1996. Z zewnątrz dość duży sedan, a w środku fotele i plastiki takie napompowane że czułem się bez mała jak w Seicento. Coś strasznego. Dlatego jak widzę duży samochód to nie zakładam z góry że ma przestronne wnętrze.
To że jest dużo Opla w Saabie to nie jest taki problem, przynajmniej części są... Tego lotniczego wrażenia nic nie zepsuje.
Drop a gear and disappear!