Multipla BIPOWER czy warto ?

Róbta co chceta ;)

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
MICHU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1964
Rejestracja: 09 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Multipla BIPOWER czy warto ?

Post autor: MICHU » 27 lis 2019, 17:17

Jako, że mam możliwość kupna multipli I generacji z instalacją CNG w cenie roweru to zwracam się do Was z zapytaniem czy warto taki samochód brać pod uwagę? Egzemplarz ciekawy z Niemiec, z książką serwisową, kolor czarny (nowy znaczek) itd, nie wiem dlaczego ale zawsze kręciło mnie to auto, jeszcze tu mam możliwość go kupić poniżej ceny zakupu przez lokalnego handlarzynę u którego auto wzrasta już 2 rok.

1) teraz pytanie czy jest sens legalizować instalację? to spory koszt a mogę mieć przegląd z tzw pominięciem ów instalacji
2) czy bez problemu będę mógł zatankować ten samochód gdybym ów legalizacji nie wyrobił?
3) jak ogólnie wypada instalacja CNG na tle LPG?

z góry dzięki za spostrzeżenia
THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG

w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, thesis emblema 2,4 jtd 2005r.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3231
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Multipla BIPOWER czy warto ?

Post autor: volf » 27 lis 2019, 17:47

A masz gdzieś w pobliżu stacje, gdzie mozna CNG zatankować, bo w całej Polsce jest ich ponoć aż... 8-O 30 :)
Druga sprawa-jak z butlami, bo są duże ciężkie i drogie i jeszcze co 3 lata homologacja/przegląd i też drogi https://cng.auto.pl/forum/homologacja-b ... t4392.html

Dla prywatnego użytkownika to chyba lepsze LPG-cena eksploatacji/paliwa podobna a mniej upierdliwe :D
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
MICHU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1964
Rejestracja: 09 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Re: Multipla BIPOWER czy warto ?

Post autor: MICHU » 27 lis 2019, 17:58

Pisałem wyżej, że nie zamierzam legalizować butli w samochodzie za 2 tys zł. Tak jak ludzie jeżdżą na LPG bez instalacji wbitej w dowód tak tutaj na CNG. Co do stacji, kiedyś była w Jaśle 20km ode mnie, zlikwidowana jakieś 7 lat temu, teraz albo Rzeszów albo Tarnów (70km)

ps. generalnie szukałem JTD ale znalezienie diesla w porównywalnym stanie jak ta z CNG graniczy z cudem...
THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG

w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, thesis emblema 2,4 jtd 2005r.

wiesiu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 375
Rejestracja: 02 lis 2016, 9:28
Lokalizacja: Wrocław

Re: Multipla BIPOWER czy warto ?

Post autor: wiesiu » 27 lis 2019, 18:58

Przerob na lpg, to narozsadniejsze rozwiązanie.
-Lancia Phedra 3.0 LPG 2004
- i inne same Fordy :P

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2446
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie
Kontakt:

Re: Multipla BIPOWER czy warto ?

Post autor: Marcin_D » 27 lis 2019, 19:14

Na CNG w Polsce nie pojeździsz bo nie ma gdzie tankować, przegląd bez instalacji powinieneś przejść (tylko nie wiem czy nie trzeba jej najpierw zdemontować).
Potem latasz po prostu na Pb.
Ja bym się pokusił o wycenę gazownika przeróbki na LPG.
Co do samej Multipli - brzydka jest, ale mnie jakoś też się podoba - a jeśli jest w dobrej kondycji to za 2 tyś chyba się opłaca.

Awatar użytkownika
Radicz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1369
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Multipla BIPOWER czy warto ?

Post autor: Radicz » 27 lis 2019, 19:19

Generalnie znalezienie Multipli w dobrym stanie graniczy z cudem :roll:
Nie oglądaj się na CNG, bierz auto, jak jest ładne :!:

Awatar użytkownika
MICHU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1964
Rejestracja: 09 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Re: Multipla BIPOWER czy warto ?

Post autor: MICHU » 27 lis 2019, 19:22

Handlarzyna zaoferował się z przeglądem z pominięciem CNg, nawet nie byłaby wymontowana, po prostu podbiłby przegląd jak w aucie tylko na pb. Graniczy z cudem, większość skończyła na złomie, te co wystawione to w stanie agonalnym a ładne egzemplarze gdzieś tam pochowane są.

Rzeczony egzemplarz ma haka, bagażnik dachowy, dwa kluczyki i piękny środek, aż żal jej nie wsiąść tymbardziej, ze wydaje mi się, ze nikt jej nie kupi w naszym rejonie „królestwo vagin” i zniszczeje całkiem...

ps. wydaje się, że ma inne sprężyny, podobnie jak pandy z cng wychodziły tylko podwyższone
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG

w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, thesis emblema 2,4 jtd 2005r.

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2446
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie
Kontakt:

Re: Multipla BIPOWER czy warto ?

Post autor: Marcin_D » 27 lis 2019, 19:47

Nie no kurna - ładna Multipla.
Ja bym wziął, a potem zastanowił się nad przeróbka na LPG.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10218
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia

Re: Multipla BIPOWER czy warto ?

Post autor: FXX » 27 lis 2019, 20:57

A ta instalacja LPG to jakaś fabryczna wydumka czy dokładana?
Jak fabrycznie wychodziła wersja z taką instalacją, to trzeba by sprawdzić czy w dokumentach nie widnieje nigdzie informacja, że samochód jest fabrycznie wyposażony w CNG.
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V

Były:
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX


Obrazek

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5536
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Multipla BIPOWER czy warto ?

Post autor: vanisch » 27 lis 2019, 21:08

Multiple fabrycznie wychodziły z CNG, podobnie jak Doblo i coś tam jeszcze z Fiatów ;)
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v, Delta 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
Jest:
Vectra + BMW + HPE 1.8 VVT

Awatar użytkownika
mikee72
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 708
Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań

Re: Multipla BIPOWER czy warto ?

Post autor: mikee72 » 27 lis 2019, 22:15

Nie wiem jak u Fiata - ale fabryczne CNG to chyba oznacza nieco inny konstrukcyjnie samochód,
w sensie że ma znacznie pomniejszony zbiornik na benzynę..
Samochód na CNG jeździ taniej i czyściej niż auto na LPG, ale droższa jest obsługa.
Fajna sprawa w sumie, tylko bieda z tankowaniem u nas.
Tipo Suite 1.6 8v A.D.1994 TTT
Phedra Emblema 2.0 16v PB+LPG A.D.2002
Obrazek

Awatar użytkownika
Radicz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1369
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Multipla BIPOWER czy warto ?

Post autor: Radicz » 27 lis 2019, 23:01

Jak zdemontujesz butle od CNG, to będziesz miał Multiplę Cross Country :mrgreen:

Awatar użytkownika
MICHU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1964
Rejestracja: 09 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Re: Multipla BIPOWER czy warto ?

Post autor: MICHU » 28 lis 2019, 14:45

Wszystko się zgadza, zbiornik ma 38L, będzie wymagał częstszego tankowania. W sobotę jadę wstępnie odebrać auto, chyba zaryzykuje, przecie w tej cenie chińskiego skutera nie kupi nawet a multipla I gen co by nie mówić to dzieło sztuki:D w planach mam felgi od Stilo 17 auto będzie wyglądało ekstra.

Ps. młody nie może się doczekać jak będzie zmieniać biegi ;)
THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG

w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, thesis emblema 2,4 jtd 2005r.

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2070
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Multipla BIPOWER czy warto ?

Post autor: adamM20 » 28 lis 2019, 16:00

MICHU pisze:
28 lis 2019, 14:45
, chyba zaryzykuje,
Ps. młody nie może się doczekać jak będzie zmieniać biegi ;)
... "0" ryzyka, 100% satysfakcji i motoryzacyjnej przyjemności.
Brawo Młody, nie ma to jak syn, który ma na swego ojca pozytywny wpływ.
Pozdrawiam.

P.S.
... coś mi się zdaje, że Młody w przyszłości będzie jeździł wyłącznie na LNG.
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403, Thema 2,0 16V,

Awatar użytkownika
MICHU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1964
Rejestracja: 09 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Re: Multipla BIPOWER czy warto ?

Post autor: MICHU » 28 lis 2019, 16:08

Heh, syn ma dopiero 6 lat ale kto wie, mam większy problem bo, żona powiedziała, że to auto nie będzie stało pod domem... :| : beczy : ale jakoś musi to strawić...
THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG

w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, thesis emblema 2,4 jtd 2005r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Hyde Park :::”