1.9TT chip na 225

Moderator: stabraf

slawi24
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 26 lut 2021, 8:41
Imię: Sławomir
Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów

1.9TT chip na 225

Post autor: slawi24 » 12 gru 2021, 21:07

dlaczego jest tak popularny chip w tym silniku 1.9TT? Wydaje się że 190koni i 400nm momentu to aż hoho na taki samochód. Ok 8 sekund do 100km/h to jest bardzo przyzwoity wynik a auto pokazuje ponoć swoje oblicze przy wyższych prędkościach...to czemu spotykam się z opiniami że to auto nie jedzie i potrzebny jest chip. To jakaś przypadłość obiektywna czy fanaberie?

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: 1.9TT chip na 225

Post autor: piterstilo » 17 gru 2021, 20:08

Taka już ludzka natura, że ten kto ma dużo, chce jeszcze więcej.
A na poważnie, to opisując akurat swój przypadek, w podniesienie mocy wszedłem przypadkiem. Przy okazji. sprawdzenia aktualnej mocy silnika,
a raczej zaspokojenia swojej ciekawości.
Miało być 190 KM, a było 200 KM, to za dopłatą, była promocja, podniesiono moc do 233 KM i 450 Nm.
Poza tym, może w danych katalogowych moc 190 KM wygląda dobrze, to w praktyce okazuje się, że Delta ciężkim autem jest- niestety.
Waży ponad 1500 kg, do tego komplet pasażerów i niektórzy mogą czuć niedosyt mocy.
Bardzo dużo zależy, kto jakim autem wcześniej jeździł. Niestety w ruchu miejskim Delta 1.9 TT spisuje się średnio. Dopiero na autostradzie, gdy potrzeba
np. przyśpieszyć z 150 do wyższych prędkości, jest satysfakcja z osiągów.
Prawda jest taka, że żywiołem tej wersji jest autostrada. Nawet DPF ma mniejszą pojemność na sadzę, bo ma się wypalać w dalekich podróżach, a nie w ruchu miejskim. U mnie po regeneracji wypala się średnio co 480 km, z przewagą ( ok. 80 %) właśnie jazdy w terenie zabudowanym.
Reasumując: Delta 1.9 TT tylko na trasy.

Nie powielajcie mojego błędu, kupując tą wersję do jazdy po terenach mocno zurbanizowanych, jak np. w moim przypadku Górny Śląsk.
Co z tego, że na mapie widać 2 autostrady, DTŚ, drogę szybkiego ruchu. W praktyce reszta dróg krajowe i wojewódzkie to teren zabudowany.
DK -78, 44,45, 81,
DW 932, 925, 927,921 i wiele innych to w rzeczywistości teren zabudowany.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Delta III”