delta 1.9 TT pomiar kompresji na cylindrach

Moderator: stabraf

slawi24
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 26 lut 2021, 8:41
Imię: Sławomir
Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów

delta 1.9 TT pomiar kompresji na cylindrach

Post autor: slawi24 » 17 sty 2022, 21:15

czy przeprowadzenie takiego pomiaru to w tym przypadku skomplikowana procedura? Często robiłęm tak z ojcem ale benzynowych autach. Wydaje mi się, że to jedyne badanie dające ogląd stanu silnika. I chciałbym przed zakupem takie coś sprawdzić, niemniej jeden gość z warsztatu specjalizującego się we włoskich dieslach powiedział mi że on nigdy by się nie zgodził na takie badanie bo według niego to duża ingerencja w silnik. Dla mnie zabrzmiało to niepoważnie ale może czegoś nie wiem, co sądzicie o tym? Zabieg wydaje się prosty.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: delta 1.9 TT pomiar kompresji na cylindrach

Post autor: volf » 18 sty 2022, 0:39

Moze i prosty ale trzeba wykręcić świece żarowe lub wtryskiwacze, świeca moze się ukręcić i będzie bardzo duzy problem, wtryski też różnie wychodzą a przy montażu trzeba dać nowe podkładki. Tak czy owak nie jest to robota na 5 minut a ryzyko, ze coś pójdzie nie tak spore.
Raczej żaden świadomy posiadacz nie zgodzi się na na takie przed zakupowe eksperymenty.
Ciekawe co będzie jak świeca się ukręci? Ty auta nie kupisz a kto zapłaci za naprawę.
Ewentualnie mozna w to się bawić jak mamy już diesla ze świecami co mają czujnik-wtedy podgląd parametrów na kompie ale nie wiem czy delta miała coś takiego, niektóre np. ople to mają...
KAPPA TDS & JTD

slawi24
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 26 lut 2021, 8:41
Imię: Sławomir
Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów

Re: delta 1.9 TT pomiar kompresji na cylindrach

Post autor: slawi24 » 19 sty 2022, 11:24

dzięki za odpowiedź, trochę mnie ostudziłeś tym co napisałeś. Niemniej w dobie dolewania przed sprzedażą różnych specyfików właśnie w celu poprawienia kompresji takie badanie dla mnie to rzecz niezbędna. Dlaczego świece żarowe mają się urwać, przecież to jest element wymienny? Czy to cecha we wszystkich dieslach CR czy tylko fiatowskich? To mi trochę komplikuje zakup bo zakładając że te autka mają już najpewniej przebiegi ok 300 tys i w górę to pomiar kompresji odpowie na pytanie czy silnik nadaje się powoli do remontu czy kolejne 100 tys. przeleci. Ajajaj ale mam teraz zagwozdkę...:(

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: delta 1.9 TT pomiar kompresji na cylindrach

Post autor: piterstilo » 19 sty 2022, 19:28

Wtyczka za 50-100 zł do wyboru np Interfejs iCAR PRO BT w połączeniu z aplikacją ALFAOBD Demo w telefonie, wersja płatna za ok 150 zł.
To pozwoli na sczytanie ew. błędów w ECU i odczytanie przebiegu zapisanego w hodometrze.
Może być kilkuprocentowa różnica w przebiegu zapisanym a widniejącym na liczniku.
Ew. korekta kilometrów, jeśli miała miejsce, to w pozycji ilość zapisów, zamiast cyfry 0, będzie inna- kolejna.
Oczywiście jest też możliwe, że serwis w ramach akcji wgrywał nowe oprogramowanie, lub tuner podnosił moc. Wówczas również, nie będzie zera.
Ale już jakieś podstawowe dane można tak uzyskać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

slawi24
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 26 lut 2021, 8:41
Imię: Sławomir
Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów

Re: delta 1.9 TT pomiar kompresji na cylindrach

Post autor: slawi24 » 23 sty 2022, 17:15

186640 to przebieg? i ilość regeneracji to 849. Jak to podzieliłem to statystycznie co 220 km filt sie regenerował? doczytałem w innym wątku, jest ponad 200 ale to i tak częste to wypalanie, kurcze, jeśli co 250 się wypala to choinka trochę często bo zrobić w mieście takim jak warszawa to jest nic...tydzień dojazdów do pracy

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: delta 1.9 TT pomiar kompresji na cylindrach

Post autor: piterstilo » 23 sty 2022, 20:04

Diesel 1.9 TT z DPF nie jest do miasta.

Owszem nieliczne diesle, niektórych producentów lepiej znoszą miejską jazdę, ale to są raczej te o mniejszej pojemności skokowej.
Np 1.4 Toyoty, 1.4 i 1.6 hdi, 1.5 dci itp.
Nowsze diesle na euro 6 mają lepiej opracowany system wypaleń. W takich, to nawet nie wiadomo kiedy się wypala. Nie ma z tym problemu.
Diesel 1.9 TT ma raczej mały objętościowo DPF. Tak więc szybciej się będzie zapełniał. Podobno nawet mniejszy niż 1.6 i 2.0 Multijet.
Tu na forum ktoś nawet to porównywał wymiary puszki DPF.
Wniosek z tego taki: producent zakładał eksploatację tego auta na na trasy, ewidentnie i bezapelacyjnie na trasy.
DPF w moim aucie został zregenerowany, bo wypalał się już co ok 200 km w trybie jazdy tylko miejskiej. Ogólny przebieg też zrobił swoje, czyli zapełnienie popiołem, a ja dołożyłem miejską jazdę.
Gdy poruszam się więcej autostradami niż zwykle, to wypalanie następuje co ok 500 km. Na wakacje zwiedzałem nasz piękny kraj, to był jeszcze lepszy wynik. Tym bardziej, że było to już po regeneracji DPF.
Dużo zależy, w jakim stanie są wtryskiwacze i turbina.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

slawi24
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 26 lut 2021, 8:41
Imię: Sławomir
Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów

Re: delta 1.9 TT pomiar kompresji na cylindrach

Post autor: slawi24 » 23 sty 2022, 22:38

coraz bardziej rozumiem tych co pusuwali dpf...to chyba jedyna opcja żeby tym autem bezproblemowo jeździć po mieście i nie martwić się wypalaniem, zatykaniem filtra, przybywaniem oleju etc

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: delta 1.9 TT pomiar kompresji na cylindrach

Post autor: piterstilo » 24 sty 2022, 7:26

Problem z unicestwieniem DPF w 1.9 TT jest taki, że silnik ma Euro 5.Gdyby jeszcze euro4 to pół biedy.
Zresztą, zdania na ten temat są podzielone.
Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę skutki uboczne.
Nie mam tu na myśli ekologi tylko zachowanie np turbosprężarki. Jest sporo przypadków głośniejszej pracy, ponoć zaczyna gwizdać.
Oprócz fizycznego usunięcia jest jeszcze kwestia wyprogramowania. Nie wiem czy można skutecznie to zrobić żeby komputer silnika, mimo braku DPF przestał uruchamiać procedurę wypalania.
Euro 5 się kłania.
Ja się na taki zabieg nie zdecydowałem, więc nie zgłębiałem tego zagadnienia.

Taka ciekawostka i ewenement:
Producent zaleca stosowanie oleju silnikowego Selenia Sport z normą 9.55535.Z2 czyli nie jest to olej niskopopiołowy z normą C3., czyli przeznaczony do silników z DPF.
Tak więc można sobie wyobrazić jak znosi to DPF.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Delta III”