Światła do jazdy dziennej - przyklejona dyskusja i parametry

Róbta co chceta ;)

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
barad_duur
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 376
Rejestracja: 31 gru 2010, 0:50
Imię: Marcin
Lokalizacja: Czersk/pomorskie

Re: Światła do jazdy dziennej - przyklejona dyskusja i param

Post autor: barad_duur » 19 sie 2016, 16:59

Nie, nie jest to zgodne z przepisami. Przy włączeniu świateł mijania powinny gasnąć ,,dzienne".
Kappa 2.0 VIS '96

Tylu idiotów wokół a tak mało amunicji...

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12267
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Światła do jazdy dziennej - przyklejona dyskusja i param

Post autor: Dudi » 19 sie 2016, 22:57

A u mnie nie gasną, tylko "ściemniają się" i służą jako pozycyjne po przełączeniu na mijania i jest to fabryczne rozwiązanie. Ciekawe co na to przepisy ;)
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
barad_duur
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 376
Rejestracja: 31 gru 2010, 0:50
Imię: Marcin
Lokalizacja: Czersk/pomorskie

Re: Światła do jazdy dziennej - przyklejona dyskusja i param

Post autor: barad_duur » 19 sie 2016, 23:05

To zależy od homologacji lampy. Jeśli ma podwójną to wszytko ok. Jeśli nie... to kolejny przykład na to że przepisy nie nadążają za rozwojem techniki :lol:
Kappa 2.0 VIS '96

Tylu idiotów wokół a tak mało amunicji...

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Światła do jazdy dziennej - przyklejona dyskusja i param

Post autor: Borek » 22 sie 2016, 19:04

U mnie w służbowym też tak jest, w pozycyjnych siedzi żarówka 5/21W robiąca też za dzienne. Jest homologacja i się mogą pocałować w trąbkę. :D

Przy czym w tym rozwiązaniu to żarówka dzienna/pozycyjna ma osobną komorę w lampie i własny reflektor. W takiej Kappie i w wielu pojazdach ogółem pozycja korzysta przykładowo z komory dla lampy drogowej i wtedy... W sumie co ja gadam, w BMW bywają fabryczne dzienne zrobione z przygaszonej lampy drogowej. :lol:
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10431
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia

Re: Światła do jazdy dziennej - przyklejona dyskusja i param

Post autor: FXX » 22 sie 2016, 21:51

Panowie, a czy którykolwiek przepis mówi o tym, że DRLe muszą być osobnym źródłem światła? Z tego co wiem, nie ma takich wymogów, więc każde z powyższych rozwiązań jest legalne, o ile na lampach jest homologacja i spełniają wymagania techniczne dot. rozmieszczenia tych świateł.
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V

Były:
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Światła do jazdy dziennej - przyklejona dyskusja i param

Post autor: Borek » 22 sie 2016, 23:56

No nie do końca, problem leży np. w umiejscowieniu lamp na pojeździe. Przykładowo górna krawędź lamp nie może być wyżej niż 150cm od ziemi i w niektórych dostawczakach może z tym być różnie. Z własnego podwórka - w Iveco Daily 2006-2014 reflektory są dość wysoko położone, same w sobie są dość wysokie i na dokładkę DRL stanowią najwyższy ich element. Aż jutro zmierzę z ciekawości, ale mi te lampy sięgają niemal do pach a niski nie jestem, to może być za wysoko. :D

Niemniej homologacja chyba najważniejsza, w końcu ktoś to świadectwo wystawił i raczej nie na słowo honoru. Chociaż kto ich wie...
Drop a gear and disappear!

artek_79
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 06 lut 2018, 14:33
Imię: Artur

Re: Światła do jazdy dziennej - przyklejona dyskusja i parametry

Post autor: artek_79 » 06 lut 2018, 14:36

Do mnie jakoś nie przemawiają te całe światła dzienne z allegro.

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1449
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Światła do jazdy dziennej - przyklejona dyskusja i parametry

Post autor: Pawcio78 » 07 lut 2018, 14:54

artek_79 pisze:Do mnie jakoś nie przemawiają te całe światła dzienne z allegro.
Takie światła z allegro pod brandingiem NSSC świecą w mojej lybrze już kilka lat. Po drodze kilka kontroli drogowych, badań technicznych i nikt nawet o nie nie zapytał. Świecą na tyle skutecznie że w nocy w przypadku zaniku oświetlenia głównego myślę że dałoby się na tych ledach jechać, wiadomo nie za daleko bo oczy szybko by się zmęczyły. Światełka okrągłe idealnie w benzynówce pasujące w otwory obok halogenów w przednim zderzaku.

Wysłane z mojego SM-T805 przy użyciu Tapatalka

była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Światła do jazdy dziennej - przyklejona dyskusja i parametry

Post autor: Borek » 07 lut 2018, 20:24

Powiem tyle - w bezksiężycową noc daje się jechać mając na froncie tylko dwie żarówki 21W, akurat takie jak mam w dziennych. Byle nikt nie świecił z naprzeciwka. :)
Drop a gear and disappear!

trock
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 11 gru 2016, 11:30
Imię: Tomek

Re: Światła do jazdy dziennej - przyklejona dyskusja i parametry

Post autor: trock » 21 sty 2020, 7:02

No właśnie wczoraj miałem okazję wykonać trochę dłuższa trasę, droga wojewódzka. Dosyć często można było spotkać kierowców, którzy mieli zbyt wysoko ustawione światla do jazdy dziennej, przez co oślepiały. Na dłuższych odcinkach jest to uciążliwe dla oczu i komfortu jazdy. Ale i tak jest lepiej niż było kiedyś.

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Hyde Park :::”